Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläinen Juuli teki täydessä yöbussissa jotain, mihin muut eivät kyenneet: "Siinä tapahtui selvästi jotain, mitä nainen ei halunnut"

Vierailija
09.12.2017 |

Helsinkiläinen Juuli Kiiskinen puuttui viime viikonloppuna tilanteeseen, jossa tuntematon mieshenkilö kouri yöbussissa vieressään istunutta naista kielloista huolimatta. Nainen toivoo, että tapaus etenisi poliisille ja hämmästelee, miksei kukaan muu täyteen pakatun linja-auton matkustajista tarjonnut tilanteessa apuaan.

Välikohtaus sattui Kiiskisen mukaan 94N-linjan bussissa, joka lähti Helsingin Rautatientorilta kohti Kontulaa noin neljän aikaan lauantaiaamuna.

Kiiskinen kertoo huomanneensa, miten hänen lähellään istunut nainen näytti vaivaantuneelta vieressään olleen miehen seurasta. Pian hän alkoi epäillä, että mies koskettelisi naista.
https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/helsinkilainen-juuli-teki-ta…

Kommentit (273)

Vierailija
261/273 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uikutiui kirjoitti:

Saan seksuaalista huomiota ja seksiä milloin vain haluan - olen niin uhri :(

Olen uhri yhyyy nyyhkyti nyyh . On trendikästä olla tällä tavoin uhri. Kaveritkin somessa on.

Pistä osoittees jonnekin homodeittisivulle niin saat sinäkin sitä kaipaamaasi seksuaalista huomiota ja seksiä niin että tiedät saaneesi.

Homo!

Vierailija
262/273 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vtun pellet kirjoitti:

Patsas hälle.

Arvatenkin uhrin elämä on pilalla. On käsillä kosketeltu. Mikään terapia ei riitä. Itku simissämme on loputon.

Sinäkin taidat kaivata vähän käsillä koskettelua. Mitä isompi ja karvaisempi mies käpälöimässä, sen parempi, oletan.

Homppelit vttuun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/273 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ja paikka?

Oletko ajatellut hakea apua teiniyteesi? Eikun sehän menee itsestään ohi :D ?

Ei kaikilla. Epäilen, että tämä ”teini” on jo kotvan ollut neljänkympin paremmalla puolella.

Vasta parin kuukauden päästä!

Vierailija
264/273 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden lemmikit tätä harrastaa.

Vierailija
265/273 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kantasuomalaiset miehet aina jaksaa sanoa näin, mutta viiden vuoden aikana kun oon asunut Helsingissä, mua on häirinnyt kerran yksi somali, loput ajasta ne häiriköt on olleet ihan vitivalkoisia suomalaisia miehiä. :)

Vierailija
266/273 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kantasuomalaiset miehet aina jaksaa sanoa näin, mutta viiden vuoden aikana kun oon asunut Helsingissä, mua on häirinnyt kerran yksi somali, loput ajasta ne häiriköt on olleet ihan vitivalkoisia suomalaisia miehiä. :)

Ja näitä vihevasurinaisten valheellisia tarinoita näkee aina vain nimettömänä kirjoitettuna. Poliisin tilastot kertovat aivan muuta tarinaa. :)

Vierailija
267/273 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli ei puututa tilanteisiin. Mutta mitä sitten tapahtuu, kun ahdistelijat tietävät ettei kukaan puutu?

Naiset lakkaavat menemästä ulos. Tai naiset alkavat vahingoittaa ihan kaikkia lähestyviä miehiä erilaisilla astaloilla.

Sitten miehetkin voivat huonosti. Missään kun ei voi tutustua naisiin. Vanhempien pitää alkaa järjestää tilaisuuksia tähän.

Et ole ilmeisesti koskaan Tinderistä kuullut?

Et ole ilmeisesti koskaan itsesuojeluvaistosta kuullut? Kuka hullu nyt menisi tapaamaan jotain ventovierasta nettihyypiötä.

Kymmenet tai sadat miljoonat ihmiset ympäri maailman.

Ja miehiä näistä 99%.

Aina täälläkin äijät itkemässä kun Tinderissäkään naisia ei ole ja ne vähät ei mätsää ja ne ei viestittele eikä suostu treffeille. Ei kai, kun miehet ovat joko hulluja raiskareita tai vellihousuja joista ei ole huolehtimaan edes itsestään.

Tinder sukupuolijakauma on aika liki 30/70.

Vierailija
268/273 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin sattui myös täällä pari vuotta sitten. Linkka täynnä ja eräät miehet ahdistelivat teinityttöä (ehkä max. 15v.). Kukaan ei tehnyt mitään. Paitsi minä. Käskin painumaan hevonkuuseen jonka jälkeen minä sain huorittelua. Valitettavasti tytön pysäkki oli sama kuin noilla miehilläkin (ja voitte vaan arvata minkä laitoksen kohdalla...). Jäin itsekin pois siinä ihan sen takia että sain itkuisen tytön saatettua kotiin. Ja kyllä, nuo miehet yrittivät vieläkin käydä tuon tytön kimppuun mutta myös minun. Noh, selvittiin ehdin nahoin tytön kotitalolle jossa tytön isä oli jo kotona. Kyllä siinä pitkät selonteot tehtiin että mitä hittoa oli oikein tapahtunut. Lopulta annoin omat yhteystietoni jos he haluavat viedä asian poliisille mutta myös tuo isä heitti minut kotiin (olisin joutunut odottamaan seuraavaa linkkaa tunnin siinä tietyn laitoksen edessä ja sitä ei tuo isä halunnut vaan heitti kotiin jonne siis matkaa likimain 15km. Minä olin siis jäänyt linkasta pois tuon tytön takia).

Mutta veetuttaa se välinpitämättömyys. Toinen on ihan hädissään ja kaikki vain katsovat ulos ikkunasta!

Sitten sipilä ihmettelee kun asenteet ovat koventuneet!

Vierailija
269/273 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei vaihtanut paikkaa tai sanonut että sormet pois. Kerran ulkomailla kiljuin kadulla kun mies alkoi lähenteleen liikaa. 

Vierailija
270/273 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten näissä bussiin sijoittuvissa sankaritarinoissa oli aina joku mamu, jota joku juopporemmi kiusasi kunnes joku rohkea nainen puuttui asiaan ja koko bussi aplodeerasi. Nyt tarina on pinnalla olevan #metoon hengesä vähän muuntunut. Yhtä feikki kuitenkin kuin ennenkin.

Kummasti vain näitä ”feikkejä tapauksia” on sattunut omaankin silmään, vaikka en edes mitenkään aktiivisesti liiku julkisilla paikoilla. Nainen tuntuu olevan vapaata riistaa, jota voi kuka vaan kommentoida, käpälöidä ja ahdistella. Mitä nuorempi kohde, sitä luvallisempaa häirintä tuntuu olevan näiden elukoiden mielestä.

Kyllä, puhun ihan supisuomalaisista miehistä, ja ihan ilman mitään kampanjoita. Naisen todellisuus on niin ihmeellinen, ettei sitä palstamies näköjään pysty käsittämään.

Jännä juttu, että minä liikun ihan tavallisen aktiivisesti julkisilla paikoilla, mutta silmiini ei kyllä osu näitä tapauksia yhtään. Ja kyse ei ole siitä ettäkö kääntäisin katseeni pois. Eilen illallakin olin paikassa, missä arviolta 600 miestä ja naista vietti iltaa läheisessä kosketuksessa toisiinsa, enkä yhtään ahdistelutapausta nähnyt. Enkä ole nähnyt vaikka parisen kymmentä vuotta olen samoissa paikoissa käynyt. Katsos, kun ei vietä aikaa känniääliöiden kanssa, niin välttyy kaikenlaiselta harmilta.

Känniääliöiltä on Suomessa vaikea välttyä. Riittää kun istuskelee hetken esim. pienessä suomalaisessa maaseutukaupungissa puistonpenkillä tai torikahvilassa, niin jo on kännisiä ja muuten vain ääliöitä norkoilemassa, ehdottelemassa ja puristelemassa. En tosin pukeudu kokovartalokaapuun vaan ihan normaaleihin vaatteisiin, mutta tuskinpa edes kaapu suojaisi.

Kaivapa pääsi sieltä hanuristasi ja katsele joskus maailmaa ilman niitä miesasialasejasi, niin saatat hämmästyä.

Ei minulla mitään miesasialaseja ole, oletko joku hysteerikko kun sellaista heti selität? Ihan kävellen liikun kaupungilla minäkin, enkä ole koskaan nähnyt ketään häirityn seksuaalisesti. Valitse paremmin missä porukoissa liikut.

Vierailija
271/273 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sen mukavemmalta tuntuu kädessä kuin naisen tissi.

Vierailija
272/273 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kyllä muutama oikeasti häiriintynyt nainen kirjoittelee jäätävää tuubaa, taikka sitten on kyseessä joku tai jotkut naisena esiintyvät trolli-miehet.

Epäloogisuudet ovat suuria sanotaan että 1) "nössöt selkärangattomat miehet eivät uskalla puuttua tilanteisiin - kyllä se on miehen työ raavaan miehen luokse mennä ja lopettaa ahdistelu"  2) kun puuttuu tilanteisiin niin kuulemma saa a) "kunnioitusta ja ihailua naisilta osakseen"  ja b) toisaalta haukutaan samalla miehet jotka yrittäisivät tilanteisiin puuttua idiooteiksi, jotka hullun kiilto silmissä ovat suuna päänä haastamassa riitaa nyrkit pystyssä (ja siksi myös ansaitsevat joutua pahoinpitelynkin uhriksi - jopa pahimmillaan kuolla kohtaamisessa).

Siis mitä helvettiä nyt ihan oikeesti.

Lähtökohtahan toki on se, ettei ketään saa jättää mm. heitteille ja pitäisi pyrkiä auttamaan - kuitenkin oma oikeusturva ja turvallisuus pitää myös huomioida. Hätänumeroon soitto ja tilanteen seuraaminen voi monesti olla se fiksuin ratkaisu - tämän pitäisi olla kaikille selvää, ei ole nössöyttä olla joutumatta itsekkin mahdollisesti uhriksi tilanteissa joissa vahvempi mies tai isompi joukko ahdistelee jotakuta. Näitä tilanteita varten on koulutettu viranomaisjärjestö nimeltä poliisi - ei känninen korsto välttämättä usko heidänkään käskytystä hyvällä, miksi siis jonkun itseään pienemmän ja heikomman toisen miehenkään?

Puuttumista tilanteisiin ei voi myöskään sälyttää mustavalkoisesti vain miehille, kaikkien tulisi pyrkiä puuttumaan epämukaviin tilanteisiin parhaan kykynsä ja osaamisensa mukaan tilannekohtaisen arvioinnin pohjalta - niin naisten kuin miesten. Naiset voivat myös kompensoida heikompaa lihasvoimaansa (en vittuile ihan tunnettu fakta on, että nainen on heikompi sukupuoli fyysisesti) fyysisestä kunnostaan huolehtimalla ja etenkin itsepuolustus-kursseille ja koulutuksiin osallistumalla. Näistä saa ihan hyviä eväitä, kuinka suojella omaa ja toisten koskemattomuutta tarvittaessa fyysisesti erilaisia tekniikoita hyväksi käyttäen (näissä opetetaan mm. kuinka kuristus otteesta pääsee melko pienellä voimalla irti).

Lisäksi vaikka sanallisesti asiallisesti pyrkisi puuttumaan tilanteisiin ja saamaan ne loppumaan, voi olla että se tilanne itsestä johtumattomista syistä ajautuu fyysiseksi voimain mittelöksi sen perseilijän toimien vuoksi. Monen monta parisuhderiitaa on eskaloitunut esim. yöelämässä pariskunnan miehen ja ulkopuolisen miehen väliseksi tappeluksi - kun tämä ulkopuolinen on yrittänyt saada sanallisen tai fyysisen väkivallan loppumaan naista kohtaan puhuttamalla tätä pariskunnan agressiivista miestä.

Hyvin suurella todennäköisyydellä tämä agressiivinen mies kohdistaa kaikki fyysiset voimansa tätä ulkopuolista puuttujaa kohtaan vaikkei mitenkään provoaisi ja "antaisi syytä" sille. Näistä ei kyllä mitään yleistä ihailua ja kunnioitusta yleensä saa osakseen - ulkopuoliset vain katsovat ringissä tappelua ja saattavat vaikka ottaa kuvia tilanteesta naureskellen ja odottaa järjestyksenvalvojien ja poliisien tilanteeseen saapumista. Tämä auttaja (ja alkuperäisen parisuhde riidan keskeyttäjä) leimautuu automaattisesti  muiden silmissä vain typeräksi tappelijaksi yhdessä pariskunnan agressiivisen miehen kanssa.

Vierailija
273/273 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli ei puututa tilanteisiin. Mutta mitä sitten tapahtuu, kun ahdistelijat tietävät ettei kukaan puutu?

Naiset lakkaavat menemästä ulos. Tai naiset alkavat vahingoittaa ihan kaikkia lähestyviä miehiä erilaisilla astaloilla.

Sitten miehetkin voivat huonosti. Missään kun ei voi tutustua naisiin. Vanhempien pitää alkaa järjestää tilaisuuksia tähän.

Millaiseksi yhteiskuntamme muuttuisi, jos kukaan ei puutu? Kukaan ei voi luottaa kehenkään toiseen.

Ja kannattaa muistaa, että yhteiskuntamme nimenomaan nojaa tuohon luottamukseen. Kun luottamus menee, kukaan ei enää maksa veroja, virkamiehet, poliisit ovat lahjottavissa, syntyy mafioita ja joudutaan alkaa maksaa suojelurahoja.

Onko tämä kenenkään etu?

Eikö meidän pitänyt olla turvallisin maa maailmassa? Eikö se ole jotain mitä kannattaa suojella?

Mielummin kuolen suojellessani muita ihmisiä, lapsia, naisia, kuin kuolen yksin tietäen tehneeni väärin ja eläen huonona ihmisenä. Mikä arvo tuollaisella elämällä muutenkaan olisi?

En tiedä oltiinko turvallisin maa (tai siis tiedän ettei oltu, jos miespuolisia väkivallan uhreja ylipäätään lasketaan. Lasketaanko? Tapoissa mitattuna olimme länsieuroopan väkivaltaisin maa) mutta sekin turvallisuus mista suurin osa täällä nauttivat, haluttiin väen vängällä tuhota unelmalla. Ja niitä te haukuitte, itse asiassa edelleen haukutte, jotka halusivat pitää turvallisuuden ennallaan, tai parantaa sitä jatkuvasti. Ja sitten kehtaatte ihmetellä miksi kukaan ei tule apuun? Hävytöntä ihmettelyä.

Juuri kertoi yksi perhe- ja parisuhdeväkivaltaa tutkinut naispuolinen tutkija, kuinka sai 90-luvun alussa miehiltä tappouhkauksia, kun puhui aiheesta julkisesti.

Minua on myös ahdisteltu lapsena ja nuorena julkisilla paikoilla, 90-luvulla ja 2000-luvun alussa, suomalaisten toimesta eikä silloin kukaan aikuinen koskaan puuttunut tilanteeseen. Tämä katkeruus on useimmilla naisilla perua jostain paljon kauempaa ja arvatkaa ärsyttääkö, kuinka niin monet tuntuvat vasta nyt ajattelevan, että ahdistelu ja seksuaalinen väkivalta ovat ongelmia, kun tekijöinä on ulkomaalaisia. Sitä en kiellä etteikö nämä teot olisi lisääntyneet ja se on tietysti huolestuttavaa, mutta niin ahdistelu kuin siihen puuttumattomuus ovat kyllä molemmat paljon vanhempia ilmiöitä. Ja HUOM en syyllistänyt puuttumattomuudesta vain miehiä. Kyllä aikuisilla naisillakin olisi ollut yhtä lailla velvollisuus puuttua kun alaikäistä ahdistellaan.

Ja aikuisen naisen ei tarvitse auttaa toista aikuista naista? Vain alaikäisiä? Mutta miesten pitäisi puuttua kaiken ikäisten ahdisteluun?

Muakin kiinnostaisi että miksi naisten tulee puuttua vain alaikäisten ahdisteluun? Onpa erikoinen asenne.

Ööh. Siis tarkoitus oli viitata noihin omiin kokemuksiini. Minä olin alaikäinen kun minua ahdisteltiin. Ja tarkoitin vain sanoa, että yhtä lailla naisten olisi siihen kuulunut puuttua kuin miesten. Ihmettelin sitä, miksi aikuiset ei puuttuneet alaikäisen ahdisteluun. Tietysti myös täysi-ikäisten ahdisteluun pitäisi kaikkien kanssaihmisten puuttua, mutta mielestäni puuttumattomuus on erityisen törkeää jos ahdistelun uhri on vasta lapsi tai nuori.  t. se joka kirjoitti tuon hämminkiä aiheuttaneen viestin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi