Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään joka on irtisanoutunut työpaikasta tyhjän päälle?

Vierailija
04.12.2017 |

Mikä oli syy irtisanoutumiseen?

Kommentit (235)

Vierailija
101/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaisilla työpaikoilla voidaan huonosti? Huono johtaminenhan se.

Aina on helppo syyttää muita ja osoitella sormella abstraktioita kun oikea kysymys on että miksei itse pärjää.

Vierailija
102/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomalaisilla työpaikoilla voidaan huonosti? Huono johtaminenhan se.

Aina on helppo syyttää muita ja osoitella sormella abstraktioita kun oikea kysymys on että miksei itse pärjää.

Mitä abstraktista on siinä kun pomo HUUTAA? Kaikki on väärin tehty mutta ei kerro miten olisi kuulunut tehdä tai ohjeistaisi seuraavaa kertaa varten.

Ja kun kysyy niin HUUTAA lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Pitkään olin irtisanoutumista miettinyt, koska ihmisiä kohdeltiin siellä huonosti. Sitten eräässä vuorossa sain taas valitukset"tyhjästä" ja se riitti. Seuraavana päivänä irtisanouduin. Päivän ehdin olla työtön, ennen kun sain uuden työn. Ensin vain määräaikasen, mutta nykysyin vakituinen samassa firmassa.

Vierailija
104/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko ketään joka on irtisanoutunut työpaikasta tyhjän päälle?

Mikä oli syy irtisanoutumiseen?

Enpä tiedä moniakaan jotka itse olisivat irtisanoutuneet tyhjän päälle, mutta monia on kyllä irtisanottu tyhjän päälle.

Ja sitten tarkennetaan vielä sen verran, että eihän näissäkään tapauksissa koskaan "tyhjän päälle" jouduta, vaan sitten aletaan syömään yhteiskunnan tukia ja omaa omaisuutta, ja sitten lopulta se oma omaisuuskin on syöty pois, sen jälkeen sitten toimeentulotukea.

Lopputulos on se, että lasku sinun irtisanomisestasi kierrätetään sitten aina lopulta takaisin veronmaksajille, eli systeemi toimii kyllä ihan niinkuin pitääkin. Pitäisi vaan veronmaksajien ja valtion hallinnon älytä puolustaa huomattavasti ENEMMÄN omaa kansaansa ja heidän työhönsä kohdistuvaa KYSYNTÄÄ.

Näin ei asia toimi että vain pääomia suojellaan, mutta suomalaista työn kysyntää ei.

Vierailija
105/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo koshka olen kädetön puupää. Toimin silloin mm. kassa, hallipalikka, apupässi, bankotin siellä atomipartiossa, sit ne sano et ala vetää!!

Vierailija
106/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju todistaa oikeaksi faktan, että Suomi johtaa työpaikkakiusaamisen luvattuna maana. Hyvä että Suomi on ykkönen edes jossakin....eiku....

Vierailija
107/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairaus. Kuvitteli kollegoiden nauravan hänelle selkänsä takana. Paljon muitakin harhoja tuolla ihmisellä. Ei älynnyt ilmoittautua edes työvoimatoimistoon työttömäksi.

Mahdanko tuntea kyseisen henkilön, ainakin tiedän yhden samoin toimineen ihmisen.

Vierailija
108/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
109/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
110/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhhu hu hu hu!!

Vierailija
111/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun olen vaihtanut työpaikkaa niin olen ensin irtisanoutunut ja sitten vasta alkanut etsimään uutta. Sopii mulle paremmin noin.

Heh, ainakin pomot saa tässä ketjussa kunnolla kamaa niskaansa. Eipä siinä mitään, alaisella pitää toki olla oikeus haukkua pomonsa. Mutta jos kuitenkin sallitte yhden pomon näkemyksen, niin totean vaan, että kyllä sitä vikaa osaa olla alaisissakin. Sitä oikein välillä toivoo, että tietyt persoonat osaisivat tehdä johtopäätökset ja lähteä lätkimään. No, onneksi näistä pääsee sitten YT:ssä viimeistään eroon.

Alaisen ongelma ei yleensä ikinä ole osaaminen, vaan yksinkertaisesti väärä asenne. Pikkuisen liian pitkään kun on ollut samassa firmassa, niin sitä alkaa kuvittelemaan kaikenlaista...esim. että on korvaamaton. No, ei ole. Enkä ole itsekään, tietenkään.

Ainakin itse, ja veikkaanpa että muutkin pomot miettivät todella paljon miten näiden hankalien tapausten motivaatiota saisi nostettua. Se vaan on joskus todella vaikeaa, koska siihen vaikuttaa paljon muukin kuin johtaminen. Esim. työkavereilla ja heidän persoonilla on iso merkitys.

En tajua yhtään puhetta näistä narsisteista sun muista. Itse en ole koskaan tavannut yhtään narsistia. Kaikki esimiehini ja alaiseni ovat olleet normaalityyppejä. Erilaisia persoonia kyllä, mutta kaikkien kanssa on toimeen tultu ja töitä tehty. Jos tekijä näkee narsisteja joka työpaikassa missä on, niin kenessäkähän se narsismi silloin piilee?

Sellaista vielä, että tiedän itse, että kaikki alaiseni ei pidä minusta. Se johtuu pitkälti siitä, että vaadin paljon. Vaadin tulosta, enkä puuhastelua. Vaadin keskittymistä oikeisiin asioihin, enkä vain niihin mitä on kiva tehdä. Sanon tämän myös usein ääneen, jotta jokainen ymmärtää sen. Ja jos tästä ei pidä, niin ei kai siinä tekijällä hirveästi ole vaihtoehtoja, vai onko? Se on tulos tai ulos. Tai minä en ainakaan keksi muuta.

Vierailija
112/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijän suurin valta työnantajaa kohtaan on oikeus irtisanoa itsensä.

Jos nykyinenkin työnantaja sinut on joskus palkannut ja on valmis maksamaan sinulle palkkaa, niin miksei irtisanouduttuasi jokin toinenkin firma olisi?

Työnantajalle tulee kalliiksi jatkuva uusien rekrytointi, miksei pässipomot tajua tätä ?

Vierailija
113/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tätini. Ikävä pomo ja täti kyllästyi siihen. Hyvin elellyt ilman palkkatyötäkin. Oli 50v jättäessään työn.

Rikas täti? Vai mieskö töissä minkä varassa talous?

Vierailija
114/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni on kaksi alaista irtisanoutunut. 

Toinen toisen työn takia ja toinen ilman syytä.

Mikäli tulee lisää näitä ilman syytä irtisanoutuvia tai huomaan, että organisaatiostani lähtee useampi ihminen kuin on normaalia, niin katson kyllä peiliin.

Vierailija
115/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä itse. En jaksanut enää ja nyt pidän vuoden vapaata ja nostelen kovalla työllä tehtyjä liitonrahoja. Minä olen ansainnut joka ikisen sentin. Nyt käytän omia rahojani vuoden verran.

Anteeksi vain, mutta n 90% ansiosidonnaisestasi on ihan julkisia verovaroja. Vain pieni osa koostuu työttömyyskassan jäsenmaksuista.

Jep, tällä nykyjärjestelmällä pönkitetään vain ammattiliittoja. Kaikin puolin reilumpi järjestelmä olisi valtiollinen työttömyyskassa. Ja vielä reilumpi olisi työttömyysriskin pohjalta porrastettu työttömyysvakuutusmaksu.

Itse jättäydyin v. 2011 nelikymppisenä ns. irtopohjalle ja hakeuduin opiskelemaan uutta ammattia. Parasta mitä olen aikuisiällä tehnyt.

Hallitus ei pidä työttömän puolta.

Vierailija
116/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouman123 kirjoitti:

Joka kerta kun olen vaihtanut työpaikkaa niin olen ensin irtisanoutunut ja sitten vasta alkanut etsimään uutta. Sopii mulle paremmin noin.

Heh, ainakin pomot saa tässä ketjussa kunnolla kamaa niskaansa. Eipä siinä mitään, alaisella pitää toki olla oikeus haukkua pomonsa. Mutta jos kuitenkin sallitte yhden pomon näkemyksen, niin totean vaan, että kyllä sitä vikaa osaa olla alaisissakin. Sitä oikein välillä toivoo, että tietyt persoonat osaisivat tehdä johtopäätökset ja lähteä lätkimään. No, onneksi näistä pääsee sitten YT:ssä viimeistään eroon.

Alaisen ongelma ei yleensä ikinä ole osaaminen, vaan yksinkertaisesti väärä asenne. Pikkuisen liian pitkään kun on ollut samassa firmassa, niin sitä alkaa kuvittelemaan kaikenlaista...esim. että on korvaamaton. No, ei ole. Enkä ole itsekään, tietenkään.

Ainakin itse, ja veikkaanpa että muutkin pomot miettivät todella paljon miten näiden hankalien tapausten motivaatiota saisi nostettua. Se vaan on joskus todella vaikeaa, koska siihen vaikuttaa paljon muukin kuin johtaminen. Esim. työkavereilla ja heidän persoonilla on iso merkitys.

En tajua yhtään puhetta näistä narsisteista sun muista. Itse en ole koskaan tavannut yhtään narsistia. Kaikki esimiehini ja alaiseni ovat olleet normaalityyppejä. Erilaisia persoonia kyllä, mutta kaikkien kanssa on toimeen tultu ja töitä tehty. Jos tekijä näkee narsisteja joka työpaikassa missä on, niin kenessäkähän se narsismi silloin piilee?

Sellaista vielä, että tiedän itse, että kaikki alaiseni ei pidä minusta. Se johtuu pitkälti siitä, että vaadin paljon. Vaadin tulosta, enkä puuhastelua. Vaadin keskittymistä oikeisiin asioihin, enkä vain niihin mitä on kiva tehdä. Sanon tämän myös usein ääneen, jotta jokainen ymmärtää sen. Ja jos tästä ei pidä, niin ei kai siinä tekijällä hirveästi ole vaihtoehtoja, vai onko? Se on tulos tai ulos. Tai minä en ainakaan keksi muuta.

Vaikutat pelottavalta. Odotat oikein YT-potkujen antamista. Taidat edesauttaa YTiden järjestämistä.

Oletko koskaan menestynyt työssäsi ja edennyt firman sisällä? Epäilen asiaa kovin.

Vierailija
117/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähtenyt työpaikkakiusaamisen seurauksena. Maksoin 3kk laskut etukäteen ja elin lopputilillä sen karenssiajan. Tarkemmin ajatellen olisi pitänyt hakea sairaslomaa. Olin työkykyinen seuraavaksi reilun vuoden päästä.

Vierailija
118/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähtenyt työpaikkakiusaamisen seurauksena. Maksoin 3kk laskut etukäteen ja elin lopputilillä sen karenssiajan. Tarkemmin ajatellen olisi pitänyt hakea sairaslomaa. Olin työkykyinen seuraavaksi reilun vuoden päästä.

Työpaikkakiusaaminen tekee työkyvyttömäksi usein pysyvästi. Tsemit sulle ❤

Vierailija
119/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan potkun perseeseen, mutta kun pomo ei potkase mua ulos!! Vieläkin oon täällä ns. sinko-simona, v*tu et v*tuttaa!!

Vierailija
120/235 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat pelottavalta. Odotat oikein YT-potkujen antamista. Taidat edesauttaa YTiden järjestämistä.

Oletko koskaan menestynyt työssäsi ja edennyt firman sisällä? Epäilen asiaa kovin.

Höps. Yhdet YT:t oli tuossa joku vuosi sitten, jossa kengittiin firmasta kaikki turhat tekijät pois. Prosessi oli menestys - heidän tilalle saatiin pelkästään hyviä tyyppejä (oli tuuria, myönnän).

Tässä kannattaa nyt taas muistaa se, että se _kaikkien_ tekijöiden etu, että firmassa on vain motivoituneita tekijöitä. Se on siis ihan tekijöidenkin etu. Itse asiassa sanoisin jopa että aloite tulee monesti ihan sieltä alaisilta, että miksi helvetissä tuo <työkaveri x> on meillä töissä.

Niin, siis tottakai edistän ja edesautan kaikkea, joka on firman (lue: omistajien, tekijöiden, asiakkaiden) etujen mukaista. Joskus se vaatii jopa sitten YT:tä.

Se, että joku potkisi ihmisiä huvikseen, on täyttä legendaa. Se on oikeasti vittumaista, vaikka sille olisi syykin.

Arvauksesi saattoi mennä ihan hivenen väärin, tosin en ala saavutuksillani rehentelemään. Uskon että ymmärrät mistä on kyse. Viimeistään sen ymmärtää siinä vaiheessa, kun omaa rahaa on pelissä reilusti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi