montako lasta teillä on ja kuinka paljon suunnilleen menee rahaa lasta kohden joululahjoihin?
Kommentit (243)
Tytär sai lahjaksi auton ja vanhempi poika oman asunnon. Tutut saavat tänä vuonna hyväntekeväisyyslahjan, eli aasin tai puun kasvatuksen kehitysmaahan. Ei ole varaa nyt kun menee lasten lahjoihin suuriosa..
2 lasta ja lahjoihin meni yht. 40 e. Saavat kummeilta lahjan ja mummoilta ja papoilta lahjat, joten ollaan nähty tarpeelliseksi ostaa vain yksi lahja niin osaavat arvostaa enemmän sitä mitä on (kiitollisuutta). Lapset 2-4 vuotiaat.
3 lasta, yksi yläkoululainen ja kaksi parikymppistä. Muutama kymppi lahjoihin ja satanen käteistä. Vaikuttaa siltä, että 170 egeä per naama.
100 euroa per lapsi. Iät 16 ja 19.
15- ja 18-vuotiaat, 200€ per naama ja Thaimaan reissu maksetaan myös.
7v ja 1.5v. Rahaa menee 0e. No ajattelin repäistä ja ostaa sen 25e maksavan toiveiden legopaketin isommalle. Pienempi saa kirpputorilahjat, varmaan n. 10e. Aikuisille ei ikinä osteta mitään. Sukulaiset ostaa tarpeeksi, minusta ne muutamat paketit riittää.
Muuten menikin juuri perheen hiihtolomaan 3000. Tuli myös yksi auto ja uuteen asuntoon ostettiin uudet huonekalut. Kyse ei ole rahasta vaan siitä, miksi ostaa vaan koska täytyy? Me ostamme jos tarvitsemme/haluamme.
Kaks teiniä. Molempien lahjat noin satasen.
Vierailija kirjoitti:
7v ja 1.5v. Rahaa menee 0e. No ajattelin repäistä ja ostaa sen 25e maksavan toiveiden legopaketin isommalle. Pienempi saa kirpputorilahjat, varmaan n. 10e. Aikuisille ei ikinä osteta mitään. Sukulaiset ostaa tarpeeksi, minusta ne muutamat paketit riittää.
Muuten menikin juuri perheen hiihtolomaan 3000. Tuli myös yksi auto ja uuteen asuntoon ostettiin uudet huonekalut. Kyse ei ole rahasta vaan siitä, miksi ostaa vaan koska täytyy? Me ostamme jos tarvitsemme/haluamme.
Miksi oletat että muut ostaa koska täytyy? Ehkä lahjoja ostetaan siksi koska halutaan ja niitä ostettavia asioita tarvitaan :)
3v 80e ja 10kk 20e, mummot ostaa paljon, joten ostan itse vaan yhdet lelut.
Elossa olevia lapsia kolme ja yhdelle lapselle meiltä 200-250e lahjoihin, ovat teini-ikäisiä. Lisäksi saavat isovanhemmilta 150e per lapsi yleensä lahjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tytär sai lahjaksi auton ja vanhempi poika oman asunnon. Tutut saavat tänä vuonna hyväntekeväisyyslahjan, eli aasin tai puun kasvatuksen kehitysmaahan. Ei ole varaa nyt kun menee lasten lahjoihin suuriosa..
Paljonko nuo hyväntekeväisyyslahjat kustantaa?
Yksi lapsi 19v, lahjoihin varattu max 2000 euroa.567
5lasta ja menee n.200e/lapsi..mutta meillä asuu sukulaisia esim.minun vanhemmat kaukana ja laittavat joulurahaa että osta jotain eli tuota 1000e ei täysin itse laiteta..vanhin on teini ja nuorin on
3-vee lapsista
Yksi alakoululainen, lahjoihin mennyt tähän mennessä n. 300-400. Lahjoja vähän mutta hyviä.
14v. poika, sanoi ettei tarvitse mitään. Lähdemme etelään jouluksi. Matkoihin meni kolmelta hengeltä 2100€.
Vierailija kirjoitti:
14v. poika, sanoi ettei tarvitse mitään. Lähdemme etelään jouluksi. Matkoihin meni kolmelta hengeltä 2100€.
Hyvään hintaan saitte. mIhin päin menette?
Vierailija kirjoitti:
Yksi alakoululainen, lahjoihin mennyt tähän mennessä n. 300-400. Lahjoja vähän mutta hyviä.
Millaisia lahjoja saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat että muut ostaa koska täytyy? Ehkä lahjoja ostetaan siksi koska halutaan ja niitä ostettavia asioita tarvitaan :)
No itse ostin ne silloin kun halu/tarve ilmeni. En ymmärrä oikein lahjoja. En tykkää saada sellaisia, lapsille haluan opettaa kohtuutta.
Meillä 3 lasta: 5v, 4v ja 2v. Ite olen ostanut noin 50e/lapsi (vaatetta jokaiselle ja yhden ison dublosetin yhteiseksi). Esikoiselle ostin lisäksi 10e mini pets paketin, kun kummit ovat tätejä, jotka muistavat kaikkia lapsia aika tasaisesti ja nuoremmat saavat omilta kummeiltaan enemmän lahjoja. Muuten kyllä lapset ihan riittävästi paketteja saavat, äitini ja siskoni ostivat leluja (annoin jokaisen lapsen valita 2 lelua kuvastoista ja ne he saavat), muilta olen toivonut lähinnä vaatteita lapsille. Anoppi lupasi antaa rahana, kun lähdetään joulun jälkeen reissuun, että on rahaa siellä harrastaa.
Aikuisia meille joulunviettoon tulevia en juurikaan muista, vaan ostin niillä rahoilla paketteja joulupuu keräykseen.
3 lasta, eskarilaisia, lahjoihin meni noin 70€/lapsi.