Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

montako lasta teillä on ja kuinka paljon suunnilleen menee rahaa lasta kohden joululahjoihin?

Vierailija
08.12.2017 |

Minkä ikäisiä lapset ovat?

Kommentit (243)

Vierailija
41/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7v ja 1.5v. Rahaa menee 0e. No ajattelin repäistä ja ostaa sen 25e maksavan toiveiden legopaketin isommalle. Pienempi saa kirpputorilahjat, varmaan n. 10e. Aikuisille ei ikinä osteta mitään. Sukulaiset ostaa tarpeeksi, minusta ne muutamat paketit riittää.

Muuten menikin juuri perheen hiihtolomaan 3000. Tuli myös yksi auto ja uuteen asuntoon ostettiin uudet huonekalut. Kyse ei ole rahasta vaan siitä, miksi ostaa vaan koska täytyy? Me ostamme jos tarvitsemme/haluamme.

Miksi oletat että muut ostaa koska täytyy? Ehkä lahjoja ostetaan siksi koska halutaan ja niitä ostettavia asioita tarvitaan :)

No itse ostin ne silloin kun halu/tarve ilmeni. En ymmärrä oikein lahjoja. En tykkää saada sellaisia, lapsille haluan opettaa kohtuutta.

Kohtuutta? 3000 egen hiihtoreissu, uus auto ja uudet huonekalut uuteen asuntoon? Ja paasaat muille kohtuudesta? Eiköhän lapset opi tuossa kuviossa ihan jotain muuta kuin kohtuutta 🤣 Meillä ostetaan huonekaluja vain jos tarve uudelle. Ei siksi että on uusi asunto. Lahjoja lapset saavat jouluna ja kohtuus heille on silti opetettu. Meillä jo 2v ja 5v tietää ettei kaikkea voi saada edes jouluna. Isompi myös pohtii onko joku lahjatoive kallis vai ei.

Ja meillä lapset ei ole mun jatke. Vaikka itse en välitä saada lahjoja, en päätä että lapsetkaan ei sitten saa haluta tai välittää lahjoista.

Vierailija
42/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta, 2x7v, 5v ja 3 v. Noin 300e/lapsi menee leluihin. Lomamatkat päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsi, 3-vuotias.

Hän saa:

sukkia ja pikkareita 10 e

Leikki lääkärin laukku 5 e

Piirustus/tarravihko 3 e

Potkulauta 11 e (black friday ale)

Dinosauruksia 5 e

Shampoo ja harja n. 8 e

Leikkirahaa 2 e

= 44 e

Näiden lisäksi saa muutamat lahjat isovanhemmilta.

Vierailija
44/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 11 v ja 14 v - kummallekin noin 120-130 eurolla lahjoja. Lähes kaksi kertaa enemmän kuin ikinä aikaisemmin, minulla oli koko vuoden työtä niin oli mahdollisuus tähän :)

Vierailija
45/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kolmevuotias lapsi, yhden arkivaatteen ostin ja lisäksi tyllihameen kun on prinsessakausi meneillään. Ehkä 40€ menee noihin. Mummoilta tulee sitten yliampuva varmaan 20 pakettia/mummo. Mietin, että pitäiskö jättää nääkin hankkimatta...

Vierailija
46/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi 3v lapsi, nyt on mennyt n. 50€, harkitsen vielä ostaisinko erään 20€ maksavan lelun.

Vierailija
47/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi teiniä, rahaa on mennyt noin 400€/lapsi. Tämän lisäksi olen ostanut miehelle noin 200€ lahjan, itse saan varmaan samalla summalla jotain, kummilapsille on mennyt noin satanen. Sitten vielä ystäväperheiden lahjat, ehkä 50€ yhteensä. Jouluruoat ja juomat maksanevat jotain 500-600€.

Vierailija
48/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas katosi täysin se ketju, jossa kerrottiin kuinka on helppoa järjestää joulu perheelle kun vaan on n. 40 euroa ruokaan rahaa ;D

Vierailija
49/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan täällä räkätän noille 1500/lapsi -vastauksille 😂 mun vanhemmat ei käytä noin,paljon kerralla edes autoon!

Vierailija
50/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä n.220e, 8 ja 6 vuotiaat ja vauva. Vauvalle ei osteta mitään.

Vierailija
51/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5v ja 3v Yht 700-800€. Tiedän, paljon, mutta kai sitä nyt saa lapsiaan ilahduttaa jos siihen kerta pystyy. Raha on tehty kiertämään.

Vierailija
52/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1,5v ja 3v Yht 700-800€. Tiedän, paljon, mutta kai sitä nyt saa lapsiaan ilahduttaa jos siihen kerta pystyy. Raha on tehty kiertämään.

Niin on. Mitä teidän lapset siis saa lahjoiksi?

Vierailija
53/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme teinipoikaa ja lahjoihin yht. 1800 euroa.

Vierailija
54/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme teinipoikaa ja lahjoihin yht. 1800 euroa.

Mitä he saavat lahjoiksi?

Vierailija
55/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 4 v. Yhden lahjan olen nyt hankkinut, arvoltaan se oli 25e. Yritän olla hankkimatta muuta, saa kuitenkin muutaman lahjan kummilta ym. Edellisinä jouluna ostettu useampia lahjoja ja olen todennut sen olevan liikaa. Nyt tyttö sai esittää kolme toivetta, joihin sanoin, että niistä pukki sitten päättää mitä tuo. Tyttö ymmärsi tämän. Selitin hänelle, että pukin pitää saada lahjat kaikille muillekin.. Ja lapsia on paljon.

Aion ehkä vielä joulupuu tms. keräyksen kautta lahjoittaa yhden paketin jollekin lapselle.

Kyse ei ole siitä, etteikö rahaa olisi ostaa enempää, mutta en voi ymmärtää hirveitä tavararöykkiöitä kotona!! Tuntuu, että juuri saatiin leluja eteenpäin kierrätykseen, niin en halua taas tukkia kaappeja uusilla leluilla!

Vierailija
56/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi 12-vuotias. Nyt olen ostanut lahjoja vähän alle satasella. Ostan ehkä vielä jotain, korkeintaan 50 euroa maksavaa. Tiedän että saa myös muilta läheisiltä mieluisia paketteja.

Vierailija
57/243 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsi 27v, 0€

Sovittiin suvun kesken ettei kukaan osta tänä(kään) vuonna kellekään mitään.

Vierailija
58/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä sanoo, että menee lapseen vain 50-100 euroa mutta siihen päälle tulee mummoilta ja kummeilta ja tädeiltä ja ties keneltä vielä säkillinen, eli todellisuudessa lapsi saakin sen 300-400 euron edestä tavaraa. Samaan aikaan ne, jotka ilmoittavat, että lapsi saa 400 euron edestä lahjoja (vain vanhemmilta, muilta ei tule mitään), saavat miljoona alapeukkua.

Ihmettelen myös sitä, että annetaan joululahjaksi sampoota ja alushousuja. Eivätkö ne ole ihan arkitavaraa, jotka ostetaan kauppareissulla tavallisena päivänä? Miksette anna jouluna jotain erilaista?

Vierailija
59/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä sanoo, että menee lapseen vain 50-100 euroa mutta siihen päälle tulee mummoilta ja kummeilta ja tädeiltä ja ties keneltä vielä säkillinen, eli todellisuudessa lapsi saakin sen 300-400 euron edestä tavaraa. Samaan aikaan ne, jotka ilmoittavat, että lapsi saa 400 euron edestä lahjoja (vain vanhemmilta, muilta ei tule mitään), saavat miljoona alapeukkua.

Ihmettelen myös sitä, että annetaan joululahjaksi sampoota ja alushousuja. Eivätkö ne ole ihan arkitavaraa, jotka ostetaan kauppareissulla tavallisena päivänä? Miksette anna jouluna jotain erilaista?

Koska lapsi aina toivoo niitä. Toki aina on jotain sellaista mitä ei arkisin osteta. Joku kalliimpi juttu.

Vierailija
60/243 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta. Toinen 12v ja toinen 13v. Heidän lahjoihin menee yhteensä 4000€.