Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään joka on irtisanoutunut työpaikasta tyhjän päälle?

Vierailija
04.12.2017 |

Mikä oli syy irtisanoutumiseen?

Kommentit (235)

Vierailija
161/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä itse. En jaksanut enää ja nyt pidän vuoden vapaata ja nostelen kovalla työllä tehtyjä liitonrahoja. Minä olen ansainnut joka ikisen sentin. Nyt käytän omia rahojani vuoden verran.

Anteeksi vain, mutta n 90% ansiosidonnaisestasi on ihan julkisia verovaroja. Vain pieni osa koostuu työttömyyskassan jäsenmaksuista.

Totta höpiset, mutta vain osatotta. Nimittäin tottahan se riippuu siitä, kuinka kauan on työttömyyskassaan rahoja maksanut ja kuinka kauan on ansiosidonnaisella. Jos olet esimerkiksi 30 vuotta maksanut työttömyyskassaan rahaa ja jos olet vaikka puolivuotta ansiosidonnaisella, niin aivan sama, vaikka se työttömyysvakuutusmaksu olisi vain pari prosenttia tuloista, niin se 30 vuotta maksettu raha kyllä kattaa sen puolivuotta heittämällä.

Vierailija
162/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huolta itsestäsi kirjoitti:

Monelta kantilta ja positiosta töitä tehneenä kommentoin, jotta ihan arvokkain voimavara on asenne. Sitten tulee vasta kaikki osaaminen tms.

Kun asenne on ympäristön kanssa kohdallaan niin hommat sujuu ja yhteistyö pelaa. Jos ei, niin onpa takkuista.

Jos itse huomaa, että asenne ei ole eikä saa yrittämisestä huolimatta kohdalleen, niin oma-aloitteisuus on kohdallaan katsoa uusia hommia.

En ole samaa mieltä siinä että osoitellaan yksinomaan johtamisen suuntaan, suurin johtamien tulee aina itsensä johtamisesta! Työpaikka ei ole mikään päiväkoti vaikka hommat sujuisivat kuin leikki lapselta.

Olen minäkin eri mieltä. Tietenkin oma asennoituminen auttaa tilanteessa kuin tilanteessa, mutta pelkkä oma asenne ei riitä korjaamaan huonosti johdetun työpaikan puutteita, varsinkaan, jos työyhteisössä ilmenee suoranaista työpaikkakiusaamista tai muita lainvastaisuuksia. Itse asiassa "oikein asennoituminen" voi olla myös haitallista, sillä nöyrtyminen huonoihin olosuhteisiin ei pelasta mitään; tuloksena on vain huonosti voivia työntekijöitä ja olosuhteet, joiden ei tarvitsekaan muuttua, kun kukaan ei valita.

Viittaus työpaikkaan päiväkotina on myös vähän ikävä tässä asiayhteydessä, kun tällä yleensä viitataan työntekijän haluun tehdä vain kivoja hommia kivoja palkalla, jos sattuu huvittamaan. Tässä kuitenkin pääasiallisesti on noussut esiin hyvinkin isoja puutteita nimenomaan johtamisessa, joten mistään päiväkotisuhtautumisesta työntekijäin tasolla ei ole kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin taksinkuljettajan työstä Helsingissä niin että jätin vain viimeisin työvuoron tuotot ja paperilapun johon kirjoitin että nyt riitti, en tule enää töihin. EI tarvitse olla yhteyksissä.  Johtui siitä että olin tehnyt huonon sopimuksen, että saan työvuoroni tuotosta vain 30% ja vaikka ajoin paljon niin ensimmäinen palkka oli järkytys kun käteen jäi vain n. 1100 euroa. No olishan se riittänyt jos olisi kaupungin vuokra-asunto ja vuokra alle 600 euroa, mutta kun vain yksityiseltä saan vuokrattua ja  vuokra on  800 euroa niin ei rahat riittänytkään elämiseen.  Jos vielä joskus taksia ajan niin vaadin sen 40% kassasta tai sitten 1200 euron takuupalkan.  En kyl tiedä olisinko nopeasti saanut jotain asumistukea, mutta kun ärsytti niin paljon ja tunsi olonsa huijatuksi ja hyväksikäytetyksi.

Oliko se 30% alvillisesta, vai alvittomasta kassasta? Jos alvittomasta, niin sysipaskalla prosentilla teit. Sen sijaan en kyllä jaksa uskoa, että 40% kovin helpolla saat edes alvittomasta, alvillisesta puhumattakaan.

Täällä meilläpäin kovimmat palkat pyörii 39 %:ssa alvittomasta tai 36% alvillisesta, enkä ole kenenkään kuullut enempää saavan, toki mahdollista sekin, mutta harvinaista. Itse tein alkuun 36%:lla, mutta jo vuoden jälkeen se nostettiin 39%:iin ja sillä mentiin kuskiaikojen loppuun asti.

Mutta noin muuten kuskin hommissa ei kyllä palkoille pääse, ellei tee eläimellisiä tuntimääriä. Millään 8 tunnin vuoroilla ei todellakaan palkoille pääse, ellei käy tosi armoton munkki, mutta joka vuorossa ei munkki voi käydä. Normi-ihmisen keskituntipalkoista on turha edes haaveilla.

Vierailija
164/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko kirjoitti:

Minä irtisanouduin  ja se oli elämäni paras päätös. Esimies oli kuin hitleri, huusi, pilkkasi, töni, kertoi salassa pidettäviä asioita julkisesti, muunteli totuutta itselleen sopivaksi ja kaikenkukkuraksi otti aina jonkun työntekijöistä kaverikseen ja kertoi sitten tälle "kaverille", kuinka joku toinen työntekijä on haukkunut muita. Näin tämä esimies sai alaiset tappelemaan keskenään ja toimi periaatteella "hajoita ja hallitse". Tämä tapahtui vielä pääkaupunkiseudulla hoitoalalla, jossa pitäsi noudattaa eettisiä periaatteita. Sellaisia hirviöitä löytyy vain naisvaltaiselta alalta.

Voisi olla omasta näppiksestäni tämä kokemus. Itsekin hoitoalan työntekijänä, monia paikkoja läpi kahlanneena, ilmapiiri näissä hoitoalan paikoissa on hirveä. Olen työttömänä mieluummin, kuin näissä sairaissa työyhteisöissä. Mistä ihmeestä johtuu hoitoalan huono työilmapiiri?

Vierailija
165/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
166/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin paremman duuni paikan, ei edellisessä työn kannalta mitään vikaa ollut ainoa vaan kun oli urakka duunia ja töitäkin saattoi olla vaan pari kertaa viikossa, joskus kolme tai peräti neljä.

Päivät harvoin kestivät kovinkaan pitkään joten palkkakin oli sen mukainen, työ oli muuten ok.

Vierailija
167/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk!

Vierailija
168/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni kohta puolin. Teen hyvin vaativaa asiakastyötä, jonka päivittäinen todellisuus on se, että asiakkaat huutaa, pomo vaatii jatkuvasti enemmän ja enemmän vaikka entisiäkään ei kerkeä tehdä. Tehdään se mitä keretään, mutta kokoajan jää asioita tekemättä kun aika ei riitä. Tämän ansiosta asiakkaat vielä enemmän...

Tällä hetkellä tuntuu siltä, että elämästäni olisi imetty kaikki ilo pois ja kaikki ajatukseni pyörii työni ympärillä. En saa kunnolla nukuttua, enkä rentouduttua edes viikonloppuisin.

Että sellaista. Mielummin kärsin karenssin ja otan riskin sen kanssa, että menen kaupan kassalle töihin. En jaksa elää näin.

Vierailija
169/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin töistä ku esimies yritti saada samaan hotelli huoneeseen ja muutenkin oli todella seksistinen. Lisäksi sopimuksessa oli häikkää ihan kaikesta, väärän alan sopimus. En allekirjoittanut koko sopimusta

Vierailija
170/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on hyviä voimabiisejä irtisanoutumista ajatteleville ja kuvaavat hyvin irtisanoutuvien fiiliksiä niitä ymmärtämättömille.

Myös osuva on Neljä Ruusua - Matka on syvä

Jatkaa on hyvä kun on kädet täynnä

Voimaa kuljettaa tätä laivaa

Myrsky tuo vain rikkautta tullessaan

Vierailija
171/235 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni. Asuttiin Helsingissä ja päätettiin muuttaa takaisin kotiseudulle pohjoiseen. Minä olin jäämässä äitiyslomalle pari viikkoa muuton jälkeen. Mieskin oli jo irtisanonut itsensä ja soitteli mahdollisille työnantajille, eräs heistä käski tulla käymään muuton jälkeen. Heti muuton jälkeen mies meni käymään ko. yrityksessä ja sai paikan, työ alkoi seuraavana päivänä. Minä puolestaan sain työpaikan heti äitiysloman loputtua. Eli kaikki päättyi todella hyvin.

Vierailija
172/235 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä tyhjän päälle lähtevät ovat tämän päivän Antti Rokkia ja niitä, jotka seisovat kovennettua, kun hävittäjät lentää yli ja pommittaa.

Nämä ihmiset ei pyörittele pyöryläisiä kiviä polun reunaan.

Vierailija
173/235 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on hyviä voimabiisejä irtisanoutumista ajatteleville ja kuvaavat hyvin irtisanoutuvien fiiliksiä niitä ymmärtämättömille.

Myös osuva on Neljä Ruusua - Matka on syvä

Jatkaa on hyvä kun on kädet täynnä

Voimaa kuljettaa tätä laivaa

Myrsky tuo vain rikkautta tullessaan

Itse irtisanouteneena muhun iski kohta: "Sä hukut siihe, jos purematta nielet.."

Vierailija
174/235 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää jutut on sellaisia missä tulee se tietty piste, jonka jälkeen rupeaa tapahtumaan. 

Kun kaikki toivo on mennyt. Miettikää Sofi Oksasen kirjaa Puhdistus. 

Tyttö oli ajettu huoraksi ja sitten kun siltä vietiin kaikki toivo se tappoi sutenöörinsä.

Ajatusta kannattaa pyöritellä päässään vähän pidempään.

Tämä pitänee paikkansa. Jossain kohtaa kaikilla on piste. Kun sitä painaa, rupeaa jotain tapahtumaan. Koskaan ei voi tietää mitä.

Vierailija
175/235 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ku kaikkia ei pysty hallitsee..

Vierailija
176/235 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En irtisanoutunut itse vaikka sekin oli harkinnassa vaan olin vuosia määräaikaisessa työsuhteessa. Esimies ilmoitti sitten ettei työspimustani jatketa ja kyyneleet valuivat silmistäni (olin niin onnellinen!) Esimies virnisteli ilkeästi ja tirskahti "että voi voi noinko koville se ottaa", sanoin "no ei helvetissä vaan olen niin onnellinen, KIITOS!" Esimiehen ilme oli kyllä näkemisen arvoinen, sitä on hauska muistella vielä pari vuotta tapahtuneen jälkeenkin :D

Vierailija
177/235 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ku kaikkia ei pysty hallitsee..

Tämä ei sovi narskuille

Vierailija
178/235 |
06.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkälaisia ovat sisäisessti vahvat ihmiset