Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa avioeron

Vierailija
05.12.2017 |

Meillä on myös yksi lapsi, vasta taaperoiässä. Nyt mies ei kuulemma jaksa enää tätä elämää yhdessä. Kun ei saa mennä vapaasti, on niin kahlittu olo.

Ja minä kun luulin löytäneeni oikeasti hyvän miehen. Ennen lapsen hankintaa keskusteltiin paljon. Puhuimme peloista ja siitä kuinka vauva voi muuttaa paljon, kuinka voimme arjen keskellä etääntyä jne. Puhuimme siitä kuinka sitten vaikeina aikoina meidän pitää muistaa ne keskustelut, kuinka lupasimme toisillemme että yritämme kaikkemme emmekä luovuta vaikka se tuntuisi siinä hetkessä helpoimmalta. Kuinka on meidän velvollisuutemme lastamme kohtaan yrittää pitää perhe kasassa, kuinka emme halua mitään tulevaisuuden uusperheviritelmiä ja lapsellemme äiti- ja isäpuolia.

Ja sitten mies päätti ettei jaksakaan enää yrittää. Todella epätoivoinen ja epäonnistunut olo.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa niin, että hoidatte lasta vuoroviikoin yhteisessä kodissa ja jatkatte liittoa toistaiseksi. Vapautta tulisi sitten miehelle joka toinen viikko lisää, ja joka toinen olisi sidotumpi. Kotityöt samassa rytmissä.

Vierailija
102/117 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani. Minulle kävi samoin. Viimeinen asia minkä olisin halunnut tapahtuvan. Jos olet nuori ja lapsia on vain yksi voit vielä löytää jonkun.

Hah hah haa! Siis mikä älyvapaa lausahdus tuo nyt on? Kyllä kuule ihan kuka tahansa "voi vielä löytää jonkun".

T: Just olin ystäväni, 3:n lapsen eronneen äidin häissä, nainen 40 v. Mies lapseton 35v. Kato se RAKKAUS ei katso tuollaisia asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

Mies on kyllä todella rakastava isä lapselle, mutta on juuri sellainen isä joka tykkää lähinnä hassutella lapsen kanssa ja unohtuu se oikea vastuu. Eikä hän nyt täysin kelvoton ole ollut vastuunkannossa - on esim. yrittänyt nukuttaa hammaskipuista huutavaa vauvaa siinä missä minäkin. On siis osallistunut myös haastaviin asioihin. Mutta perusarki on ollut minun vastuullani. Kotihommat, raha-asiat - kaikki minun vastuullani. Oikeastaan koen olevani kahden lapsen äiti, vaikka lapsia on vain yksi. Olen tuhannesti puhunut asiasta mieheni kanssa, mutta muutosta ei ole syntynyt.

Nyt hän siis haluaa eron, koska en kuulemma tunnu enää hänen vaimoltaan. Siinä hän on oikeassa, koska minäkin tunnen itseni hänen äidikseen joskus. Mies ei vaan suostu ymmärtämään, että jos kannan yksin vastuun kaikesta aamusta iltaan, niin ei vaan illalla sitten enää ole yhtään energiaa jäljellä muuntautua yhtäkkiä ihanaksi vaimoksi. Minä näen asian niin, että asia voisi korjaantua jos mies osallistuisi enemmän. Ottaisi vastuuta niin minullekin voisi jäädä energiaa vaimona olemiseen. Mies ei kuitenkaan halua asiaa nähdä näin.

Vielä raskausaikana hän osallistui paljon. Ihan oma-aloitteisesti tarttui imuriin ja piti kodista huolta. Yhtenä keskustelukertana kysyin mieheltä, että mitä ihmettä tapahtui sen jälkeen. Miksi vielä raskausaikana hän teki kotihommia, mutta enää ei. No kuulemma minun ollessani raskaana hän teki kun minä en voinut, mutta nythän taas voin. Että joo.

No, onko tuollainen vässykkä nyt oikeasti niin suuri menetys.....

Vierailija
104/117 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako isä toimia isän menettelyin vai vaatiiko äiti että lapsella pitäisi olla kaksi äitiä? Eli että asiat tulee tehdä kuten äiti tekee. Tällöin mies kokee helposti ettei hänellä ole sijaa. Esimerkiksi siivotaanko teillä näkyvää vai näkymätöntä pölyä?

Onko ulkoisissa olemuksissanne tapahtunut merkittävää muutosta raskautta edeltävään verrattuna, onko painoa tullut lisää?

Toimiiko parisuhde muutoin vai onko isästä tullut sellainen että hänen tulee olla paikalla mutta ei voi osallistua juurikaan mihinkään jos vielä tekee asioita eri tavalla kuin äiti? Voisiko olla hyväksyttävää tehdä asioita isän tavalla? Oikea ja väärä tapa tehdä asioita, kuka määrittelee oikean ja väärän ja millä perusteella.

M50+ joka on imetystä lukuunottamatta tehnyt kaikkea - omalla tavallaan

Vierailija
105/117 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä.

Mies on kyllä todella rakastava isä lapselle, mutta on juuri sellainen isä joka tykkää lähinnä hassutella lapsen kanssa ja unohtuu se oikea vastuu. Eikä hän nyt täysin kelvoton ole ollut vastuunkannossa - on esim. yrittänyt nukuttaa hammaskipuista huutavaa vauvaa siinä missä minäkin. On siis osallistunut myös haastaviin asioihin. Mutta perusarki on ollut minun vastuullani. Kotihommat, raha-asiat - kaikki minun vastuullani. Oikeastaan koen olevani kahden lapsen äiti, vaikka lapsia on vain yksi. Olen tuhannesti puhunut asiasta mieheni kanssa, mutta muutosta ei ole syntynyt.

Nyt hän siis haluaa eron, koska en kuulemma tunnu enää hänen vaimoltaan. Siinä hän on oikeassa, koska minäkin tunnen itseni hänen äidikseen joskus. Mies ei vaan suostu ymmärtämään, että jos kannan yksin vastuun kaikesta aamusta iltaan, niin ei vaan illalla sitten enää ole yhtään energiaa jäljellä muuntautua yhtäkkiä ihanaksi vaimoksi. Minä näen asian niin, että asia voisi korjaantua jos mies osallistuisi enemmän. Ottaisi vastuuta niin minullekin voisi jäädä energiaa vaimona olemiseen. Mies ei kuitenkaan halua asiaa nähdä näin.

Vielä raskausaikana hän osallistui paljon. Ihan oma-aloitteisesti tarttui imuriin ja piti kodista huolta. Yhtenä keskustelukertana kysyin mieheltä, että mitä ihmettä tapahtui sen jälkeen. Miksi vielä raskausaikana hän teki kotihommia, mutta enää ei. No kuulemma minun ollessani raskaana hän teki kun minä en voinut, mutta nythän taas voin. Että joo.

Kuulostaa ihan minun mieheltäni. Itse vaan olin niin tyhmä, että toimin äitinä ja kodinhoitajan niinkin kauan, että lapsia ehti syntyä kolme. Viimeinen niitti on ollut yhden lapsen nepsy-tutkimukset ja niitä edeltäneet ongelmat. Mies ei vaan yksinkertaisesti kestä sitä, että itse olisi sivuosassa ja muiden tarpeet menisi edelle. Välillä tekee lasten kanssa jotain kiva-juttuja, mutta sitten tarvitsee omaa aikaa tyyliin 3 päivää tai 5 iltaa, jolloin näkee lapsia ehkä tunnin. 

Eniten harmittaa, että olen ollut noin typerä, että olen tuollaisen miehen kanssa ollut näinkin monta vuotta. Mies on todennäköisesti itsekin nepsy.

Kyllä varmaan olisit vuosien saatossa huomannut, jos miehesi olisi neuropsykologi. Oletan ainakin.

Vierailija
106/117 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit käyttänyt kondomia!

Oispa sun vanhemmat käyttäneet kondomia!

Vierailija
107/117 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein noin, koska rakastuin nuorempaan naiseen. Nyt olemme olleet tämän nuoren naisen kanssa yhdessä seitsemän vuotta. Ensi kesänä häät ja lapsi tulossa . Ex-vaimo ei ole päässyt vieläkään yli minusta.

Voi tuota itserakkauden määrää! Luepa kommentisi tarkasti, aivan karmeeta. Sääliksi käy "nuorempaa naista" kun lapsi on syntynyt.  Mitenkähän heidän käy lapsen syntymän jälkeen kun rakastut taas nuorempaan naiseen, lapsiperhearki ei taida olla sinua varten.  Tässähän on Minkkisen opit otettu tosissaan.

Vierailija
108/117 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein noin, koska rakastuin nuorempaan naiseen. Nyt olemme olleet tämän nuoren naisen kanssa yhdessä seitsemän vuotta. Ensi kesänä häät ja lapsi tulossa . Ex-vaimo ei ole päässyt vieläkään yli minusta.

Voi tuota itserakkauden määrää! Luepa kommentisi tarkasti, aivan karmeeta. Sääliksi käy "nuorempaa naista" kun lapsi on syntynyt.  Mitenkähän heidän käy lapsen syntymän jälkeen kun rakastut taas nuorempaan naiseen, lapsiperhearki ei taida olla sinua varten.  Tässähän on Minkkisen opit otettu tosissaan.

Vierailija
109/117 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia. En ymmärrä miehiä jotka haluavat lapsia mutta eivät ymmärrä elämän muuttuvan niiden myötä.

On niitä naisissakin. Ap:n miehen sanomiset on kuin suoraan erään naispuolisen tuttavani suusta. Nainen erosi, koska ei jaksanut perhe-elämää ja sitä, ettei saa tulla ja mennä ja bilettää vapaasti. Tuli suurena yllätyksenä, ettei lapsen saatuaan voikaan jatkaa ikuista nuoruutta.

110/117 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Miina Sillanpää, muoto, Saariselkä. Avioliiton 12 vuoden jälkeen minä ja mieheni ovat olleet riitaa toisiinsa, kunnes hän lopulta jätti minut ja muutti Kaliforniaan ollakseen toisen naisen kanssa. Tunsin elämäni ohi ja lapseni ajattelivat, etteivätkö he koskaan näe isäänsä. Yritin olla vahva vain lapsille, mutta en pystynyt hallitsemaan sydäntäni kiusavia kipuja, sydämeni oli täynnä suruja ja kipuja, koska olin todella rakastunut mieheni. Joka päivä ja yö ajattelen häntä ja toivon aina, että hän palaa takaisin minuun, olin todella järkyttynyt ja tarvitsin apua, joten etsin apua verkosta ja löysin verkkosivuston, joka ehdotti, että tohtori Osagiede voi auttaa entisen takaisin saamista nopeasti . Joten tunsin, että minun pitäisi kokeilla häntä. Otin yhteyttä häneen ja hän kertoi minulle mitä tehdä ja minä tein sen sitten hän teki Rakkaus loitsun minulle. 48 tuntia myöhemmin, mieheni todella soitti minulle ja kertoi minulle, että kaipaa minua ja lapsia niin paljon, niin uskomattoman !! Joten näin hän tuli takaisin sinä päivänä, paljon rakkautta ja iloa, ja hän pyysi anteeksi virheestään ja kivustaan, jonka hän aiheutti minulle ja lapsille. Sitten siitä päivästä lähtien avioliitto oli nyt vahvempi kuin milloin se oli, kaikki kiitos tohtori Osagiedelle. hän on niin voimakas ja päätin jakaa tarinasi Internetissä, että tohtori Osagiede on todellinen ja voimakas loitsunpitäjä, jota rukoilen elääkseni pitkään auttamaan lapsiaan vaikeuksissa, jos olet täällä ja tarvitset Ex takaisin tai aviomiehesi muutti toisen naisen luo, älä itke enää, ota nyt yhteyttä tähän voimakkaaseen loitsuyrittäjään. Tässä on hänen yhteystietonsa osoitteessa: doctorosagiede75@gmail.com tai whatsapp puhelinnumeroon +2349014523836

tai viber +2349014523836

Vierailija
111/117 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on harmillinen tilanne. Mies ulos ja maksamaan kunnolla.

Vierailija
112/117 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia. En ymmärrä miehiä jotka haluavat lapsia mutta eivät ymmärrä elämän muuttuvan niiden myötä.

Ja kenenkään elämä ei muutu niin paljon kuin naisella jolla jo koko keho muuttuu raskauden, synnytyksen ja imetyksen vuoksi. Mies joka ei sitten ole tehnyt yhtåän mitåän kehtaa ruikuttaa kuinka kaikki on niin muuttunut ja ahdistaa. Mokomatkin vapaamatkustajat!

Ap: laita lapsi miehelle mukaan ja ala itse viikonloppuäidiksi.

Vierailija
113/117 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sinänsä erilainen tilanne, että erotessani aviomiehestäni meille ei ollut vielä lapsia ehtinyt syntyä. Mutta mies ilmoitti eron syyksi juurikin vapauden kaipuun. Hän halusi olla vielä sinkku ja vapaa, kun kerran oltiin vielä alle kolmikymppisiä (mentiin naimisiin 25-vuotiaina). Sinänsä siis ymmärrän APn tilanteen, että toinen kokee olevansa ansassa parisuhteessa/perhe-elämässä.

No me erosimme, ex muutti omaan asuntoon ja jo parin kuukauden päästä kertoi, kuinka vasta nyt huomasi, miten paljon tein kotitöitä. Että tiskatakin täytyy aika usein tai loppuu astiat! Ja ruuanlaittoonkin menee aikaa! Hän ei ollut edes käsittänyt avioliittomme aikana, kuinka paljon kotitöitä teinkään, vasta kun joutui ne kaikki tekemään yksinään tajusi.

Eikä se uuden naisen saaminenkaan käynyt niin jouhevasti kuin oli ajatellut. Nuori mies joo, mutta deittimaailma olikin kova ja karu. Mankuu aina välillä minua takaisin, minä ymmärsin, olin ihana nainen ja meillä oli hyvää seksiä jne. Mutta hän oli saanut päähänsä, että vapaana on mukavampaa ja "löytää vielä parempaa".

Ehkäpä miehille tulee pitkässä parisuhteessa, joka on kaikin puolin ok, helposti tuollainen kuvitelma. Että sinkkuna on kaikki paremmin ja asiat luistaa. Varmaan sinun miehesikin kuvittelee, että lapsen kanssa on paljon kivempaa kahdestaan, kun vuoroviikoin hoidetaan. Ja sitten soittelee paniikissa perään, kun ei ollutkaan niin hauskaa, pitää itse siivota tenavan jäljet kämpästä. Jos eroatte, hän kyllä tulee putoamaan korkealta ja kovaa.

Toisaalta vaihtelunhalu on ihan normaali tunne ja kaipuu seksistä muidenkin naisten kanssa. Se on miehillä ihan biologiassa ja se vietti on todella valtava. Jos ollaan yksiavioisessa suhteessa niin ero on oikeastaan ainoa mahdollisuus päästä toteuttamaan niitä haaveita ja tarpeita. En kyllä olisi asiasta yhtään vahingoniloinen vaikka nainen olenkin. 

No sama vietti se on naisellakin ja oikeastaan voimakkaampi kuin miehellä. Nainen kyllästyy mieheen noin kahdessa vuodessa ja sen jälkeen biologia käskee hakea parempia ja tuoreempia geenejä eli ihan raakaa biologiaa. Tästä.syystå naista ei kiinnosta seksi miehensä kanssa alun kiiihko jälkeen.

Vierailija
114/117 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani :(

EI OLLA pahoillaan, ollaan oikein HYVILLÄMME että mies tuli VIHDOINKIN järkiinsä ja feidasi tuon perhescheissen aikanaan. Tajusi lähteä kirmaamaan villinä ja vapaana, ennen kuin elämä olisi ohitse.

(Tähän sellainen VTUN iso facebookki-peukku !)

Vierailija
115/117 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistukoon helvetissä tuommoinen.

Tuo on kyllä totta, kaikki tuollaiset kakarapakotus-akat joutaa käristyä Extra Crispy-versioksi helvetissä.

Vierailija
116/117 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sinänsä erilainen tilanne, että erotessani aviomiehestäni meille ei ollut vielä lapsia ehtinyt syntyä. Mutta mies ilmoitti eron syyksi juurikin vapauden kaipuun. Hän halusi olla vielä sinkku ja vapaa, kun kerran oltiin vielä alle kolmikymppisiä (mentiin naimisiin 25-vuotiaina). Sinänsä siis ymmärrän APn tilanteen, että toinen kokee olevansa ansassa parisuhteessa/perhe-elämässä.

No me erosimme, ex muutti omaan asuntoon ja jo parin kuukauden päästä kertoi, kuinka vasta nyt huomasi, miten paljon tein kotitöitä. Että tiskatakin täytyy aika usein tai loppuu astiat! Ja ruuanlaittoonkin menee aikaa! Hän ei ollut edes käsittänyt avioliittomme aikana, kuinka paljon kotitöitä teinkään, vasta kun joutui ne kaikki tekemään yksinään tajusi.

Eikä se uuden naisen saaminenkaan käynyt niin jouhevasti kuin oli ajatellut. Nuori mies joo, mutta deittimaailma olikin kova ja karu. Mankuu aina välillä minua takaisin, minä ymmärsin, olin ihana nainen ja meillä oli hyvää seksiä jne. Mutta hän oli saanut päähänsä, että vapaana on mukavampaa ja "löytää vielä parempaa".

Ehkäpä miehille tulee pitkässä parisuhteessa, joka on kaikin puolin ok, helposti tuollainen kuvitelma. Että sinkkuna on kaikki paremmin ja asiat luistaa. Varmaan sinun miehesikin kuvittelee, että lapsen kanssa on paljon kivempaa kahdestaan, kun vuoroviikoin hoidetaan. Ja sitten soittelee paniikissa perään, kun ei ollutkaan niin hauskaa, pitää itse siivota tenavan jäljet kämpästä. Jos eroatte, hän kyllä tulee putoamaan korkealta ja kovaa.

Toisaalta vaihtelunhalu on ihan normaali tunne ja kaipuu seksistä muidenkin naisten kanssa. Se on miehillä ihan biologiassa ja se vietti on todella valtava. Jos ollaan yksiavioisessa suhteessa niin ero on oikeastaan ainoa mahdollisuus päästä toteuttamaan niitä haaveita ja tarpeita. En kyllä olisi asiasta yhtään vahingoniloinen vaikka nainen olenkin. 

No sama vietti se on naisellakin ja oikeastaan voimakkaampi kuin miehellä. Nainen kyllästyy mieheen noin kahdessa vuodessa ja sen jälkeen biologia käskee hakea parempia ja tuoreempia geenejä eli ihan raakaa biologiaa. Tästä.syystå naista ei kiinnosta seksi miehensä kanssa alun kiiihko jälkeen.

Just tuon takia akka kannattaakin pistää luiskaan HETI kun se alkaa kärttämään sitä kersaa, se on 100% varma merkki että nyt alkaa rasahtelemaan elämä viduiksi.

Vierailija
117/117 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein miehillä on uusi nainen valmiina kateltuna. Selitellään muita syitä mutta totuus on toinen. Ovat käsitelleet eron yksin jo aiemmin niin asia on sitten vain helppo ilmoitusluontoinen asia.

Loppuunkulunut mutta täysin totta oleva tsemppaus sulle eli Ansaitset parempaa! Ansaitset sellaisen miehen joka ei heti luovuta ja rakastaa sinua niin myötä- kuin vastamäessä. Ala järjestelemään omaa elämää, ota omaa aikaa ja käsittele ero rauhassa. Miehelle lapsi alussa niin saat rauhassa itkeä, raivota ja rauhoittua.