Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset "tunnustaa tunteensa" ihastukselleen?

Vierailija
03.12.2017 |

Voiko olla mitään vaivaannuttavampaa ja epäromanttisempaa kuin joku epävarma "mulla on tunteita sua kohtaan" -änkytys?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän alkuvaiheessa saa sanoa toiselle edes olevansa ihastunut. Kun itse aikoinaan virheekseni tein saman, tuli vastauksena naiselta närkästynyt NO TARVIIKO NIISTÄ TUNTEISTA NYT ALKAA HÖPÖTTÄMÄÄN. Muutenkin naisille vaikuttaa olevan punainen vaate, että mies ilmaisee sanoin mitä tuntee. Aika kylmää.

Vierailija
22/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eihän alkuvaiheessa saa sanoa toiselle edes olevansa ihastunut. Kun itse aikoinaan virheekseni tein saman, tuli vastauksena naiselta närkästynyt NO TARVIIKO NIISTÄ TUNTEISTA NYT ALKAA HÖPÖTTÄMÄÄN. Muutenkin naisille vaikuttaa olevan punainen vaate, että mies ilmaisee sanoin mitä tuntee. Aika kylmää.

Joko olisi aika aloittaa ketju, jossa ihmetellään ja valitetaan että miksi miehet eivät puhu tunteistaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli sellainen tilanne, että olin eroamassa omasta avopuolisostani ja tämä mies oli puolisen vuotta aiemmin eronnut entisestä suhteestaan. Todella pitkään oli ollut kaikenlaista flirttiä, kissa ja hiiri-leikkiä ja tunteista vihjailua. Mitään perinteisessä mielessä pettämistä ei ollut, mutta päätin lopulta kertoa tunteitani, kun ei sitä tilannetta sellaisenaan enää kestänyt.

Vierailija
24/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos susta tykätään niin ei kai sun sitten ole tarvinnut.

Vierailija
25/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos susta tykätään niin ei kai sun sitten ole tarvinnut.

Ja siis itse teen sen siksikin, että en halua olla se viides joka otetaan, jos muita ei saa. Se olen joko minä, nyt, tai sitten se en ole minä, koskaan.

Vierailija
26/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän suorasta, rehelisestä lähestymistavasta.

Jos rykkään, näytän ja sanon sen, so simple.

Mikdi pitäisi feikata? Miksi pitäisi peitellä?

Pidän miehestä joka on rehellinen tuntteissaan, ja uskaltaa näyttäää sen. Se on kunnioiitusta myös toista kohtaan. Pelimiehet oksettaa, ja estyneet ovst turn off.

Vierailija
27/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on tunteita" vierittää vastuun tunteista niiden kohteen niskaan, vaikka tämä ei niitä haluaisi. "Lähtisitkö treffeille?" on reilumpi tapa kertoa asia - julkistamatta heti tunteiden syvyyttä. Ei ole ihastumisen kohteen tehtävä toimia onnettoman ihastujan terapeuttina tai pyydellä anteeksi omien tunteidensa puutetta. 

Vierailija
28/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu suomalainen nainen on iljettävä.

Vierailija
29/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen itsekin että miksi ihmeessä ihmiset haluavat avautua tunteistaan ilman selkeää vastakaikua.

Koska eivät ole kokeneita pelureita eivätkä siksi osaa tulkita, mikä on vastakaikua ja mikä ei. 

Vierailija
30/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla mitään vaivaannuttavampaa ja epäromanttisempaa kuin joku epävarma "mulla on tunteita sua kohtaan" -änkytys?

No millä helvetillä ne suhteet sitten alkaa?

Toivottavasti ei ainakaan noin teinimäisesti ja epävarmasti.

Sit se nainen lähtee omille teille, kun et ilmaissut tunteita selkeästi....

Kuka muka haluaa kuulla jotain "mulla on tunteita sua kohtaan" -tunnustuksia? Tuollainen on turn off vaikka olisi itsekin ihastunut siihen toiseen. Kiinnostuksensa ja ihastuksensa voi ilmaista myös olematta epävarma teini.

Ei ole turn-off.

Vierailija
31/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mulla on tunteita" vierittää vastuun tunteista niiden kohteen niskaan, vaikka tämä ei niitä haluaisi. "Lähtisitkö treffeille?" on reilumpi tapa kertoa asia - julkistamatta heti tunteiden syvyyttä. Ei ole ihastumisen kohteen tehtävä toimia onnettoman ihastujan terapeuttina tai pyydellä anteeksi omien tunteidensa puutetta. 

Miksi pyytäisit anteeksi tunteiden puutetta? En mä ainakaan pyydä, jos mulla ei niitä ole.

Vierailija
32/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kysyisi treffeille siksi, että jos toista ei sitten mun seura kiinnostaisikaan suhteeseen asti, niin en tuhlaisi aikaani häneen. Koska tunteeni tunnustan vain jos itselläni niitä jo on. Ja myös jos olen tilanteessa, josta tilanteen luonteesta johtuen toinen saattaa olla hakeutumatta jatkuvasti seuraani, mutta en ole varma, mistä syystä. Mulla on ikään kuin siinä vaiheessa jo liian paljon pelissä, mennäkseni treffeille katsomaan. Jos toinen EI OLE ollut kiinnostunut minusta, ja tunteista tietäminen inhottaa, en usko hänen koskaan voivan rakastaa minua.

Vierailija
33/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kokeilla ulkomaalasia naisia. Suomalainen nainen on henkisesti sairas.

Vierailija
34/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteiden tunnustaminen on minusta ihan ok. Toki kiusallisia tilanteita voi tulla, jos toinen ei olekaan kiinnostunut.

Sen sijaan on erittäin epämiellyttävää, jos eksä tms. lähestyy sähköpostilla tai sosiaalisen median kautta ja tunnustaa tunteitaan. Itselleni sattui tällainen tilanne vastikään, ja oli kyllä kiusallista ja meni päivä pilalle, itse asiassa koko viikko taisi mennä pilalle. Kyseessä oli vieläpä vuosia sitten tapahtunut tapailusuhde, jossa vastapuoli kohteli minua kylmästi ja välinpitämättömästi. Nyt sitten tunnustaa minulle tunteitaan, latelee onttoja kohteliaisuuksia ja vuodattaa minulle sentimentaalista sontaa. Vaikka tapahtuneesta on jo vuosia eikä ko. henkilö tunne minua ollenkaan tai tiedä nykyisestä elämästäni mitään! On suorastaan loukkaavaa, että hän kuvittelee tuntevansa minut, sijoittaa minuun ominaisuuksia, joita minussa ei välttämättä ole ja näkee tapailussamme merkityksiä, joita siinä ei ikinä ollut. Voi yrjö!

Ehkä vähän ohis, mutta tuli vain mieleen. 

Vierailija
35/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka haluaa kuulla jotain "mulla on tunteita sua kohtaan" -tunnustuksia? Tuollainen on turn off vaikka olisi itsekin ihastunut siihen toiseen. Kiinnostuksensa ja ihastuksensa voi ilmaista myös olematta epävarma teini.

Tajuttiin, että olet vähän yksinkertainen. Kysypä äidiltä, miten nämä hommat menee:)

Vierailija
36/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina sanonut ihastuksen kohteelle kun hetki on sopiva että "olen ajatellut sinua paljon". En mitään tunteista. Se saa naiset kysymään että miksi. Sit mä kerron. Enkä silloinkaan puhu tunteista. Toimii hyvin.

M36

Vierailija
37/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin totta. Se että "tunnustat tunteesi" niin annat aika ison vastuupallon sille toiselle, että nyt ollaan sitten vakavasti liikkeellä. 

Kaikkein noloimpia on nämä että neuvotaan vaikka jollekin työkaveriinsa ihastuneelle että "tunnusta hänelle tunteesi". Eli ihan puun takaa yhtäkkiä heitetään tunnepallo, "ota koppi". Se on vaivaannuttavaa molemmille osapuolille. Fiksumpi olisi tehdä se kiinnostus ensin selväksi vähän epäsuoremmin, tunnustella maaperää, pyytää vaikka ulos. Kyllä meidän kulttuurissa toi ymmärretään kiinnostukseksi.

Eli ei tosiaan aleta tunnustelemaan niitä tunteita jos toisella ei ole edes mitään hajua missä mennään. Muutenkin tuo "tunnustaminen" kuulostaa kuin olisi jotenkin syyllinen ja olisi salaillut jotain. Eri asia jos selvästi ollaan jo vähän pidemmällä tutustumisessa ja voi sitten vaikka sanoa jotain tunteistaan mutta ei "tunnusteta" niitä kuin jotain salattua murhaa.

Vierailija
38/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuttiin, että olet vähän yksinkertainen. Kysypä äidiltä, miten nämä hommat menee:)

Äiti vastasi, että "se joka toista yksinkertaiseksi haukkuu, on itse sellainen".

Vierailija
39/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyytäisit anteeksi tunteiden puutetta? En mä ainakaan pyydä, jos mulla ei niitä ole.

Hienoa että sinä osaat antaa rukkaset pelkällä olankohautuksella. Useimmille meistä on vaikea tilanne, kun joutuu antamaa pakit ystävälle tai muuten mukavalla henkilölle. Siksi on kohteliasta tehdä aloite hienovaraisesti, oksentamatta koko tunnelatausta sen kohteen syliin yhdellä kertaa. 

Vierailija
40/51 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tunnustan tunteeni, jos sellaisia on. Haluan olla rehellinen sekä ehkä selitellä ihastunutta/kömpelöä/noloa käytöstäni sille ihastukseni kohteelle.

Toki se yleensä liittyy siihen, että vastakaikua ei ole tai toinen on varattu, sillä muutenhan tilanne etenisi luontevammin, joten tunteita ei tarvitsisi niin muodollisesti tunnustaa.

Ja siis kyllä mä sitä teoillanikin ilmaisen, mutta ihastuessani muutun vain tosi vaivautuneeksi ja "dorkaksi" helposti, mikä nolostuttaa itseänikin. Parisuhteessakin olen avoin ja kerron usein, kuinka tykkään siitä toisesta sekä ilmaisen asiaa toki myös teoillanikin.

T. Hiljattain tunteensa tunnustanut ja sen myötä pakit saanut nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme