Kuinka monta aloitetta keskivertomies saa naisilta elämänsä aikana?
Kymmeniä? Satoja? Tuhansia? Kymmeniätuhansia? Ei yhtään?
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Keksiiköhän kukaan että mistä se mahtaa johtua etteivät miehet tee aloitteita? Hmm..
Kukaan ei tylytä pahemmin kuin nainen jota "liian alhaista tasoa" oleva mies yrittää lähestyä. Se on ihan sama mikä on tekniikka, tai repliikki niin tylyä on kohtelu aika usein. Aika moni mies tietää mistä puhun. Siksi hyvin moni ihan hyvä mies on jättäytynyt näistä leikeistä kokonaan pois. Hyvätahtoisesti jos keräät rohkeutesi, menet puhumaan, niin naisista iso osa suorastaan sylkee päälle. Ei se kyllä lisää halua edes yrittää. Kaikki kun eivät osaa niitä niljakkaita pelimiesjuttuja jotka uppoavat vaikka väitetään että ne eivät uppoa. Eikä kaikki miehet halua leikkiä mitään pelimiehiä.
Vaikea uskoa. Jos olet jo naiselta saanut katseen ja hymyn joka kannustaa lähestymään, niin miksi hän tekisi noin? Ja miksi kukaan lähestyisi naista, johon ei ole saanut edes katsekontaktia?
Miehet pilaavat aloitteen usein niin, että esittävät jonkun törkeän ahdistelevan aivopierun tai jäävät jankkaamaan jotain ulkonäöstä, eivätkä osaa olla kiinnostuneita aidosti tai alkavat puhumaan ongelmistaan. Miksi ei voi vain jutustella ystävällisesti, reippaasti ja normaalisti sekä kiinnostuneesti ja viedä siiten, jos aiheelliseksi näkee, asian seuraavalle tasolle. Ja sekin pitää tehdä niin sivistyneesti ja maltilla eikä niin, että no saako sulta vai ei.
Siitä huolimatta että olen erakoitunut ja tapaan ihmisiä vain harvoin, niin saan silti aloitteita aika usein.
Viimeksi pari viikkoa sitten, mutta annoin pakit.
Mukava ihminen ja olen tuntenut hänet pitkään, mutta ei siitä mitään olisi tullut.
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Siitä huolimatta että olen erakoitunut ja tapaan ihmisiä vain harvoin, niin saan silti aloitteita aika usein.
Viimeksi pari viikkoa sitten, mutta annoin pakit.
Mukava ihminen ja olen tuntenut hänet pitkään, mutta ei siitä mitään olisi tullut.
Ai niin ja pyrin pukeutumaan mahdollisimman tylsästi, sillä en halua ylimääräistä huomiota.
Itse olen 29 v ruma ja tissitön nainen ja olen saanut miehiltä tasan yhden aloitteen. Kaikki muut olen joutunut tekemään itse.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kyllä tehnyt varmaan yli sata aloitetta elämäni aikana, joten en usko, että se olisi ainakaan mitenkään vähäisempää miesten suuntaan. Päin vastoin. Tajuaako miehet, että mikä on aloite? Olen usein mennyt juttelemaan miehille baareissa, mutta useimmiten siitä ei seuraa yhtään mitään muuta kuin juttelua, korkeintaan joku kömpelö seksiehdotus. Kerrankin kaksi miestä istui pöydässä ja menin juttelemaan heille yksin, mutta kumpikaan heistä ei sanonut sanaakaan. Mietin, olivatko homoja, vai mikä oli. Mutta en lannistunut.
Naisten aloitteet ovat usein niin kryptisiä älykkyystestejä että normimies ei tajua niitä aloitteiksi.
Ei auta vaikka nainen omassa päässään kuvittelee tekevänsä selviä liikkeitä, että mies tajuaisi ne. Ne pitää sanoa kirjaimellisesti, kuin autistille.
Usein miehet ovat saaneet kokemuksia naisista jotka ovat tutustumisen ja juttelun jälkeen kertoneet miehelle miehen aloitteen jälkeen. "Kuvitteletko että olisin muka ihastunut. En todellakaan. Halusin olla vain kaveri, mutta oletkin sika."
Miehet ovat yleensä saaneet niin monta kertaa nenilleen, että varovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime yökerhokeikka oli aikamoinen: neljä naista aloitteellisina. 2 n. 45v (taso 7), 1 n. 30 (taso 7), 1 19v (taso 9). Harmi vain, että itse tuhlasin aikaani sellaiseen joka ei kiinnostustaan osoittanut ja ketä en vähemmän yllättäen siten myöskään saanut. Eli paha arviointivirhe.
T: mies tasoa 7.
Mä en laske yökerho aloituksia. On helppo lähestyä humalassa. Vain selvinpäiset iskuyritykset lasketaan imo.
Ainiin, mutta eihän suomessa tehdä aloitteita kuin kännissä. Seksiäkin harrastetaan kännissä kun ei silmiin uskalla muuten katsoa. Lapset siitetään kännissä.
Naisten aloitteista karkeasti arvioiden n. kolmannes tullut työelämässä työpäivän aikana. Joko kollegoilta tai asiakkailta. Pääosa sillai että on jo aiemmin oltu joskus kasvotusten ja loput pelkkien puhelin tai meilikeskusteluiden perusteella, eli tavallaan sokkona ilman visuaalista kontaktia.
T: mies tasoa 7.
Eli ystävällisin terveisin tarkoittaa että lähetkö panee?
Tuskin, mutta esim. "haluaisitko lähteä joskus kahville/ulos/oluelle/syömään" saattaa monesti tarkoittaa, etenkin jos kutsu käy naisen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
No aika montakin kun määritelmänä pidetään sitä että kiva tyttö kysyy paljonko kello on? XD
Keskivertomies muka? Bah!
Alfa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksiiköhän kukaan että mistä se mahtaa johtua etteivät miehet tee aloitteita? Hmm..
Kukaan ei tylytä pahemmin kuin nainen jota "liian alhaista tasoa" oleva mies yrittää lähestyä. Se on ihan sama mikä on tekniikka, tai repliikki niin tylyä on kohtelu aika usein. Aika moni mies tietää mistä puhun. Siksi hyvin moni ihan hyvä mies on jättäytynyt näistä leikeistä kokonaan pois. Hyvätahtoisesti jos keräät rohkeutesi, menet puhumaan, niin naisista iso osa suorastaan sylkee päälle. Ei se kyllä lisää halua edes yrittää. Kaikki kun eivät osaa niitä niljakkaita pelimiesjuttuja jotka uppoavat vaikka väitetään että ne eivät uppoa. Eikä kaikki miehet halua leikkiä mitään pelimiehiä.
Vaikea uskoa. Jos olet jo naiselta saanut katseen ja hymyn joka kannustaa lähestymään, niin miksi hän tekisi noin? Ja miksi kukaan lähestyisi naista, johon ei ole saanut edes katsekontaktia?
Miksi vähättelet miesten kokemuksia? Ei hymy tai katse ole mikään aloite. Varsinkaan jos miehellä on takana useampi huono kokemus aloitteellisuudesta, niin silloin seuraavan aloitteen tekoon tarvitsee naisen puolelta jotain pikkuisen konkreettisempaa kuin mystisen hymyn tai pari sekuntia kestävän katseen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet pilaavat aloitteen usein niin, että esittävät jonkun törkeän ahdistelevan aivopierun tai jäävät jankkaamaan jotain ulkonäöstä, eivätkä osaa olla kiinnostuneita aidosti tai alkavat puhumaan ongelmistaan. Miksi ei voi vain jutustella ystävällisesti, reippaasti ja normaalisti sekä kiinnostuneesti ja viedä siiten, jos aiheelliseksi näkee, asian seuraavalle tasolle. Ja sekin pitää tehdä niin sivistyneesti ja maltilla eikä niin, että no saako sulta vai ei.
Ehkä, mutta nämä töksäyttelevät ja röyhkeät miehet myös saavat naisilta usein vastakaikua. He eivät välitä mitä muut heistä ajattelevat ja siirtyvät pakkien jälkeen seuraavaan naiseen. Lopulta yritys tuottaa varmasti tulosta. Ei välttämättä siltä kauneimmalta tai tasokkaimmalta, mutta tulosta kyllä syntyy.
Aloitteet voi karkeasti jakaa kahteen ryhmään.
1. Selkeät aloitteet jotka sisältävät sosiaalisen riskin torjunnasta
- "lähdetkö treffeille", "satutko olemaan vapaa", "olen jo pitkään ollut kiinnostunut sinusta"
- fyysinen aloite joka olisi ahdistelua jos kohde olisi työkaveri, luokkakaveri, tms
2. Tulkinnanvaraiset "aloitteet" (huomaa lainausmerkit) joissa ei oteta riskiä torjutuksi tulemisesta
"Merkitsevä katse", kääntyminen mieheen päin, arvoituksellinen hymy, jne. Nämä aloitteet on aina mahdollista vetää takaisin. "Mikä aloite? Minähän vain katselin siihen suuntaan ja hymyilin kun jukeboksista tuli lempparibiisi". Tällainen ei ole aloite, enemmänkin hienovarainen vihje että mies voisi tehdä aloitteen.
Kyllä niitä aloitteita on tullut naisilta ja paljon, ja ihan suorasukaisiakin, ja en ole julkkis tai mikään adonis omasta mielestäni. Joskus olen tajunnut aloitteen vasta myöhemmin kun en ole varmaankaan uskonut että niinkin kaunis nainen olisi ollut minusta kiinnostunut, voih omaa tyhmyyttäni
Välimallin jätkä, 43 vuotta, kaksi (2) ehdotusta.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska tuo vaatii enemmän taitoa kuin kuvittelet. Et ymmärrä sitä, koska naisena et juuri tee aloitteita eikä sinulta odoteta täydellistä suoritusta.
Itse saamani naisten aloitteet ovat olleet täydellistä burgerointia (lähdin silti treffeille, jospa nainen oli vain ujo?) tai ympärihumalaisten keski-ikäisten naisten kopelointia ja heittoja tyyliin "ootsshää joku pisnesmies".
Mieheltä odotetaan samanaikaisesti rentoutta mutta myös päättäväisyyttä, kiinnostuksen osoittamista mutta myös ei-takertuvuutta, kevyttä jutustelua mutta myös määrätietoista etenemistä kamusektorin välttämiseksi, kopeloinnin välttämistä mutta myös juuri oikeaan aikaan ja oikealla tavalla fyysistä aloitteellisuutta, jne. Kaikki tää on suoritettava tismalleen oikein, tai naisen fiilikset lopahtavat ja tämä tulkitsee että a) mies oli sika b) ei ollut kemiaa.
Jos naisten aloitteille olisi samat vaatimukset kuin miesten aloitteille, naiset saisivat pakit 99,99% tapauksista.
Ennen nuoret vietti viikonloppuja ja aikaa ihmisten parissa ja tottakai tuli aina aloitteita puoleen ja toiseen.
Nykyään nuoret päivystää päätteen takana yksikseen:(
Tampereen poika kirjoitti:
Kyllä niitä aloitteita on tullut naisilta ja paljon, ja ihan suorasukaisiakin, ja en ole julkkis tai mikään adonis omasta mielestäni. Joskus olen tajunnut aloitteen vasta myöhemmin kun en ole varmaankaan uskonut että niinkin kaunis nainen olisi ollut minusta kiinnostunut, voih omaa tyhmyyttäni
Älä muuta sano.
Kerran kaunis solakka pitkä nainen tuli juttelemaan minulle ja juteltiin koko ilta. En tajunnut että hän yritti iskeä minut. Sain vasta myöhemmin tämän selville:(
..olen paska paska paska........
Vierailija kirjoitti:
Ennen nuoret vietti viikonloppuja ja aikaa ihmisten parissa ja tottakai tuli aina aloitteita puoleen ja toiseen.
Tätä olin tulossa sanomaan. Ihan säälittää nykynuoret, niin vaikeaksi on mennyt livenä tutustuminen. Me hengailtiin kylillä erilaisissa porukoissa, joku toi mukanaan omia tuttujaan ja näin pääsi tutustumaan aina uusiin tyyppeihin. En muista mitään ihmeellistä aloiterumbaa, vaan tutustumisen kautta alettiin pitää seuraa tiiviimmin ja sitten jo seukattiin ilman sen ihmeellisempiä aloitteita.
Kyllä kaikki oli ennen paremmin.
Tampereen poika kirjoitti:
Huonosta huomiokyvystäkö johtuu, etten vielä kypsään ikään tultuani ole huomannut yhtään aloitetta.
#
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olin tulossa sanomaan. Ihan säälittää nykynuoret, niin vaikeaksi on mennyt livenä tutustuminen. Me hengailtiin kylillä erilaisissa porukoissa, joku toi mukanaan omia tuttujaan ja näin pääsi tutustumaan aina uusiin tyyppeihin. En muista mitään ihmeellistä aloiterumbaa, vaan tutustumisen kautta alettiin pitää seuraa tiiviimmin ja sitten jo seukattiin ilman sen ihmeellisempiä aloitteita.
Kyllä kaikki oli ennen paremmin.
En tiedä onko tuo nykynuorten toisiinsa tutustuminen sen vaikeampaa kuin ennenkään. Ainakin tytär on pyörinyt aina sekaporukoissa, ensin luokkakaverien muodostamissa, sitten yläkouluiässä rinnakkais- ja myöhemmin myös ylempi-alempiluokkalaisten. Muut kaupungin koulut jossain vaiheessa mukaan, lukioaikana koulukavereiden lisäksi myös amikset, yliopistossa omat piirinsä sitseineen ja muine rientoineen. Aina on seurustelukumppaneita löytynyt, enkä usko että mitään ihmeellisiä aloiteriittejä on käyty läpi.
Baareista tosi harvat tuntuvat nykyään seuraa etsivän, joten laaja kaveripiiri kuitenkin tarvitsee olla jotta voi tutustua uusiin ihmisiin. Kun on tekemisissä ihmisten kanssa ihan muutenkin kuin sitä kumppania metsästäen, niitä mukavia tyyppejä tulee vastaan ja niistä sitten voi löytyä myös se oma kulta.
Enemmän tuo aloitehomma tuntuu olevan aikuisten, kenties ensimmäistä kertaa parisuhdemarkkinoilla olevien ihmisten ongelma. Saattaapa olla, että olisi minunkin ongelmani, jos tästä vielä vapaille markkinoille joutuisin palaamaan.
Mikähän se etu mahtaa olla? Jos näen esim baarissa kiinnostavalta vaikuttavan miehen ja hän on selvästi iskenyt silmänsä johonkin toiseen naiseen ja/tai hän selkeästi väistää katsettani, niin eipä tulisi mieleenkään mennä juttusille.
Jos hän vastaa katsekontaktiin, hymyilee ja muutenkin osoittaa huomanneensa, niin sillä nyt ei enää paljon ole merkitystä kumpi tulee ekana moikkaamaan.
Ja kun ujoista, hiljaisista ja syrjäänvetäytyvistä miehistä en joka tapauksessa ole kiinnostunut niin yleensä ne kiinnostuksrn herättäneet miehet eivät epäröi tulla jutulle.