Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ja naisen välistä ystävyyttä kannattavat, kertokaa mitä sellaista tällainen ystävyys voi tarjota jota

Vierailija
14.12.2017 |

ystävyys samaa sukupuolta olevien välillä ei voi?

Ja unohdetaan nyt teidän mieliksi tällä kertaa se tieteellisesti todistettu fakta, ettei miehen ja naisen välinen "ystävyys" ole edes mahdollista.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun heihin, jolla suureksi ilokseni ja onnekseni on ystäviä ja kavereina kummankin sukupuolen edustajia. Pahoittasin mieleni ja saattaisin loukkaantua, jos joku kokisi, että erityisesti vastakkaisen sukupuolen edustavista ystvistäni (tai kavereistani) jokainen edustaisi minulle enempi -vähempi potenttiaalista seksikumppania. (- Jos tämä käsitys on hyvinkin yleinen voin vain kuvitella, itenloukkaavana bi-seksaalit saattavat asian kokea).    

Vierailija
62/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologiaan kuuluu myös homoseksuaalisuus. Homomiehet sitten vissiin eivät voi olla miesten kavereita? Miksi seksuaalinen kiinnostus tarkoittaisi, että sitä koetaan jokaiseen vastaantulijaan? Ja moni heteronainen varmasti kokee jotain vetoa ystäviinsä, ilmenee se ihailuna tai minä tahansa. Mustavalkoinen maailma olisi helppo jäsentää, mutta se ei ole realistinen.

Mun on pakko sanoa, että en kykene olemaan erityisemmin hyvä kaveri ihmisten kanssa, jotka ei millään tavalla viehätä mua ominaisuuksiltaan. Oli ne naisia tai miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolet näkevät ja kokevat maailman eri tavoin ihan jo yhteiskunnan rakenteellisistakin syistä, ja miehen kautta pääsen osalliseksi asioista, joista naisen kanssa ei puhuta, kun ei niistä mitään tiedetä. Mies myös kokee joitain asioita miesporukoissa ja niihinkään en pääse mukaan kuin toisen miehen koemuksen kautta. Tässä vain pari esimerkkiä.

Sanoisin, että ystävyyssuhteissa miehen kanssa on jotain samaa jännitettä kuin romanttisessakin suhteessa. Esimerkiksi jos kysyn tyylitietoisen miehen mielipidettä jostain asusta, suhtaudun siihen todennäköisesti eri tavalla kuin jos mielipiteen sanoja olisi nainen. Sisältö voi olla täysin sama, mutta sukupuoli tekee siinä eron.

Ehkä mentaalitasolla täysin aseksuaalinen ystävyys miehen kanssa on myös mahdollista, mutta en ole itse sellaista kokenut. 

Vierailija
64/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ystävyys samaa sukupuolta olevien välillä ei voi?

Ja unohdetaan nyt teidän mieliksi tällä kertaa se tieteellisesti todistettu fakta, ettei miehen ja naisen välinen "ystävyys" ole edes mahdollista.

Ystävyssuhteet ovat niin monimuotoisia, että sukupuoliin jaottelu ei mielestäni toimi kovin hyvin. Enkä usko tuohon tieteelliseen todistamiseen. (linkki?). Täytyy sanoa että mielestäni on myös ainakin liian rajoittavaa ja vähän hölmöäkin rajata ystävyyssuhteen vain toiseen sukupuoleen.

Ei se sisänsä eri sukupuolten ystävyys yleensä mitään sen erilaisempaa tarjoa minulle ainakaan sukupuolesta riippuen. Lähinnä näen maidät kaikki eniten kuitenkin ihmisinä. Enemmänkin ehkä erottaa muuten ystävyyden laatu. Minulla on pari naispuolista ja pari miespuolista hyvää ystävää joiden kanssa voi puhua syvästi ja vapaasti myös henkilökohtaisista asioista.

Ystävyyden lisäksi jodenkin mies-ystävien (ei kaikkien) kanssa on myös vetovoimaakin (ajoittain), ja flirttiäkin, mutta ei se ystävyyttä mitenkään 'pilaa'. Ja joskus on tullut jotakin säädettyä kaverin kanssa ja on totta, se voi hankaloittaa asioita. (Ei raja ole aina myöskään selvä että onko ystävyyttä vai olisiko ehkä jotakin romanttistakin.) Yleensä jos joku pieni vetovoima on, niin siitä ei seuraa kuitenkaan mitään kun esim. ei halua sotkea kaverisuhdetta kun ei näe toista kuitenkaan mitenkään poikaystävämatskuna. Tätä vetovoimaa itselläni ei kuitenkaan ole ihan lähimpien mies-ystävien kanssa. Mutta joo toki mies-nainen ystävyyssuhteisiin voi sekoittua myös vetovoimaa ja ihastumisia, se ei sitä ystävyyttä myöskään pyyhi pois tai merkityksettömästi. Ei ole niin mustavalkoisia ihmisuhteet. Seksuaalisuus kuuluu yhtenä osana ihmisyyteen myös :D Mutta ihmisissä on niin paljon niitä muitakin puolia ja osa-alueita.

Kysymys aloituksessa oli että mitä sellainen (mies-nainen) ystävyys voi tarjota muuta kuin samaa sukupuolta olevien välinen ystävyys. Lähinnä olen sitä mieltä että jos rajaa ystävystymiset sukupuolen mukaan, niin olisi jäänyt monta mielenkiintoistaa ja tärkeää ihmistä tuntematta. Joskus ehkä voi saada myös jonkun 'miesnäkökulman' myös esim. johonkin ihmissuhdeasiaan. Ihmisiä tässä kuitenkin etupäässä mun mielestä ollaan eikä vaan sukupuolia. Joten kysymys on oman näkemykseni mukaan vähän absurdi. Pahoittelut jos tekstistä tuli vähän sekava.

Vierailija
65/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIehet tarvitsevat aina jonkun naisen elämäänsä, oli se sitten äiti, puoliso tai naispuolinen ystävä. Tämä perustuu lähipiirissäni havaittuun. Exälläni oli ennen parhaana ystävänä nainen, jolle avautui kaikesta elämässään. Meidän suhteen alettua aloin ihmetellä, kun pikkuhiljaa eivät enää olleetkaan yhteydessä ja aina vaan vähemmän ja tämä ei siis johtunut siitä että minä olisin sen jollain tapaa estänyt tai ollut mustasukkainen tms. Exä vaan sanoi kun kerran asiasta kysyin, että ei enää koe että ystävälleen haluaisi huolensa kertoa, sillä puhui paljon mielummin minun kanssa. Vaikka suhteemme alussa hehkutti kuinka hyviä ystäviä ovat. 

Vierailija
66/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostukseni tätä palstaa kohtaan laskee jatkuvasti

Nyt betakerho kokoontuu

No lähde pois, niin voit omalta osaltasi olla mukana nostamassa palstan tasoa.

Vierailija
67/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt jaksa, tieteellinen tutkimusaineisto tukee hypoteesia, että miehet ovat keskimäärin kiinnostuneempia seksuaalisesti naispuolisista ystävistään kuin toisinpäin, mutta tästä ei ole mitään syytä vetää johtopäätöstä että miehen ja naisen välinen ystävyys ilman seksuaalista jännitettä olisi mahdottomuus. Ja vaikka jännite jollain tasolla olisi aina olemassa, sekään ei vielä automaattisesti tekisi ystävyydestä mahdotonta tai edes vaikeaa.

Missä sanottiin, että ystävyyteen ei voi kuulua seksi? Ei ap ainakaan sellaista ehtoa asettanut. 

Ei asettanut ei. Ap esitti väitteen, että miehen ja naisen välinen ystävyys on mahdotonta. Tein oletuksen, että tämä johtuisi hänen mukaansa seksuaalisesta jännitteestä. Ap:n ajattelu tämän aiheen suhteen nyt ei ole millään tasolla koherenttia.

Niin, mikä on ystävyyden määritelmä? Jos mukana on vähääkään esim. seksuaalista jännitettä, niin eikö ystävyyttä voi olla? (mun mielestä voi.)

Vierailija
68/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat kaverini ovat lähes aina olleet poikia/miehiä. Johtuneeko siitä, että jo lapsena leikin mieluiten poikien kanssa. Olin itsekkin hieman poikamainen. Aikuisenakin parhaat ystäväni olivat miehiä. Kaikki ns. tyttö/naisystävät (yhtä poikkeusta lukuunottamatta) pettivät luotamukseni! Tälläkin hetkellä (olen 65) vaikka olen avoliitossa(20v) entinen ex:ni on paras ystäväni. Hän ja avomieheni tulevat hyvin toimeen keskenään. Ystävyydelle ei kannata asetella rajoja! Oikeat asenteet ja rehellisyys, niin ihmisen on hyvä olla!

Vierailija
69/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen totuuskomissiokanta on tietenkin se, että sukupuoli ei vaikuta millään lailla mihinkään kenenkään elämässä. Näin vastaan itsekin kysyttäessä, koska reaktio on aina vihamielinen ja torjuva, jos olen mitä tahansa muuta mieltä.

Näin tosielämän puolella taas törmään kuitenkin jatkuvasti siihen, että miehet selvästi näkevät naispuoliset kaverinsa ainakin jossain tilanteessa myös romanttisesti tai seksuaalisesti potentiaalisina kumppaneina. Sanoisin, että suurin osa sinkkumiehistä suostuisi sinkkunaiskaverin yhtäkkiä esittämään seksiehdotukseen.

Naiset taas harvemmin näkevät mieskaverinsa samalla lailla. Heidän puolelta uskonkin, että täysin taka-ajatukseton kaveruus vastakkaisen sukupuolen kanssa on mahdollista. Miehiltä en.

Vierailija
70/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miespuolinen ystävä on homo.

Tuossa voi olla perää, että aito nainen ja aito mies eivät voi olla ystäviä, vaan jos naisella on miespuolinen ystävä niin ainakin tutustuttaessa in jotain ihastumista ollut, muuten se ystävyys ei oikein ala. Voin sanoa että kohdallani olin aluksi ihastunut miespuoliseen ystävääni.

Vierailija
71/71 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille tämä sopii paremmin kuin miehille, koska ovat luonnostaan hyväksikäyttäjiä. Kiva pitää kaverimiestä liakanarussa ja  pientä virettä yllä. Nainen saa palveluksia, olkapään ja sitä mitä eniten haluavat huomiota ja että saa tuntea itsensä halutuksi. Lisäksi naisista on kivaa pitää yksi hönttimies reservinä pahanpäivänvaralle.

Mies ei saa tästä mitään jos rehellisesti ilman itsepetosta asiaa miettii.

Jos noin toimitaan, niin ei ole kauheasti ystävyydestä/kaveruudesta mun mielestä kyse. Mutta kyllä varmaan joku tuontapaistakin tekee, ihmiset on aika kamalia. Mutta kyllä sitä osataan hyväksikäyttää ja perseillä ihan samansukupuolen 'ystävällekin' (kokemusta tästä jälkimmäisestä itsellä enemmän, sen tarkemmin yksityiskohtiin menemättä.) Mutta siis paljonhan on myös sitä oikeata ystävyyttä/kaveruutta ihan sukupuolesta riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme