montako lasta teillä on ja kuinka paljon suunnilleen menee rahaa lasta kohden joululahjoihin?
Kommentit (243)
Ajattelin, etten osta 2-vuotiaalle lahjaa ollenkaan. Kummit, tädit ja isovanhemmat kuitenkin haluavat häntä lahjoa, joten ihan tarpeeksi lahjoja/krääsää siinä.
Aivan järkyttäviä summia laitatte lasten lahjoihin. Tulin vain kauhisteleaan, mulla ei ole lapsia.
Meillä yksi eskarilainen ja lahjoihin käytetään 300. Lisäksi kuusi n. 50, joulupukki 50 ja ruuat 100 euroa. Ollaan päätetty, että jouluun tuo on se, mitä halutaan laittaa ja jolla saa ihan hyvän joulun. Mennään sitte välipäivinä kylpylään.
Voi, olispa mulla 300e laittaa edes elämisen perustarpeisiin. Jännä ajatella että joku hemmoteltu kakara saa jotain krääsää minun kuukausipalkkani arvosta jouluna.
Olisi myös mielenkiintoista tietää, mitä nämä antaa lapsilleen jotka väittää ostavansa tonnilla/naama lahjoja? Vai ovatko pelkkiä trolleja?
Tietysti ymmärrän, että joku miljonäärin lapsi varmaan saa oman suihkukoneen tai vastaavaa, mutta tuskin sellaiset miljonäärit tällä palstalla pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Voi, olispa mulla 300e laittaa edes elämisen perustarpeisiin. Jännä ajatella että joku hemmoteltu kakara saa jotain krääsää minun kuukausipalkkani arvosta jouluna.
Olisi myös mielenkiintoista tietää, mitä nämä antaa lapsilleen jotka väittää ostavansa tonnilla/naama lahjoja? Vai ovatko pelkkiä trolleja?
Tietysti ymmärrän, että joku miljonäärin lapsi varmaan saa oman suihkukoneen tai vastaavaa, mutta tuskin sellaiset miljonäärit tällä palstalla pyörii.
Minä yritin kysellä samaa.
Ehkä sitten jotain elektroniikkaa- ja matkoja. Mutta toisaalta, sitten, kun joku ihmetteli miksi ostetaan perustarpeita joululahjaksi niin eikö samanlailla voi ihmetellä miksi ostetaan kalliita juttuja muuta kuin tarpeeseen?
1v saa perässä vedettävän puisen lelun, pieniä rusinapaketteja ja muutaman vaatteen. 30e
9v saa nerf pyssyn, guinnessin ennätystenkirjan, toivomansa yöpuvun ja suklaata 50e
Lisäksi lapset saavat lahjakortin hoploppiin 26e
106e yhteensä. Näihin lahjoihin olisi mennyt melkein 100e enemmän jos en olisi etsinyt tarjouksista.
Vierailija kirjoitti:
Sinun rahaongelmasi ei ole meidän ongelma. Jokainen saa ostaa mitä tahtoo.
11v. saa n.100€ arvosta lahjoja ja vauvalle ei osteta mitään kun hän ei vielä ymmärrä lahjojen päälle. Esikoinen saa vielä muutaman lahjan kummeilta ja isovanhemmilta.
2v: Noin 60€ (kolme pakettia)
8kk: Noin 30€ (kaksi pakettia)
Vierailija kirjoitti:
3 lasta. N 1500€/ lapsi, josta tosin 700€/lapsi on lentolippu Indonesiaan, johon lähdemme hiihtolomalla. Loppu 800€ menee Superparkin vuosikorttiin, vaatteisiin ja elektroniikkaan. Lapset 9 ja 2 x 10
700x3=2100 e. Mistä tuo 1500 e tulee?
Meillä on lapset 3 v., 7 v. ja 11 v. Minä olen jo ostanut lapsille lahjoja. Nuorimman lahjat maksaneet noin 60€, keskimmäisen 90€ ja vanhimman 60€. Mies ostaa yleensä itse omasta palkastaan joululahjat lapsille, viime vuonna PS4 ja leluja. En tiedä, paljonko hän käyttää rahaa. Ostan vielä jotkut alle 20€ lelut kaikille lapsille. Tasamäärä paketeissa yleensä tärkeämpi kuin lahjojen arvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 lasta. N 1500€/ lapsi, josta tosin 700€/lapsi on lentolippu Indonesiaan, johon lähdemme hiihtolomalla. Loppu 800€ menee Superparkin vuosikorttiin, vaatteisiin ja elektroniikkaan. Lapset 9 ja 2 x 10
Opettele laskemaan ja lukemaan. Jos menee rahaa 1500€ per lapsi, niin 700+800 taitaa olla yhteensä 1500€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lentolippu maksaa 700 ja Superparkin lahjakortti sekä muut lahjat yhteensä 800, siitä tulee lyhyen matikankin suorittaneen mielestä 1500. Kun lapsia on kolme, voit laskea 3 * 1500 = 4500.
Kannattaako vertailla?
Meillä kuusi lasta ja lahjabudjetti nolla, koska emme edes vietä joulua. Kaikki ovat silti tyytyväisiä. Kodista kannattaa kaikissa tapauksissa tehdä vähän semmoinen kupla, jota ei yritetäkään verrata muihin. Se on avain tyytyväisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapset 3 v., 7 v. ja 11 v. Minä olen jo ostanut lapsille lahjoja. Nuorimman lahjat maksaneet noin 60€, keskimmäisen 90€ ja vanhimman 60€. Mies ostaa yleensä itse omasta palkastaan joululahjat lapsille, viime vuonna PS4 ja leluja. En tiedä, paljonko hän käyttää rahaa. Ostan vielä jotkut alle 20€ lelut kaikille lapsille. Tasamäärä paketeissa yleensä tärkeämpi kuin lahjojen arvo.
Meillä saivat lapset näiden lahjojen lisäksi etukäteen tänä vuonna joululahjaksi etelänlomat. Ne tosin ostettiin lomarahoilla jo kesällä, mutta matka oli kuukausi sitten. Joulun ajan lomamatkat ovat niin kalliita, että meidän perhe säästi tonnin, kun käytiin matkalla hyvissä ajoin.
Toiselle isompi telkkari omaan huoneeseen ja toiselle iPad, kun vanhasta pärähti näyttö säpäleiksi ja se on jo sen verran vanha, ettei kannata maksaa enää lasin korjausta.
Me ostetaan aina yhdet kalliit lahjat ja siinä se. Lapset on jo teinejä.
Molemmat ovat saaneet myös kalliit jolukalenterit ja adventtisunnuntaisin saavat pienen lahjan, jonka arvo on n. 30-50€.
Meillä lapset 7v ja 10v. Lahjoihin mennyt kolmisensataa yhteensä. Lisäksi saavat molemmilta isovanhemmilta n. 50€ arvoiset lahjat, ja kummeilta 20€.
4kk,ostan yhden lelun ja ehkä muutaman vaatteen.Isovanhemmat hemmottelevat pilalle, joten itse en osta juurikaan mitään . Eipä tuon ikäinen vielä pakettien päälle tajuakaan.
Yksi lahja kirjoitti:
Lapsi 4 v. Yhden lahjan olen nyt hankkinut, arvoltaan se oli 25e. Yritän olla hankkimatta muuta, saa kuitenkin muutaman lahjan kummilta ym. Edellisinä jouluna ostettu useampia lahjoja ja olen todennut sen olevan liikaa. Nyt tyttö sai esittää kolme toivetta, joihin sanoin, että niistä pukki sitten päättää mitä tuo. Tyttö ymmärsi tämän. Selitin hänelle, että pukin pitää saada lahjat kaikille muillekin.. Ja lapsia on paljon.
Aion ehkä vielä joulupuu tms. keräyksen kautta lahjoittaa yhden paketin jollekin lapselle.
Kyse ei ole siitä, etteikö rahaa olisi ostaa enempää, mutta en voi ymmärtää hirveitä tavararöykkiöitä kotona!! Tuntuu, että juuri saatiin leluja eteenpäin kierrätykseen, niin en halua taas tukkia kaappeja uusilla leluilla!
Miksi ne lahjat sitten on teillä aina leluja? Meillä lapset saa leluja vain kummeilta, jos niiltäkään (voi tulla kummien paketista myös dvd, muumilautanen, pyyhe tmv.). Ukki antaa yleensä rahaa 20€/lapsi, ja yhdessä on sovittu se käytettäväksi johonkin käyntikohteeseen tai kulttuuriin, siis lasten konserttiin, Heurekaan, Sea lifeen, merimuseoon... Me itse ostamme mieluiten jotain muuta kuin leluja. Kirjat ja suklaat sekä elokuvaliput kuuluvat perinteisiin. Laskettelureissut ja vastaavat ovat meillä suosikkilahjoja.
En ymmärrä, kuinka joku vanhempi ostaa alle 1000€ lahjoja? En voi käsittää!? Eihän silloin voi olla tyytyväinen edes. Meillä menee kahteen lapseen yhteensä 6000€ euroa.. He ovat meille tärkeitä kultamussukoita!