Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

34 vuotias kehuu 30 000 euron vuosituloja, joka sisältää melkoisesti ylitöitä???

Vierailija
08.12.2017 |

https://www.is.fi/asuminen/art-2000005477302.html

Tuosta kun ottaa lomarahat pois, niin eihän se ole kuin hädin tuskin pari tonnia kuussa. Siis vuorotyö runsailla ylitöillä höystettynä! Eihän tuntipalkka voi paljoa kymppiä enempää olla. Voiko noin vähää Suomessa edes maksaa??

Kyseessä on kuitenkin raskas liukuhihnatyö. Lisäksi Uudessakaupungissa tällä hetkellä huutava asuntopula, joten vuokratasokin varsin korkea.

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 33v ja vuositulot 43 000. Kyllähän tuo aika vähältä kuulostaa, mutta tuolla on varmaan edullisempaa asua kuin isossa kaupungissa. Ja ei tainnut olla perhettä, lapsiin menee hirveästi rahaa.

Vierailija
22/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuntipalkka 13€ luokkaa. Siihen päälle ylityöt niin päästään n. 38k€ vuodessa (puolet ylitöistä otan vapaana). Tähän kun laskee päälle kulukorvauksia noin 10k€ niin kyllä sillä sinkkumies pärjää ihan kohtalaisesti vaikkei tuntipalkka mikään mahtava olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valkoinen neekeriorja pajalla 15€/h ja viime vuonna 36000€ ,ei vuorotöitä,ei lisiä,eikä paljon naurata.

Vierailija
24/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tienasi 70ntuhatta viime vuonna. On hitsari. Tekee paikallishommia ja komennushommia.

Ps. Paikallishommissa hänellä palkka 18e/h.

Vierailija
25/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 33v ja vuositulot 43 000. Kyllähän tuo aika vähältä kuulostaa, mutta tuolla on varmaan edullisempaa asua kuin isossa kaupungissa. Ja ei tainnut olla perhettä, lapsiin menee hirveästi rahaa.

Minä olen 29v ja vuositulot 65te. Aika vähäosaiselta kuulostat sinäkin, mutta noh, jotkut tyytyy pieneen. Kullekin kykyjensä mukaan, eikös.

Vierailija
26/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anne näyttää vähän siltä, että vuoden sisään sillä on tehtaanjohtaja tjms. miehenä, että eipä hätää.

Sama se Salossa aikanaan oli. Helkkaristi kelpopalkkaisia insinöörimiehiä tuotekehityksessä ja johdossa ja pirusti seksikkäitä naisia hihnalla. Parittelu kävi kiivaana kesä- ja joulujuhlissa ja vähän muutenkin :D

Hän on jo näköjään Automotiven kasvot. Esiintyy todella monissa promoissa ja mainoksissa. Pikkujouluissa lienee kysyntää...

Vierailija
27/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis otithan nyt huomioon, että tuo 30 000 tuli kasaan hitonmoisella määrällä ylitöitö. Ilman ylitöitä se palkka olisi ollut likempänä 20 000 euroa, eli korkeintaan puolet sinun palkastasi. 

Uudessakaupungissa ei tällä hetkellä todellakaan ole kovinkaan edullista asua, koska vuokrahinnat on nostettu pilviin valtavan kysynnän vuoksi. Toisekseen eihän se ole tässä jutussa lainkaan olennaista, tuleeko nainen palkallaan toimeen vai ei, vaan se, että työstä pitää maksaa asiallista palkkaa. Kyseessä on raskas liukihna työ ja kyseessä vieläpä vuorotyö, joten kyllähän tuo 30 000 euroa pitäisi tienata heittämällä ilman minuuttiakaan ylitöitä. 

Suomessa alkaa palkkataso olemaan kohta jo halpamaiden luokkaa. Siihenhän tosin nykyhallitus pyrkiikin. 

Vierailija
28/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Anne muka kehuskeli palkallaan? Sehän piti palkkaansa kivana, mikä tarkoittaa oman tulkintani mukaan sitä että sillä pystyy elämään mukavaa elämää ja saa ehkä jotain säästöönkin.

Tässä vielä lainaus artikkelista, jottei laiskojen lukijoiden täydy tyytyä kuulopuheisiin:

"Kyllä täällä Annen mielestä voi silti tienata kivasti: hän ansaitsee tänä vuonna 30 000 euroa. Rahan eteen on tosin tehty paljon ylitöitä."

Vierailija
29/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 30000 on hyvin monen tavallista työtä tekevä vuosiansio, minunkin. Itse olen päivätyössä. Ei olisi pöllömpi palkka jos yksin asuisi, mutta tuolla rahalla elää kaksi aikuista ihmistä tällä hetkellä. Välillä tekis mieli lyödä hanskat naulaan ja lopettaa työnteko kokonaan. Mutta elämä on...

Vierailija
30/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut edes koko vuotta töissä tehtaalla?

Vierailija
31/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha on aina enemmän toiselle kuin toiselle. En lukenut juttua, mutta jos esim. ennen ollut työtön, niin varmasti on iso raha tuo. Yleensä vaan menot tuntuu kasvavan tulojen myötä ja sen takia juuri kukaan ei ole tyytyväinen tuloihinsa.

Tämä lähti autotehtaalle vastuullisista tehtävistä perheyrityksestä, jota oli myöhemmin tarkoitus ruveta vetämään veljen kanssa. Ei vaan tullut isän kanssa toimeen työkaverina ja siitä tuli kitkaa ja pahoinvointia. Ilman muuta työttömälle ja toivonsa menettäneelle tuo voi olla uusi alku. Mutta tämä nainen lähti turvatusta työpaikasta.

Vierailija
32/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vuositulot alle 10 000€, koska olen työtön. Toki niinkuin suurin osa muistakin ihmisistä tulevaisuudessa, kunhan tekoäly kehittyy tästä.

Vierailija
33/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tammikuussa oli käynyt haastattelussa. Jutussa ei kerrota milloin työt alkoivat, mutta ei ole ihan koko vuotta ehtinyt tekemään. Ehkä nuo tulot pitäisi jakaa 11 kuulle, eikä siinä paljon lomarahojakaan ole vielä mukana.

Vierailija
34/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellin vastaanottovirkailija, vuorotyö. 6 vuoden kokemuksella, ylioppilas, toisen asteen ammatitutkinto + amk koulutus.  Vakihommissa sama työnantaja. N 32 000e vuodessa, sisältää ylityöt, lomapalkat etc etc. Että kaikki nyt vaan EI tienaa teidän miljoonia kuussa.

Vierailija
35/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tammikuussa oli käynyt haastattelussa. Jutussa ei kerrota milloin työt alkoivat, mutta ei ole ihan koko vuotta ehtinyt tekemään. Ehkä nuo tulot pitäisi jakaa 11 kuulle, eikä siinä paljon lomarahojakaan ole vielä mukana.

Tätä meinasin itsekin tulla kommentoimaan. Eipä tuossa summassa kovin kummoisia lomarahoja ole mukana kun niin vähän aikaa on ehtinyt työskennellä.

Vierailija
36/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo riittää hyvin jos pitää kulutuksen minimissä. Jos tekee vain töitä niin eihän sitä  rahaa ehdi ees kuluttamaan.

Vierailija
37/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vuositulot alle 10 000€, koska olen työtön. Toki niinkuin suurin osa muistakin ihmisistä tulevaisuudessa, kunhan tekoäly kehittyy tästä.

Oleko  kuullut ikinä sanaa yrittäjyys?Ei se palkollisena olo ole ainoa vaihtoehto eikä tekoäly  kaikkia duuneja korvaa.

Vierailija
38/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on. Ihan linjassa. Ap ei varmaan tunne juurikaan ns tavallisia duunareita. Mikä ap:n tuttavapiirissä on se tavanomainen palkkataso?

Ihan samaa mietin, 30k vuodessa kuulostaa aika perus duunarin palkalta.

Vierailija
39/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla palkka n.16000 netto/V ja pärjään yksin ihan ok. Luuletteko oikeasti että kaikki tienaa vähintää 3000e nettona/KK

Mitä, tienaako joku muka alle 3t/kk? T. Eräs Laura R.

Vierailija
40/119 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se on. Ihan linjassa. Ap ei varmaan tunne juurikaan ns tavallisia duunareita. Mikä ap:n tuttavapiirissä on se tavanomainen palkkataso?

Ihan samaa mietin, 30k vuodessa kuulostaa aika perus duunarin palkalta.

Perusduunarit teräs-tai paperitehtaalla tienaa 50k-60k vuodessa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme