Kuinka pitkään olette olleet mykkäkoulussa (pitkät parisuhteet)
Meillä 10 vuotta takana ja nyt pari riitaa aiheuttanut sen, että kolmatta päivää ei puhuta toisillemme, ainoastaan lapsille. Heti jos yrittää suunsa aukaista niin riita alkaa uudelleen.
Kommentit (274)
Vanha vitsi: Mies ja vaimo pitivät mykkäkoulua. Mies laittoi illalla lapun keittiön pöydälle: "Herätä minut aamulla kello 7.30." Aamulla mies heräsi vasta klo 8. Keittiön pöydältä hän löysi kuitenkin lapun: "Ylös, kello on 7.30."
Mun mies harrastaa mykkäkoulua usein. Tällä hetkelläkin viides pv menossa kun kohtelee kylmästi, ei puhu mitään.
Yleensä aloittaa jos on suuttunut jostain mistä olen yrittänyt rauhallisesti keskustella. Vähättelee tunteitani eikä halua kuunnella vaikka kaipaan kuuntelijaa ja ymmärrystä.
Hänellä on vihanhallintaongelma. Hän huutaa lasten seurassa, rikkoo astioita ja hakkaa nyrkillä seinää.
Mykkäkoulun aikana jos näkee minut niin huokaisee naama vääränä kuin olisi kyllästynyt minuun. Lapsille onneksi puhuu. Minä saan kylmää kohtelua. Korkeintaan pari pakollista sanaa tulee kun kuitenkin pitää lasten takia välillä jotain sanoa. Näyttää siltä että lapset ovat tottuneet tähän jo sillä eivät ole moksiskaan tai ovat iloisia kun on hiljaista ja isi ei raivoa.
Yritän koittaa kestää tämän "kidutuksen" joka krt mutta välillä tulee todella paha olo, kuvottaa ja itkettää. Miten oma puoliso jonka pitäisi rakastaa ja olla se kehen luottaa voi tuntua aivan ventovieraalta ja vihamieheltä.
Kun hän lopettaa mykkäkoulun/kyllästyy siihen tai alkaa tekemään mieli seksiä (kun HÄN on valmis, hänen ehdoilla..) hän yleensä tulee halaamaan eikä sano mitään, yrittää suudella. Ja hänen mielestä se on sillä kuitattu koko se helvetillinen aika mitä sain kestää. Ja en todellakaan saa enää mainita koko asiasta enää mitään tai raivostuu ja alkaa huutamaan uudelleen.
Opetelkaa hyvät ihmiset pyytämään/antamaan anteeksi, mikä siinä on niin vaikeeta?
Pitkäkin mykkäkoulu päättyy kun töistä tullessa puolihuolimattomasti jättää olkkarin pöydälle ruusun, ja tällaisen paketin puoliksi avattuna...
Vierailija kirjoitti:
Pitkäkin mykkäkoulu päättyy kun töistä tullessa puolihuolimattomasti jättää olkkarin pöydälle ruusun, ja tällaisen paketin puoliksi avattuna...
Totta. Rahallahan ne jalatkin levähtää auki.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies harrastaa mykkäkoulua usein. Tällä hetkelläkin viides pv menossa kun kohtelee kylmästi, ei puhu mitään.
Yleensä aloittaa jos on suuttunut jostain mistä olen yrittänyt rauhallisesti keskustella. Vähättelee tunteitani eikä halua kuunnella vaikka kaipaan kuuntelijaa ja ymmärrystä.
Hänellä on vihanhallintaongelma. Hän huutaa lasten seurassa, rikkoo astioita ja hakkaa nyrkillä seinää.
Mykkäkoulun aikana jos näkee minut niin huokaisee naama vääränä kuin olisi kyllästynyt minuun. Lapsille onneksi puhuu. Minä saan kylmää kohtelua. Korkeintaan pari pakollista sanaa tulee kun kuitenkin pitää lasten takia välillä jotain sanoa. Näyttää siltä että lapset ovat tottuneet tähän jo sillä eivät ole moksiskaan tai ovat iloisia kun on hiljaista ja isi ei raivoa.
Yritän koittaa kestää tämän "kidutuksen" joka krt mutta välillä tulee todella paha olo, kuvottaa ja itkettää. Miten oma puoliso jonka pitäisi rakastaa ja olla se kehen luottaa voi tuntua aivan ventovieraalta ja vihamieheltä.
Kun hän lopettaa mykkäkoulun/kyllästyy siihen tai alkaa tekemään mieli seksiä (kun HÄN on valmis, hänen ehdoilla..) hän yleensä tulee halaamaan eikä sano mitään, yrittää suudella. Ja hänen mielestä se on sillä kuitattu koko se helvetillinen aika mitä sain kestää. Ja en todellakaan saa enää mainita koko asiasta enää mitään tai raivostuu ja alkaa huutamaan uudelleen.
Se on narsisti tai muu luonnevikainen. Puolison pitäisi rakastaa joo, mutta narsisti ei osaa ja puoliso on vihollinen nro 1.
Miten voit? Yleensä puolisot voivat huonosti henkisesti ja voivat sairastaa myös fyysisesti.
Kerran yritin, 2 tuntia ja alkoi naurattaa mutta miehellä jatkui mykkäkoulu. Ei saanut min ua nujerretuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan jaksaa pitää mykkäkoulua?
Ei tätä jaksaisikaan, mutta ei jaksa riitelyäkään! Ap
Mikä aiheuttaa noin paljon kitkaa?
Narsistit harrastavat mykkäkouluja. Ja sitten kun kysyy, että mistä on tällä kertaa suuttunut, vastauksena: kyllä se sun pitäis tietää... ja hiljaisuus jatkuu. Kunnes mykkäkoulu loppuu kuin seinään ja mies ilmoittaa, että ei halua enää puida vanhoja. Päiviä kestänyt mykkäkoulun syy jää taas pimentoon ja suuttuu, jos yrittää kysyä syytä.
Mulle mykkäkoulu olisi melkein yhtä paha juttu kuin lyöminen. En suostuisi sellaisen kanssa olemaan parisuhteessa. Olen nähnyt sitä liikaa lapsena ja nuorena, ei yhtään enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hän lopettaa mykkäkoulun/kyllästyy siihen tai alkaa tekemään mieli seksiä (kun HÄN on valmis, hänen ehdoilla..) hän yleensä tulee halaamaan eikä sano mitään, yrittää suudella. Ja hänen mielestä se on sillä kuitattu koko se helvetillinen aika mitä sain kestää. Ja en todellakaan saa enää mainita koko asiasta enää mitään tai raivostuu ja alkaa huutamaan uudelleen.Se on narsisti tai muu luonnevikainen. Puolison pitäisi rakastaa joo, mutta narsisti ei osaa ja puoliso on vihollinen nro 1.
Miten voit? Yleensä puolisot voivat huonosti henkisesti ja voivat sairastaa myös fyysisesti.
Elämä on sellasta ylä ja alamäkeä miehen kanssa jatkuvasti, vaikkei sille mitään syytä aina edes ole. Hän kyllä löytää jonkin naurettavan syyn.
Olen miettinyt onko hän narsisti. Joskus muiden mielestä leimataan liian nopeasti ihmisiä narsistiksi mutta mieheni luonteeseen se kyllä sopii.
Hänen tuulen mukaan mennään. On äkkipikainen ja temperamenttinen, myös mustasukkainen. Hänelle maistuu alkoholi. Hän on sitä onneksi hiukan vähentänyt kun uhkasin jättää jos ei vähennä.
Otan siitä kaiken irti kun kaikki on elämässämme hyvin mutta tiedän että se kestää vain hetken ja sen jälkeen tulee pian taas myrsky. Se on raskasta.
Olen harkinnut niin useasti eroa. Olen tosi onneton itseasiassa. Suhteessamme ei ole koskaan naurua tai iloa. Koen sen vain lasteni kanssa. Unelmoin miehestä joka saisi minut nauramaan kippurassa.
Luonteenikin on muuttunut hänen kanssaan huonompaan. Olin ennen iloisempi ja sosiaalisempi. Kun nyt saisin rohkeutta jättää hänet. Pelottaa miten hän silloin käyttäytyisi ja miten itse pärjäisin.
Vierailija kirjoitti:
Narsistit harrastavat mykkäkouluja. Ja sitten kun kysyy, että mistä on tällä kertaa suuttunut, vastauksena: kyllä se sun pitäis tietää... ja hiljaisuus jatkuu. Kunnes mykkäkoulu loppuu kuin seinään ja mies ilmoittaa, että ei halua enää puida vanhoja. Päiviä kestänyt mykkäkoulun syy jää taas pimentoon ja suuttuu, jos yrittää kysyä syytä.
Juuri näin, kun yritän kysyä syytä tai selvittää asiaa mies suuttuu ja väittää että minä näköjään haluan jatkaa asian vatvomista ja aiheuttaa riitaa.
Ei ikinä. 13 vuotta yhdessä. Ollaan aikuisia ja sovitaan asiat puhumalla. Mykkäkoulu ei johda mihinkään. Mitä luulette sillä mykkäkoululla saavuttavanne?
8vuotta suhteessa, eikä koskaan mykkäkoulua tai oikeestaan edes riitoja. Vihaan riitelyä, se on vaan niin aivotonta eli oli tärkeää löytää puoliso joka osaa kans keskustella eikä turvaudu riitelyyn tai mykkäkouluihin tai muuhun.
Yks eksä harrasti kaikkea ihme kitinää ja murjotusta, se oli niin säälittävää ja epähottia ja vaan äärimmäisen epämiehekästä. Ois kyl säälittävää naisellakin. siispä onkin exä eikä puoliso.
Minusta ei ole pitämään mykkäkoulua kuin ehkä max. 10 minuuttia. Oon sellanen "tää selvitetään ja vaikka huudetaan NYT" - tyyppi.
Mieheni sen sijaan on taipuvainen vetäytymään mykkään linnakkeeseensa ja on varsin taitava siinä.
Yhdessä 18 vuotta.
Teininä taisin pitää loppuillan mykkistä, kun riitelin vanhempieni kanssa jostain perus teinijutusta, kuten pitkien kalsareiden käytöstä.
Aikuisena en moista ole harrastanut
Nämä on näitä kitkerien akkojen töhöilyjä. Menisivät itseensä.
40 vuoden liiton aikana muistini mukaan kaksi kertaa, molemmilla kerroilla kesti alle tunnin. Minä sanoin jotain todella typerää ja mies harmistui.
En voi ymmärtää päiväkausia kestävää mykkäkoulua.