Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Sossunpossu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinä aiot käyttää veronpalautuksesi?...
Toimeentulotukeni vähentämiseen ja näin siis koko yhteiskunnan taloudelliseen pelastamiseen.
Ja ei, ei siinä minun aikomuksiani kysytä.
Et sä kyllä yhteiskuntaa pelasta, päinvastoin, jos toimeentulotuella elät.
Kyllä minä pelastan, jos kuitenkin yhteiskunnalle kuuluvia riskejä kannan, vaikka yhteiskunta sinällään hölmöyttään meneekin tuhoamaan hintojen korotuksillaan minulle kuuluvan työn kysynnän.
Kyllä, nimenomaan näin, luit oikein.
Kyse on kilpailulle alttiiden alojen työpaikoista, ja minä olen niistä aikani kantanut veroja yhteiseen kirstuun, siihen asti, kunnes todettiin että on tärkeämpää nostaa virkamiesten palkkoja ja asuntojen hintoja.
Jätä moraalisaarnat muille, ei kiinnosta minua.
Me hurvitellaan nämä muka ylimääräiset rahat menemään. Eli pitkän kaavan kautta ulos syömään, pitkä viikonloppu jossain eurooppalaisessa kaupungissa, uusia vaatteita, ex tempore -ostoksia... En sanoisi että kitsaasti eletään muutenkaan, mutta tietynlainen varovaisuus pitää pitää rahankäytössä kuin vain toinen on kokopäiväansiotöissä.
Maksoin 3 kk vuokran etukäteen ja loput menee joulunalla sitten jouluruokiin :)
Elämiseen, vähitellen. Mulla on vaihtelevat tulot ja pyrin aina pitämään veroprosentin riittävän korkealla. Parempi saada palautusta kuin joutua maksamaan mätkyjä.
Säästöön meni suurin osa, joululahjat varmaan ostan myös niistä rahoista.
Elämiseen, tuonne toukokuulle asti. Sitten on seuraavan kerran odotettavissa palkkaa. Siihen asti elän omaishoitokorvauksella. Mies on yrittäjä, joten minulla ei ole asiaa työttömäksi, vaikka töitä ja tuloja ei ole kuin puolet vuodesta.
Maksan perheeni (ja itseni siis myös) jouluna viikoksi kylpylään. Loput laitan säästöön ensi kesän lomareissua varten.
Vaihdan auton uuteen. Oli suunnitelmissa tehdä se muutenkin mutta nyt tulikin 6448,32 eli reilusti enemmän mitä olin ajatellut.
1700e tuli ja meni kun lyhensin remonttilainaa.. siinä onkin vielä rutkasti maksamista...
Normielämiseen menee, luulen että toimeentulotukea on turha hakea taas muutamaan kuukauteen :(
Jotenkin masentavaa että Kela laskee toimeentulotuen bruttosummien mukaan, ja siinäkin jostain syystä työmarkkinatuki on laskettu jopa nettona yläkanttiin. Summa summarum: pitkäaikaistyöttömänä veronpalautus on yhtä tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Normielämiseen menee, luulen että toimeentulotukea on turha hakea taas muutamaan kuukauteen :(
Jotenkin masentavaa että Kela laskee toimeentulotuen bruttosummien mukaan, ja siinäkin jostain syystä työmarkkinatuki on laskettu jopa nettona yläkanttiin. Summa summarum: pitkäaikaistyöttömänä veronpalautus on yhtä tyhjän kanssa.
Ethän sinä tarvitse toimeentulotukea, kun kerran tulet toimeen, koska sait palautuksia.
Taidan siirtää säästötilille, joka on pahasti laihtunut kun olen puoli vuotta sairastellut. 90& :-)
Säästöön, josta aikanaan käytän ne joko hammasremonttiin tai lisäkoulutukseen.