Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki mieheni haukkuvat ja avoimesti halveksivat minua? Eivät ole sellaisia aluksi. Teenkö minä heistä sellaisia?

Vierailija
06.12.2017 |

Alan olla läpeensä väsynyt tähän. Jokaisessa parisuhteessani on ollut sama kuvio: mies on aluksi ystävällinen ja tavallisen mukava (ei mikään narsistisella tavalla täydellinen ja miellyttävyyden perikuva, vaan tavallinen), jalat maassa oleva tyyppi. Ehkä pientä kankeutta on näiden miesten kanssa ollut aluksikin, mutta ne ovat olleet sellaisia perusongelmia tyyliin toivoisin pelkkää läheisyyttäkin enemmän, johon ei aina liity seksi ym. pientä. Noin puolen vuoden, vuoden jälkeen nämä miehet ovat kuitenkin alkaneet muuttua.

Se alkaa aina kavalasti ja ihan kuin varkain. Aluksi heiltä alkaa tulla rumempia sanoja riitojen aikana, jota ei ole aiemmin ollut. Sitten ne turhat riidat alkavat vähitellen vaan lisääntyä ja lopulta tilanne eskaloituu siihen, ettei minun tarvitse muuta kuin ilmestyä paikalle, jolloin jokainen näistä miehistä on aloittanut käsittämättön haukkumisen ja halventamiseni. Kaikki mitä teen tai olen on väärin ja vastenmielistä. Minusta tehdään roskakori, jota saa haukkua ihan miten tykkää. He eivät välitä, vaikka suhtautuisin miten tuohon käytökseen. Jos suutun, riidoista tulee aina vaan rumempia. Jos olen välittämättä, he vaan jatkavat. Jos itken apaattisena, he jatkavat silti, eivätkä ole tippaakaan empaattisia. Samat miehet, joiden empaattisuuteen olen aikoinaan ihastunut! En vaan käsitä tätä kuviota. Miksi ja miten näin voi tapahtua?

Eilen tajusin viimeisimmässänkin parisuhteeni saavuttaneen jälleen tuon viimeisen vaiheen, jossa minun ei tarvitse olla muuta kuin olemassa, jolloin mies jo käy haukkumaan ja halveksimaan minua. :'( En kestä tätä. Kai se on taas erottava. Tuskin tämäkään mies enää ikinä muuttuu sellaiseksi ihanaksi ja empaattiseksi mieheksi, jota hän oli suhteemme alussa. Olemme seurustelleet kaksi vuotta. Onko vika oikeasti minussa? Teenkö minä näistä miehistä jotenkin hirviöitä? Mikä ihme neuvoksi? En tahdo enää ainuttakaan tällaista suhdetta. Itsetuntoni on jälleen aivan romuna.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet vain ihastuisi ominaisuuksiin, jotka eivät ole eduksi pitkälle parisuhteelle?

Etenkin, jos noin käy kerta toisensa jälkeen? Vähän kuin että joku nai väkivaltaisen ja toinen alkoholistin toisensa jälkeen, vaikkei ole sitä itse.

Vierailija
62/97 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minkä ikäinen sinä olet? Minkä ikäisiä nämä miehet? Kokemukseni mukaan ns. toisella kierroksella on liikenteessä hyvin paljon juuri tuollaisia miehiä. Hyvät miehet ovat varattuina siinä ensimmäisen kierroksen pitkässä parisuhteessansa. Vapaana on juuri nuo kuvaamasi miehet, joko he eivät ole saaneet pitkää parisuhdetta haukkumistaipumuksensa vuoksi ikinä, tai sitten he ovat saaneet siitä kenkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap minkä ikäinen sinä olet? Minkä ikäisiä nämä miehet? Kokemukseni mukaan ns. toisella kierroksella on liikenteessä hyvin paljon juuri tuollaisia miehiä. Hyvät miehet ovat varattuina siinä ensimmäisen kierroksen pitkässä parisuhteessansa. Vapaana on juuri nuo kuvaamasi miehet, joko he eivät ole saaneet pitkää parisuhdetta haukkumistaipumuksensa vuoksi ikinä, tai sitten he ovat saaneet siitä kenkää.

Toisellako kierroksella on tarjolla vain hienoja naisia?

Vierailija
64/97 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ei ole kyse naisista. Jos haluat keskustella naisten huonoista ominaisuuksista, niin avaa sitä varten uusi ketju äläkä tule tähän ketjuun häiriköimään ohi aiheen. 

Vierailija
65/97 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli yksi tärkeä kysymys mieleen. Onko sinulla myös muuta elämää kuin parisuhde? Näetkö kavereita, onko läheisiä ihmissuhteita?

Ihan hyvällä kysyn siis, kun olen itse huomannut nyt neljääkymppiä lähestyessä että omat ongelmasuhteet sijoittuivat aikaan jolloin olin oikeastaan vaan miehen kanssa. Kai se antoi jotenkin "heikon" signaalin ja mies pääsi niskan päälle. Nyt kun on vahvoja ihmissuhteita muitakin kuin mies, tuntuu suhde tosi tasapainoiselta eikä vastaavia ongelmia esiinny. Olen ajatellut että vahvat ihmissuhteet ehkä viestivät että olen vahva ja minun puolia pidetään joten turha alkaa ryppyilemään turhista ;) Oma elämä tavallaan motivoi kumppania panostamaan ja arvostamaan.

Toimii tietenkin molempiin suuntiin.

Vierailija
66/97 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ei ole kyse naisista. Jos haluat keskustella naisten huonoista ominaisuuksista, niin avaa sitä varten uusi ketju äläkä tule tähän ketjuun häiriköimään ohi aiheen. 

En pahoittele kiusallista ja maahan palauttavaa kysymystäni :-) Ap:hän on ties kuinka monennella kierroksellaan myös. Leimasit älyämättäsi hänetkin sekundatuotteeksi.

Jos avausta lainkaan luit, niin ketjun aihe ei ole sinun määrittelemäsi kaltainen.

Vierailija
67/97 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki vika on noissa miehissä. Ei ollenkaan kaikki miehet ole tuollaisia. Mutta miksi vedät heitä puoleesi? Miksi valitset heidät? Miksi annat tilanteen jatkua?

Sanot, ettet ole kokenut varsinaista väkivaltaa. Kertomasi perusteella olet.

Sanoin jo aiemmin, että jos sinulla on mahdollisuus mennä terapiaan, mene. Kun itse muutut, et vedä tuommoisia hirviöitä puoleesi. He eivät enää näe sinussa helposti alistuvaa ja alistettavaa naista, heille sopivaa, sallivaa, mahdollistavaa vastapariaan. Alat olla kiinnostava erilaisille miehille.

Et voi muuttaa muita mutta voit itse muuttua ja löytää onnellisen elämän. Oikeasti.

Se, että jätit viimeisimmän alistajan ei ikävä kyllä auta. Seuraava on jo kulman takana. Sama toistuu, kunnes, niin. Pelkään, että sinun käy huonosti.

ANSAITSET PAREMPAA.

Ei nuo jutut mitä kerrot ole ollenkaan normaaleita.

Pliis hae ammattiauttaja ja anna hänen auttaa sinua muutoksessa.

Tunnen monia vahvoja, fiksuja, ihania naisia, jotka ovat olleet vastaavissa tilanteissa ja kokeneet henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Se hämmästyttää minua aina. Jossain kohtaa he ovat saaneet tarpeekseen ja muutos on alkanut.

Sinustakin voi vielä tulla onnellinen ja voit saada ihanan parisuhteen. Se nyt sinulta työtä.

Mikään ei muutu, jos et nyt toimi toisin kuin ennen. Sinua ei ole tuomittu toistamaan samaa kuviota, jos et itse tahdo.

Onnea matkaan !

Vierailija
68/97 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että oikeasti et kunnioita itseäsi tarpeeksi ja siksi eivät nämä miehetkään. Jotenkin rivien välistä susta saa kuitenkin kynnysmatto kuvan. Valitettavasti.

Vierailija
69/97 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset on aina priimaa, eikä langan Ap:ssa voi olla mitään vikaa. Miehissä se vika on, kun kaikki suhteet toistavat samaa kaavaa.

Vierailija
70/97 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kalat. Päinvastoin muutama näistä karmeista miehistä on ollut kaloja. En usko horoskooppeihin.

Sinä, joka haukuit ilkeästi minua yksinkertaiseksi, koska olen jäänyt kuuntelemaan halveksuntaa, niin etkö osannut lukea? Minä jätin tuon miehen tuon halveksuntaa täynnä olevan illan jälkeen. Mielestäni fiksu ihminen pyrkii kehittymään ja kehittämään ongelmakohtiaan. Sitä minä pyrin tässä tekemään. Yritän selvittää, miksi aluksi ihanat mieheni ovat muuttuneet suorastaan hirviöiksi, jotta oppisin tekemään muutoksen.

Näissä suhteissakin olen kaikin tavoin yrittänyt kehittää tilanten paremmaksi. Olen kokeillut monia erilaisia tapoja reagoida miehen riidanhaastamiseen. Osa on toiminut paremmin kuin toiset. Sille tosin en mitään voi, että alan itkeä joutuessani loukatuksi. Yleisesti uskon kai liikaa siihen, että omalla esimerkilläni saisin muka jotenkin muutettua toisen ikäväksi muuttunutta käytöstä takaisin mukavaksi. Eli jos minä kyselen aina kumppanini kuulumisia, odotan hänenkin alkavan tehdä samaa minulle. Ei näköjään toimi. Miehet kyllä kehuvat minua todella hyväksi tyttöystäväksi (jota kuitenkin päätyvät haukkumaan syyttä??), mutta eivät silti tajua itse käyttätyä samalla hyvällä tavalla minua kohtaan.

Kuten yritin myös jo kertoa, niin kukaan miehistäni ei ole ollut narsistisella tavalla hurmaava. He eivät ole olleet mitään yleisellä tasolla supliikkimiehiä. Heidän vitsinsäkin ovat lähinnä naurattaneet minua, eivät ole mitään koko joukon viihdyttäjiä. Osa on ollut todella ujonkin oloisia. Mitään kopioita nämä miehet eivät ole toisistaan olleet. Ainoastaan yhdistävä tekijä on se, että juttelu luistaa, pidän heitä empaattisina ja huomaavaisina miehinä ja sitten ihastun. Kaikki tuo vaan muuttuu jonkin ajan kuluttua.

Eilen siedin halveksuntaa itseäni kohtaan poikkeuksellisen pitkään, koska meillä oli kallis ravintola varattuna ja tahdoin pitää kiinni suunnitelmasta yrittää tehdä miehelle erityiskiva ilta tuon juhlistamisen takia. Tavallisena iltana viimeistään ulkonäköni haukkuminen olisi johtanut riitaan, koska olisin alkanut itkeä siltä seisomalta ja käynyt selvittelemään tilannetta.

Olen iloinen, että tein tämän keskustelun. En ole ehtinyt lukea vielä kaikkien kommentteja, mutta käyn ne mielenkiinnolla läpi. Kiitos erityisesti kirjavinkistä!

ap

Vierailija
71/97 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen dilemma, että moni mies järjestäin muodostaa minusta kuvan jonkun huono itsetuntoisen naisen sanomisien perusteella ja kun lopulta sitten tutustuvat minuun oikeasti, saattavat sanoa "ai oletkin tosi fiksu", "Ai, et olekaan bimbo." jne. 

Minulla ei ole ollut mitään hampaankolossa näitä naisiakaan vastaan, mutta jälkeenpäin tajusin mikä meininki on. Törkeä.

Vierailija
72/97 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tärkeä ominaisuus jäi mainitsematta. Minä vihaan yli kaiken riitelyä. Pyrin välttämään sitä viimeiseen asti. Siksi olen ihastunut näiden miesten kunnioittavaan ja rauhalliseen tyyliin hoitaa riitatilanteet. Alussa on keskusteltu rauhallisesti ja kunnioittavasti asioista, jotka ovat harmittaneet toisen käytöksessä. Pyydetty anteeksi ja oikeasti pyritty toimia paremmin. Jonkin ajan kuluttua tuo miesten riitelytyyli kuitenkin muuttuu. Minä en osaa suhtautua siihen. Joskus olen huutanut ja haukkunut takaisinkin, mutta olen huomannut sen ainoastaan pahentavan ja pitkittävän riitoja. Kai sitten pitäisi osata vastata täysin samalla tavalla takaisin kuin mitä minullekin tehdään?

ap

Tämä kuulostaa samalta mihin minun ja ex-mieheni suhde kaatui. Aiemmissa seurustelusuhteissa tai muissa ihmissuhteissa en ole koskaan käyttäytynyt alistavasti tai arvostellut toista, mutta ex-mieheni herätti minussa välillä niin suurta ärtymystä että päädyin tiuskimaan, vähättelemään ja arvostelemaan häntä. Hän vältteli myös riitoja viimeiseen asti ja valitsi mielipiteensäkin sen mukaan mistä arveli minun pitävän. Jos tulin töistä kärttyisenä ja suklaanhimoisena ja valitin, enemmän itselleni kuin hänelle, ettei kaapissa ole taaskaan mitään hyvää, mies lähti siltä istumalta kävellen kauppaan 3km päähän. Hän ei koskaan vaatinut itselleen mitään tai kertonut mikä minussa voisi parisuhteen kannalta olla paremmin, vaan jousti ja palveli ja mukautui. Mitä huonommin käyttäydyin, sen mukautuvammaksi ja miellyttämisenhaluiseksi mies muuttui. Tämä kuvio ärsytti itseäni valtavasti ja sai minut huonotuuliseksi ja tiuskivaksi, mikä muutti miehen taas hieman enemmän kynnysmatoksi. 

En väitä ettenkö olisi ollut avioliitossani pahimman luokan pirttihirmu ja nalkuttaja, mutta pienen osan vastuusta antaisin myös miehelle. Hän antoi kaikilla tekemisillään ymmärtää ettei hänellä itsellään ole mitään arvoa, ja lopulta päädyin käyttäytymään häntä kohtaan tismalleen sillä tavoin.

Vierailija
73/97 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tärkeä ominaisuus jäi mainitsematta. Minä vihaan yli kaiken riitelyä. Pyrin välttämään sitä viimeiseen asti. Siksi olen ihastunut näiden miesten kunnioittavaan ja rauhalliseen tyyliin hoitaa riitatilanteet. Alussa on keskusteltu rauhallisesti ja kunnioittavasti asioista, jotka ovat harmittaneet toisen käytöksessä. Pyydetty anteeksi ja oikeasti pyritty toimia paremmin. Jonkin ajan kuluttua tuo miesten riitelytyyli kuitenkin muuttuu. Minä en osaa suhtautua siihen. Joskus olen huutanut ja haukkunut takaisinkin, mutta olen huomannut sen ainoastaan pahentavan ja pitkittävän riitoja. Kai sitten pitäisi osata vastata täysin samalla tavalla takaisin kuin mitä minullekin tehdään?

ap

Tämä kuulostaa samalta mihin minun ja ex-mieheni suhde kaatui. Aiemmissa seurustelusuhteissa tai muissa ihmissuhteissa en ole koskaan käyttäytynyt alistavasti tai arvostellut toista, mutta ex-mieheni herätti minussa välillä niin suurta ärtymystä että päädyin tiuskimaan, vähättelemään ja arvostelemaan häntä. Hän vältteli myös riitoja viimeiseen asti ja valitsi mielipiteensäkin sen mukaan mistä arveli minun pitävän. Jos tulin töistä kärttyisenä ja suklaanhimoisena ja valitin, enemmän itselleni kuin hänelle, ettei kaapissa ole taaskaan mitään hyvää, mies lähti siltä istumalta kävellen kauppaan 3km päähän. Hän ei koskaan vaatinut itselleen mitään tai kertonut mikä minussa voisi parisuhteen kannalta olla paremmin, vaan jousti ja palveli ja mukautui. Mitä huonommin käyttäydyin, sen mukautuvammaksi ja miellyttämisenhaluiseksi mies muuttui. Tämä kuvio ärsytti itseäni valtavasti ja sai minut huonotuuliseksi ja tiuskivaksi, mikä muutti miehen taas hieman enemmän kynnysmatoksi. 

En väitä ettenkö olisi ollut avioliitossani pahimman luokan pirttihirmu ja nalkuttaja, mutta pienen osan vastuusta antaisin myös miehelle. Hän antoi kaikilla tekemisillään ymmärtää ettei hänellä itsellään ole mitään arvoa, ja lopulta päädyin käyttäytymään häntä kohtaan tismalleen sillä tavoin.

Ei kaikki silti päädy hyväksikäyttämään kilttiä ihmistä kuten sinä päädyit. Osa ihmisistä kohtelee tuollaista ylikilttiäkin ihan kunnioituksella.

Vierailija
74/97 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaako näitä kukaan lukeakaan.. Saanpa kuitenkin itse vuodattaa. Mies oli eropäätöksestäni aivan pihalla. Kuulemma minä ylieagoin ja hänestä se oli aivan käsittämätöntä. "Mitä minä muka tein tai sanoin, että tahdot erota?! Oletko aivan sekaisin?!" Mies on siis aivan sokea omalle käytökselleen. Toistin muutamia hänen haukkujaan minua kohtaan. Niihin hän väitti aivan kirkkain silmin, että en ole tuollaista sanonut, keksit päästäsi. Uskomatonta.

Minä kuitenkin tajusin, että kun kerran ns. täydellinen, mukava iltakin äityy tuollaiseen loukkausten ja halveksunnan sumuun ilman, että annan sille minkäänlaista aihetta, niin onhan tavallinen arki stresseineen ja muineen aivan kestämätöntä. Ei siitä vaan tule mitään enää.

ap

Kun luin aiemman viestisi, niin kieltämättä kävi mielessä että keksit koko jutun. Niin omituselta kuulosti, niin erilaista kun omassa maailmassani. Yksikään normaali mies ei käyttäydy tuolla tavalla.

Vierailija
75/97 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna heidän jatkaa sitä, älä tee mitään. Tekevät vain itsensä noloksi. Suomalainen mies on tuollainen. Jos nainen ei käyttäydy niin kuin äiti opetti niin alkaa haukkuminen ja nolaaminen ja se alkaa joka tapauksessa tekeepä nainen mitä hyvänsä.

Vierailija
76/97 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat tekevät tuota. Ryhmässä.

Vierailija
77/97 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tavalliselta parisuhteelta. Vika ei ole sinussa, miehet vain ovat tuollaisia.

Veikkaan, että 80% naisista on itse se "ongelma ". Kokemuksesta voin kertoa.

Vierailija
78/97 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edellinen kirjoittaja, mutta mielipiteen saa esittää. Se ei ole häiriköintiä. Sinä et määräile täällä muita kommentoijia. Jokaisella on oikeus esittää oma mielipide asiasta ja tuo ei mene mitenkään aiheen ohi. Se, että kyseisen kirjoittajan kommentti ei miellytä sinua ei tee kommentista mitenkään vähempiarvoista.

Vierailija
79/97 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin samat naiset aina löytävät näitä pahoinpitelijöitä kumppaniksi..

Vierailija
80/97 |
07.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Sä oot siis niin ruma, aina saa hävetä. Kattosit mallia joltain venäläiseltä naiselta, ne osaa olla naisellisia ja kantaa vaatteensa. Anna pllua!

-Kyllä, kulta.

-Siis mitään sä et osaa tehdä, aina pitää olla neuvomassa, korjaamassa ja vahtimassa. Ootko muka imuroinut tänään? Mattojen hapstu ei oo suorassa! Anna pllua!

-Kyllä, kulta.

-Siis sä oo niin tyhmä, aina saa hävetä silmät päästään. Tyhmiä kysymyksiä möläyttelet ja naurat väärissä kohdissa. Yrittäisit edes käyttäytyä, stana. Anna pllua!

-Kyllä, kulta.