Keskivertonaisen mitat Suomessa: 163 senttimetriä ja 73 kiloa
https://www.is.fi/terveys/art-2000005487251.html
Miltäs kuullostaa?Paino aika korkea. 20kg pois.
Kommentit (247)
VauvapalstanMies kirjoitti:
Keskiarvoko? No lihavia kyllä on isompi määrä naisistakin, kuten tuo keskivertoarvokin kertoo ja näkeehän sen kadullakin.
Itse olen 185/85
Moni voisi ajatella, että tuo pituuden ja painon kombo on miehelle suorastaan ihanteellinen. Mutta eipä olekaan: kilo lisää, ja mies on ylipainoisen puolella!
BMI ei sovellu naisten ja miesten vertailuun aivan erilaisten ruumiinrakenteiden vuoksi. Eikä se vastaavasta syystä yksilöiden kohdallakaan ole kovin kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
No on todella ylipainoisia jos on nuo mitat! Aika hirveää jos naisten keskipaino on jo noin pahasti yli.
Itse olen 163 ja tällähetkellä 65 kiloisena jo selkeästi pullukka. Tuollainen 60-62kg olisi mulle ihanteellinen.
Omat tyttäret ovat 168/52 ja 176/73 eli jm keskiverto painoltaan mutta 13 cm pidempi:)
Tää on just tätä keski-ikäisten naisten vaakaväninää. Voi iik, painan 65, vaikka 62 olisi mulle ihanteellinen! Iik olen pullukka!
Ihan vaan tiedoksi, että kukaan ei edes huomaa sitä kolmea kiloasi sinne tai tänne.
Itse en edes omista vaakaa. Pyrin vain syömään terveellisesti ja liikkumaan riittävästi. Samat vaatteet ovat sopineet koko aikuisiän eli yli 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tappikansaa.
Suomalaiset miehethän ne sitä tappikansaa on :)
Kuin myös naiset. Ja näemmä me naiset ainakin ollaan keskiarvollisesti vähän pönäköitäkin, ei mikään hyvä asia kuitenkaan.
Taas unohdetaan, että miehet olivat vertailussa vielä lihavampia :D
Miten tuo 163cm/73kg voi olla keskivertonainen, jos naisten keskipituus on 165 cm?
Alueellisesti eriytynyttä paljolti.
Ei todellakaan täällä Munkkiniemessä. Olen 166 ja paino kutakuinkin mainittu keskiverto.
Olen todellakin läski täällä. Ihmiset ovat hoikkaakin hoikempia järjestään.
Mutta, kun käyn synnyinseudullani Mikkelin lähikunnassa, niin olenkin katukuvassa suoranaisesti laiha :D
Vierailija kirjoitti:
Nuorempien naisten keskipituus on huomattavasti pidempi kuin tuo johon on laskettu kaikki vanhimmatkin mummelit mukaan. Nuorten naisten keskipituus on Suomessa noin 168 cm. Lyhyet vanhat tantat alentavat keskiarvoa, onneksi kohta kuukahtavat.
Mietinkin tätä, itse olen 166cm (25v) ja yleisesti ottaen edes suunnilleen ikäluokassani (+-20v) olen normaalipituinen tai hieman normaalia lyhempi, en missään tapauksessa pitkä mutta en toki huomattavan lyhytkään. Mutta yleensä en ole muita naisia pidempi, toki toisinaan.
Onneks kaikki ei oo niin mustavalkosta. Sattuko esim eilen joku kattomaan is uutista nuoresta jenkkifutislupauksesta? Paino 180kg ja 206 pitkä ja silti oli timmi. Valmentaja sano että vähän kun saa lihasta vielä niin painaa varmasti vielä 200kg ja terve urheilija.
Suomalaiset on vähän pullukoita ja lyhyitä. Onneks jokanen voi kuitenki ihan ite vaikuttaa siihen miltä se oma peilikuva näyttää eikä tuomita muita.
Vierailija kirjoitti:
Naisista ylipainoisia on 1/2, miehistä 2/3. Nuorten miesten ylipaino lisääntyy uhkaavimmin.
Sä jankutat vieläkin niistä 5 vuoden takaisista tuloksista, jolloin ero miesten ja naisten keskimääräisen painoindeksin välillä oli 0,9 kg/m2. Nyt se on enää vain 0,2 kg/m2, joten naisten painoindeksihän tässä on kasvanut merkittävästi enemmän kuin miesten.
Huh huh! Olen kai sitten aika onnekas tapaus 177cm/59kg mitoillani...
Kyllä toi on mun mielestä oikea naisen koko, näin mies näkökulmasta. Se on vaan mihin se rasvakudos tuppaa kasvamaan. Eri hormonit ja geneettiset erot. Ei pysty samaan muottiin laittamaan kaikkia naisia.
Kevennyksenä : "Paino on voimaa ja läski on ylivoimaa" :)
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo 163cm/73kg voi olla keskivertonainen, jos naisten keskipituus on 165 cm?
25-74-vuotiaiden naisten keskipituus on tuon Finterveys-tutkimuksen mukaan 163 cm. Mistä tutkimuksesta sinä tuon 165 cm nappasit?
Kuka haluaa olla keskiverto.
N180 cm
Aika moinen vonkale. Eikä seksikään maistu saati lasten teko. Turmion tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies185/85 kirjoitti:
Tuo on keskiarvo eli harva juuri tuon kokoinen/pituinen. Näyttäisiä ainakin katukuvan mukaan menevän niin, että on on hoikkia ja sitten niitä reilusti ylipainoisia. Kuitenkin 2/3 on ylipainoisia joten normaalipainoisten määrä alkaa olemaan pieni ja enemmänkin poikkeus.
Itse pidän hoikista naisista. Tuon pituiselle n 55-60kg on sopiva paino.
Naisista 1/2, miehistä 2/3.
Pällit ei edelleenkään tajua, että miehillä painon tarkkailu ei mene kuten naisilla jos mittarina on kehon rasva. Naisten logiikalla roteva ja lihaksikas mies on lihava koska BMI.
Kyllä suomalaiset miehet on ihan vaan lihavia. Sen näkee kyllä kun katselee ympärilleen ulkona kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Oon kolme senttiä pidempi ja tuon painoinen, tosin olen viimeisilläni raskaana.
Tsemppiä loppuraskauteen ja synnytykseen! :)
Vierailija kirjoitti:
Menee maku suomalaisiin tämän uutisen myötä. Miten ihmiset kehtaavat. Sitten ruotsalaiset ja tanskalaiset ja norjalaiset porskuttavat pitkinä, hoikkina ja kauniina.
:DDD
Ilmainen vinkki: Keskity enemmän itsesi henkiseen kehittämiseen ja vähemmän muiden arvosteluun. Niin ei sitten tarvitse kanssaeläjien miettiä, että miten joku kehtaa päästellä tuollaisia aivopieruja :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies185/85 kirjoitti:
Tuo on keskiarvo eli harva juuri tuon kokoinen/pituinen. Näyttäisiä ainakin katukuvan mukaan menevän niin, että on on hoikkia ja sitten niitä reilusti ylipainoisia. Kuitenkin 2/3 on ylipainoisia joten normaalipainoisten määrä alkaa olemaan pieni ja enemmänkin poikkeus.
Itse pidän hoikista naisista. Tuon pituiselle n 55-60kg on sopiva paino.
Naisista 1/2, miehistä 2/3.
Pällit ei edelleenkään tajua, että miehillä painon tarkkailu ei mene kuten naisilla jos mittarina on kehon rasva. Naisten logiikalla roteva ja lihaksikas mies on lihava koska BMI.
Kyllä suomalaiset miehet on ihan vaan lihavia. Sen näkee kyllä kun katselee ympärilleen ulkona kadulla.
Vahvistusvinouma. Googlaa se.
5 vuotta sitten, kun naisten keskimääräinen painoindeksi oli 0,9 kg/m2 miehiä matalampi, heidän rasvaprosenttinsa oli yli 10 prosenttiyksikköä miehiä korkeampi. Ei liene ihan hullua olettaa, että nyt kun tuo ero keskimääräisessä painoindeksissä on enää 0,2 kg/m2, on naisten keskimääräinen rasvaprosenttikin kasvanut miehiin verrattuna. Ja vyötärölihavuus oli jo aiemmin yhtä yleistä miesten ja naisten välillä, joten eiköhän naiset ole menneet ohi jo siinäkin asiassa. Mutta jatka sä siellä ulkona katselemist, kun tutkimustulokset eivät näkökantaasi tue. :)
Sähän olet ihan ääliö.