Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskivertonaisen mitat Suomessa: 163 senttimetriä ja 73 kiloa

Vierailija
12.12.2017 |

https://www.is.fi/terveys/art-2000005487251.html

Miltäs kuullostaa?Paino aika korkea. 20kg pois.

Kommentit (247)

Vierailija
101/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä enää ihmettele, miksi saan jatkuvasti "huolestuneita" ihmettelyitä painostani.

Terv. 165 cm / 51 kg, eli ihan normaalipainoinen, huoh.

Vierailija
102/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä silti minusta kiva asia ole jos taas alkaa kaikki keskittymään toisten painoihin. Vaikka joku olisinkin todella ylipainoinen se ei oikeuta ketään pilkkaamaan, sillä itsehän jokainen "läskinsä" kantaa. Muutenkin kaikki on  niin ulkonäkökeskeistä. Varmasti "läskeiksi" haukutaan myös ihmisiä, jotka eivät sellaisia oikeasti ole. Itse olen pidempi kuin tämä "keskiverto", mutta painoa silti hivenen liikaa. Silti en voi vielä itseäni läskiksi tuomita. En ole aikuisena enää painanut alle 60 kiloa ja se 50 kiloa olisi kyllä liian vähän minulle, enkä edes sellaiseen haluaisi pyrkiä. Minulla on myös todella alipainosia ystäviä, jotka ovat siis ihan sairaannäköisiä. Ei sellainenkaan mitään tervettä ole. En silti tietenkään heitäkään "tuomitse", mutta välillä en tiedä mitä tekisin kun jotkut ovat ihan oikeasti jo anoreksian puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus löytyy ja painoa on tuon verran ja ylikin +50 kiloa, onko sopivasti?

Vierailija
104/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 163cm, mut painan vain 50kg. :DD

Ei tuo keskipaino voi olla noin paljon?????

Vierailija
105/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole vain ulkonakökeskeistä. Voisi sanoa että terveyskeskeistä! Tuollainenkin ylipaino on epäterveellistä. Miehet vielä naisiakin pahempia, mutta se ei ole mikään syy naistenkin repsahtaa.

Vierailija
106/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, aika rajut mitat. Itse olen 173/58 enkä voisi kuvitella painavani enempää.

Mies on 190/90 ja näyttää kyllä huiman pitkältä useampaan muuhun mieheen verrattuna.

Vierailija
107/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

164. 60. Moni arvioi 50 kiloiseksi. Olen 30 ikäinen. Minusta olen aina syönyt mitä sattuu ja voisin oikeastaan syödä terveellisemminkin sekö liikkua enemmän ja paino tippuisi varmasti alle 60. 55 kokoisena näytän luurangolta ja aliravitulta, ei kiitos enään. No mutta kiva tietää että on keskiluokkaa👍

Vierailija
108/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön juuri suklaarasioita yksin. Sopiva paino on 173 kg :)

Vierailija
109/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"perussyy ylipainoon on se että saadaan enemmän energiaa kuin kulutetaan."

Niin.. Palstallahan aina joku jänkkää ettei se ole niin yksinkertaista eikä lihavuus siitä johdu että muka syötäisiin liikaa :,D

Vierailija
110/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No treenaava 164/ 65-66 kg täällä:D rasvaprossa siinä 10%. Tienoilla. Ei se paino aina ratkaise.

No höpö höpö tuon rasvaprosenttisi kanssa.

.

Treenaamalla säännöllisesti salilla sekä liikkumalla sen saa alas, kokeilisit sinäkin:)

Ei saa, ottaisit sinäkin selvää asioista ennen kuin toinen käsi sipsipussissa valehtelet ihan poskettomia. Tässä sulle vähän kuvaa siitä miltä nainen oikeasti noilla rasvoilla näyttää.

https://www.builtlean.com/wp-content/uploads/2012/09/body-fat-percentag…

Olen se alkuperäinen kirjoittaja 10% rasvoilla ja kyllä tiedän miltä näyttää:D kilpailen eräässä fitness-lajissa ja treenitaustaa salilla 10 v. Mutta hyvää keksiviikkoa sinnekin!:)

Missä fitness-lajissa kilpailet?

Taitaa kilpailla lähinnä piirakansyöntikisoissa niin kuin av-mammat yleensäkin. Siksi et vastausta saanut.

Vierailija
111/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä olen 174cm pitkä ja painoa on 78kg. Ja ihmiset sanovat minua hoikaksi. :D Kai se riippuu miten se paino on jakautunut. :D Omasta mielestäni en ole hoikka mutta en lihavakaan vaan ihan tavallisen kokoinen. Farkut ovat kokoa 29/34, muuten vaatekoko on yleensä 38. Riippuen vaatteen mallista ja valmistajasta, koko voi olla myös 36 tai 40. En käytä ihon myötäisiä vaatteita lainkaan vaan pidän löysistä vaatteista.

Vierailija
112/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomalaiset lyhentyneet?

Olen itse keski-ikäinen nainen, ja muistan teini-iässä olleeni keskimittainen (olen 163 cm pitkä).

Aika nopeasti suomalaisten keskimitta alkoi kuitenkin nousemaan ja jäin selvästi alle keskipituuden. Viimeksi kun näitä tilastoja olen katsonut niin olin usemman sentin alle keskipituuden.

Miten voin nyt taas olla keskipituisten joukossa?

Ö.Ö

Valitettavasti minulla on nykyään painokin juuri tuota keskiarvoluokkaa  :/

Vierailija
113/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole vain ulkonakökeskeistä. Voisi sanoa että terveyskeskeistä! Tuollainenkin ylipaino on epäterveellistä. Miehet vielä naisiakin pahempia, mutta se ei ole mikään syy naistenkin repsahtaa.

No eipä tuossa tutkimuksessa ollut eroa enää nimeksikään naisten ja miesten välillä, ja painoindeksi tunnetusti antaa naisille vähän imartelevampia lukemia.

Vierailija
114/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Tasan omat mittani muutama kuukausi sitten, mutta nyt olen saanut 8kg pois ja matka jatkuu. Samanlaisia pullukoita näkyy minusta katukuvassa paljonkin eli aivan uskottava tulos.

N39

Vierailija
115/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri keskiarvokoinen. 163 cm 73 kg ja koen olevani armoton läski. En olisi koskaan uskonut että olisin keskikokoinen suomalainen nainen. Luulin olevani pikemminkin sieltä painavimmasta päästä.

Tuntuu ettei sopivia vaatteitakaan löydä mistään. Kaikki ovat pidemmille ja hoikemmille.

Normivaatteista joudun aina valitsemaan suurinta kokoa.

Muutaman kerran olen käynyt isompia kokoja myyvissä kaupoissa, ja niissä kaikki vaatteet ovat minulle liian suuria.

Aika hassua ettei Suomessa myydä vaatteita keskiarvokokoisille ihmisille oikein missään. Luulisi että kysyntää ainakin olisi.

Vierailija
116/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole joo, mutta mitäpä jos paneutuisitte samalla intensiteetillä kaikkeen muuhunkin? Missä jatkuvat aloitukset tupakoinnista, mammojen viinin lipittelystä, liikkumattomuudesta (painosta riippumatta), meneekö kasviksia puolikiloa päivässä häh?, entäpä kuinka ekologisesti elät? Paasataanko teidän lennoista, autoista, pihveistä, piittaamattomasta ja älyttömästi luontoa kuluttavasta vaatteiden ym. shoppailusta jne. Pahoja ja epäterveitä tapoja siinä missä ylipaino eli miksi kukaan ei ole näistä huolissaan? Juu tiedän, ei kiinnosta koska sit pitäs itsekin tehdä jotain. Ja totuus on se, että teistä on vaan niin kiva kiusata ja pilkata "helppoja" kohteita. Mitä luusereita!

Vierailija
117/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hesarin kuukausiliitteeseen taas kuvattu kaunis suomaainen nainen. huh huh. Aika moni varmaan järkyttyi ja traumatisoitui näystä.

Vierailija
118/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole joo, mutta mitäpä jos paneutuisitte samalla intensiteetillä kaikkeen muuhunkin? Missä jatkuvat aloitukset tupakoinnista, mammojen viinin lipittelystä, liikkumattomuudesta (painosta riippumatta), meneekö kasviksia puolikiloa päivässä häh?, entäpä kuinka ekologisesti elät? Paasataanko teidän lennoista, autoista, pihveistä, piittaamattomasta ja älyttömästi luontoa kuluttavasta vaatteiden ym. shoppailusta jne. Pahoja ja epäterveitä tapoja siinä missä ylipaino eli miksi kukaan ei ole näistä huolissaan? Juu tiedän, ei kiinnosta koska sit pitäs itsekin tehdä jotain. Ja totuus on se, että teistä on vaan niin kiva kiusata ja pilkata "helppoja" kohteita. Mitä luusereita!

Taisi osua kohteeseen? Kyllä tämä ainakin itseni laittaa miettimään taas omia läskejäni, joita siis on ihan liikaa.

Vierailija
119/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski37 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi osua kohteeseen? Kyllä tämä ainakin itseni laittaa miettimään taas omia läskejäni, joita siis on ihan liikaa.

No ei osunu muuhun kuin vitutushermoon ihmisten loputtomaan typeryyteen liittyen! Oikeasti mua ei kiinnosta eikä haittaa mikään muu kuin urpojen epäolennainen paskanjauhanta ja monenlainen pienuus ja kyvyttömyys...voi miksi, miksi ette käyttäisi tämänkin ajan ja vaivan johonkin, mikä EDESAUTTAISI jotain POSITIIVISTA asiaa...mutta ei, pakko jo uskoa että kun ei kyvyt riitä niin ne ei vaan riitä...huoh...

Vierailija
120/247 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on outoa. Instassa nuoret suomalaiset naiset ottavat belfie kuvia ja näyttäviä peppuja tarjolla. Ei oiken täsmää nyt.

Itse asiassa paljon treenaava peppumimmi voi hyvinkin olla juuri 163 cm ja 73 kg. Eräs kaverini on noilla hujakoilla, tosin kroppaan nähden aika valtavat silikonirinnat, tosi kookas ja pyöreä peppu muuhun kroppaan nähden. Miehet eivät ole valittaneet. Itse 165 cm ja 55 kg peruskroppa, ei mulla mitään vientiä ole. 😄