Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miljonäärien puolisot aina selittelevät, että " Hoidan perheen ja kodin"

Vierailija
09.12.2017 |

Vrt. Minttu Linnan juhlissa. Totuushan on se, että työläisnaisena on kyllä huomattavan paljon raskaampaa, ihan samalla lailla niitä lapsia ja perhettä hoidetaan. Pienenä sivuseikkana sitten se työelämä siihen lisäksi. Eihän se raha onnea tuo, mutta joku Minttukin voisi rehellisesti vain myöntää, että on etuoikeutetussa asemassa. Ei tartte stressata rahasta, voi shoppailla ja hoitaa lapsia silloin kun huvittaa, elintaso on luksusta kotiäitiydestä huolimatta. Jos on treeniä ja illallisia, niin lastenhoitaja tulee kotiin. Jotenkin sitten sapettaa, että tällaisten kotiäitien elämästä ( Minttu, Sirpa S) annetaan sellainen kuva, että he ovat jotain superyksilöitä. " Hoidan kodin". No aika moni muukin hoitaa, eikä ole varaa palkata esim. siivojaa tms. Kuhan avauduin Kiitos.

Kommentit (207)

Vierailija
61/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka minttu sanoo että hoitaa kodin ja lapset voi heillä olla lastenhoitaja josta tuleekin läheisempi lapsille kuin itse äidistä. lapsethan kiintyvät siihen kuka viettää heidän kanssaan aikaa. nuorempana hoidin au pairina miljonäärien lapsia ja minusta tuli lapsille läheisempi kuin omat vanhemmat. minua kuuntelivat ja tottelivat. omat vanhemmat eivät saaneet mitään otetta viikonlopuisin kun olivat lasten kanssa. 

Minä kyllä olen palkannut lastenhoitoapua aikoinani, mutta suhteet lapsiin ovat silti läheiset ja hyvät.

Johtuisiko vain siitä, että koska olen työskennellyt matalapalkka-alalla, kukaan ei ole hoksannut kyseenalaistaa lastenhoitajien käyttöä. Silti olen tuolloin ollut hyvin itsekäs, opiskellut täysin itsekkäistä syistä, eli halusin kehittyä ja edetä alallani ja työssäni.

Vaikka oletkin ollut aupairina joissakin perheissä, et voi yleistää. Jos taas tunnet po. perheen hyvin, en tietenkään voi kiistää yleispätevää asiantuntemustasi.

Vierailija
62/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kovin moni lopulta vaihtaisi paikkaansa Mintun kanssa.Ei ole kiva leimautua vaan miehensä varjoksi,eli omia saavutuksia ei ole vaan kaikki on miehen ansioita.Pikkuhiljaa kun ikää alkaa karttua ja nuorempia naisia tulee pyörimään Kimin ympärille ja tiedetään Kimin kiinnostus myös toisia naisia kohtaan niin kyllä siinä on se onnellisuuden tunne Mintulla pikkuhiljaa katoaa.Siinä tilanteessa kun saavutukset ovat vaan miehen ansiota ja ainoa voimavara-kauneus ja nuoruus on mennyttä ja lisäksi tiedetään miehen heikkous muihin naisiin niin ei kukaan halua enään olla Mintun tilalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olishan se älytöntä käydä töissä Mintun tilanteessa. Mies multimiljonääri ja itse osa-aikainen lentoemäntä aiemmin. Ei siinä järkeä olisi, mutta voisi sanoa ihan rehdisti, että työssäkäynti ei ole tarpeen, senhän nyt tajuaa jokainen muutenkin. Aina niitä "Oma urani ja aikani tulee myöhemmin" jne. 

Haha mikä narina siitä av:lla syntyisikään jos se tuon erehtyisi sanomaan 😆

Teet niin tai näin, aina väärin päin.

No minä sanon, en ole Minttu, mutta miljonäärin vaimo. Ei minun tarvitse käydä töissä, koska mies tienaa niin hyvin ja omaisuutta on (yhteisiin nimiin!) kertynyt aivan riittävästi loppuelämän tarpeisiin.

Nariskaa nyt sitten!

Miltä tuntuu kun ei ole enää mitään tavoitteita elämässä ja kun saa käytännössä kaiken vain sormia napsauttamalla?

Mistä päättelet, ettei hänellä ole tavoitteita elämässään? Hän voi keskittyä toisenlaisiin tavoitteisiin kun ei tarvitse paneutua asuntovelan maksuun.

Vierailija
64/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Formulakuski voi kuolla milloin tahansa.

Vierailija
65/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kovin moni lopulta vaihtaisi paikkaansa Mintun kanssa.Ei ole kiva leimautua vaan miehensä varjoksi,eli omia saavutuksia ei ole vaan kaikki on miehen ansioita.Pikkuhiljaa kun ikää alkaa karttua ja nuorempia naisia tulee pyörimään Kimin ympärille ja tiedetään Kimin kiinnostus myös toisia naisia kohtaan niin kyllä siinä on se onnellisuuden tunne Mintulla pikkuhiljaa katoaa.Siinä tilanteessa kun saavutukset ovat vaan miehen ansiota ja ainoa voimavara-kauneus ja nuoruus on mennyttä ja lisäksi tiedetään miehen heikkous muihin naisiin niin ei kukaan halua enään olla Mintun tilalla.

Mistä voi tietää että esim. Mintulla ei olisi mitään muita saavutuksia elämässä kuin rikas puoliso?

Vierailija
66/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, me muuthan ei voida.

Vierailija
67/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri minttu on otettu niin silmätikuksi tässä asiassa? Esimerkiksi Emilia Bottas on myös naimisissa formulamiljonäärin kanssa, mutta hänestä ei ole käytännössä yhtään haukkumaketjuja tai pahansuovia kommentteja.

Minusta tuntuu, että mintussa hiertää av-mammoja tietty kylmyys, sisällöttömyys ja ulkonäkökeskeisyys. Emilialla oli menestyksekäs uinti-ura, jonka vaihtoi ratsastukseen. Hänellä on siis myös omia tavoitteita ja hän on yhtä kilpailuhenkinen kuin miehensä. Hänestä myös huokuu maanläheisyys, ja vaikka on myös todella kaunis, ei käyttäydy turhamaisesti ja itseään esitellen.

Vierailija
68/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, me muuthan ei voida.

Kyse on todennäköisyyksistä kun ajaa formulavauhtia eikä kadulla kävelemisestä.

Vierailija
69/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuvat vaikka totta? Heidän roolinsa suhteessa on hoitaa perhe ja koti.

Jep. Miksi siinä linnan juhlien haastattelussa olisi pitänyt alkaa vertailemaan itseään johonkin työläisperheeseen?!

Vierailija
70/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman vanhin ammatti oikeasti Mintulla ja Sirpalla, pitää se selitellä.

No miten sen tulkitsee.Entisinä aikoina naisen ainoa taloudellinen selviytyminen oli avioliitto.

Vierailija
71/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa joku mitä sen Mintun olis pitänyt vastata?

"Minä olen kotona lasten kanssa, mutta eihän tämä ole mitään työläisperheeseen verrattuna...."

Vierailija
72/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rikkaat ei käytä ulkopuolista apua. Kotiäidin työkin on arvokasta, vaikka moni (nainen,huom!) heitä arvostelee.

Vierailija
73/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä voi tietää että esim. Mintulla ei olisi mitään muita saavutuksia elämässä kuin rikas puoliso?

No ei sitä missään ole mainostettu!ihan taviksetkin ovat lentoemäntinä..

Vierailija
74/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoito hoitaa teidän lapset silloin ku olette töissä. Eli ette hoida sekä lapsia että tee töitä.

Lisäksi lastenhoitokin on ihan kunniallista, myös taloudellista etua tuottavaa työtä, josta joillekin maksetaan palkkaa. Olisiko Mintun arvo teidän katkerien silmissä suurempi, jos Minttu ja naapuri vaihtavat lapsia päivittäin 8-16 ja maksavat toisilleen siitä palkkaa?

Sittenpähän olis ansiotyössä, kuten tavismammat, perhana!

Vierailija
75/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä seurustelin aikoinaan erään miehen kanssa, joka oli hyvin varakas. Hoidin itse kaikki kotiin liittyvät hommat. Mies tienasi niin hyvin, että pystyin olemaan kotona ilman mitään ongelmia. Kävimme usein ulkomailla, ravintoloissa, sain shoppailla niin paljon kuin halusin esim. vaatteita, sisustustuotteita jne. Miehellä oli loma-asunto ulkomailla, jossa vietettiin aikaa usein. Ei huolen häivää ollut koskaan rahasta. Lapsia meillä ei ollut, vaikka niistäkin puhuttiin. Asuttiin myös vuosia ulkómailla.

Mulla vaan oli kokoajan kauhea stressi siitä, että en ole tarpeeksi kaunis ja hyvä miehelle. Kokoajan tuntui että mun pitää pitää ulkonäöstä huolta ja kuntoilla hulluna, ettei vaan pääsee kiloja yhtään kertymään, että mies jättää mut kuitenkin sitten. Mies ei koskaan vaatinut mitään sellaista, kaikki oli oman pään sisällä. Ja miehen ystävien ja työkavereiden vaimot olivat kaikki myös niin viimeisen päälle aina että senkin takia mulle tuli joku kauhee paine näyttää aina hyvältä :(

Ja kyllästytti se "kotipiian" rooli. Vuosia sitä jaksoin mutta se oli ihan kauheaa :( Olla vaan kotona ja ystävätkin kaikkosivat ympäriltä kun elinkin yhtäkkiä tasokkaampaa elämää kuin ennen.

Usein oli sitten etenkin siellä miehen ulkomaan loma-asunnolla kaikkea illanistujaisia miehen ystäväpariskuntien kesken ja piti niin olla nättinä ja seurustella heidän kanssaan ja olla monissa tilaisuuksissa ns. "edustus vaimona".

Musta oikeesti tuntui että olen vaan joku koriste, esine jota esitellä muille. Elin vain miehen siivillä eikä mulla enään ollu mitään tavoitetta tai päämäärää elämässä, kuten ennen oli. Ei mulla tarvinnu enään olla, kun rahaa oli tehdä mitä vaan niin siinä tavallaan kadottaa oman itsensä.

Rakastin miestäni mutta en ollut onnellinen :( Lopulta erottiin. Nykyään sitten elän tavallista elämää, käyn kokopäivätöissä ja asun vuokralla omakotitalossa.

Oon myös löytäny uuden kumppanin, ihan tavallisen duunarimiehen mitä itsekin olen (tosin duunarinainen) :D Ja tunnen olevani onnellinen.

Raha voi tosiaan tuoda helpotusta, mutta ei välttämättä onnea.

Tämä on mielenkiintoinen analyysi.Kerran oli ohjelma jostain Beverly Hillsin perijättäristä,nuori nainen urheiluauton ratissa sanoi "rahalla ei saa paskaakaan,ei ainakaan onnea".

Vierailija
76/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri minttu on otettu niin silmätikuksi tässä asiassa? Esimerkiksi Emilia Bottas on myös naimisissa formulamiljonäärin kanssa, mutta hänestä ei ole käytännössä yhtään haukkumaketjuja tai pahansuovia kommentteja.

Minusta tuntuu, että mintussa hiertää av-mammoja tietty kylmyys, sisällöttömyys ja ulkonäkökeskeisyys. Emilialla oli menestyksekäs uinti-ura, jonka vaihtoi ratsastukseen. Hänellä on siis myös omia tavoitteita ja hän on yhtä kilpailuhenkinen kuin miehensä. Hänestä myös huokuu maanläheisyys, ja vaikka on myös todella kaunis, ei käyttäydy turhamaisesti ja itseään esitellen.

Itse olen tässä puolustellut näitä miljonäärien puolisoja, koska kaikki ei todellakaan elä samalla tavalla. Uskokaa tai älkää, miljonääreissä on ihan samalla tavalla erilaisia ihmisiä kuin muissakin ja eletään erilaisten arvopohjien mukaan...

Mut niin, silti muakin häiritsee Minttu, koska hän vaikuttaa just siltä mitä sanoit. Hänestä saa ylimielisen kuvan. Mintun elämä muuttui hetkessä perusduunarista ja seiskan tähtitytöstä miljoonäärivaimoksi ja se näkyy hänestä. Monia saattaa ärsyttää se periaatteen tasolla, että nätti tyttö, joka esittelee itseään jossain roskalehdissä, pääsee ns eliitin joukkoon tuosta noin vaan.

Vierailija
77/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän te haluatte uskoa, mut totuus on se, et kyllä rahalla saa myös enemmän myös enemmän uramahdollisuuksia kuin joku perus-Pirkko nyky-Suomessa, jossa potkut on vaan yhden Yt:n päässä. Ei sillä Pirkolla ole välttämättä yhtään mitään mahtavaa uraa, suurin osa tekee perushommaa eikä juhli Nobel-palkintoja tai illallista vaikutusvaltaisten ihmisten kanssa. Peruselämää.

Mut joo, tuota romahdustahan te aina odotatte innokkaana. Mikään ei piristä Pirkon elämää niin paljon ku lukea et joku julkku on taas tippunu pilven reunalta.

Vierailija
78/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden melko rikkaan perheen (mies siis sellaisissa töissä että pätäkkää riittää). Suomalaisen kouluttautuneen naisen on vain vaikea asettua siiheen kotirouvan-rooliin ja tunnustaa ettei oikeastaan tee paljoakaan. Siksi selitellään kodinhoidosta jne.Tässäkin tapauksessa tosiasiassa vaimo saa harrastaa omia juttujaan päivät pitkät (koska lapset jo isompia ja päivät pitkiä koulussa), usean sadan neliön taloa ei tietenkään itse siivota ja ruuanlaitosta ei tykkää, joten pitkälti ruokahuolto toimii muulla tavoin.

En kadehdi koska miehen suhde lapsiin on olematon eikä vaimollakaan miehen kanssa kovin paljon yhteistä aikaa ole ( en oikein tiedä mikä parisuhteen tila on). Se mikä ärsyttää on vaimon valitus aina jostain. Jotenkin masentuneen oloinen kyllä. On tietysti aika ymmärrettävää että oman elämän merkityksellisyys on koetuksella (työ kuitenkin tuo sitä) ja kun noin menee vuosikausia niin kyllä siihen tekemättömyyteenkin ja yltäkylläisyyteen kyllästyy ja haluaisi tehdä jotain.

En kyllä kadehdi noista näkökulmista vaan olen tyytyväinen omaan keskituloiseen elämääni. Merkityksellinen työ on tärkeä osa elämää ja sitä ei luksuslaukut ja autot paikkaa. Se on vain materiaa josta saa tyydytyksen vain tiettyy pisteeseen asti.

Vierailija
79/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitavatkohan miljonääri perheiden äidit YLEENSÄ kaiken perheen töistä, siis kotitöistä..

Eli ei käy kotisiivoojaa ?  Ei siis koskaan juhlien järjestelijää, vaan perheenemäntä siis itse leipoo ja valmistaa

ilalliset isollekin joukolle, kuten tavallisissa perheissä ? 

Vierailija
80/207 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonäärin vaimon pesti on kuin poliitikon, kun aikasi on mennyt, tilallesi tulee joku toinen. Miljonäärillä on vain yksi elämä, kun entisen vaimon kasvot on uraiset kun Suomen tiestö vaihdetaan uusi siloposki tilalle ilahduttamaan miestä. Exä saa muhkean korvauksen jolla voi perustaa sen sisustusliikkeen. Kyllä ne vaimot tietävät että kyseessä on käytännön järjestely. Mies tarvitsee naisen suvun jatkamiseksi ja uuden naisen vierelleen tunteakseen itsensä jälleen nuoreksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän