Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Sain 1500 euroa. Miksi sitä pitäisi jotenkin erityisesti käyttää? Se on tilillä, kuten muutkin rahani. Kuulostaa jotenkin lapselliselta, että raha polttelee taskuissa niin, että se on heti pakko käyttää. Köyhillä ilmeisesti tavallista, jos on muitakin elämänhallinnan ongelmia.
Erittäin hyvin sanottu. Ei niitä "käytetä". Tai käytetään elämiseen kun tarvetta tulee. Ei kai sitä rahaa koskaan olis, jos ne aina pitäis käyttää. 😊
Velkaan meni 500.
Kesällä kun olin työttömänä, niin londasin ja join 100 euroa 5 viikossa viikonloppuisin korvausten päälle.
Nyt taas töissä, niin voi vapailla dokaa ilman tulorajoitteita.
Jokapäiväisiin menoihin se uppoaa, oli sen verran vaatimaton summa. Jos olisi tullut vähän enemmän, olisin sijoittanut sen joko uuteen läppäriin tai puhelimeen. Molemmat entiset alkavat olla jo saattohoitokamaa.
Vierailija kirjoitti:
Sain 1500 euroa. Miksi sitä pitäisi jotenkin erityisesti käyttää? Se on tilillä, kuten muutkin rahani. Kuulostaa jotenkin lapselliselta, että raha polttelee taskuissa niin, että se on heti pakko käyttää. Köyhillä ilmeisesti tavallista, jos on muitakin elämänhallinnan ongelmia.
Et sinäkään taida rikas olla kun noin typeriä puhelet, tai omistat hirveästi perittyä omaisuutta. Minulla on tällä hetkellä viidellä tilillä (kahdessa eri pankissa) yhteensä alle 5 euroa, ja käyttötilillä alle 600 euroa loppukuulle. Kaikki muu on mennyt sijoituksiin. Olen näin toimimalla tuplannut pääoman 4 vuodessa, vaikka näistä säästöistä on jouduttu ostamaan yksi vähän käytetty auto. Osinkovirta on kasvanut 50% p.a. nyt jo jonkun aikaa. Tämä osinkovirran kasvu kyllä varmaan pikkuhiljaa lähtee tasaantumaan.
Laitoin jo runsaat 4000 euron veronpalautukset Bahrainin kuninkaalle, että rakentaisivat pienen kirkon sinne Manaman keskustaan. Jospa se kuningas laittaisi loput. Pääsisi sitten kirkkoon, kun seuraavan kerran matkustan Bahrainin. Kai tuo suunnitelmani toteutuu, rahat meni jo.
Kysymys on parasuksi. Ne jotka saavat veronpalautuksia eivät ole aikoneet niitä käyttää mihinkään.
Sinkkumies
(luuserituhlarit käyttävät kyllä kaikki rahansa vaikka etukäteen)
Puolet meni sen velan lyhentämiseen, mistä ne palautukset olivat koituneetkin. (Mulla on päivärahan takaisinperintävelkaa, josta en voi ilmoittaa vähennyksiä itse vaan kassa ilmoittaa ne ja siksi saan palautuksia ylipäätään.) Toinen puoli meni muihin laskuihin, eli tavalliseen elämiseen.