Miehen ja naisen välistä ystävyyttä kannattavat, kertokaa mitä sellaista tällainen ystävyys voi tarjota jota
ystävyys samaa sukupuolta olevien välillä ei voi?
Ja unohdetaan nyt teidän mieliksi tällä kertaa se tieteellisesti todistettu fakta, ettei miehen ja naisen välinen "ystävyys" ole edes mahdollista.
Kommentit (71)
Minkä takia ystävyyden miehen kanssa pitäisi antaa jotain sellaista, mikä ei olisi mahdollista naispuolisen ystävän kanssa? En minä ainakaan sukupuolen perusteella ystäviäni valitse.
Ja miten niin ystävyys miehen ja naisen välillä ei olisi mahdollista? Missä tuollainen on tieteellisesti todistettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidatte olla aika nuoria te joiden mielestä mies ja nainen voi olla ystäviä?
Näin se on,
Joka ei ole nuorena liberaali, hänellä ei ole sydäntä
Joka ei ole vanhana konservatiivi, hänellä ei ole aivoja
Onko tämä mielestäsi poliittinen kysymys?
Vela - 72 kirjoitti:
Ja miten niin ystävyys miehen ja naisen välillä ei olisi mahdollista? Missä tuollainen on tieteellisesti todistettu?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3011794/tutkimus-kertoo-totuuden-mieste…
Mulla on entiseltä työpaikalta viisi hyvää ystävää. Kaksi miestä, kolme naista. Meitä yhdistävät sama ala, yhteiset kokemukset töistä (pieni firma, tiivis yhteisö, paljon töitä, oikeeta yhteen hiileen puhaltamista) ja vähitellen kehittynyt ystävyys.
Kysynkin, miksi en voisi olla ystävä myös vastakkaista sukupuolta olevien kanssa? Olisi kovin kummallista rajoittaa ystävyyttä sukupuolen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä koko ajatusmallia. Mä valitsen ystävikseni ihmisiä joiden kanssa haluan viettää aikaa, sukupuolesta riippumatta.
Sama. Ystävyyteeni ei kuulu laskelmointi siitä, mitä joku ihminen voi tai ei voi tarjota. Joidenkin ihmisten kanssa "kemiat kohtaavat" (enkä tarkoita nyt eroottisesti tai romanttisesti) ja on helppo olla ja ystävystyä. Siinä ei sukupuolella ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
54 vuotta. Minulla on ollut miespuolisia ystäviä aina ja tulee varmasti olemaan tulevaisuudessakin.
Tutustuin oikein mukavaan mieheen ollessani klinikalla pari kuukautta. Meillä meni heti jutut yhteen. Ollaan edelleenkin hyviä ystäviä. HÄnelle voin kertoa kaiken häpeilemättä, samoin kuin hän minulle. Toisinaan kertoo naishuolistaan, ja yritän antaa mielipitineeni naisnäkökulmasta. Välillä pitää vähän läksyttää, että ei sitä noin käyttäydytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on,
Kaikki on poliittista, ei ole olemassa mitään asioita jotka ovat ei-poliittisia...
Älä esitä tyhmempää kuin olet, tiedät kyllä varsin hyvin ketkä ajavat miehen ja naisen välisen ystävyyden normalisointia...
Mun mielestä miehet on paljon hauskempia kavereita kuin naiset. Voi olla paljon rennommin, ei tarvitse koko ajan olla jotain mielekästä tekemistä, vaan voi vaan maleksia ja istuskella kesällä terassilla ja molemmat voi vaikka räplätä kännykkää. Miehet ei valita joka asioista, juoruavat vähemmän, ovat huumorintajuisempia ja yksinkertaisesti rennompia kavereita. Ja mulla on sama leffamaku miesten kanssa, inhoan nyyhkyleffoja ja komedioita, tykkään kunnon toiminnasta ja skifistä. Raskaamman musan konserttiin menen myös mieluummin miespuolisten kanssa kuin kanaporukassa.
Vierailija kirjoitti:
Seksiä ilman sitoumuksia.
Ei ole ystävyyttä, on siis seksisuhde. Toki siihen voi liittyä ystävyyttä, mutta siltikin tässä se sukupuoli on olennainen asia, jos seksi kuuluu kuvioon.
Ai niin,unohtui että naiset eivät näe mitään eroa "ystävän" sukupuolessa.Miehille ero on sitäkin suurempi.
Olen 43 vuotias nainen ja minulla on muutamia miespuolisia ystäviä. Kaksi heistä ovat olleet ystäviäni jo yli 40 vuotta. Olisiko minun pitänyt jo taaperona tajuta, että he eivät voi olla ystäviäni, koska jalkojenväli on erilainen? Seksiä ei ole meillä ikinä ollut, eikä edes ajatusta siihen, vaan he ovat minulle enemmän kuin veljiä.
Elämän aikana olen saanut lisää miespuolisia ystäviä, myös naisia on todella paljon ystävinä, vanhin ystävärouva on yli 90 vuotias. Ap:n logiikalla myös yli sukupolvien menevät ystävyyssuhteet ovat varmasti mahdottomia. Onneksi en ole ap.
Tehdäänköhän tässä nyt asiasta vaikeampaa kuin onkaan?
Itselläni on monta hyvää ystävyyssuhdetta naisiin ja yhdessäkään niistä ei ole mitään seksuaalista. Siitä se on pitkälle kiinni miten itse suhtaudut toiseen henkilöön.
Toki aina välillä tulee tilanne että toisella onkin jotain haluja muuttaa ystävyys muuksi mutta sitten pitää vain keskustella ja sopia asia. Joskus saattaa menettää ihmisen ja joskus ystävyys syvenee.
Minulle nämä suhteen on tuonut mahdollisuuden tavata uusia ihmisiä, mennä paikkoihin joihin en itse menisi ja kokea asioita joita en ilman näitä ystäviä kokisi. Ihan samoja asioita ne erisukupuolen ystävät tuovat kuin samansukupuolen ystävätkin.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta! Nainen ja mies ei voi olla ystäviä -hullu ei olekaan muutamaan viikkoon postaillut mitään. Kiva huomata, ettei edelleenkään mitään uutta länsi rintamalla.
Tätä on kyllä tutkittukin ja miehet vain odottavat pääsemistä pöksyihin.Naisilta se epäilemättä onnistuukin.
Miesten ja naisten välistä ystävyyttä on vastustettu tällä palstalla mitä omituisemmin perustein. Tässä yksi aloitus, jonka mukaan kuukautiset jotenkin estävät ystävyyden...
https://www.vauva.fi/keskustelu/3016764/ei-nainen-halua-mitaan-miespuol…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jaksa, tieteellinen tutkimusaineisto tukee hypoteesia, että miehet ovat keskimäärin kiinnostuneempia seksuaalisesti naispuolisista ystävistään kuin toisinpäin, mutta tästä ei ole mitään syytä vetää johtopäätöstä että miehen ja naisen välinen ystävyys ilman seksuaalista jännitettä olisi mahdottomuus. Ja vaikka jännite jollain tasolla olisi aina olemassa, sekään ei vielä automaattisesti tekisi ystävyydestä mahdotonta tai edes vaikeaa.
Missä sanottiin, että ystävyyteen ei voi kuulua seksi? Ei ap ainakaan sellaista ehtoa asettanut.
Ehto on nyt itsestäänselvyys.Naisethan aina vakuuttavat että platoninen ystävyys näissä onnistuu helposti(huutonaurua)...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on,
Kaikki on poliittista, ei ole olemassa mitään asioita jotka ovat ei-poliittisia...
Älä esitä tyhmempää kuin olet, tiedät kyllä varsin hyvin ketkä ajavat miehen ja naisen välisen ystävyyden normalisointia...
Ei sen normalisointia sen kummemmin tarvitse ajaa, se on nykypäivänä jo ihan normaalia
Näin naisena se, mistä nautin miespuolisten ystävieni (kyllä, ystävyys ON mahdollista) seurassa, on erilainen tapa katsoa asioita, rentous, aitous, mutkattomuus ja se, että asiat hoidetaan ilman turhaa draamaa ja säätöä. Naispuolisten ystävien kanssa, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, kaikesta tehdään draamaa ja kaikki on monimutkaista ja aina etsitään niitä piilomerkityksiä ja mihinkään ei voi vain lähteä ja hommat eivät koskaan vain hoidu ilman hirveää säätämistä ja koskaan et voi luottaa siihen, että toinen oikeasti hoitaisi homman, jonka olet hänen kuvitellut jo lupautuneen hoitamaan, kun on sitten ruvettu miettimään siltä kannalta ja tältä kannalta ja jos sä kuitenkin voisit ja sitten onkin jo myöhäistä...
Näin se on,