Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

montako lasta teillä on ja kuinka paljon suunnilleen menee rahaa lasta kohden joululahjoihin?

Vierailija
08.12.2017 |

Minkä ikäisiä lapset ovat?

Kommentit (243)

Vierailija
121/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on itselleni niin tärkeä ja satsaan silloin lapsille koko vuoden aikana kertyneet tarpeet ja toiveet. 5 ja 11 v lapset saavat molemmat n. 20 pakettia ja rahaa on palanut 1200 euroa..

Vierailija
122/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 4 ja 6 v. Molempien lahjoihin menee n. 200 e/lapsi ja lisäksi yhteiseksi rattikelkka, lautapeli ja legisetti, jotka n. 100 e.

Sopivasti paketteja mielestäni per nenä ( n. 8 kpl+ yhteiset 3 kpl.)

Aiempina vuosina paketteja on ollut ihan liikaa, jopa yli 20 yhdelle lapselle. Tänä vuonna vähemmän, vaikka rahallinen arvo pysyy aika samana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi neljävuotias. Lelulahjoihin meni 60€. Vaatelahjoihin meni melkein tuplat tuosta.

Lisäksi saa isovanhemmilta ja muilta sukulaisista hirveän kasan leluja ja muita.

Vierailija
124/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla satiaista.

Ja nolla euroa menee.

Heh, heh....

Vierailija
125/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 ja 7 v lapset. Nuoremman lahjoihin noin 100€ ja vanhemman 150€. Kolme lelulahjaa ja loput vaatetta ym tarpeellista. Lisäksi saavat pari lahjaa sukulaisilta. Isovanhempien kanssa on sovittu että antavat vain rahaa, joilla maksetaan lasten harrastuksia.

Vierailija
126/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta, yhteensä rahaa mennee reilu 2000 €. Kahteen teiniin menee suurin osa, noin 1800 € (puhelin, tietokone ja vaatetta). Leikki-ikäisiin ei sitten niin paljoa, pari kalliimpaa legoa ja muuta pientä.

Vierailija
127/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla 26-v. työssäkäyvä lapsi. Häntä lahjomme vajaalla 200 eurolla.

Vierailija
128/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi 1v ja hänen lahjoihin mennyt n.220e. Rakastan joulua ja lahjojen antamista! :)

Vierailija
129/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti 34v. kirjoitti:

11 lasta, vanhin 16v ja nuorin 10kk. Rahaa lahjoihin menee keskimäärin 500 euroa lasta kohti, paitsi ei 6-vuotiaan pojan lahjoihin, koska hän ei saa tänä vuonna lahjoja koska hän on sairastellut ja meillä on mennyt hänen sairaalakuluihin, lääkärissä käynteihin ja lääkkeisiin paljon rahaa.

Toivottavasti ei ole totta.6v.varmaan on itse valinnut sairastavansa.Hänen jos kenen pitäisi saada jotain kivaa piristykseksi.

Vierailija
130/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaksi poikaa. Toinen täytti juuri 11v ja toinen 19v. Rahaa menee suunnilleen 1000E yhteensä heidän lahjoihinsa. Aika tasan 500E/lapsi.

mitä alapeukuttamista tässä on?

Koska se on todella iso summa lasten lahjoihin. Moni tekee perhejoulun tuolla 500 eurolla.

Meillä aiemmin mennyt 230-250 per lapsi, tänä vuonna lähemmäs 350 per lapsi. Ja se on ylärajoilla, mitä haluan edes lahjoihin laittaa rahaa. Lapset 7 ja 10.

Mikä siinä on pahaa, että joillakin on rahaa? Onko se sinulta jotenkin pois? Vassarit...

Vierailija
131/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kaksi poikaa. Toinen täytti juuri 11v ja toinen 19v. Rahaa menee suunnilleen 1000E yhteensä heidän lahjoihinsa. Aika tasan 500E/lapsi.

Koska se on todella iso summa lasten lahjoihin. Moni tekee perhejoulun tuolla 500 eurolla.

Meillä aiemmin mennyt 230-250 per lapsi, tänä vuonna lähemmäs 350 per lapsi. Ja se on ylärajoilla, mitä haluan edes lahjoihin laittaa rahaa. Lapset 7 ja 10.

Mikä siinä on pahaa, että joillakin on rahaa? Onko se sinulta jotenkin pois? Vassarit...

Asioistahan täällä keskustellaan. Joten mikseipä sitäkin voisi kysyä ihan ilman sarvia ja hampaita miksi juuri joulu sitten on se kun kalliit vempaimet hankitaan?

Ei se keltään pois olekaan. Kaikkein vähiten kauppiailta ja saajalta.

Vierailija
132/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v. poika ja hänen lahjaan menee 50€. Saa sen rahana.

Vierailija
133/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi neljävuotiasta. Koko perheen lahjana vietämme joulua reissussa Euroopassa. Jos haluaa laskea lasten osuudet reissunkustannuksista, ovat ne luokkaa 300€/lapsi. Tavaraa tai palveluita ostamme heille lisäksi noin sadalla eurolla per lapsi. Vähemmälläkin onnistuisi, mutta jotenkin sitä vain sekoan ja haluaisin antaa enemmän mitä alunperin oli tarkoitus. :/ Lapset kuitenkin saavat lahjoja myös isovanhemmilta, sukulaisilta ja ystäviltä, joten todellakin elävät tässä asiassa yltäkylläisyydessä.

Vierailija
134/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi 16-vuotias. Uuteen puhelimeen menee 700€, muihin n. 300€. Eli kyllä niihin varmaan yhteensä tonni meiltä menee.

Tiedän, että tätä tullaan todennäköisesti alapeukuttamaan, mutta jonkun tämä täytyy kysyä: miten se on sinulta pois, jos joku haluaa käyttää lapsensa joululahjoihin enemmän rahaa? Joku sanoi, että "moni tekee perhejoulun 500 eurolla" ja että 350€ on ylärajoilla, mitä haluaa laittaa lahjoihin rahaa. Onko tässä jokin sellainen pointti, että koska minulla on se 500€, minun pitäisi antaa se jollekin muulle, koska on väärin, että joku voi laittaa lahjoihin tonnin ja joku ei saa edes joulua järjestettyä. Tässä tapauksessa olen pahoillani, mutta muiden joulun järjestäminen ei ole minun asiani eikä minulla ole sitä velvollisuus rahoittaa.

Tämä ei tarkoita myöskään, että lapseni olisi hemmoteltu tai kasvaisi itsekkääksi. Päinvastoin. Lapsi maksaa suurimman osan muun vuoden kuluistaan itse ja tekee sekä vapaaehtoistyötä että käy kesätöissä lähes kaikki lomat omasta tahdostaan. Jos järjestelmämme olisi erilainen, hän saisi myös vähemmän joululahjoja.

Vierailija
135/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi 16-vuotias. Uuteen puhelimeen menee 700€, muihin n. 300€. Eli kyllä niihin varmaan yhteensä tonni meiltä menee.

Tiedän, että tätä tullaan todennäköisesti alapeukuttamaan, mutta jonkun tämä täytyy kysyä: miten se on sinulta pois, jos joku haluaa käyttää lapsensa joululahjoihin enemmän rahaa? Joku sanoi, että "moni tekee perhejoulun 500 eurolla" ja että 350€ on ylärajoilla, mitä haluaa laittaa lahjoihin rahaa. Onko tässä jokin sellainen pointti, että koska minulla on se 500€, minun pitäisi antaa se jollekin muulle, koska on väärin, että joku voi laittaa lahjoihin tonnin ja joku ei saa edes joulua järjestettyä. Tässä tapauksessa olen pahoillani, mutta muiden joulun järjestäminen ei ole minun asiani eikä minulla ole sitä velvollisuus rahoittaa.

Tämä ei tarkoita myöskään, että lapseni olisi hemmoteltu tai kasvaisi itsekkääksi. Päinvastoin. Lapsi maksaa suurimman osan muun vuoden kuluistaan itse ja tekee sekä vapaaehtoistyötä että käy kesätöissä lähes kaikki lomat omasta tahdostaan. Jos järjestelmämme olisi erilainen, hän saisi myös vähemmän joululahjoja.

Tarkoitin siis, että lapsi tekee sekä vapaaehtoistyötä että käy ns. "oikeissa töissä" lähes kaikki lomat ja käy myös kesätöissä.

Vierailija
136/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioistahan täällä keskustellaan. Joten mikseipä sitäkin voisi kysyä ihan ilman sarvia ja hampaita miksi juuri joulu sitten on se kun kalliit vempaimet hankitaan?

Miksi joulu ei sinun mielestäsi ilmeisesti saisi olla se aika, jolloin ne ostetaan? Jos vastustat kapitalismia, niin ei se sitä romahduta, että joulun kulutusjuhlan sijaan ne kalliit lahjat ostetaan jaetusti koko vuoden aikana.

Vierailija
137/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joulu ei sinun mielestäsi ilmeisesti saisi olla se aika, jolloin ne ostetaan? Jos vastustat kapitalismia, niin ei se sitä romahduta, että joulun kulutusjuhlan sijaan ne kalliit lahjat ostetaan jaetusti koko vuoden aikana.

En ole puolesta enkä vastaan. Sensijaan kuulen mielelläni näkemyksiä niin puolesta kuin vastaan.

Vierailija
138/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan jätetty suurimmat hankinnat joulun jälkeisiin alennusmyynteihin. Kun lapset ovat jo teinejä niin ymmärtävät asian oikein hyvin.

Vierailija
139/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsi esiteini,toinen vauva. Rahaa varattu lahjoihin n.70-80 e.

Vierailija
140/243 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 4v ja 7v. Lahjoihin n. 50€ per lapsi.

Saavat vielä isovanhemmilta ja kummeilta paketteja myös, eli ihan riittävästi tulee.