Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outoa, kun mies hyväksyy sukulaisten vierailun vaikka koti on sata kertaa sotkuisempi kuin näillä

Vierailija
06.12.2017 |

Eli ollaan oltu vierailuilla miehen sukulaisten luona ja kaikilla on siistit kodit, myös heidän aikuisilla lapsillaan. Meillä on aina ollut ihan hirveän näköistä sotkua, jonka kanssa luovutin joitain vuosia sitten. En asu enää edes miehen ja lasten kanssa, koska en voinut hyvin siellä. Nyt jotkut miehen sukulaiset ovat kuulemma tulossa käymään kahvilla päivän varoitusajalla. Siinä menee sitten sekin kuvitelma heiltä, että olisimme kuin kaikki muut. En ole asunut kesän jälkeen kotona, eikä siellä ole ainakaan siistiytynyt sen jälkeen. Omassa arjessa sotku ei haittaa, ellei sitä ala katsoa ulkopuolisen silmin, mutta jos alkaa niin tukka nousee pystyyn, ihan hirveää verrattuna muihin ihmisiin. En tajua, miksei mies sano sukulaisilleen, ettei käy, että he tulevat tai pidä siistimpää yllä, jos vierailut on okei. Nyt sitten sukulaiset voivat paheksua perhettämme kaikille, vaikka muita ei ole sisällä asti käynytkään. En pysty menemään paikalle ylpeänä esittelemään tuotostamme, vaikka en ole virallisesti muuttanut pois kotoa.

Kommentit (449)

Vierailija
201/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on kyllä maailman pahimpia asioiden jankkaajia.

On miehissäkin niitä, jotka miettivät näitä asioita. He ovatkin sata kertaa mielenkiintoisempia, kuin ne miehet, jotka eivät mieti.

ap

Vierailija
202/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ne hienohelma akat pellolle ruikuttamasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä siinä siivoamisessa sitten niin vaikeaa on. Imuroimatta voi olla vaikka 2 viikkoa, eikä koti näytä vielä mitenkään pahalta. Vaikka imuroisi kerran kuukaudessa niin koti on vielä ihan siedettävässä kunnossa. Parin viikon välein sitten petivaatteet vaihtoon ja samalla vessanpytty siistiksi. Tiskit ja pyykit voi pestä vaikka viikonloppuna. Tiskiä tulee yllättävän vähän kun ei ota aina uutta lautasta kaapista tai sitä uutta lasia. Syönnin jälkeen se vaan huuhtastaan ja takasin kaappiin. Päälivaatteitakaan tarvitse jokapäivä vaihtaa, muuta kun alusvaatteet ja nekin heittää vaan suoraan pesukoneeseen ja sitten kun se on täynnä niin ei muuta kun kone pyörimään ja menee 5 min kun sen tyhjentää. Sillä siisti ja sinillä siivous sujuu!

No mies myi vanhan talonsa skutsissa ja sieltä tuli tavaraa, mä jouduin tyhjentämään kesämökiltä tavaraa. Ne laatikot seilaa olohuoneen, vintin ja ulkovaraston väliä, mies siirtelee niitä sinne tänne, koska ne ei oikeasti vain mahdu minnekään. Ei ole lapsiperhearjessa voimia käydä niitä läpi.

ap

Aika törkeää pistää lasten syyksi se, että on itse liian laiska siivoamaan.

Ai...? Kun sanoin, ettei ole lapsiperhearjen takia voimia? No siis ne laatikotko siinä pitäisi laittaa lasten edelle?

ap

Ihminen selviää hyvin lapsiperhearjesta ja vaikka yhden laatikon siivoamisesta per päivä.

No mihin ne silti siivotaan?

ap

Käy laatikon läpi ja heittää suurimman osan tavaroista roskiin tietenkin. Voi pyhä yksinkertaisuus kuinka joku voi tehdä yksinkertaisesta asiasta vaikeaa.

Vierailija
204/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koti kuntoon kirjoitti:

Tuosta edellisen sukupolven taakasta FlyLadykin puhuu ja vääristä ajatusmalleista, esim. "äiti siivosi lattian paremmin kuin mihin itse pystyn, joten en edes lähde yrittämään". FlyLady puhuu kannustavasti ja saa aikaan uusia ajattelumalleja. Ei tarvitse olla täydellinen, otat vain pieniä askelia ja nautit aikaansaannoksistasi.

Mä en ajattele, että mun äiti siivosi paremmin, kuin mihin itse pystyn. Äitini siivoamisessa ongelma oli se, että äiti pakotti itsenssä tekemään asioita, joista ei pitänyt. Äiti myös teki asioita tavoilla, jotka saivat ne tuntumaan ikäviltä pakoilta. Se on minusta jo sinänsä todella huono lähtökohta elämässä yhtään mihinkään. Tok sillä lailla on mahdollista hetkellisesti tai voimine riittäessä saavuttaa paljon siisteyttä ja en näköistä, kuin elämä olisi hallinnassa, mutta hänen oma lapsensa (minä) voi pahoin sen kaiken alla. En aio toimia siinä kuten hän.

ap

Jokainen joutuu tekemään asioita, joista ei pidä. Harva pitää esim. vessan siivoamisesta, mutta siihen kannattaa pakottaa itsensä, koska muuten vessa on pian siinä kunnossa, ettei sitä halua eikä pysty käyttämään.

Minusta ei tarvitse tehdä asioita, joista ei pidä. Sen sijaan on joskus pakko tehdä asioita, joita ei halua. Nämä ovat kuitenkin kaksi eri asiaa ja äitini mielestä pakot olivat asioita, joista hän ei pidä ja hän koitti nujertaa minusta sen, että halusin myös pitää pakollisista asioista.

ap

Tietenkin joutuu tekemään asioita, joista ei pidä. Jos ei tuon vertaa ymmärrä, kyllä elämästä tulee aika helvetin vaikeaa.

Toi on just sellainen köyhien ja kykenemättömien nujertujien ajattelutapa. Tietenkään en tarkoita, että sillä, ettei nujerru väistettäisiin vastuu, mutta siis vastuunkantajanakin asioihin voi suhteutua niin monilla eri tavoilla, ja sun tapasi on se ehkä paskin niistä.

ap

Vierailija
205/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä siinä siivoamisessa sitten niin vaikeaa on. Imuroimatta voi olla vaikka 2 viikkoa, eikä koti näytä vielä mitenkään pahalta. Vaikka imuroisi kerran kuukaudessa niin koti on vielä ihan siedettävässä kunnossa. Parin viikon välein sitten petivaatteet vaihtoon ja samalla vessanpytty siistiksi. Tiskit ja pyykit voi pestä vaikka viikonloppuna. Tiskiä tulee yllättävän vähän kun ei ota aina uutta lautasta kaapista tai sitä uutta lasia. Syönnin jälkeen se vaan huuhtastaan ja takasin kaappiin. Päälivaatteitakaan tarvitse jokapäivä vaihtaa, muuta kun alusvaatteet ja nekin heittää vaan suoraan pesukoneeseen ja sitten kun se on täynnä niin ei muuta kun kone pyörimään ja menee 5 min kun sen tyhjentää. Sillä siisti ja sinillä siivous sujuu!

No mies myi vanhan talonsa skutsissa ja sieltä tuli tavaraa, mä jouduin tyhjentämään kesämökiltä tavaraa. Ne laatikot seilaa olohuoneen, vintin ja ulkovaraston väliä, mies siirtelee niitä sinne tänne, koska ne ei oikeasti vain mahdu minnekään. Ei ole lapsiperhearjessa voimia käydä niitä läpi.

ap

Ai...? Kun sanoin, ettei ole lapsiperhearjen takia voimia? No siis ne laatikotko siinä pitäisi laittaa lasten edelle?

ap

Ihminen selviää hyvin lapsiperhearjesta ja vaikka yhden laatikon siivoamisesta per päivä.

ap

Käy laatikon läpi ja heittää suurimman osan tavaroista roskiin tietenkin. Voi pyhä yksinkertaisuus kuinka joku voi tehdä yksinkertaisesta asiasta vaikeaa.

Mutta kun ei pysty :D Haluaa säilyttää ne. Siis ei mulla ole niissä laatikoissa juurikaan mitään turhaa, mistä jo voisi päästä eroon.

ap

Vierailija
206/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa ne hienohelma akat pellolle ruikuttamasta.

Sinä se siitä lennät pellolle kuin leppäkeihäs, koska et ole tippaakaan mielenkiintoinen. Tuskin saat edes suhdetta.

ap

Vierailija
207/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu ketju on täysin mahdoton. Asioista mitään tietämättömät pätee asioihin.

Vierailija
208/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu ketju on täysin mahdoton. Asioista mitään tietämättömät pätee asioihin.

Tämä on ihmisten suhtautumistapa minuun. Pädetään sillä, mitä itse ollaan elämässä koettu, vaikkei se koske juuri keitään muita, kuin pätijää itseään. Tai ei ainakaan minua.

ap

Vierailija
209/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten aloittaja ei vaan nää itsessään mitään vikaa tai ei edes tunne miestään tai hänen elintapojaan. Ei kai kun ei ole käynyt kertaakaan hänen tykönään. Luonut vaan omat mielikuvansa, mutta monta kertaa ne pettää.

Vierailija
210/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihmisten suhtautumistapa minuun. Pädetään sillä, mitä itse ollaan elämässä koettu, vaikkei se koske juuri keitään muita, kuin pätijää itseään. Tai ei ainakaan minua.

ap

Tekis mieli mennä ohituskaistaa näiden pätijöiden ohi keskisormea heiluttaen, mutta vielä ei pysty.

ap

Vierailija
211/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten aloittaja ei vaan nää itsessään mitään vikaa tai ei edes tunne miestään tai hänen elintapojaan. Ei kai kun ei ole käynyt kertaakaan hänen tykönään. Luonut vaan omat mielikuvansa, mutta monta kertaa ne pettää.

Se on totta etten tunne miestä ja hänen elintapojaan, mies ei ole niitä mulle juuri esitellyt. Ei se pysty, se on niin nynnerö. Mä taas reagoin kaikkeen äidistäni käsin.

ap

Vierailija
212/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman naisiakin pärjää vallan mainiosti. Sitten voi ottaa naisen jos sattuu joskus joku mukava kiltti nainen tulemaan vastaan, mutta muuten ei.

Vierailija
213/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

Mutta kun ei pysty :D Haluaa säilyttää ne. Siis ei mulla ole niissä laatikoissa juurikaan mitään turhaa, mistä jo voisi päästä eroon.

ap

No vuokraa varasto ja kärrää ne sinne. Jos asia ärsyttää, tee sille jotain.

Vierailija
214/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri piti ehdottaa varaston vuokraamista. Asuntoa on helpompi siivota (jos joskus siihen vielä pystyy) kun mitään pahvilaatikoita täynnä tekstiilejä ja vhs-kasetteja ei pyöri lattialla.

Vierailija
215/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman naisiakin pärjää vallan mainiosti. Sitten voi ottaa naisen jos sattuu joskus joku mukava kiltti nainen tulemaan vastaan, mutta muuten ei.

Tietenkin pärjäät. Ja seuraavan hajonneen suhteesikin jälkeen pärjäät.

ap

Vierailija
216/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

ap

No vuokraa varasto ja kärrää ne sinne. Jos asia ärsyttää, tee sille jotain.

No sitten ärsyttäisi maksaa varastosta tavaralle, jota vain säilöö siellä. Ja mätti perheen kanssa asumisessa muukin.

ap

Vierailija
217/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään pitää ihmetellä mikä ap:n perhe-elämässä onkaan toiminut, siis ikinä. Nyt isopyörä heittää sen verta pahasti. Olisko aika varata sarjakortti terapiaan??

Vierailija
218/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään pitää ihmetellä mikä ap:n perhe-elämässä onkaan toiminut, siis ikinä. Nyt isopyörä heittää sen verta pahasti. Olisko aika varata sarjakortti terapiaan??

Toimi se niin kauan kun jaksoin olla se, joksi äiti minua pakotti, ainakin joten kuten. Äidin vika, että se kaotisoitui. Tietenkin minä korjaan äitini tekoset ja joudun olemaan terapiassa ja paljon.

ap

Vierailija
219/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä keskity siihen mitä muut ajattelee, keskity enemmän omaan elämääsi. Jos et viihdy sirkuksessa kodissa siivoa, jos et viihdy vieraiden kanssa älä kutsu vieraita mutta anna muiden kutsua jos he haluavat.

No miten toi toimii, jos asun jonkun kanssa ja kumpikaan ei halua siivota, mutta toisesta on ok sallia sinne jonkun tulla? Varsinkin kun ei edes varoita näitä ennakkoon, että meillä on tosi paskaista verrattuna teille?

ap

Onko kenenkään pakko asua yhdessä ihmisen kanssa joka haluaa kutsua vieraita kotiin mutta itse haluaa olla koko ajan mieluiten yksin?

No miksi mies sitten esitti haluavansa olla kanssani, jos ei mun ehdoilla?

ap

Sitä kannattaa varmasti kysyä mieheltä miksi hän sinun kanssasi haluaa olla ehkä ehdoistasi huolimatta tuskin kuitenkaan niiden takia.

No luuletko, etten ole kysynyt?

ap

No miksi sinä sitten asiaa palstalla kysyt? Miksi mies sinun kanssasi haluaa olla? Miksi sinä haluat olla miehesi kanssa joka selvästikään ei tee asioita kuten haluat?

No voisi kai mieskin muuttua? Vähänkö mun piti lapsena muuttua äitini takia? Minunko se vain tässä maailmassa piti muuttua joksikin, kuka en ole, ei kenenkään muun?

ap

Ja sitten alkaa jankkaus äidistä, kun ei enää ole mitään muuta sanottavaa.

No minun äitini pakotti minut olemaan joku kuka mä en ole, kaikki muutko täällä vain saavat olla keitä he ovat?

ap

Jos lapseni olisi kleptomaani, niin en todellakaan tukisi häntä kleptomaanin toimissa vaan yrittäisin häntä muuttaa. Sinussa luultavasti on ollut jotain sellaista mitä äitisi huomasi kaipaavan muuttamista. Ikävä, että hän ei onnistunut.

Vierailija
220/449 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä keskity siihen mitä muut ajattelee, keskity enemmän omaan elämääsi. Jos et viihdy sirkuksessa kodissa siivoa, jos et viihdy vieraiden kanssa älä kutsu vieraita mutta anna muiden kutsua jos he haluavat.

No miten toi toimii, jos asun jonkun kanssa ja kumpikaan ei halua siivota, mutta toisesta on ok sallia sinne jonkun tulla? Varsinkin kun ei edes varoita näitä ennakkoon, että meillä on tosi paskaista verrattuna teille?

ap

Onko kenenkään pakko asua yhdessä ihmisen kanssa joka haluaa kutsua vieraita kotiin mutta itse haluaa olla koko ajan mieluiten yksin?

No miksi mies sitten esitti haluavansa olla kanssani, jos ei mun ehdoilla?

ap

Sitä kannattaa varmasti kysyä mieheltä miksi hän sinun kanssasi haluaa olla ehkä ehdoistasi huolimatta tuskin kuitenkaan niiden takia.

No luuletko, etten ole kysynyt?

ap

No miksi sinä sitten asiaa palstalla kysyt? Miksi mies sinun kanssasi haluaa olla? Miksi sinä haluat olla miehesi kanssa joka selvästikään ei tee asioita kuten haluat?

No voisi kai mieskin muuttua? Vähänkö mun piti lapsena muuttua äitini takia? Minunko se vain tässä maailmassa piti muuttua joksikin, kuka en ole, ei kenenkään muun?

ap

Ja sitten alkaa jankkaus äidistä, kun ei enää ole mitään muuta sanottavaa.

No minun äitini pakotti minut olemaan joku kuka mä en ole, kaikki muutko täällä vain saavat olla keitä he ovat?

ap

Jos lapseni olisi kleptomaani, niin en todellakaan tukisi häntä kleptomaanin toimissa vaan yrittäisin häntä muuttaa. Sinussa luultavasti on ollut jotain sellaista mitä äitisi huomasi kaipaavan muuttamista. Ikävä, että hän ei onnistunut.

Ei ollut, se joka tässä oli sairas muiden muuttaja ja epähyväksyjä, oli äitini. Sinun logiikallasi mieheikin ois ollut muututtava.

ap