Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko älykello turhake vai mihin kaikkeen käytätte sitä?

Vierailija
04.06.2025 |

Eikös tuo vaadi aina puhelimen kaveriksi mukana toimiakseen esim lenkillä. Tietenkin ajan näyttää sekä sykkeen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaadi puhelinta mukaan lenkille. Kyllä se reitin ym. tiedot ottaa talteen ilmankin, ja jos haluaa vaikka kuunnella musiikkia kuulokkeilla niin sekin onnistuu. Riippuu tietenkin millainen kello on, toiminnot ei ole kaikissa aivan samat.

Itse käytän lähinnä ihan kellona ja seurailen huvikseni paljonko tulee käveltyä ja nukuttua jne. ja näkeehän siitä myös tulevat puhelut ja viestit jos on puhelin äänettömällä, taskussa, tai muuten ei ihan näkösällä.

Vierailija
2/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhake. Huonosti ja hyvin nukutun yön huomaa aamulla ilman kelloakin. Kuka jatsaa tihrustaa montako askelta on ottanut. Kai omat liikkumiset tietää ilman kelloakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sellainen laite joka ei ole mitenkään pakollinen, mutta saa käyttää jos haluaa. Ihan itse voi omasta puolestaan päättää onko se turhake vai ei.

Vierailija
4/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en menisi luottamaan täysin kelloon missään tapauksessa, mutta käytän kellon ajanottoa kuntosalin sarjatauoissa, on kätevä. Ja kyllä se ilman kännykkäkin toimii, mutta omassa piirtää GPS mukaan reitin kokonaisuudessaan, ilman näkyy vain liikuttu matka.  Sekä juoksussa se sykealueen rajoitus on kätevä, kun saa säädettyä tietyn alueen ja kello ilmoittaa, kun menee sen ohi. Ja unitiedot on ihan kiva lisä, mutta näihin ei todellakaan voi luottaa.

Vierailija
5/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kellona/herätyskellona, ajastimena kokkaillessa ja taskulamppuna yöllisellä vessareissulla, katson viestit/puhelut ja voin pikaisesti vastatakin niihin, seuraan unen laatua (vaikkei tieto aina kovin täsmällistä olekaan) ja tallennan lenkkireitit. Sykkeitä en kummemmin viitsi seurata, joten mittaustarkkuudella ei minulle ole suurta merkitystä. Kelloa tulee pidettyä eniten, kun siinä on kestävä akku ja se on riittävän kevyt. Kalliimpi Samsung jäi usein pöydälle, kun sitä olisi pitänyt ladata lähes päivittäin. Nykyisessä Huaweissä kestää akku viikon verran, ja se on nopea ladata.

Vierailija
6/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan ja myyn tilastot rikkaille, niin vouhottavat näillä kavereille.

Vierailija
7/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhake. Huonosti ja hyvin nukutun yön huomaa aamulla ilman kelloakin. Kuka jatsaa tihrustaa montako askelta on ottanut. Kai omat liikkumiset tietää ilman kelloakin.

Huomaa kyllä mutta asialle ei tule tehdyksi mitään ennen kuin älykellon sovelluksessa on mustaa valkoisella siitä että viimeisen viiden päivän ajan on nukkunut vain 5 tuntia per yö.

Itseään pettää niin helposti sillä että katsoo vain kellonaikaa jolloin lopulta raahautuu sänkyyn ja uskottelee että suoranaista kriisiä ei ole kun tässähän on aikaa nukkua 7 tuntia.

Vierailija
8/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sitä sykkeen ja kulutuksen seuraamiseen, sykevälivaihtelun ja maksimaalisen hapenoton seuramiseen, käytän sitä tavallaan liikuntapäiväkirjana jonne kirjaan kaikki suoritukset ja seuraan kellon antamaa palautetta (esim. harjoituksen ensisijainen etu ja keskisyke), seuraan stressiä ja palautumista sekä päivällä että yöllä, golfissa merkkaan kelloon lyönnit ja mailat ja seuraan sieltä myös etäisyyksiä. Tuossa nyt muutamia. Mulle kello on ehdottomasti kaikkea muuta kuin turhake mutta mä harrastan todella paljon liikuntaa ja olen kiinnostunut kehittymään lajeissani. 

Vierailija
9/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeeseen tarvitaan älykelloa? Nykyihmiset on niin totaalisen tyhmiä joka asiassa että ei voi kun ihmetellä miten ylipäänsä pärjäävät normaalissa elämässä.

Vierailija
10/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

rannekello, älykännykkä

Vierailija
11/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kelloon rinnakkaisliittymä ja voin käyttää sitä soittamiseen, maksamiseen, auton avaimena, musiikin kuunteluun lenkillä, jne. 

Vierailija
12/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaadi puhelinta mukaan lenkille. Kyllä se reitin ym. tiedot ottaa talteen ilmankin, ja jos haluaa vaikka kuunnella musiikkia kuulokkeilla niin sekin onnistuu. Riippuu tietenkin millainen kello on, toiminnot ei ole kaikissa aivan samat.

Itse käytän lähinnä ihan kellona ja seurailen huvikseni paljonko tulee käveltyä ja nukuttua jne. ja näkeehän siitä myös tulevat puhelut ja viestit jos on puhelin äänettömällä, taskussa, tai muuten ei ihan näkösällä.

sovellus ja kilometrit, aika, kalorit, riittää mulle siis älykännykkä

Vierailija
13/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja hyödyllinen laite.

Sinulle varmaan turhake.

Vierailija
14/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeeseen tarvitaan älykelloa? Nykyihmiset on niin totaalisen tyhmiä joka asiassa että ei voi kun ihmetellä miten ylipäänsä pärjäävät normaalissa elämässä.

Härpäke muiden härpäkkeiden jukossa. Mikään näistä leluist ei korvaa ihmisen omia aivoja ja ajattelua, suunnittelua ja valintoja. Älylaitteet tekee ihmisistä passivisia ja hitaita. Lähes jokainen ihminen jonka ohitan kävelytiellä tuijottaa tai vilkuilee välillä puhelintaan.

Vierailija
15/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaan ja myyn tilastot rikkaille, niin vouhottavat näillä kavereille.

PIMEENÄ!

Vierailija
16/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omistanut kaksi älykelloa. Ensimmäinen hajosi puolessa vuodessa ja toinen kahdessa vuodessa. Ei kiitos enää.

Vierailija
17/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykellosta en tiedä, jotkut tykkäävät, toiset eivät. Mutta urheilevana, käytän urheilukelloa jossa on paljon älykellon kaltaisia ominaisuuksi, joita en tosin käytä. En esim otan Garminiini vastaan yhtäkään viestiä. Sääennusteen tilaan, musiikki soi kellon kautta. Kello toimii ilman kännykkää. 

Vierailija
18/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Suomi pärjääkään kun pääoma karkaa ulkomaille, eikä kukaan ole kiinnostunut tekemään asialle muutosta.

Vierailija
19/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on helppo saada innostumaan erilaisista asioista. Nykyään se on ns. älylaitteet. Veikkaan että niin tämäkin härpäke menee muodista pois ja sitten niitä saa kirpparilta tai ihan ilmaiseksi. Rouva on jo kaksi saanut tutuiltaan, jostain syystä. Minulle riittää puhelin ja rannekello kun lähden kotoa pois.

Vierailija
20/27 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, täysi turhake.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän