Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko nuoren pyytää muuttamaan 18-vuotiaana jos ei käy koulua?

Vierailija
05.12.2017 |

Pahalta tuntuu, mutten halua aikuista miestä elättää jos ei halua tehdä mitään tulevaisuutensa eteen.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta ei se välttämättä paranna nuoren tilannetta mitenkään.

Vierailija
2/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hittoa. Multa äitini vain otti kotiavaimen pois sinä päivänä kun täytin 18. Ja kävin sentään koulua. Ehkä sekin olisi aikoinaan voinut kysellä neuvoja vauva-palstalta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pyytää kun voi käskeä.

Vierailija
4/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on elatusvelvollisuus kunnes nuori on suorittanut 2.asteen tutkinnon. Sen jälkeen voi potkia ulos.

Vierailija
5/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tyttäreni käskin muuttaa jo 17v. Tosin maksoin vuokransa lukion loppuun ja pientä ruokarahaa ja kirjat. Välit olivat kerta kaikkiaan niin hankalat, näin saatiin rauha maahan ja nyt tyttären ollessa 24v olemme todella hyvissä väleissä.

Vierailija
6/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on elatusvelvollisuus kunnes nuori on suorittanut 2.asteen tutkinnon. Sen jälkeen voi potkia ulos.

No jos ei suorita mitään, ei velvollinen elättämään..

Vierailija
7/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi pyytää, aikuisen voi myös heittää hiuksista v#ttuun ja huutaa et lähe menee vielä kun voit.

Vierailija
8/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on lottovoitto muuttaa omilleen ilman mitään. Saa sossusta ilmaiseksi vuokran ja 488e käyttörahaa. Varmaan enemmän mitä äidin viikkoraha.

Vierailija
9/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Elatusvelvollisuus päättyy, kun nuori täyttää 18. Koulutusavustusta voi joissain tapauksissa olla velvollinen maksamaan toisen asteen loppuun tai kunnes nuori täyttää 20. Jos nuori on amiksessa, yleensä katsotaan, että tämä voi elättää itse itsensä tekemällä töitä. Lukiolaiselle avustus usein vahvistetaan. Mutta käytännössä se on noin 100-250e/kk eli ei kata elämistä.

Vierailija
10/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahalta tuntuu, mutten halua aikuista miestä elättää jos ei halua tehdä mitään tulevaisuutensa eteen.

Mun lapsille on ihan selvää, että kun ovat aikuisia ja asuvat kotona, niin joko

- opiskelevat, ja minä kustannan

- käyvät töissä ja osallistuvat tasavertaisesti kodin kustannuksiin kuten aikuiset ( oikeasti säästäisin heidän maksamat kulut, ja esim. siinä kohtaa kun ovat hankkimassa omaa kotia, antaisin pesämunaksi)

- hankkivat itselleen hoitoa, jos ovat jostain syystä työkyvyttömiä, minä tuen kyllä

Tänne ei yksikään lapsi jää loisimaan muuten vaan. Jotain tehdään oman itsen ja tulevaisuuden eteen, tai sitten voi muuttaa omilleen ja mietiskellä siellä mitä elämällään tekisi.

Vierailija
11/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan selkeät säännöt: opiskeluajan saa asua, jos ei koulu maita, sitten voi etsiä oman kortteerinsa. My walls, my rules.

Vierailija
12/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsille on ihan selvää, että kun ovat aikuisia ja asuvat kotona, niin joko

- opiskelevat, ja minä kustannan

- käyvät töissä ja osallistuvat tasavertaisesti kodin kustannuksiin kuten aikuiset ( oikeasti säästäisin heidän maksamat kulut, ja esim. siinä kohtaa kun ovat hankkimassa omaa kotia, antaisin pesämunaksi)

- hankkivat itselleen hoitoa, jos ovat jostain syystä työkyvyttömiä, minä tuen kyllä

Tänne ei yksikään lapsi jää loisimaan muuten vaan. Jotain tehdään oman itsen ja tulevaisuuden eteen, tai sitten voi muuttaa omilleen ja mietiskellä siellä mitä elämällään tekisi.

Hienoa että olet onnistunut kasvatuksessa paremmin kuin minä. Muista kiillottaa kruunusi myös.

Vierailija
13/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei hyödytä mitään, saisi kyllä toimeentulotukea ja asumistukea mutta passivoituisi entistä enempi.

Käske hänen etsiä joko opiskelu- tai työkokeilupaikka.

Opeta hänelle ainakin kotitöitä.

Onko hänellä mielenterveysongelmia, päihteiden käyttöä ? Jos,niin ohjaa hoitoon.

Miehet kypsyy hitaammin, en tuon ikäistä vielä kotoa pois ajaisi.

Vierailija
14/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan elää pumpulissa ku aina saa tulla kotiin. Ja edelleen 40vvanhana tippuu kaikenlaista avustusta. Tosin invaliditeetti iski 30v vanhana...

Vierailija
15/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit toki, mutta älä sitten ihmettele, jos poikasi etääntyy sinusta tai jopa katkaisee välit kokonaan. Pojallahan ei myöskään ole mitään velvollisuuksia sinua kohtaan.

Vierailija
16/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonot välit tuntuu täällä vanhemmilla olevan lapsiinsa. Itselläni ei tulisi mieleenkään ruveta potkimaan lapsia pois, vaikka pari on jo yli 18 vuotta. 

Vierailija
17/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei hyödytä mitään, saisi kyllä toimeentulotukea ja asumistukea mutta passivoituisi entistä enempi.

Käske hänen etsiä joko opiskelu- tai työkokeilupaikka.

Opeta hänelle ainakin kotitöitä.

Onko hänellä mielenterveysongelmia, päihteiden käyttöä ? Jos,niin ohjaa hoitoon.

Miehet kypsyy hitaammin, en tuon ikäistä vielä kotoa pois ajaisi.

On paikka, muttei mene sinne. Tulen hulluksi kohta.

Vierailija
18/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämmentää, että joku äiti pitää 18-vuotiasta poikaansa aikuisena miehenä. Mun mielestä 18-vuotiaat on vielä kovin nuoria, lähes lapsia.

Mutta olen tottunut Etelä-Eurooppalaiseen meininkiin, jossa lapset pysyvät vanhempiensa lapsina aina ja perheestä pidetään huolta. Suomessa tuntuu perinteisesti olevan huomattavasti kylmempi tapa toimia. Ja sitten ihmetellään päihteidenkäyttöä ja itsemurhien määrää... 

Vierailija
19/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu aika surulliselta aatella kuinka paljon tälläsiä koteja on.

Meillä ei ollu kotona mitenkään lämpimät välit koko aikaa, mutta kotiin saa aina palata.

Oli tilanne sit mikä tahansa ja aion todellakin jatkaa tätä myös omien lasteni kanssa. Mä oon heidät tehny ja kohdussani kasvattanu, joten miks sulkee syli kun maailma muuten potkis päähän.

Vierailija
20/36 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v on täysi-ikäinen, silloin kuuluukin lentää pois pesästä. Itse tai avustettuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi