Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläinen Juuli teki täydessä yöbussissa jotain, mihin muut eivät kyenneet: "Siinä tapahtui selvästi jotain, mitä nainen ei halunnut"

Vierailija
09.12.2017 |

Helsinkiläinen Juuli Kiiskinen puuttui viime viikonloppuna tilanteeseen, jossa tuntematon mieshenkilö kouri yöbussissa vieressään istunutta naista kielloista huolimatta. Nainen toivoo, että tapaus etenisi poliisille ja hämmästelee, miksei kukaan muu täyteen pakatun linja-auton matkustajista tarjonnut tilanteessa apuaan.

Välikohtaus sattui Kiiskisen mukaan 94N-linjan bussissa, joka lähti Helsingin Rautatientorilta kohti Kontulaa noin neljän aikaan lauantaiaamuna.

Kiiskinen kertoo huomanneensa, miten hänen lähellään istunut nainen näytti vaivaantuneelta vieressään olleen miehen seurasta. Pian hän alkoi epäillä, että mies koskettelisi naista.
https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/helsinkilainen-juuli-teki-ta…

Kommentit (273)

Vierailija
1/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm..

Vierailija
2/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin sattui myös täällä pari vuotta sitten. Linkka täynnä ja eräät miehet ahdistelivat teinityttöä (ehkä max. 15v.). Kukaan ei tehnyt mitään. Paitsi minä. Käskin painumaan hevonkuuseen jonka jälkeen minä sain huorittelua. Valitettavasti tytön pysäkki oli sama kuin noilla miehilläkin (ja voitte vaan arvata minkä laitoksen kohdalla...). Jäin itsekin pois siinä ihan sen takia että sain itkuisen tytön saatettua kotiin. Ja kyllä, nuo miehet yrittivät vieläkin käydä tuon tytön kimppuun mutta myös minun. Noh, selvittiin ehdin nahoin tytön kotitalolle jossa tytön isä oli jo kotona. Kyllä siinä pitkät selonteot tehtiin että mitä hittoa oli oikein tapahtunut. Lopulta annoin omat yhteystietoni jos he haluavat viedä asian poliisille mutta myös tuo isä heitti minut kotiin (olisin joutunut odottamaan seuraavaa linkkaa tunnin siinä tietyn laitoksen edessä ja sitä ei tuo isä halunnut vaan heitti kotiin jonne siis matkaa likimain 15km. Minä olin siis jäänyt linkasta pois tuon tytön takia).

Mutta veetuttaa se välinpitämättömyys. Toinen on ihan hädissään ja kaikki vain katsovat ulos ikkunasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin kerran liki bussin ikkunassa liiskaantuneena ja vähän nuivasti vastailin korvaan hengittävälle äijälle. Tää jäi pois. Seuraavalla pysäkillä poisjäävä kommentoi isosti, et kyl joulun aikaan vois vähä ystävällisempi olla. Niih. Tyhjiäkin istuinrivejä ois sedälle ollut.

Vierailija
4/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse asua Helsingissä.

Kaikista parasta on kyllä, ettei kaltaisiasi kitisijöitä todellakaan ole täällä.

Jos ei saa suutaan auki, niin kärsikööt. Jos on alaikäisistä kyse, niin väliin pitää mennä...

Onhan nyt helvetti, että heikompaa ei voi mennä puolustamaan.

Mä olen ainakin sanonut esim. Ratikassa, jos känniset on ahdistelleet.

Yks juoppo tuli mun viereen teininä istumaan ja höpöttämään, niin sanoin sille niinkuin faija oli opettanut, että pidä se suus auki, mutta älä laske ääntä.

No, se deekuhan veti arbuusin klyyvariin ja vaihtoi paikkaa...😂😂😂😂

Maalta muuttaneet lampaat on just noita yhyyyyy-tyyppejä. Helsinki on niin paha paikka yhyyyyyyy.

Stadilaisilta onnistuu tää käskyttäminen.

Vierailija
5/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijiaisesti kourituksi tulleen tulisi kovaäänisesti kieltää ja toissijaisesti huutaa apua. Ei oikein riitä, että ”ulkopuolisesta näyttää siltä” että nainen oli vastentahtoinen ja vaivaantunut. Ties vaikka kyse oli pariskunnasta, jossa mies olisi halunnut aloittaa touhuja jo bussissa, mutta nainen ajatteli ettei täällä vielä kehtaa...

Vierailija
6/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että tuota tapahtuu vain pääkaupunkiseudulla? Ehei. Omakin kokemus tapahtui Porissa. Tosin omassa tapauksessani tosiaan oli kyseessä ulkkikset mutta kyllä ne suomalaisetkin osaavat. Ihan jopa täällä "landella".

-3-

Vierailija
7/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kauan sitten me maalaiset lähdettiin täydessä yöjunassa Helsinkiin ja huomasin sitten, että viereisellä penkkirivillä istuva tyttö näytti vähän kiusaantuneelta. Seurasin tarkemmin ja vieressä istuvä tyyppi selvästi reittään tunki tyttöön kiinni. Lopulta ikäänkuin teeskentelin tuntevani tytön ja  kysyin haluaisiko hän vaihtaa paikkaa mieheni kanssa vähäksi aikaa ja hän halusi. Nukahti sitten raukka viereeni loppumatkaksi.

Vierailija
8/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensisijiaisesti kourituksi tulleen tulisi kovaäänisesti kieltää ja toissijaisesti huutaa apua. Ei oikein riitä, että ”ulkopuolisesta näyttää siltä” että nainen oli vastentahtoinen ja vaivaantunut. Ties vaikka kyse oli pariskunnasta, jossa mies olisi halunnut aloittaa touhuja jo bussissa, mutta nainen ajatteli ettei täällä vielä kehtaa...

Luitkos tuon uutisen? Kourituksi tullut nimenomaan kielsi kourijaa tekemästä niin. 

"Kiiskisen mukaan nainen yritti estellä miestä, mutta tuloksetta.

– Jossain vaiheessa nainen sanoi useampaan kertaan, että älä koske muhun. Silloin päätin mennä väliin, kun siinä tapahtui selvästi jotain mitä nainen ei halunnut."

Vierailija
9/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikista parasta on kyllä, ettei kaltaisiasi kitisijöitä todellakaan ole täällä.

Jos ei saa suutaan auki, niin kärsikööt. Jos on alaikäisistä kyse, niin väliin pitää mennä...

Onhan nyt helvetti, että heikompaa ei voi mennä puolustamaan.

Mä olen ainakin sanonut esim. Ratikassa, jos känniset on ahdistelleet.

Yks juoppo tuli mun viereen teininä istumaan ja höpöttämään, niin sanoin sille niinkuin faija oli opettanut, että pidä se suus auki, mutta älä laske ääntä.

No, se deekuhan veti arbuusin klyyvariin ja vaihtoi paikkaa...😂😂😂😂

Maalta muuttaneet lampaat on just noita yhyyyyy-tyyppejä. Helsinki on niin paha paikka yhyyyyyyy.

Stadilaisilta onnistuu tää käskyttäminen.

Ainakin yksi maalainen kerran repi Helsingissä keskisormen esittelijän autostaan ulos ja antoi vähän nekkuun kun ei ollut käytöstapoja.

Vierailija
10/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoittaa taas suomalaisen naisen heikkouden.

Kuinka niin?

-3-

Ps. Minä, suomalainen nainen, sentään tein jotakin. Nämä meidän suomalaiset uroot räpläsivät kännykkää.

Vierailija
11/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käytös loppuisi, jos ihmiset reagoisivat siihen jotenkin. Ihan hirvittää ettei kukaan auta pientä teinityttö- raukkaakaan:(

Vierailija
12/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että älyvaatteet tuo tähän aikaa myöten helpotusta. Tai joku muu digitaalinen apuväline. Niin pienet ja hyvin piilotetut kamerat että öykkärit tajuaa sellaisen olemassaolon vasta kun näkee pärstänsä poliisin näytöllä. Tässä vinkki jollekin esineitten Internetin kehittäjälle. Turvasovellus naiselle. Ja miksei miehellekin, mutta edellisillä tarve on huutava.

Vierailija
13/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin koska silloinhan vastentahtoinen kouriminen ja epämiellyytävä kohtelu on oikeutettua kun henkilöt ovat SUHTEESSA keskenään!! Pääsi unohtumaan

Vierailija
14/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan että älyvaatteet tuo tähän aikaa myöten helpotusta. Tai joku muu digitaalinen apuväline. Niin pienet ja hyvin piilotetut kamerat että öykkärit tajuaa sellaisen olemassaolon vasta kun näkee pärstänsä poliisin näytöllä. Tässä vinkki jollekin esineitten Internetin kehittäjälle. Turvasovellus naiselle. Ja miksei miehellekin, mutta edellisillä tarve on huutava.

Miksi te tasa-arvoiset naiset ette voisi sitä turvalaitetta kehittää? Ongelmahan on lähinnä teidän.

Vierailija
15/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en aio klikata linkkiä koska mtv.fi käyttää kaikki näppäinpainallukset ja hiiren liikkeet tallentavaa skriptiä, mutta hyvä Juuli!

Vierailija
16/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai naiset voi kehittää turvalaitteen, siksi tässä siihen kehotankin. Jos olisin itse nyt niin nuori että miettisin mille alalle lähden, niin ryhtyisin tuohon itse.

Vierailija
17/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla ainakaan riitä tarkkaavaisuus vahtia tilanteita, joissa "nainen vaikutti kiusaantuneelta". Puutun kyllä, jos näen selvästi, että ahdistellaan. Mutta naiset, ääntä ja lujaa! Vai onko noloa karjaista ruuhkabussissa, että "lopeta kouriminen, mulkku"?

Vierailija
18/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mulla ainakaan riitä tarkkaavaisuus vahtia tilanteita, joissa "nainen vaikutti kiusaantuneelta". Puutun kyllä, jos näen selvästi, että ahdistellaan. Mutta naiset, ääntä ja lujaa! Vai onko noloa karjaista ruuhkabussissa, että "lopeta kouriminen, mulkku"?

Ei se  noloa ole, itselläni on tapana tarttua ahdistelijan  pikkusormeeen, vääntää sitä lujaa ja  kertoa  rauhallisesti että seuraavaksi  sattuu jonnekin muualle ellei se tajua lopettaa. Yleensä kipu lamaannuttaa sen verran hyvin että  se tajuaa.

Vierailija
19/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se on sanoa että tehkää noin tai näin mutta tositilanteessa sitä saattaa jäätyä ihan täysin. Olen kokenut senkin.

Vierailija
20/273 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän kaksipiippuinen juttu. Tottakai kannattaa kieltää ja käskeä lopettamaan, mutta onko sillä äänenvoimakkuudella merkitystä? Kyllä ahdistelijan pitäisi lopettaa jo hiljaisemmastakin kiellosta. Lisäksi ahdistelu saattaa jatkua kielloista huolimatta. Noiden vaarallisten tyyppien kanssa ei voi oikein voittaa: jos ei reagoi, ahdistelu jatkuu - jos taas kieltää, ahdistelu voi jatkua silti. Joku voi myös jäätyä tilanteessa täysin, mikä on ymmärrettävää. Siksi sivullisten puuttuminen tilanteeseen on toivottavaa, 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi