Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ja naisen välistä ystävyyttä kannattavat, kertokaa mitä sellaista tällainen ystävyys voi tarjota jota

Vierailija
14.12.2017 |

ystävyys samaa sukupuolta olevien välillä ei voi?

Ja unohdetaan nyt teidän mieliksi tällä kertaa se tieteellisesti todistettu fakta, ettei miehen ja naisen välinen "ystävyys" ole edes mahdollista.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten välistä ystävyyttä on vastustettu tällä palstalla mitä omituisemmin perustein. Tässä yksi aloitus, jonka mukaan kuukautiset jotenkin estävät ystävyyden...

https://www.vauva.fi/keskustelu/3016764/ei-nainen-halua-mitaan-miespuol…

Jaahas, tuo ketju poistettiinkin sitten

Jos jotain kiinnostaa lukea ensimmäinen sivu, tuosta:

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:wjpUzHHHWs8J:http…

Vierailija
42/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsesta saakka ollut ystävinä poikia ja tyttöjä. Mielestäni olen saanut todella paljon perspektiiviä asioihin miespuolisilta ystäviltäni, varsinkin nuorena. Toivon että tyttärellänikin olisi aikanaan poikiakin ystävänä, sillä minulle he opettivat miten naista kuuluu suojella ja kohdella kunnioittavasti eikä missään nimessä minään pelkkänä seksiobjektina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt vaan satu tuntemaan juurikaan naispuolisia ihmisiä jotka esim. pelaa strategialautapelejä tai joilla on kotona NES ja siihen toimivia pelejä ja jotka tykkää pelata mun kanssa niitä. Tai jotka pelaa mun lajia ja lähtee turnauksiin mukaan. Pelaapa jotain urheilulajia jossa treenataan ja kilpaillaan usein sekajoukkueissa ja katso, saatko vaan saman sukupuolisia ystäviä. Ihme tyyppi. Ystävä on ystävä, ei mulla ainakaan oo tavannut olla vaatimuksia jalkoväliin ja kromosomeihin liittyen.

Vierailija
44/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela - 72 kirjoitti:

Ja miten niin ystävyys miehen ja naisen välillä ei olisi mahdollista? Missä tuollainen on tieteellisesti todistettu?

https://www.vauva.fi/keskustelu/3011794/tutkimus-kertoo-totuuden-mieste…

Kumpi sinusta on tieteellinen tutkimus, vauvapalstan ketju vai Ilta-Sanomain artikkeli? Nimittäin se itse tutkimus, johon tuossa artikkelissa viitataan, ei väitä, että miesten ja naisten välinen ystävyys olisi mahdotonta. Oletko sinä lukenut sitä tutkimusta ollenkaan, vai luotatko iltapäivälehden provokatoiviseen klikkiotsikkoon?

Vierailija
45/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kanssa voi keskustella syvällisesti, kun taas samoista aiheista puhuminen miesten kanssa menee päin persettä.

Vierailija
46/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiä ilman sitoumuksia.

kunnes nainen haluaa/erehtyy raskaaksi.

Vierailija
47/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarjoaa juurikin kaikki ne parhaat puolet jotka voit hyvästä yatävyyssuhteesta saada. Hyvien ystävien löytäminen on muutenkin niin vaikeaa että olisi hulluutta rajata pois koko toinen sukupuoli. Omassa kaveripiirissä on päiväkodista asti ollut tasapuolisesti kumpaakin sukupuolta, ikinä ei ole tullut mieleenkään että siinä olisi jotain outoa. Vanhimmat miespuoleiset ystävät ovat edelleen sieltä ala- ja yläkouluajoilta, mitään romanttista meidän välillä ei ikinä ole ollut enkä kykene kuvittelemaan että voisi ollakaan. Toistemme huolia ja murheita on kuunneltu ja puitu vuosia, yhdessä naurettu ja toisiamme autettu.

Vierailija
48/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta! Nainen ja mies ei voi olla ystäviä -hullu ei olekaan muutamaan viikkoon postaillut mitään. Kiva huomata, ettei edelleenkään mitään uutta länsi rintamalla.

Fakta = hulluus?

Liberalismi tosiaan on mielisairautta.

Jos jokin on mielisairautta, niin se että näkee joka paikassa pelkästään omia poliittisia vihollisiaan, oli ne sitten liberaaleja, konservatiiveja, natseja tai kommunisteja...

Vierailija
49/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostukseni tätä palstaa kohtaan laskee jatkuvasti

Nyt betakerho kokoontuu

Vierailija
50/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa olla ystävä vastakkaista sukupuolta olevan ihmisen kanssa. Olen kasvanut niin heteronormatiivisessa ja seksualisoivassa ympäristössä että en vain osaa ajatella vastakkaista sukupuolta olevaa ihmistä ilman seksuaalisen kiinnostuksen mahdollisuutta johonkin suuntaan. Mutta 15 vuotta nuorempi sisareni on jo kasvanut aika erilaisessa ajatusympäristössä, jossa seksuaalinen mielenkiinto ei ole yhtä kiinteästi sidottu sukupuoleen. Jos mies ja nainen ei voi olla ystäviä koska "siinä täytyy olla muutakin", miten on sitten homo- tai biseksuaalien laita? Eivät voi olla ystäviä oman sukupuolensa edustajien tai kenenkään kanssa ilman että tilanteeseen liittyy aina seksuaalinen jännite tai sen mahdollisuus? En usko.

Minä tulen tuskin kasvamaan koskaan ulos omista ajatuksistani, että osaisin olla ajattelematta seksuaalista ulottuvuutta läheisessä suhteessa ei-sukua-olevan vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Mutta omia lapsia katsoessa toivon että he eivät koskaan kadota nykyistä sujuvaa yhdessäoloa _ihmisten_ kanssa sukupuoleen katsomatta. Uskon että tämä ei voi olla vain ystäviä -ajatus on suurelta osin opittu ja opetettu, ja en halua sitä omille lapsilleni opettaa.

Vierailija
51/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta! Nainen ja mies ei voi olla ystäviä -hullu ei olekaan muutamaan viikkoon postaillut mitään. Kiva huomata, ettei edelleenkään mitään uutta länsi rintamalla.

Fakta = hulluus?

Liberalismi tosiaan on mielisairautta.

Jos jokin on mielisairautta, niin se että näkee joka paikassa pelkästään omia poliittisia vihollisiaan, oli ne sitten liberaaleja, konservatiiveja, natseja tai kommunisteja...

Löytyihän vihdoin se "tolkun ihminen". Kun toinen sanoo että maapallo on pyöreä ja toinen että litteä niin sinä sanot että pstilli

Vierailija
52/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela - 72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vela - 72 kirjoitti:

Ja miten niin ystävyys miehen ja naisen välillä ei olisi mahdollista? Missä tuollainen on tieteellisesti todistettu?

https://www.vauva.fi/keskustelu/3011794/tutkimus-kertoo-totuuden-mieste…

Kumpi sinusta on tieteellinen tutkimus, vauvapalstan ketju vai Ilta-Sanomain artikkeli? Nimittäin se itse tutkimus, johon tuossa artikkelissa viitataan, ei väitä, että miesten ja naisten välinen ystävyys olisi mahdotonta. Oletko sinä lukenut sitä tutkimusta ollenkaan, vai luotatko iltapäivälehden provokatoiviseen klikkiotsikkoon?

Ei ole mahdotonta mutta epätodennäköistä kuitenkin,tästä on kyse.

Vierailija
53/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näen että miehen ja naisen välillä on aina jonkinlaisia jännitteitä joita ei ilmene saman sukupuolen kanssakäymisessä. En voisi kuvitellakaan mitään muuta kuin seurustelusuhdetta naisen kanssa, en halua naisia kaveripiiriini.

Vierailija
54/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osaa olla ystävä vastakkaista sukupuolta olevan ihmisen kanssa. Olen kasvanut niin heteronormatiivisessa ja seksualisoivassa ympäristössä että en vain osaa ajatella vastakkaista sukupuolta olevaa ihmistä ilman seksuaalisen kiinnostuksen mahdollisuutta johonkin suuntaan. Mutta 15 vuotta nuorempi sisareni on jo kasvanut aika erilaisessa ajatusympäristössä, jossa seksuaalinen mielenkiinto ei ole yhtä kiinteästi sidottu sukupuoleen. Jos mies ja nainen ei voi olla ystäviä koska "siinä täytyy olla muutakin", miten on sitten homo- tai biseksuaalien laita? Eivät voi olla ystäviä oman sukupuolensa edustajien tai kenenkään kanssa ilman että tilanteeseen liittyy aina seksuaalinen jännite tai sen mahdollisuus? En usko.

Minä tulen tuskin kasvamaan koskaan ulos omista ajatuksistani, että osaisin olla ajattelematta seksuaalista ulottuvuutta läheisessä suhteessa ei-sukua-olevan vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Mutta omia lapsia katsoessa toivon että he eivät koskaan kadota nykyistä sujuvaa yhdessäoloa _ihmisten_ kanssa sukupuoleen katsomatta. Uskon että tämä ei voi olla vain ystäviä -ajatus on suurelta osin opittu ja opetettu, ja en halua sitä omille lapsilleni opettaa.

Ei se ole opittua vaan puhdasta biologiaa, sen sijaan tämä nykypäivän sukupuolineutraali ajattelu on puhtaasti aivopesun seurausta

Vierailija
55/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan samoja juttuja mä teen miesouolisten ystävien kanssa, kuin naisten. Käydään luentotauoilla syömässä/kahvilla, tehdään paritöitä jomman kumman luona, käydään ainejärjestön tapahtumissa ja keikoilla tai leffassa. Eilen kävin miespuolisen kaverin kanssa katsomassa Star Warsin. En näe, että tämä ystävyyssihde tarjoaisi sen enempää tai vähempää, kuin nsispuolisten kanssa.

Vierailija
56/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että minö kasvoin ainoana tyttönä 6 veljen kanssa ja siitä syystä olen aina leikkinyt poikien kanssa, että onko mulle sitten vain luonnollisempaa vieläkin suhtautua miehiin ihan ystävänä eikä mahdollisena panona.

-56

Vierailija
57/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkät heittää mun kokemuksella ihan erilaista läppää kuin naiset. Ja ne uskaltaa piikitellä enemmän. Niillä on myös eri kiinnostuksen kohteet.

Naiskaverit yleensä puhuu ihmissuhteista tai jostain elämästä paljon, ja on yleisesti vähän vakavampia. Läppää heitetään tietty myös, mutta se on sellasta tosi kevyttä eikä mennä henkilökohtaisuuksiin. Naiset on aika naisellista ja erilaista seuraa näin yleistettynä.

Kukaan mun naiskaveri ei myöskään pelaa, joten miehet on ainoita, joiden kanssa voin jutella peleistä tai harrastaa niitä. Sama monen urheilulajin kanssa.

Lähes kaikilla mun miesystävillä on tyttöystävä, ja olen tuntenut nämä miehet vuosia, ennen kuin olivat parisuhteissa. Mitään isoa ei ole tapahtunut meidän välillä, joten oletan, ettei kellään ole mitään romanttisia tunteita toista kohtaan. Olen myös erkaantunut osan kanssa, kun ne ovat selkeästi ihastuneet, tai mä olen.

Mun mielestä vain outo hiippari kaveeraa ainoastaan oman sukupuolensa kanssa ihan periaatteesta. Yliopistossanikin kokisin oloni aika oudoksi, jos siellä tällainen asettelu olisi. Miehet ja naiset tulevat hyvin toimeen keskenään.

Vierailija
58/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidatte olla aika nuoria te joiden mielestä mies ja nainen voi olla ystäviä?

Näin se on, 

Joka ei ole nuorena liberaali, hänellä ei ole sydäntä

Joka ei ole vanhana konservatiivi, hänellä ei ole aivoja

Itseasiassa tutkimusten mukaan arvot säilyvät nuoruudesta vanhuuteen, eivätkä ne muutu merkittävästi ihmisen ikääntyessä. Pieniä muutoksia voi olla, mutta harvemmin kukaan muuttuu äärioikealta äärivasemmalle tai siirtyy eläintensuojelusta ihmisylivaltamöyhöttäjäksi.

Vierailija
59/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille tämä sopii paremmin kuin miehille, koska ovat luonnostaan hyväksikäyttäjiä. Kiva pitää kaverimiestä liakanarussa ja  pientä virettä yllä. Nainen saa palveluksia, olkapään ja sitä mitä eniten haluavat huomiota ja että saa tuntea itsensä halutuksi. Lisäksi naisista on kivaa pitää yksi hönttimies reservinä pahanpäivänvaralle.

Mies ei saa tästä mitään jos rehellisesti ilman itsepetosta asiaa miettii.

Vierailija
60/71 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa mua ärsyttää aina tämä "noku naisten kanssa ei voi puhua kuin rusettiluistelusta ja juoruta ja shoppailla". Meitä on muunlaisiakin naisia ja jos oma kokemus naisista on hömppäelokuvastereotypia, se ei tarkoita etteikö muunlaisia naisia olisi. Muutenkin hölmöä sukupuolittaa kiinnostuksenkohteet, kukin tykkää mistä tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi