Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

montako lasta teillä on ja kuinka paljon suunnilleen menee rahaa lasta kohden joululahjoihin?

Vierailija
08.12.2017 |

Minkä ikäisiä lapset ovat?

Kommentit (243)

Vierailija
81/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 250 euroa per lapsi. 9 ja 14-vuotiaat. Osa ostaa pitkin vuotta, minä en. Tuossa on esimerkiksi scootti ja toiselle kalliimpi vaate.

Vierailija
82/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä tarkkaa summaa mitä lahjoihin mennyt. Pikaisesta laskemalla yhteensä vähän reilu tuhat euroa, lapsia kaksi alakouluikäistä.

Omalla duunilla ne rahat on ansaittu ja säästetty, joten mun mielestä on aika turhaa valittaa siitä että joku laittaa omia rahoja lapsiinsa.

Mä ostan myös kummilapsille, sisarusten lapsille, hyvien ystävien lapsille, mun lasten kummeille, ja hyville ystävilleni lahjoja. Joka joulu noin 50 pakettia lähtee meidän ovesta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsi 20v

En vielä tiedä, vaatteita ostan, varmaan 200e

Vierailija
84/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorimpaan ehkä kymppi. Ostan jouluhuovan vaunuihin. On jouluna 25 päivää vanha niin ei tajua lahjoista ja kaikki tarpeellinen on hankittu. 3-vuotiaalle on ostettu 40€ hintainen leikkikeittiö ja 7-v lukutoukka saa kaikki 7 Harry Potteria ja meni noin 70€.

Olethan itse lukenut Potterit? Mielestäni sarjan viimeiset osat sopivat vasta huomattavasti vanhemmalle. Tämä siis minun mielipiteeni. ☺ Sinähän tunnet oman lapsesi, kunhan tosiaan tunnet myös kirjat. ☺

Vierailija
85/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 lasta, vanhin 16v ja nuorin 10kk. Rahaa lahjoihin menee keskimäärin 500 euroa lasta kohti, paitsi ei 6-vuotiaan pojan lahjoihin, koska hän ei saa tänä vuonna lahjoja koska hän on sairastellut ja meillä on mennyt hänen sairaalakuluihin, lääkärissä käynteihin ja lääkkeisiin paljon rahaa.

Vierailija
86/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi 7-vuotias poika. Lahjoihin taitaa mennä tänä vuonna n. 500€, oikeastaan liian paljon mielestäni, mutta pojalla ei vielä ole mitään pelikonsolia ja kaikilla kavereilla on joten nyt hankitaan nintendo switch ja siihen mario-peli, legoja myös, uudet luistimet ja kirjoja jotka kannustavat harjoittelemaan lukemista.

Vierailija
87/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapset ovat?

Tänä vuonna noin 1000 euroa. Lapsia kaksi, 6- ja 13-vuotiaat.

Jako on 200/800, koska teinille on lahjana läppäri.

Vierailija
88/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13.v ja 15v. Ei mene yhtään. Ei vietetä joulua.

Vierailija
89/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta ja max 50e per nenä

Vierailija
90/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yläkouluikäinen lapsi ja kolme jo aikuista lasta. Lahjoihin 100 e/hlö. Kaksi kummilasta, heille 20 e/hlö. Miniöitä kaksi, 35 e/nenä. Miehen lahja 30 e, anopille ja omalle äidille vein konvehtirasiat ja joulukukat. Joulupuu-keräyksen lahjaan 10 e. Minä olen työtön, mies töissä, joten nyt ei ollut varaa kauheasti ostella.

Vierailija
91/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias poika toivoi dinosaurusvärityskirjaa ja pelikortteja. Saa molemmat, lisäksi hupparin, värikyniä ja ostan varmaan myös dinosaurusleluja, niitä hänellä onkin jo, mutta saa muutaman uuden lisää. Ehkä ostan tavallisten pelikorttien lisäksi myös Uno-kortit.

Kummi aikoi ostaa hänelle luistimet ja opettaa luistelemaan.

Vierailija
92/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on 3v ja 6v ja alle 100e/lapsi meni lahjoihin. Lapset eivät tarvitse eivätkä haluakaan paljoa mitään, me ostetaan kaikki tarpeellinen aina silloin kun sitä tarvitsee joten jouluksi ei jää erityistä ostettavaa. Ja kai ne lapset sitten ovat suht tyytyväisiä elämäänsä kun eivät osaa toivoa lahjakasoja :D

6v toivoi kyllä hatchimalia ja sen saa. 3v saa myös lelun vaikkei toivonut mitään. Lisäksi saavat lippuja leffaan, uimahalliin, hoploppiin jne. Sukulaisilta tulee varmaan pikkusälää lisäksi.

Vierailija
93/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 aikuista lasta, kukin saa n. 100 euron edestä haluamaansa, toivottu esim .mikroaaltouunia, ulkoista muistia tietokoneeseen ym. Kummilapsetkin alkavat olla aikuisia, en muista enää heitä. Äitiä ja anoppia muistetaan joulukukalla. Kohtuus kaikessa, kaikilla tavaraa kodit täynnä, jokainen voi ostaa itselleen mitä tarvitsee.

Vierailija
94/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7v ja 1.5v. Rahaa menee 0e. No ajattelin repäistä ja ostaa sen 25e maksavan toiveiden legopaketin isommalle. Pienempi saa kirpputorilahjat, varmaan n. 10e. Aikuisille ei ikinä osteta mitään. Sukulaiset ostaa tarpeeksi, minusta ne muutamat paketit riittää.

Muuten menikin juuri perheen hiihtolomaan 3000. Tuli myös yksi auto ja uuteen asuntoon ostettiin uudet huonekalut. Kyse ei ole rahasta vaan siitä, miksi ostaa vaan koska täytyy? Me ostamme jos tarvitsemme/haluamme.

Miksi oletat että muut ostaa koska täytyy? Ehkä lahjoja ostetaan siksi koska halutaan ja niitä ostettavia asioita tarvitaan :)

No itse ostin ne silloin kun halu/tarve ilmeni. En ymmärrä oikein lahjoja. En tykkää saada sellaisia, lapsille haluan opettaa kohtuutta.

No miksi lahjoja nyt yleensä ostetaan? Siksi että halutaan ilahduttaa tärkeitä ihmisiä

Vierailija
95/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 16 ja 12. Toiveiden mukaan mennään, kohtuullisten sellaisten tietysti. 16-vuotiaalla on tänä vuonna aika paljon toiveita, joskaan eivät kovin kalliita ole, mutta määrän takia hinta nousee varmaan lähelle 200/lapsi. Nuoremmalle pitää tietysti antaa samalla summalla hankitut paketit.

Vierailija
96/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaalle on ostettu lahjoja n. 220 eurolla.

Vierailija
97/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3v 80e ja 10kk 20e, mummot ostaa paljon, joten ostan itse vaan yhdet lelut.

Minkä yhden 80 e maksavan lelun ostat 3-vuotiaalle?

Vierailija
98/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutut saavat tänä vuonna hyväntekeväisyyslahjan, eli aasin tai puun kasvatuksen kehitysmaahan. Ei ole varaa nyt kun menee lasten lahjoihin suuriosa..

Onko tämä sellainen adoptoi aasi -juttu, että lahjan saaja joutuu kuukausittain maksamaan avustusumman aasin kasvatukseen?

Vierailija
99/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5-vuotias sekä 9-vuotias saavat molemmat noin 60€:n edestä lahjoja per naama. Nuoremmalle on määrällisesti enemmän kaikenlaista, mutta vanhemmalle on muutama kalliimpi juttu (mm. konsolipeli, tosin käytetty). Uskon että ovat tyytyväisiä, olen ostanut alesta tai käytettyinä ison osan lahjoista eli niitä on ihan mukavasti vaikka eivät tule saamaan muilta ihmisiltä kuin ehkä 1-3 pakettia noiden lisäksi. :)

Lisäksi osallistuin Joulupuu-keräykseen, lahjoitin kolmelle tytölle ja kahdelle pojalle kaikkea pientä, jota olen esim. voittanut arvonnassa tai ostanut alella eli eipä niihinkään lahjoihin mennyt kuin noin 15€ yhteensä.

t. minimituilla elävä mamma, joka rakastaa joulua

Vierailija
100/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteensä n.220e, 8 ja 6 vuotiaat ja vauva. Vauvalle ei osteta mitään.

Isommat saattavat ajatella, että vauva on ollut tuhma.