Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettakaa lapsianne

Koirallinen
06.12.2017 |

Meidän asuntoalueella, missä on myös paljon koiria, on ongelmana se, että vanhemmat antavat lapsiensa tehdä ihan mitä vaan. Minun puutarhasta on revitty kukat (äiti joka katsoi vierestä, kun lapsi repi minun kukkapenkistä tulppaanit ja narsissit, oli närkästynyt kun kielsi. Pikku prinsessa halusi tuoda äidille kukkia, eihän häntä saa kieltää) juostaan meidän tontin kautta leikkikentälle, vaikka matkaa on vain 20 metriä enemmän kiertämällä talo ja tallottu kaikki kasvit, aurauskepit revitään päivittäin irti ja kun siitä eräs vanhempi herra mainitsi, kilahti äiti ihan täysin, ettei hänen lastaan kielletä. Koiraa haluttaan silittää joka ikisellä lenkillä. Olen ystävälliseen sävyyn kertonut, että koiramme on sen rotuinen, ettei pidä vieraiden silittelystä, kaikki koirarodut eivät nimittäin sitä hyväksy, ei edes tutuilta aikuisilta, niin enkös siitäkin joutunut sanaharkkaan vanhemman kanssa, joka oli sitä mieltä, että jos hänen lapsensa haluaa silittää koiraa, niin hän myös silittää. Tilanne meni niin pitkälle, että otin koiran syliin ja kävelin tilanteesta pois. Huutoja sain perään, ettei tämä tähän jää. Haloo! olisiko pitänyt antaa koiran ärähtää lapselle joka olisi pelästynyt tilanteesta ja saanut ikuiset traumat koiria kohtaa ja mikä huuto olisi sitten siitä tullut. Hullu tappajakoira, lopetettavaksi heti. Opettakaa nyt hyvät vanhemmat lapsillenne käytöstapoja. Kaikki ei ole sallittua, eivätkä nämä pienet sitä tiedä, se on teidän vastuunne. Ei toisten pihoille, ei koirien tai kissojen silittelyä ilman omistajan lupaa, ei revitä niitä aurauskeppejä jne.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsia ja koira enkä tunnista mitään noista. Ehkä kannattais sanoa suoraan asioista asianomaisille, lapsiperheet kun ei ole mikään yksi ja sama ryhmä.

Meilläkin joku paskattaa koiransa taloyhtiön pihalle. Korjaatko sinä ap asian, kun satut olemaan koiranomistaja?

Vierailija
2/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voisit opetella kappalejaot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa lapsille käytöstapoja? Mun mielestä ap:n tarinoimissa tapauksissa käytöstapoja pitäisi opettaa äidille.

Vierailija
4/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettakaa lapsille käytöstapoja? Mun mielestä ap:n tarinoimissa tapauksissa käytöstapoja pitäisi opettaa äidille.

Ylipainoisten, tatuoitujen kouvolotukkien käytös hipoo täydellisyyttä, joten siihen älkäämme puuttuko, vaan kehittykäämme itse ihmisinä!

Vierailija
5/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Sinä asut ilmeisesti alueella, missä ei tällaista tapahdu. Itse olen neljän lapsen äiti ja jokainen on opetettu tavoille. En silti ole mikään ikäloppu, vain 40-vuotias. Olen sanonut suoraan, niin kuin viittasin kukkia repivään pikkutytön äitiin, vaan kun ei auta.  Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että yleistää ei pidä, sillä suurin osa vanhemmista ovat vastuullisia ja ihania ihmisiä. Silti tällä alueella, missä asun on valitettavan paljon vanhempia, jotka eivät piittaa lastensa käytöksestä. Enkä asu missään slummissa, vaan ihan hyvän postinumeron alueella (Hyasinttia lainatakseni). Hyvää itsenäisyyspäivää:)

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lapsia ja koira enkä tunnista mitään noista. Ehkä kannattais sanoa suoraan asioista asianomaisille, lapsiperheet kun ei ole mikään yksi ja sama ryhmä.

Meilläkin joku paskattaa koiransa taloyhtiön pihalle. Korjaatko sinä ap asian, kun satut olemaan koiranomistaja?

Vierailija
6/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sekö sinua asiassa eniten huolestutti:) Kun on asiaa, se sanotaan, silloin kappalejaot eivät ole tärkeitä. Kuitenkin toivotan sinulle rauhaisaa itsenäisyyspäivää.

Vierailija kirjoitti:

Sinä voisit opetella kappalejaot.

Vierailija
7/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä nyt ymmärtänyt kommenttiasi. Mikä on kouvolotukki ja en ole ylipainoinen, enkä tauoitu. Siitä olen samaa mieltä, niin kuin kirjoituksessani viittasinkin, että vastuu on vanhempien. Lapsi ei tiedä mikä on oikein tai väärin, ellei vanhempi sitä lapselleen opeta. Itse olen yrittänyt pitää itseni ihmisenä ihmisten joukossa. Koirani ovat koulutettuja, ei pasko naapurin tonteille, ei edes kuse. Lapsia on neljä, yksi tohtori, kaksi yliopistossa ja nuorimainen lukiossa. Jotenkin olen siis osannut luovia myös näiden lasteni kanssa niin, että heistäkin on ihan ihmisiä tullut, vaikka kielletty on tietyt asiat.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisten, tatuoitujen kouvolotukkien käytös hipoo täydellisyyttä, joten siihen älkäämme puuttuko, vaan kehittykäämme itse ihmisinä!

Vierailija
8/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Ap se tappajakoirasi kuriin.

Vierailija
9/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme alueella missä on paljon koiria ja lapsi repi tulppaanit ( joulukuussa).

Huono provo ja paskasti kirjoitettu.

Vierailija
10/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap. asiat siivotaan tietenkin aina, eihän ympäristö muuten pysyisi siistinä. Aina on vähintäänkin kaksi kakkipussia taskussa, että jos on parikin kertaa paskomistarve, ne siivotaan pois. Samalla siivoan, jos on kohdilla jonkun jättämät tuotokset, myös ne pois. Ei se elämä niin hemmetin vaikeata ole, kun ottaa muutkin huomioon. Itselleni ainakin tulee vain hyvä mieli, kun voin ja saan auttaa muita:)

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
11/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinäkin, koirani on pienirotuinen, syliin mahtuva, eikä todellakaan tapa ketään, no ehkä rottia, mihin hänet on jalostettu. Koirani on kiltti ja koulutettu, muttei hyväksy vieraita ihmisiä hyvin lähelle. Täytyykö se tässä rautalangasta vääntää, että kaikki koirat eivät pidä vieraista. Kaikki koirat eivät rakasta lapsia, eivät edes vieraita ihmisiä.  Sinulla ei selvästikään ole koiria, eikä mitään lemmikkejä, jos et sitä ymmärrä.

Vierailija kirjoitti:

Laita Ap se tappajakoirasi kuriin.

Vierailija
12/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä pitää koiraa, joka ei pidä silityksestä? Eihän sellainen ole kiva. Järjetöntä muutenkin tuo koirien pitäminen. Eihän ihmisellä voi olla mitään omaa elämää, kun pitää viedä koiraa ulos. Kenellä normaalilla ihmisellä on töiltään aikaa sellaiseen? Koiranulkoiluttajat ovat oloneuvoksia.

Vierailija
13/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti "laita sen tappajakoirasi kuriin".

Ensinnäkin, koirani on pienirotuinen, syliin mahtuva, ei hauku kenellekään, eikä todellakaan tapa ketään, no ehkä rotan voi niitata, kun on siihen jalostettu. Koirani on kiltti ja koulutettu, mutta ei hyväksy vieraita ihmisiä ihan lähelleen. Jos et tunne koirarotuja, etkä tässä tapauksessa koiraani, on turha tulla syyttelemään. On olemassa paljon koirarotuja, jotka on jalostettu tiettyyn tarkoitukseen. Sakemanni vahtii ja vaikka tappaa, jos isäntää on puolustettava, ajavat koirat tekevät työtä metsästäjän kanssa, pienirotuisissa on metsästyksen erityistarpeisiin jalostettuja koiria ja sitten on seurakoirat, jotka on jalostettu lempeiksi ja leikkisiksi. Ne sinä siis hyväksyt. Mitä jos itse eksyisit metsään, eikä palveluskoiria olisi, tai rotat valtaisivat asuinalueesi, eipä sinun mentaliteetillasi olisi niitä tehokkaimpia etsijöitä tai auttajia olemassa. Meissä ihmisissä on monenlaisia, niin on koirissakin ja jos joku koira ei pidä lapsista se voi olla rodullinen erityispiirre ja silti sen rodun edustaja voi olla hyvin tarpeellinen jossakin sellaisessa asiassa, mitä itsekin joskus tarvitset. Maalaisjärkeäkin saa käyttää:)

Vierailija
14/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ei ollut tarkoitus  provosoida, eikä kyse ole tästä hetkestä, vaan kymmenestä vuodesta, kun olemme tällä alueella asunee, joten toi sinun paheksuntasi on asiaton. Täällä ei siis saa kirjoittaa, muuta kuin viikon takaisista asioistako???? Minun tulppaanini on revitty joka helvetin kevät, minun tontilla on juostu joka helvetin vuosi, ei siis tänä talvena, tai tänä keväänä tahi kesänä. Ja niin kuin kirjoitin, menin ojentamaan tätä äitiä ja näin, että hänen lapsensa repi minun kukkani, kun oli kukat kädessä. Ei siis koira, eikä kissa, vaan ihan oikeasti sen ihmisen pikku prinsessa ja äiti oli sitä mieltä, että olen pikkusieluinen paskiainen, kun en anna hänen lapsensa repiä minun kukkapenkkiäni:)

Vierailija kirjoitti:

Asumme alueella missä on paljon koiria ja lapsi repi tulppaanit ( joulukuussa).

Huono provo ja paskasti kirjoitettu.

Vierailija
15/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä pitää koiraa, joka ei pidä silityksestä? Eihän sellainen ole kiva. Järjetöntä muutenkin tuo koirien pitäminen. Eihän ihmisellä voi olla mitään omaa elämää, kun pitää viedä koiraa ulos. Kenellä normaalilla ihmisellä on töiltään aikaa sellaiseen? Koiranulkoiluttajat ovat oloneuvoksia.

Ensinnäkin, koira ei ole muita kuin omistajaansa varten. En ole hankkinut koiraani siksi, että saisin sosiaalisia kontakteja tai joku sitä silittelisi, eikä minua kiinnosta kauheasti sellaiset kontaktit, siis baareissa juoksu ja kavereilla käynti. Mitä itse niistä saat? krapulan huomiseksi? Minä lenkkeilen varmasti keskimäärin enemmän, kuin keskivertoihminen.  Herään aamulla 4.30 ja vien koirani ulos, toisen kerran ennen kuin lähden töihin. Heti kun tulen töistä ja pari kertaa vielä illalla. Olenko siis oloneuvos. Kuinka monta kertaa pistät itse nokkasi päivässä ulos? kerran, ehkä kaksi? Ja mikä sinä olet määrittelemään ihmisen oman elämän? jos se ei ole sitä mitä itse haluat, olet sitä mieltä, ettei sitä ole. Omasta mielestäsi olet normaali, mutta et kykene hyväksymään kuin oman elämäntyylisi. Minulle tämä elämä on normaalia, enkä vaihtaisi sitä siihen tyyliin, miten sinä elät.

Vierailija
16/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän samantyyppisiä ongelmia. Tontin ympärille nopeasti vesovaa ja aidaksi kasvavaa pensasruusua, helppohoitoinen ja kukkiessaan kaunis, sitten vielä portti. Orapihlajakin käy mutta vaatii hoitamista enemmän, pääasia että löytyy piikkejä ja paljon. Saksanpaimenkoiramixejä vartioimaan pihaa eikä kenenkään tee enää mieli oikaista pihan läpi;). Takapihan ympärillä oli järeä verkkoaita pensasaidan sisällä. Kaikki tämä sen jälkeen kun tontin läpi oikaisija oli keksinyt raapia nimensä pihalla seisoneen maasturimme pelteihin, siinä oli vähän raapijan isukille maksamista:D.

Vierailija
17/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tarkentaa tuota edellistä kommenttiani, että enhän minä todellakaan tiedä miten sinä elät, joten sorry siitä. Jokainen elää tyylillään ja jokaisella on myös oikeus elää omalla tyylillään. Itselläni ja koirallani nuo lenkit ovat päivässä noin 10 - 13 km. yhteensä. Paras viikkoliikunta, kun olin lomalla ja koiran kanssa luonnonpuistossa oli 150 km viikossa. Siinä tuli noin reipas 20 km luonnossa liikkumista per päivä. Yöllä laavulla tai teltassa. Pikkuinen makuupussissa kanssani, kuunneltiin yön ääniä ja aamulla nuotiolla kahvit ja eväät. Välillä kalastettiin ja välillä vähän leikittiinkin. Ihana reissu tällaiselta oloneuvokselta:)

Vierailija
18/18 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole ainoa, joka painii näiden ongelmien kanssa. Lapsihan on viaton, niin kauan, ennen kuin hänelle opetetaan elämisen säännöt ja ne säännöt ovat elämisen, ihmiseksi tulemisen kannalta todella tärkeitä. Moni lapsi, joille annetaan täysi vapaus tehdä mitä vain, eivät pärjää elämässä. Jo koulu on suuri koitos ja jos olet kiusaaja, voi melkein sanoa, että luuseriksi myös jäät. Ne, jotka oppivat säännöt jo kotona pärjäävät myös myöhemmin elämässä. Päiväkodissa, koulussa ja opiskellessaan ammattia, myös perustaessaan perhettä. Toisen kunnioittaminen on tärkeä oppia jo todella pienestä, ei toisen sortaminen ja pahoinpitely. Toivon, että te, jotka luette tätä viestiketjua, ymmärrätte sen. Vaikka se lapsi olisi teille kuinka rakas ja tärkeä, te teette vain hallaa hänen myöhemmälle elämälle suvaitsemalla kaiken. Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille:) ja ne koirat, he ovat todella tärkeitä, myös kaikki muut eläimet.

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli vähän samantyyppisiä ongelmia. Tontin ympärille nopeasti vesovaa ja aidaksi kasvavaa pensasruusua, helppohoitoinen ja kukkiessaan kaunis, sitten vielä portti. Orapihlajakin käy mutta vaatii hoitamista enemmän, pääasia että löytyy piikkejä ja paljon. Saksanpaimenkoiramixejä vartioimaan pihaa eikä kenenkään tee enää mieli oikaista pihan läpi;). Takapihan ympärillä oli järeä verkkoaita pensasaidan sisällä. Kaikki tämä sen jälkeen kun tontin läpi oikaisija oli keksinyt raapia nimensä pihalla seisoneen maasturimme pelteihin, siinä oli vähän raapijan isukille maksamista:D.