Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei suostu vähentämään työmääräänsä vaikka parisuhde kärsii..

Vierailija
13.11.2022 |

Ollaan oltu yhdessä noin 8 vuotta. Meillä ei ole yhteisiä lapsia eikä tulekaan sillä molemmilla alkaa ikää jo olemaan sen verran ja lapsiluku on molemmilla täynnä. Omat lapseni ovat jo aikuisia ja miehen 11 vuotias poika tulee meille joka toinen viikko. Molemmat meistä käy töissä. Minä teen päivävuoroa klo 8-16 ja viikonloput vapaat aina. Mieheni tekee pelkkiä yövuoroja ja yövuorot alkaa aina klo 21.00-7.00. Hän lähtee siis iltaisin töihin noin klo 20.30 kun työmatkoihin menee aikaa. Myös viikonloppuisin tietenkin tekee usein yövuoroja 21-7 eli lähtee illalla töihin ja tulee aamuisin kotiin ja menee nukkumaan lauantai aamuna, kun minä herään. Hän nukkuu johonkin klo 13.00-14.00 asti. Siinä sitten muutama tunti aikaa tehdä jotain kunnes mies yleensä taas lähtee töihin ja minä jään kotiin. Sunnuntaina hän tekee myös työkeikkaa eli kun tulee aamulla töistä hän saattaa tehdä 2 vuoroa putkeen eli muutaman tunnin päästä lähtee taas töihin 14-20 vuoro ja perään heti 21-7 vuorot. Sunnuntaista tienaa hyvin ja matalapalkkaisella alalla hän 'joutuu' tekemään työkeikka lisäksi, kun laskuja pitää saada maksettua jne.. Poika tulee joka toinen viikkoa. Välillä on viikonloppu vapaa paitsi yleensä Sunnuntain tekee keikkaa. Minä olen pojan kanssa. Välillä me tehdään yhdessä jotain. Silti minua alkanut harmittamaan miehen työtahti ja viikonloput menee miehellä osittain nukkuessa yön jäljiltä ja välillä seuraavaa keikkaan vuoroon valmistautuessa. Yritin pyytää vähentämään työtä, ottamaan päivä vuoron ja vähentämään keikkoja, mutta hän ei halua päivätyötä. Uhkasin jo erolla ja hän siitä huolestui, mutta siltikään ei suostu tekemään kompromisseja tai muutoksia. Tuokin häiritsee ettei hän ole valmis yhtään tulemaan vastaan. Mies antaa kaiken huomionsa, kun ollaan yhdessä ja rakastaa. Hänelle on meidän parisuhde kaikki kaikessa kuulemma. Mikä neuvoksi? Mitä tehdä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis poika tulee joka toinen viikonloppu ei viikko. Pieni korjaus. Ap

Vierailija
2/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päivätyöllä oikein elä matalapalkka-alalla. Sun pitää sopeutua. Onhan teillä lomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitsetko ap enemmän palkkaa tuossa päivätyössä kuin mies nykyisellä systeemillä? Jos et, ja lapsesi ovat jo aikuisia eli sulla ei ole elätettäviä, entä jos sinä vähentäisit töitä tai vaihtaisit iltatöihin? Tulisi enemmän palkkaakin.

Vierailija
4/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin kokisin kohtuuttomana, jos mieheni pyytäisi vähentämään töitä. Teen töitä useassa paikassa, ja suurimman osan päivistä tuplavuoroa, kuukaudessa 1 vapaapäivä.

Työ on kuitenkin se mistä rahaa saa, joten pakko sitä on tehdä. Saa etsiä työttömänä tilalle jos ei kelpaa.

Vierailija
5/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan tehnyt kolmivuorotyötä? Minä olen yli 20 vuotta. Helpompi on tehdä samaa vuoroa kuin jatkuvasti vaihdellen.

Kolmivuorotyö on ihan riittävän raskasta ja ärsyttävää. Jos siihen saa päälle vielä puolison vitt*lun niin huh huh.

T: nainen

Vierailija
6/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii sitä vaan miettii yksin kotona kököttäessä, että sama kai se vaikka yksin asuisi. Mä nyt haluaisin elämältä muutakin kuin tällaista. Mitä järkeä parisuhteessa kun toinen on aina töissä tai usein. Ja luulisi, että yrittäisi tehdä asialle jotain, että parisuhde pysyisi kasassa. Mä sanoinkin hänelle mihin hän mua tarvii. Helpompi kai hänenkin on elää sinkkumiehen ä niin voi tehdä töitä kokoajan kellon ympäri. Ap

Vierailija
7/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täynnä valintoja...

Itse kaksikymmentä vuotta erilaisia variaatioita vuoro töistä kokeneena...

Tällä hetkellä etsin päivä töitä, vaikka palkka tippuu, mutta saa normaalin rytmin elämiseen...

P.s. raha ei korvaa kaikkea...

Vierailija
8/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii sitä vaan miettii yksin kotona kököttäessä, että sama kai se vaikka yksin asuisi. Mä nyt haluaisin elämältä muutakin kuin tällaista. Mitä järkeä parisuhteessa kun toinen on aina töissä tai usein. Ja luulisi, että yrittäisi tehdä asialle jotain, että parisuhde pysyisi kasassa. Mä sanoinkin hänelle mihin hän mua tarvii. Helpompi kai hänenkin on elää sinkkumiehen ä niin voi tehdä töitä kokoajan kellon ympäri. Ap

Mutta kuka silloin huolehtisi hänen lapsestaan ja kotitöistä, ja ei hän tuollaisella aikataululla ikinä pääsisi irtoseksiäkään etsimään? Voihan se olla tuostakin kyse.

Vierailija
9/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ei ole olemassa ratkaisua. Koska periaatteessa mies voisi vaatia sinulta yövuoroa/iltavuoroa ja sinä häneltä päivävuoroa, sitten olisi taas jetlag. Eikä se kummallekaan toimisi. Parisuhde vaatii tosiaan jotain aikaa, että se toimii. On olemassa vaihtoehtoina ero, asian vatkaaminen yksityisellä terapeutilla, tyytyminen epätyytyväisenä tai jokin muu, mikä. Aluksi ei varmaan tajunnut että vuorot ovat noin erilaisia ja ei näe. Firma määrää myös työajat, ei voi varmaan yhtä päivää edes muuntaa erilaiseksi. Jokainen kai tekee omat päätelmät ja ratkaisut. Erolla uhkaaminen ei kannata, sitten eroaa, ei uhkaile. Ellei jatka.

Vierailija
10/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin kokisin kohtuuttomana, jos mieheni pyytäisi vähentämään töitä. Teen töitä useassa paikassa, ja suurimman osan päivistä tuplavuoroa, kuukaudessa 1 vapaapäivä.

Työ on kuitenkin se mistä rahaa saa, joten pakko sitä on tehdä. Saa etsiä työttömänä tilalle jos ei kelpaa.

Tuolla tahdilla palat loppuun. Näin on käynyt monelle jotka luulevat jaksavansa mitä vaan.

Tiedän monta joille käynyt näin. Tehneet ihan sikana töitä esim keikkaa. Tuplavuoroja ja ties mitä.

Vierailija
11/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki parempipalkkainen työ ja sano miehelle, että  maksat vihdoinkin puolet yhteisistä kuluista eikä miehen tarvitse maksaa kaikkea.

Vierailija
12/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että mies on yöihminen, tottunut työn vuoksikin siihen ja sinä päiväihminen. Se tuli mieleen. Ja tottumus yleensä pysyy vuosia, ellei ole joustava elimistö että tottuu muuhun. Sitten jos kyllästyy eri asia. Joillakin tosin vaihtelee rytmit muuhunkin, ellei ole tasainen.

Vierailija
13/13 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et osaa tehdä mitään itseksesi, ei mitään harrastustakaan. Sitten nalkuttamassa yritteliäälle ja kunnon miehelle hänen työvuoroistaan. Olen nainen ja oma mieheni oli merikapteeni ja viikkoja usein pois kotoa. 

Kun kerran olet niin parisuhdekipeä niin eikö miehesi voikin ruveta työttömäksi. Silloin olisi kellon ympäri pitämässä sinua kädestä kiinni ja kyljessä nyhjäämässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän