34 vuotias kehuu 30 000 euron vuosituloja, joka sisältää melkoisesti ylitöitä???
https://www.is.fi/asuminen/art-2000005477302.html
Tuosta kun ottaa lomarahat pois, niin eihän se ole kuin hädin tuskin pari tonnia kuussa. Siis vuorotyö runsailla ylitöillä höystettynä! Eihän tuntipalkka voi paljoa kymppiä enempää olla. Voiko noin vähää Suomessa edes maksaa??
Kyseessä on kuitenkin raskas liukuhihnatyö. Lisäksi Uudessakaupungissa tällä hetkellä huutava asuntopula, joten vuokratasokin varsin korkea.
Kommentit (119)
Olen sisäsiistissä ja mukavassa aspahommassa, ilman alan koulutusta. Viime vuonna sain tuon 30k, yhtään ylitöitä en tehnyt (hieman jopa ”alitöitä”, kun opiskelen samalla). Ja tätä mun duunia voi tehdä koulutettu apinakin.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta kun ottaa lomarahat pois, niin eihän se ole kuin hädin tuskin pari tonnia kuussa. Siis vuorotyö runsailla ylitöillä höystettynä! Eihän tuntipalkka voi paljoa kymppiä enempää olla. Voiko noin vähää Suomessa edes maksaa??
Kyseessä on kuitenkin raskas liukuhihnatyö. Lisäksi Uudessakaupungissa tällä hetkellä huutava asuntopula, joten vuokratasokin varsin korkea.
elää ainakin omillaan kun sellainen joka kotona haisee ja saa tukia jos jonkinlaista.
Ite ei koulutusta ja tienaan n. 40000 vuodessa.
Eikä tarvii paljoo ylitöitä painaa.
Minulla on sama palkkataso vaikka olen maisteri. Paskapalkka mutta riittää elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11-12 € taisi olla tuntipalkka tuolla. Siihen päälle vuorolisät, työajan tasaamislisät, ylityöt ja tulospalkkiot, niin pääsee tuohon 30 tonniin vuodessa.
Niin siis nainenhan sanoi, että tuohon vuosiansioon sai kyllä tehdä melkoisesti ylitöitä. Siis jos kuukausipalkka on aikuisella ihmisellä parintonnin luokkaa ja kyseessä vielä vuorotyö, niin onhan palkka jo sinällään surkea raskaasta vuorotyöstä ihan ilman ylitöitäkin. Se, että siihen parintonnin kuukausipalkkaan on saanut painaa vielä melkoisesti ylitöitäkin, niin onhan palkka todella huono!
Ihan normaali tuntipalkka monilla aloilla, esim. teollisuudessa, kaupan alalla, keittiöissä, kahviloissa (niin keittiöapulaisen kun kokinkin tuntipalkka aluksi on n 9-11€) jne.
Eli monella alalla tuo on ihan normaali TESn mukainen palkka.
Ja parempi kai se on että käy töissä ja tienaa palkkansa kun heittäytyy sossun elätettäväksi?
Minun bruttopalkkani on 23t vuodessa ja olen vastuussa lapsista. Lisiä ei saa. Ylitöitä joutuu tekemään vähän väliä ja ne saa pitää vapaina joskus ja jouluna (paitsi että joulu on vapaa muutenkin..)
Ylimmän tulodesiilin alaraja Suomessa on vähän yli 40 000 euroa vuodessa, eli eipä tuo siitä kovin kaukana ole.
Mammat ulisi vuosia Sofia Belórfin tuloista, vaikka se kuuluu ylimpään tulodesiiliin jo 26-vuotiaana.
32-v IT-insinööri vuositulot reilu 100.000€. Ei kannata jäädä Suomeen.
Tuo on ihan hyvä palkka. Ei huippuhyvä mutta ei ihan huonokaan. Kun aloitin sain 1600 e/kk, nyt palkka on kolminkertainen.
30000e vuodessa on kuitenkin reilusti yli 2000e kuukaudessa, vaikka kuinka lomarahat huomioisi bruttona toki. Homman vaatimalla koulutuksella sanoisin, että ei se nyt kovin huonosti ole. Eri asia toki muuttaa toiselle puolelle Suomea duunin takia, mutta jos halusi muutenkin elämänmuutosta, niin varmaan huonomminkin olisi sen voinut tehdä.
Vierailija kirjoitti:
30000e vuodessa on kuitenkin reilusti yli 2000e kuukaudessa, vaikka kuinka lomarahat huomioisi, bruttona toki. Homman vaatimalla koulutuksella sanoisin, että ei se nyt kovin huonosti ole. Eri asia toki muuttaa toiselle puolelle Suomea duunin takia, mutta jos halusi muutenkin elämänmuutosta, niin varmaan huonomminkin olisi sen voinut tehdä.
Pilkku jäi :(
Vierailija kirjoitti:
Onko se sulta pois jos joku käy töissä, tienaa itse rahansa ja on tyytyväinen?
Sote-alalla raskas ja vastuullinen vuorotyö(ei onneksi yötyötä), brutto n. 24k sisältäen lomarahat ja ylityöt. Työkokemusta 8 vuotta.
Välillä mietin miksi teen tätä ja paskon oman terveyden tätä menoa. Ehtis vielä opiskella..
Saan duunarina pikkukaupungin tehtaassa 32000 vuodessa. Ei sisällä ylitöitä. Ihan tyytyväinen olen.
Miks mulle tuli ihan semmonen fiilis tuosta ap:n tekstistä, että ap on itse työtön ja nyt yrittää perjantai-iltana vähän dissata työssäkäyviä?
Miten tähän liittyy että se ihminen on 34v?
Mitä tällä artikkelilla ajetaan takaa? Aikuinen ihminen muuttaa paikkakunnalta toiselle. Hurjaa.
Lisäksi huvittaa kommenttiosion "nuori nainen" -meininki. Ei 34-vuotias enää mikään nuori ole. Ei vanhakaan. Ihan vain aikuinen
Hoitoala, amk, helvetisti ylitöitä ja vuorotöitä, 28 000, se on se kutsumus!
Miehen työkaverin poika samassa paikassa töissä. Kuulema niin paska palkka ettei tuu toimeen, kun vuokrat ihan tapissa. Muuttokuorma Tornioon lähössä.