Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisten pitää tietää lapsen sukupuoli?

Vierailija
11.04.2006 |

Läheiseni sai lapsen, joka on intersukupuolinen.

Lapsen sukupuolta ei ole vielä päätetty ja kaikki kysyy, onko lapsi poika vai tyttö.

Mitä mä vastaan? Lapsen vanhemmat ovat niin sekaisin, etteivät tiedä mistään mitään ja mä olen ikäänkuin puhemiehenä.

ja vielä: MIKSI se sukupuoli on tärkeä? Eikö riitä vain " pienokainen" , tai lapsi tms.?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tulevaisuudessa lapselle hyvinkin tärkeä kuten jo hyvin tiedetään maailma ei ole niin suvaitsevainen poikkeuksien suhteen , kun lapsi kasvaa se saattaa herättää kummastusta jos esim päätetään että se on poika ja sitten onkin tyttömäinen tai toisin päin.

Vierailija
2/9 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettet tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt herranjestas tärkeä ja ihan perusasia tietää onko syntynyt lapsi tyttö vai poika, jos kerran muuten normaali on.

Vierailija
4/9 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihmiset ilkeyttään kysele. Entä jos vastaat rehellisesti?

Miten muuten on, pelkäätkö valitsevasi väärin ts. että päätätte tehdä lapsesta pojan ja onkin tyttö (siis kuten transsukupuoliset).

Jaksuja koko perheelle.

Vierailija
5/9 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mä taidan olla vähän outo muutenkin, kun en muista edes koskaan kysyneeni kenenkään lapsen sukupuolta. Tosin useimmiten sen sukupuolen kyllä erottaa nimen perusteella, paitsi jos kyseessä on joku afrikkalainen nimi tai muu joista ei automaattisesti tiedä kumman sukupuolen nimi on

Vierailija
6/9 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on vanhempien itsensä ajateltava läpi, ja he vain voivat päättää, tahtovatko kasvattaa lapsen tyttönä, poikana vaiko interseksuaalina; vievätkö kosmeettisiin leikkauksiin jne.

Vierailija
7/9 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
8/9 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselijöille voi minusta sanoa ettei tiedä vielä, asiaa harkitaan. ja sitten voi pyytää vaikka googlettamaan jos asia ei mene jakeluun. tietty kannattaa keksiä valmiiksi joku lyhyt ja ytimekäs selitys lapsen sukupuolen määrittelyn hankaluudesta, ehkä asia ei ole kaikille tuttu. mutta ei mun mielestä kannata piilotella tai hävetä asiaa, kyllähän tuollaista tapahtuu ihan kaiken aikaa.

Vierailija
9/9 |
11.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös sukupuoli näissä epäselvissä tapauksissa määrity sen mukaan onko lapsella kohtu vai ei..?

Sitä voi selvittää monin eri keinoin - kromosomien perusteella taikka sen mukaan, mitä sisäiset sukupuolielimet eniten muistuttaa (eivät välttämättä ole sama sukupuoli), mutta ei ole mitään varmaa määrittelykeinoa.

Täällä paljon asiallista tietoa aiheesta:

www. seta. fi/ transtukipiste/ intersukupuolisuus/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan