Keskivertonaisen mitat Suomessa: 163 senttimetriä ja 73 kiloa
https://www.is.fi/terveys/art-2000005487251.html
Miltäs kuullostaa?Paino aika korkea. 20kg pois.
Kommentit (247)
Tuo on keskiarvo eli harva juuri tuon kokoinen/pituinen. Näyttäisiä ainakin katukuvan mukaan menevän niin, että on on hoikkia ja sitten niitä reilusti ylipainoisia. Kuitenkin 2/3 on ylipainoisia joten normaalipainoisten määrä alkaa olemaan pieni ja enemmänkin poikkeus.
Itse pidän hoikista naisista. Tuon pituiselle n 55-60kg on sopiva paino.
Ihan jees kokoinen nainen, jos on isot mammat, niin on vielä parempi.
Mies185/85 kirjoitti:
Tuo on keskiarvo eli harva juuri tuon kokoinen/pituinen. Näyttäisiä ainakin katukuvan mukaan menevän niin, että on on hoikkia ja sitten niitä reilusti ylipainoisia. Kuitenkin 2/3 on ylipainoisia joten normaalipainoisten määrä alkaa olemaan pieni ja enemmänkin poikkeus.
Suuressa mittakaavassa keskiarvot pätevät aika hyvin. Eli voi hyvin sanoa, että hyvin moni on juuri tuon kokoinen ja pituinen.
Jokainen varmasti tajuaa, että 20kg ja 200kg naisia on hyvin vähän kuten myös alle metrisiä ja yli 2 metrisiä.
Kas, olen keskiverto. Painoltani nainen, pituudeltani mies. Luulin, että miesten keskipituus olisi kasvanut, mutta näköjään olen vieläkin pitempi kuin puolet miehistä.
T. Kaisa-Kalle 27 v. 178 cm/ 72 kg
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/terveys/art-2000005487251.html
Miltäs kuullostaa?Paino aika korkea. 20kg pois.
Sporttiselle 53 kg olis aika luurankokunto, pari tikkulaihaa urheilijaystävääni ovat noin 56-57 kg ja ei mitään muotoja. Ehkä laihaläski olisi terveen näköinen tuossa painossa?
Vierailija kirjoitti:
Mies185/85 kirjoitti:
Naisista 1/2, miehistä 2/3.
Pällit ei edelleenkään tajua, että miehillä painon tarkkailu ei mene kuten naisilla jos mittarina on kehon rasva. Naisten logiikalla roteva ja lihaksikas mies on lihava koska BMI.
Oon kolme senttiä pidempi ja tuon painoinen, tosin olen viimeisilläni raskaana.
Nuorempien naisten keskipituus on huomattavasti pidempi kuin tuo johon on laskettu kaikki vanhimmatkin mummelit mukaan. Nuorten naisten keskipituus on Suomessa noin 168 cm. Lyhyet vanhat tantat alentavat keskiarvoa, onneksi kohta kuukahtavat.
Joo todellakin -20 kg. Hyi vittu mitä läskejä me suomalaiset ollaan. Itse olen 165 cm, 64 kg ja laihiksella olen. Tavote 50-55 kg. N29
Vierailija kirjoitti:
Siis miten voi olla noin paljon painoa kun on noin lyhyt?
50kg olisi tosiaan ihan hyvä paino tuon pituiselle.
Mites jos keskittyisit ihan vain omaan painoosi? Et sä voi päättää muiden puolesta mikä on hyvä paino kenellekin. Itsekin olen lievästi ylipainoinen ja koen kuitenkin olevani kokonaisvaltaisesti onnellisin/tyytyväisin juuri tässä painossa. Olisi todella loukkaavaa, jos joku tulisi sanomaan minulle minkä painoinen minun hänen mielestään pitäisi olla.
Miehet varmaan 178cm ja 120kg eikä ole edes muka paha.
Vierailija kirjoitti:
Miehet varmaan 178cm ja 120kg eikä ole edes muka paha.
Sormet korviin ja lällättämään kuinka miehetkin sitä ja tätä?
Vierailija kirjoitti:
Mies185/85 kirjoitti:
Suuressa mittakaavassa keskiarvot pätevät aika hyvin. Eli voi hyvin sanoa, että hyvin moni on juuri tuon kokoinen ja pituinen.
Jokainen varmasti tajuaa, että 20kg ja 200kg naisia on hyvin vähän kuten myös alle metrisiä ja yli 2 metrisiä.
Keskiarvot ovat harhaa.
https://misandryangie.wordpress.com/2016/02/09/average-men-and-women/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies185/85 kirjoitti:
Pällit ei edelleenkään tajua, että miehillä painon tarkkailu ei mene kuten naisilla jos mittarina on kehon rasva. Naisten logiikalla roteva ja lihaksikas mies on lihava koska BMI.
Itsekin vaikutat aika pälliltä, kun puhut rasvasta bmi:n yhetydessä, vaikka niillä ei nimeomaan ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Rasvaprosentti olisi parempi ylipainon mittari.
Ja sinä luulet, että väite puolet naisista ja kaksi kolmas osaa miehistä ylipainoisina on todella mitattu rasvaprosentin kautta?
No suomalaiset on aika pönäkkää kansaa, asia vaan on näin.
Vierailija kirjoitti:
Ikä mukaan myös!
Olen about tuon mittainen. Nuorena alle 50 kiloo, nyt 50-vuotiaana paino tuon keskiverron mukainen.
Ei kaikkiin ikä vaikuta. Olen 162/52, ollut aina. Samat farkut, mitä pidin 16 vuotiaana, menee vieläkin kun ikää on 46v.
Yhtään tästä ei ole kylläkään syytä ylpistyä, sillä kropastani saan kiittää pelkästään geenejäni. Äitini oli nuorempana täsmälleen saman kokoinen ja ruumiinrakenteeltaan saman mallinen. Vanhemmiten hän on alkanut vain kutistua, joten kai minustakin tulee mummona pikkuruinen. Osteoporoosi kaupanpäälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies185/85 kirjoitti:
Itsekin vaikutat aika pälliltä, kun puhut rasvasta bmi:n yhetydessä, vaikka niillä ei nimeomaan ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Rasvaprosentti olisi parempi ylipainon mittari.
Ja sinä luulet, että väite puolet naisista ja kaksi kolmas osaa miehistä ylipainoisina on todella mitattu rasvaprosentin kautta?
En tietenkään, vaan juuri sen bmi:n avulla. Ja sehän antaa hyvin epätarkan kuvan oikeasta tilanteesta. Joskaan en kyllä välitä, vaikka toistet ovat lihavia. Välitän vain omasta painostani.
No on todella ylipainoisia jos on nuo mitat! Aika hirveää jos naisten keskipaino on jo noin pahasti yli.
Itse olen 163 ja tällähetkellä 65 kiloisena jo selkeästi pullukka. Tuollainen 60-62kg olisi mulle ihanteellinen.
Omat tyttäret ovat 168/52 ja 176/73 eli jm keskiverto painoltaan mutta 13 cm pidempi:)
Miten suomalaiset kehtaa! Me palstanaiset emme todellakaan kuulu tuohon joukkoon! :D uliuli
Itsepettureita koko porukka täällä.