Kuinka pitkään olette olleet mykkäkoulussa (pitkät parisuhteet)
Meillä 10 vuotta takana ja nyt pari riitaa aiheuttanut sen, että kolmatta päivää ei puhuta toisillemme, ainoastaan lapsille. Heti jos yrittää suunsa aukaista niin riita alkaa uudelleen.
Kommentit (274)
Meillä jo toinen vuosi menossa. Ukko ei puhu eikä pukahda, makaa vaan liikkumattomana ja haisee.
Vierailija kirjoitti:
Meillä jo toinen vuosi menossa. Ukko ei puhu eikä pukahda, makaa vaan liikkumattomana ja haisee.
Etkä sinä tee asialle mitään? Miten kukaan viitsii olla tuollaisessa suhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Onko se elossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se elossa?
Piti ihan tarkistaa ja eihän se ollut. Vaatteista päätellen on ns. vaihtanut hiippakuntaa jo viime kesänä. No, nyt tulee rahaa, ainakin henkivakuutuksesta.
Viikko on pisin. Pari päivää ihan normaalia. Kun molemmat oppi sen että voi olla hiljaa niin riidat loppui.
Jos tulee riita tai erimielisyys, poistun hetkeksi toiseen tilaan niin että tilanne rauhoittuu ja sitten taas sovitaan ja puhutaan. En jaksaisi mitään pitkiä mykkäkouluja, se on mielestäni jonkinlaista henkistä väkivaltaa sekin.
pari tuntia on varmaan mennyt jonkun riidan kohdalla. Yleensä johtuu myös siitä että on pakkokin olla erillään ja keskeyttää se riita (esim toisen pitää mennä töihin tai kauppaan tms). Mutta ei mitään yön yli tai sellaista kuitenkaan. Kyllä se aina tuntuu tosi ikävältä jos jää se asia hautumaan ja suututtamaan.
18 vuotta yhdessä
AatunKrokotiili kirjoitti:
Viikko on pisin. Pari päivää ihan normaalia. Kun molemmat oppi sen että voi olla hiljaa niin riidat loppui.
Siis viikko samassa (?) taloudessa sanomatta toisillenne sanaakaan? Millaisista asioista teillä riidellään, miksei asioista keskustella?
Emme pidä mykkäkoulua. Alussa mies yritti tällaista, mutta se on minusta henkistä väkivaltaa. Asiasta keskusteltiin, ja sen jälkeen mykkäkoulua ei ole pidetty. Tällainen käytös johtuu ihmisen kehittymättömästä tunne-elämästä ja epävarmuuksista suhteessa. Olemme olleet yhdessä 35 vuotta.
2h? Ei kykene pidempään.
24v naimisissa
Hyi jestas. Ei mykkäkoulu kuulu tasapainoiseen parisuhteeseen. Tämän oivaltamiseen meni minultakin muutama vuosi. Edellisessä parisuhteessa siis MIES oli se, joka saattoi mököttää joskus pari päivääkin. Syy oli yleensä se, että olin käynyt ulkona baarissa kavereideni kanssa. Ja näin tapahtui huikeat 2-3 kertaa vuodessa, aina olin ilmoittanut miehelle vähintään kuukausi ennen the ilta, että ois tämmöiset bileet joihin menen. Miestä siis v1tutti, että pidin hauskaa ilman häntä (?) ja se, että seuraavana päivänä mulla oli tietty darra. Ja ei, mies ei itse ollut mikään absolutisti, ryyppäsi enemmän kuin itse, ha toisin kuin minä, kännissä hävitteli tavaroita (kotiavaimet, puhelin) ja darraisena sitten mökötti mulle, kun puhelin puuttuu :D
Voi huhhuh. Siihen on todella syy, että on ex. Ja hänen kiukkuaan taisi lisätä se, ettei nuo mykkäkoulut varsinaisesti mua haitanneet, elin iloisesti elämää ihan normaalisti, enkä noteerannut yhtään miehen puhumattomuutta :D sit se lopulta lopetti mykkäkoulun ja nillitti jostain mitättömästä :D
Nykyisessä suhteessa ihan eri meininki. Eli nyt pystyn jopa nauraa tuolle menneelle.
N33
Mykkäkoulua pitävät ovat tosi syvältä.
Mykkäkoulu on niin lapsellista.
En tajua mitä joku kuvittelee sillä saavuttavansa. Taisi leikit jäädä lapsena kesken, kun aikuisena pitää tuollaista pelleilyä harrastaa.
Vanhempani riitelivät pitivät lapsuudessani usein pitkiä mykkäkouluja. Ne raastoi minut hulluksi. Älkää ikinä kiduttako lapsianne mykkäkouluilla tai mielenterveysongelmat seuraa lastenne elämää.
Vaimo noita aiemmin harrasti, viikko taitaa olla ennätys. Nykyään ei enää ollenkaan, onneksi.
Menin nuorena naimisiin, nyt ollaan oltu yhdessä 39v mykkäkoulua ehkä pari minuuttia.
Parantelimme puhumalla joskus myöhään yöhön.
Muutenkin kerron hänelle lähes kaiken, siis lähes. Hartain toiveeni on että saisimme viettää 50v päivää kuten hänen vanhempansa aikoinaan.
Veikkaan että 30% näistä mykkäkoulua harrastavista pareista eroaa. 30% pysyy yhdessä lastentakia ja sitte eroaa. 10% käy tuuri ja toinen kuolee ennen eroa. 10% ehkä löytää aikuisuuden ja oppivat kommunikoimaan ja loput sitten katkeroituu kun eivät kykene onnellisia olemaan kerran eivät osaa puhua henkisistä ongelmistaan edes sille "rakkaalle".
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani riitelivät pitivät lapsuudessani usein pitkiä mykkäkouluja. Ne raastoi minut hulluksi. Älkää ikinä kiduttako lapsianne mykkäkouluilla tai mielenterveysongelmat seuraa lastenne elämää.
Tässä ketjussa monet ovat sanoneet, etteivät halua jatkaa omille lapsilleen mitä itse joutuivat kokemaan lapsiidenkodissaan.
Mykkäkoulua harrastava ex-mieheni ajatteli sen toisin päin. Kun otin mykkäilynsä puheeksi, vastasi aina että "sieltä lapsuudenkodista se tulee".
12 vuotta yhteiseloa takana eikä yhtään mykkäkoulua.