Miksi miljonäärien puolisot aina selittelevät, että " Hoidan perheen ja kodin"
Vrt. Minttu Linnan juhlissa. Totuushan on se, että työläisnaisena on kyllä huomattavan paljon raskaampaa, ihan samalla lailla niitä lapsia ja perhettä hoidetaan. Pienenä sivuseikkana sitten se työelämä siihen lisäksi. Eihän se raha onnea tuo, mutta joku Minttukin voisi rehellisesti vain myöntää, että on etuoikeutetussa asemassa. Ei tartte stressata rahasta, voi shoppailla ja hoitaa lapsia silloin kun huvittaa, elintaso on luksusta kotiäitiydestä huolimatta. Jos on treeniä ja illallisia, niin lastenhoitaja tulee kotiin. Jotenkin sitten sapettaa, että tällaisten kotiäitien elämästä ( Minttu, Sirpa S) annetaan sellainen kuva, että he ovat jotain superyksilöitä. " Hoidan kodin". No aika moni muukin hoitaa, eikä ole varaa palkata esim. siivojaa tms. Kuhan avauduin Kiitos.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka minttu sanoo että hoitaa kodin ja lapset voi heillä olla lastenhoitaja josta tuleekin läheisempi lapsille kuin itse äidistä. lapsethan kiintyvät siihen kuka viettää heidän kanssaan aikaa. nuorempana hoidin au pairina miljonäärien lapsia ja minusta tuli lapsille läheisempi kuin omat vanhemmat. minua kuuntelivat ja tottelivat. omat vanhemmat eivät saaneet mitään otetta viikonlopuisin kun olivat lasten kanssa.
Taattua av:ta. Auta armias jos joku joku perhe tienaa niin hyvin, että vaimo voi jäädä kotiäidiksi, on vähintään äiti-lapsi suhteessa oltava jotain vikaa. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää aina Mintun puheissa se, että "olemme hyvä tiimi". Tiimi ja tiimi. Kimi tienaa ja Minttu edustaa ja " tukee". Semmonen "tiimi" . Rankkaa on.
No esmes mä ja Kimi oltais tosi huono tiimi, koska en olis vähääkään kiinnostunut puolisoni työstä, edustaminen ei innosta pätkän vertaa ja vaikka en ole mitään hienoa uraa tehnyt, en kyllä haluaisi jättää sitä tekemättä siksi, että pitää joustaa puolison vaativan ammatin takia. En siis pystyisi siihen, mitä Minttu tekee.
Mitä selittelyä siinä on? Perheen jo kodin hoitaminen käy ihan täydestä työstä ja varsinkin kun sitä hoidettavaa on esim. 400 m2. Rikkaan perheen vanhemmat, ihan sama kuka ne rikkaudet on hankkinut, voisivat palkata siivoojat, kokit ja taloudenhoitajat niin halutessaan. Jos toinen tai molemmat päättävät sen sijaan käyttää osan ajastaan arkielämän aktiviteettien hoitamiseen, niin sehän on aika terve tapa suhtautua elämään. Ettei nyt ihan hyysättäväksi heittäydy, vaikka ei ruokaa saadakseen tarvitsekaan töihin mennä.
Tarvitseeko sen olla täyttä työtä? Pointti on siinä, että Kimin ei tarvitse huolehtia mistään kotiin, perheeseen tai lapsiin liittyvästä, Minttu hoitaa sen, meni siihen 2 tai 12 tuntia päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka minttu sanoo että hoitaa kodin ja lapset voi heillä olla lastenhoitaja josta tuleekin läheisempi lapsille kuin itse äidistä. lapsethan kiintyvät siihen kuka viettää heidän kanssaan aikaa. nuorempana hoidin au pairina miljonäärien lapsia ja minusta tuli lapsille läheisempi kuin omat vanhemmat. minua kuuntelivat ja tottelivat. omat vanhemmat eivät saaneet mitään otetta viikonlopuisin kun olivat lasten kanssa.
Itse olen myös yritysjohtajan vaimo ja meillä oli suomalainen au pair, joka oli niin onnekas että pääsi viettämään puoli vuotta jenkeissä ja puoli vuotta Hollannissa. Ei hänestä ollut korvaamaan äitiä:D Eikä isää:D Hänestä ei tullut millään tavalla korvaamatonta tai NIIN läheistä lapsien kanssa vaikka hyvä au pair olikin. Oletko oikeasti ollut au pairina, kun moista väität? :D Au pairille piti kyllä toimia äitinä:D
Niin tämä teidän perheessä. Maailmalla on kuitenkin runsaasti perheitä, joissa lapset edelleen sysätään au paireille, lastenhoitajille ja sisäoppilaitoksiin, koska niin on tehty "aina".
Miksei kukaan ole huolissaan näiden rikkaiden kotirouvien syrjäytymisestä?
Monesti tuollaiseen asemaan päätyvät naiset joilla ei ole psyykkistä kuntoa työelämään. Selittelevät sitten muka että olisi oma valinta.
Itse olen kotirouvana tällä hetkellä. Lapset ovat isoja, ei niissä ole valtavasti hoitamista, mitä nyt nuorimpia pitää vielä kuljettaa autolla välillä, ja tietysti tehdä ruokaa ja pestä pyykkiä jne.
Meillä käy puutarhuri ja uima-altaan hoitaja, muuten teen kotityöt itse. Voisimme palkata myös siivoojan, mutta en halua päästää vierasta ihmistä tavaroihini, olen siinä ehkä vähän suomalainen.
Tekemistä on kotitöissä ja lisäksi monissa vastuissa, mitä elämässä kertyy. On päivillisten valmistelua ja suunnittelua (kokki ja tarjoilijat tietysti on erikseen), on erilaisia yhdistyksiä jne. Loppujen lopuksi olen jossain mielessä paljon kiireisempi, kuin työelämässä ollessani. Nykyään olisi joku kissanristiäinen joka ilta, varsinkin näin joulun alla. Rennot koti-illat ovat harvinaista herkkua.
Oikeasti toisten elämää on turha päivitellä tai kadehtia. Kaikesta tulee arkea. Ja kaikessa on hyvät ja huonot puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko sen olla täyttä työtä? Pointti on siinä, että Kimin ei tarvitse huolehtia mistään kotiin, perheeseen tai lapsiin liittyvästä, Minttu hoitaa sen, meni siihen 2 tai 12 tuntia päivässä.
No kun sitä oikeaa ja kunnollista elämää on käydä matalapalkkatyössä, kitkuttaa kädestä suuhun kuukaudesta toiseen ja nauttia sen viisi viikkoa lomaa vuodessa. Neljän vuoden välein on varaa viedä perhe viikon lomalle kanarialle ja ehkä kerran kesässä Tuuriin. Kaikista kunniallisinta on tietenkin olla yh. Muuten et tiedä elämästä mitään.
Tuossahan on kyse Kimistä eikä Mintusta. Kimi haluaa ulkoistaa tietyt osiot elämästään ja Minttu on suostunut diiliin ja ottanut ne kantaakseen ja saa kelpo korvauksen. Molemmat voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se teille kateellisille kuuluu Mintun elämä.
Tasan tarkkaan vaihtaisitte osia hänen kanssaan ja nauttisitte helposta elämästä.
No en kyllä vaihtais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myös yritysjohtajan vaimo ja meillä oli suomalainen au pair, joka oli niin onnekas että pääsi viettämään puoli vuotta jenkeissä ja puoli vuotta Hollannissa. Ei hänestä ollut korvaamaan äitiä:D Eikä isää:D Hänestä ei tullut millään tavalla korvaamatonta tai NIIN läheistä lapsien kanssa vaikka hyvä au pair olikin. Oletko oikeasti ollut au pairina, kun moista väität? :D Au pairille piti kyllä toimia äitinä:D
Niin tämä teidän perheessä. Maailmalla on kuitenkin runsaasti perheitä, joissa lapset edelleen sysätään au paireille, lastenhoitajille ja sisäoppilaitoksiin, koska niin on tehty "aina".
Höpö höpö. Olen kuullut niin monta tarinaa au paireista. Meillä oli ihan kelvollinen, itse valitsin sadan hakemuksen joukosta, joten oli varaa valita. Silti hänestä ei tullut millään tavalla välttämätön. Suurin osa au paireista sellaisia, jotka pääsääntöisesti tulevat ottamaan aurinkoa yläosattomissa perheen terassille. Osa heistä jopa kuvittelee löytävänsä satujensa prinssin. Au pairien kannattaisi opiskella hieman paremmin.
Miettikää kuinka yksin Minttu olis siellä sveitsissä ilman sitä nannya. Varmasti ajaa myös seuraneidin asemaa ja naiset ovat hyviä ystäviä keskenään. Olis se nyt kiva Mintun yksinään kahden taaperon kanssa asustella jossain linnassa kun Kimi painaa duunia ympäri maailmaa. Luultavasti ihan fiksu ihminen koska kuninkaallisiakin mukuloita kaitsennut aikasemmin. Siinä voi Minttu itekkin oppia jotain sivussa.
Vierailija kirjoitti:
Vrt. Minttu Linnan juhlissa. Totuushan on se, että työläisnaisena on kyllä huomattavan paljon raskaampaa, ihan samalla lailla niitä lapsia ja perhettä hoidetaan. Pienenä sivuseikkana sitten se työelämä siihen lisäksi. Eihän se raha onnea tuo, mutta joku Minttukin voisi rehellisesti vain myöntää, että on etuoikeutetussa asemassa. Ei tartte stressata rahasta, voi shoppailla ja hoitaa lapsia silloin kun huvittaa, elintaso on luksusta kotiäitiydestä huolimatta. Jos on treeniä ja illallisia, niin lastenhoitaja tulee kotiin. Jotenkin sitten sapettaa, että tällaisten kotiäitien elämästä ( Minttu, Sirpa S) annetaan sellainen kuva, että he ovat jotain superyksilöitä. " Hoidan kodin". No aika moni muukin hoitaa, eikä ole varaa palkata esim. siivojaa tms. Kuhan avauduin Kiitos.
Jos sulla on duunarimies, ei se miehen työ haukkaa sellaista osaa elämästä kuin menestyjän joka matkustelee paljon.
Minullakin yrittäjämies välillä 8 viikkoa työmatkalla ja normiarjessakin kaikki se perheen ns hallinnointi jää minulle.
Au pairit ovat kyllä välillä aika lapsia. On fiksuja ja vastuullisiakin toki. Ihan kunnon lastenhoitajiksi heistä ei ole työaikarajoitusten takia. Joten jos tarvitaan nannyä, palkataan sellainen. Au pair on köyhemmän perheen halpisratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se teille kateellisille kuuluu Mintun elämä.
Tasan tarkkaan vaihtaisitte osia hänen kanssaan ja nauttisitte helposta elämästä.No en kyllä vaihtais.
Juu et tietenkään 🙄
Minä seurustelin aikoinaan erään miehen kanssa, joka oli hyvin varakas. Hoidin itse kaikki kotiin liittyvät hommat. Mies tienasi niin hyvin, että pystyin olemaan kotona ilman mitään ongelmia. Kävimme usein ulkomailla, ravintoloissa, sain shoppailla niin paljon kuin halusin esim. vaatteita, sisustustuotteita jne. Miehellä oli loma-asunto ulkomailla, jossa vietettiin aikaa usein. Ei huolen häivää ollut koskaan rahasta. Lapsia meillä ei ollut, vaikka niistäkin puhuttiin. Asuttiin myös vuosia ulkómailla.
Mulla vaan oli kokoajan kauhea stressi siitä, että en ole tarpeeksi kaunis ja hyvä miehelle. Kokoajan tuntui että mun pitää pitää ulkonäöstä huolta ja kuntoilla hulluna, ettei vaan pääsee kiloja yhtään kertymään, että mies jättää mut kuitenkin sitten. Mies ei koskaan vaatinut mitään sellaista, kaikki oli oman pään sisällä. Ja miehen ystävien ja työkavereiden vaimot olivat kaikki myös niin viimeisen päälle aina että senkin takia mulle tuli joku kauhee paine näyttää aina hyvältä :(
Ja kyllästytti se "kotipiian" rooli. Vuosia sitä jaksoin mutta se oli ihan kauheaa :( Olla vaan kotona ja ystävätkin kaikkosivat ympäriltä kun elinkin yhtäkkiä tasokkaampaa elämää kuin ennen.
Usein oli sitten etenkin siellä miehen ulkomaan loma-asunnolla kaikkea illanistujaisia miehen ystäväpariskuntien kesken ja piti niin olla nättinä ja seurustella heidän kanssaan ja olla monissa tilaisuuksissa ns. "edustus vaimona".
Musta oikeesti tuntui että olen vaan joku koriste, esine jota esitellä muille. Elin vain miehen siivillä eikä mulla enään ollu mitään tavoitetta tai päämäärää elämässä, kuten ennen oli. Ei mulla tarvinnu enään olla, kun rahaa oli tehdä mitä vaan niin siinä tavallaan kadottaa oman itsensä.
Rakastin miestäni mutta en ollut onnellinen :( Lopulta erottiin. Nykyään sitten elän tavallista elämää, käyn kokopäivätöissä ja asun vuokralla omakotitalossa.
Oon myös löytäny uuden kumppanin, ihan tavallisen duunarimiehen mitä itsekin olen (tosin duunarinainen) :D Ja tunnen olevani onnellinen.
Raha voi tosiaan tuoda helpotusta, mutta ei välttämättä onnea.
Jokaisella on omat murheensa. En minä kateile Minttua. Pienten lasten äidillä riittää varmasti töitä, vaikka kotona kävisi välillä siivooja ja lastenhoitajakin. Auttaakohan Kimi paljoa kotitöissä? Vaikea kuvitella Kimiä siivoamaan vessaa tai keittämään aamupuuroa lapsille. Voin toki olla väärässäkin. Ja julkkiksena Minttu on kaiken aikaa ihmisten arvosteltavana. Ei ole helppoa.