Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskivertonaisen mitat Suomessa: 163 senttimetriä ja 73 kiloa

Vierailija
12.12.2017 |

https://www.is.fi/terveys/art-2000005487251.html

Miltäs kuullostaa?Paino aika korkea. 20kg pois.

Kommentit (247)

Vierailija
121/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se peili taas... kirjoitti:

Läski37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole vain ulkonakökeskeistä. Voisi sanoa että terveyskeskeistä! Tuollainenkin ylipaino on epäterveellistä. Miehet vielä naisiakin pahempia, mutta se ei ole mikään syy naistenkin repsahtaa.

No ei ole joo, mutta mitäpä jos paneutuisitte samalla intensiteetillä kaikkeen muuhunkin? Missä jatkuvat aloitukset tupakoinnista, mammojen viinin lipittelystä, liikkumattomuudesta (painosta riippumatta), meneekö kasviksia puolikiloa päivässä häh?, entäpä kuinka ekologisesti elät? Paasataanko teidän lennoista, autoista, pihveistä, piittaamattomasta ja älyttömästi luontoa kuluttavasta vaatteiden ym. shoppailusta jne. Pahoja ja epäterveitä tapoja siinä missä ylipaino eli miksi kukaan ei ole näistä huolissaan? Juu tiedän, ei kiinnosta koska sit pitäs itsekin tehdä jotain. Ja totuus on se, että teistä on vaan niin kiva kiusata ja pilkata "helppoja" kohteita. Mitä luusereita!

Taisi osua kohteeseen? Kyllä tämä ainakin itseni laittaa miettimään taas omia läskejäni, joita siis on ihan liikaa.

No ei osunu muuhun kuin vitutushermoon ihmisten loputtomaan typeryyteen liittyen! Oikeasti mua ei kiinnosta eikä haittaa mikään muu kuin urpojen epäolennainen paskanjauhanta ja monenlainen pienuus ja kyvyttömyys...voi miksi, miksi ette käyttäisi tämänkin ajan ja vaivan johonkin, mikä EDESAUTTAISI jotain POSITIIVISTA asiaa...mutta ei, pakko jo uskoa että kun ei kyvyt riitä niin ne ei vaan riitä...huoh...

Siis koska ylipaino ei todellakaan ole ainoa tai pahin ongelma eli muihinkin voisi keskittyä...ja voisi miettiä myös kuinka lähestyä asioita, milloin muka ivaaminen edistää mitään asiaa??? Tämä on siis pelkkää aikuistenlasten henkistä köyhyyttä ja älyn vajavuutta jota on ihan turha yrittää naamioida kansanterveystalkoiksi, kehtaattekin. Pelkkää halventamista tämä on jota vain roskaväki harrastaa.

Vierailija
122/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstanaisten mielestä 73kg on ihan OK perheen äidille jolla on stressiä kiirettä ja mitä lie. Mutta 177cm pitkä mies on aivan tappi joka ei edes antsaitse saada naista ja pillua.

Mitäs otatte kaikki palstahölinät niin tosissaan.

73 ei todellakaan ole ok. Ehkä jonkun 177-senttisen raskauspainoksi, mutta ei muuten. Aika harvassa on se 193-senttinen nainen, jolle tuo olisi sitten se oikea paino. Niin pitkiä on todella vähän.

Menee maku suomalaisiin tämän uutisen myötä. Miten ihmiset kehtaavat. Sitten ruotsalaiset ja tanskalaiset ja norjalaiset porskuttavat pitkinä, hoikkina ja kauniina.

Ei ihminen voi määräänsä enempää geeneilleen ja ruuminrakenteelleen mitään. Siis esim. pituus ja kasvot. Ja kyllä kuule sieltä Ruotista, Tanskasta ja Norjasta löytyy ihan yhtä lailla lyhyitä ja lihavia ja rumia. Mistäköhän johtuu, että itse kun pyörin kaupungilla ja käyn viihteellä, näen paljon kauniita nuoria ja vanhempiakin naisia, olen itsekin nainen siis. Jos vihasi suomalaisnaisia kohtaan on noin jäätävää, niin mikset vittu muuta helvettiin täältä, vaikka sinne Ruotsiin tai Tanskaan tai Norjaan ja katsotaan kauanko menee että heissäkin on vaan vikoja ja suurin osa sitä ja tätä ja tota epäkelpaavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole vain ulkonakökeskeistä. Voisi sanoa että terveyskeskeistä! Tuollainenkin ylipaino on epäterveellistä. Miehet vielä naisiakin pahempia, mutta se ei ole mikään syy naistenkin repsahtaa.

No ei ole joo, mutta mitäpä jos paneutuisitte samalla intensiteetillä kaikkeen muuhunkin? Missä jatkuvat aloitukset tupakoinnista, mammojen viinin lipittelystä, liikkumattomuudesta (painosta riippumatta), meneekö kasviksia puolikiloa päivässä häh?, entäpä kuinka ekologisesti elät? Paasataanko teidän lennoista, autoista, pihveistä, piittaamattomasta ja älyttömästi luontoa kuluttavasta vaatteiden ym. shoppailusta jne. Pahoja ja epäterveitä tapoja siinä missä ylipaino eli miksi kukaan ei ole näistä huolissaan? Juu tiedän, ei kiinnosta koska sit pitäs itsekin tehdä jotain. Ja totuus on se, että teistä on vaan niin kiva kiusata ja pilkata "helppoja" kohteita. Mitä luusereita!

Taisi osua kohteeseen? Kyllä tämä ainakin itseni laittaa miettimään taas omia läskejäni, joita siis on ihan liikaa.

No ei osunu muuhun kuin vitutushermoon ihmisten loputtomaan typeryyteen liittyen! Oikeasti mua ei kiinnosta eikä haittaa mikään muu kuin urpojen epäolennainen paskanjauhanta ja monenlainen pienuus ja kyvyttömyys...voi miksi, miksi ette käyttäisi tämänkin ajan ja vaivan johonkin, mikä EDESAUTTAISI jotain POSITIIVISTA asiaa...mutta ei, pakko jo uskoa että kun ei kyvyt riitä niin ne ei vaan riitä...huoh...

Mikäs pullukka siellä hermostui :,D jospa vaan laihduttaisit!

Kuinka vajaa sä oikein olet? Nyt äkkiä soitto lääkärille...tiedätkö paino on pienin asia mun elämässä ja ihmettelen mitkä mittasuhteet se kovin monella tuntuu saavan! Ei ihan tervettä sekään...eikö teillä ole elämää lainkaan? Jotain HYÖDYLLISTÄ tekemistä?

Vierailija
124/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisista ylipainoisia on 1/2, miehistä 2/3. Nuorten miesten ylipaino lisääntyy uhkaavimmin.

Pitihän se naiset vs miehet vastakkainasettelu saada tähänkin ketjuun. Etkö lukenut otsikkoa? Nyt puhuttiin naisten mitoista, ei miesten. Se, että tuot tänne jotain ikivanhoja tilastoja miesten ylipainosta ei muuta aloituksessa lukevaa faktaa. Toki se saattaa sinun oloasi helpottaa.

Vierailija
125/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisista ylipainoisia on 1/2, miehistä 2/3. Nuorten miesten ylipaino lisääntyy uhkaavimmin.

Näinhän se on ollut jo pidemmän aikaa. Miksi en ole törmännyt naisten kommentointeihin siitä miksi suomalaiset miehet ovat niin lihavia? Miettikääpäs miehet sitä.

Vierailija
126/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt tuosta lyhyestä keskipituudesta. Asun "etelässä", jossa 172cm pituisena tunnen olevani aika pitkä. Aina Suomeen palatessa olo onkin todella lyhyt. Ainakin nuorten suomalaisnaisten keskipituus on varmaan jo vähintään 170cm, tosi monet teinit ovat ihan mallin mitoissa.

Vierailija
127/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi ei kerro mitään. Valaisen tätä esimerkillä. Molemmilla miehillä on pituus 180 cm ja paino 90 kg. Toinen heistä on timmi atleetti 5 % rasvoilla ja toinen löysälihainen liikkumaton pullukka. Toisen vartalo on V-mallinen kun toisen A-mallinen. Silti sama BMI eli "yhtä lihavia/hoikkia.

https://www.google.fi/search?q=Truth+BMI%2Bpicture&rlz=1C1GGRV_enFI756F…:

Vierailija
128/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumit talviunilla... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läski37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs pullukka siellä hermostui :,D jospa vaan laihduttaisit!

Kuinka vajaa sä oikein olet? Nyt äkkiä soitto lääkärille...tiedätkö paino on pienin asia mun elämässä ja ihmettelen mitkä mittasuhteet se kovin monella tuntuu saavan! Ei ihan tervettä sekään...eikö teillä ole elämää lainkaan? Jotain HYÖDYLLISTÄ tekemistä?

XD kyllä se paino taitaa olla aika SUURI asia sun elämässä, if you know what i mean.

Vierailija
129/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tama selittaa miksen loyda vaatteita.

Olen mies

181cm/82kg vyotaro 31", lihaksikas

Vaimo loytaa, mutta nuoriso osastolta 47kg/167cm. Ikaa 44

Vierailija
130/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on ollut jo pidemmän aikaa. Miksi en ole törmännyt naisten kommentointeihin siitä miksi suomalaiset miehet ovat niin lihavia? Miettikääpäs miehet sitä.

No sitten olet kyllä todella valikoivasti palstaa lukenut, jos et ole yhteenkään kaljamaha-kommenttiin törmännyt.

Vierailija
131/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jösses.

Minä olen 40+ mies, 172cm ja 69kg. Ja minulle on kertynyt viime vuosina se parjattu pallomaha, ja vähän jenkkakahvaakin.

Nuorissa on muuten iso ero jos verrataan minun ikäluokkaan. Me alettiin lihoa kolmekymppisinä-nelikymppisinä, kouluaikoina omalla luokalla (n. 20 naista) ei ollut kuin 1-2 vähäsen ylipainoista. Nyt parikymppiset alkaa olemaan isompia kuin me nelikymppiset.

Vierailija
132/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten mitoissa paino ei kerro mitään.  177cm kaveri joka on hirmuisessa tikissä voi painaa helposti tuon melkein 90 kiloa. Rasvaprosentti olisi paljon parempi mittari. Vastaavasti 177cm kaveri jolla ei ole lainkaan lihasta voi olla melkoinen läski tuolla painolla. 

Naisten keskipaino kuulostaa aika isolta.

Vierailija
133/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksukki! Olen 160/58. Ja ihan nuorena 50 kg.

Vierailija
134/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/terveys/art-2000005487251.html

Miltäs kuullostaa?Paino aika korkea. 20kg pois.

Sporttiselle 53 kg olis aika luurankokunto, pari tikkulaihaa urheilijaystävääni ovat noin 56-57 kg ja ei mitään muotoja. Ehkä laihaläski olisi terveen näköinen tuossa painossa?

Höpö, höpö!

Olen harrastanut koko ikäni aktiivisesti liikuntaa ja lihasmassaa löytyy. Pituuteni on 163cm ja paino 57kg, ikä 49v.  En todellakaan ole tikkulaiha :D :D  Peppu on pyöreä ja reisissä löytyy massaa. Pläskiäkin löytyy. Nuorempana painoin n. 52-53kg, silloin lihasmassani oli pienempi.

Monella on joku harhainen kuvitelma siitä, että 5:lla alkava paino kertoo tikkulaihuudesta ja muodottomuudesta. 

Vierailija
135/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs se Kalle?

177 cm ja 87 kg.

Ei hyvä.

No ei nyt kovin huonokaan, jos ei aivan mitään tekemätön sohvaperuna ole, eli että lihasta kertynyt edes jonkun verran. Itselläni pituutta 180 senttiä ja painoa 80 kiloa ja olen melko hoikka ja rasvaa aika vähän. Tosin minä kuntoilenkin aktiivisesti ja teen fyysistä työtä.

Vierailija
136/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, aika rajut mitat. Itse olen 173/58 enkä voisi kuvitella painavani enempää.

Mies on 190/90 ja näyttää kyllä huiman pitkältä useampaan muuhun mieheen verrattuna.

Suhteellisesti aivan yhtä pitkä muihin verrattuna sinä olet. Pitkillä naisilla on tietysti itsellään fantasia, että pitkä nainen on ainoa (miesten) ihanne. Miehenä tiedän kyllä, että suuri osa miehistä pitkää lyhyehköjä naisia hyvin viehättävinä ja pitkiä jopa luotaantyöntävinä. Varsinkin jos on roteva tai "urheileva".

Vierailija
137/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 177cm/69kg, ja vähän haluaisin kaventua.

163cm/73kg kuulostaa todella isolta!

Vierailija
138/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitness-buumi nostaa naisten keskipainoa.

Vierailija
139/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Olen ajatellut että keskipaino olisi jotain 65kg luokkaa.

Vierailija
140/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä artikkelista unohtui miehille tärkeä peniksen keskimääräinen mitta.

Voisin lisätä sen tähän, sehän tunnetusti on 18/15 (pituus/ympärysmitta).

M42, tohtori