Pitkässä suhteessa olevat, oletteko uusineet kihla- ja vihkisormuksenne?
Valitsitteko saman tyyliset kuin aiemmin? Kalliimmat/halvemmat?
Tuliko kaiverruksia?
Mitä teitte vanhoille sormuksille?
Meillä oli aiemmin kultasormukset, nyt hankittiin titaaniset ja täysin eri tyyliset. Maksoivat yhteensä 360€, eli edulliset. Kaiverruksiakaan ei otettu, koska haluttiin sormukset heti mukaan. Myyjälle oli pakko selventää että ollaan oltu naimisissa jo 30 vuotta, kun vähän ihmetteli että vihkisormuksia niin kiireessä hankitaan 😅
Ei tässä nyt millään kaiverruksilla ole väliä, pitkän yhdessäolon jälkeen, mutta haluttiin silti sormukset.
Kommentit (19)
Kalliimmat mutta saman tyyliset. Vanhat katosi
Ei, ostettiin kerralla mieleiset. Tosin nyt pitää miehelle ostaa uusi, kun väljäksi käynyt sormus putosi uintiretkellä järven pohjaan. Varmaankin haluaa samanlaisen tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Teetettiin vanhoista uudet.
Sama. Miehellä lisättiin vanhaan sormukseen kultaa. Minulla lisättiin timantteja ja malli vaihtui.
Oli kuitenkin pakko suurentaa kokoa.
Ei. Miehen sormus on kyllä kerran jouduttu katkaisemaan että saatiin pois sormesta, sitä sitten vähän isonnettiin, että mahtui takas sormeen. Itse en käytä sormuksiani vaan ne on korurasiassa.
Tavallaan uusittiin. Ostettiin kummallekin uusi sormus vihkisormukseksi kihlasormusten tilalle. Täysin eri tyyliset ja paljon kalliimmat.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ostettiin kerralla mieleiset. Tosin nyt pitää miehelle ostaa uusi, kun väljäksi käynyt sormus putosi uintiretkellä järven pohjaan. Varmaankin haluaa samanlaisen tilalle.
Mekin ostettiin mieleiset, silloin nuorina opiskelijoina. Nyt viisikymppisenä maku on vähän eri kuten myös varallisuus, ja kun minulle ei vanha sormus enää mahtunut ja miehen sormus oli vääntynyt, ostettiin nyt paljon kauniimmat kuin nuorina.
Meillä molemmilla menossa jo toiset kihlasormukset, koska aiemmat hukkuneet kertaalleen tässä 25 vuoden aikana, mutta hankittiin kyllä ihan samanlaiset.
Miehellä on kaksi sormusta, minulla neljä. Eri tyylisiä ja sopii eri tilaisuuksiin ja eri asukokonaisuuksiin. Ei kaiverruksia.
Kerran luulin jo joutuvani hankkimaan uuden kihlasormuksen kun vanha oli hetken kadoksissa. Onneksi kuitenkin löytyi. En haluaisi korvata sormuksia uusilla, vanhoilla on niin paljon tunnearvoa.
Mutta jos ei sitä kihlasormusta olisi löytynyt, niin samanlaisen olisin hankkinut tilalle.
Minulla on menossa kolmannet sormukset. Edelliset kävivät pieniksi. Olin hyvin laiha naimisiin mennessämme.
En rupea ostamaan toista sormusta enää, heittää vaan senkin laatikkoon.
Ei, koska näillä on tunnearvoa, eikä maku ole vuosikymmenten saatossa muuttunut. Kerran on vihkisormusta pitänyt suurentaa.
Siis ihan käypiä sormuksia vaihdatte uusiin? Ymmärrän, jos on rikki tai hukkunut tai liian pieni/suuri, mutta ihan toimiva vaihdetaan?. Tunnearvohan on siinä alkuperäisessä. Voihan sen lisäksi ostaa toisen viereen, jos haluaa. Hassuja ootte.
35 vuotta yhdessä
Molempien sormukset on jossain laatikon pohjalla, eivät siis ole käytössä. Naimisissa ollaan oltu 35 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan käypiä sormuksia vaihdatte uusiin? Ymmärrän, jos on rikki tai hukkunut tai liian pieni/suuri, mutta ihan toimiva vaihdetaan?. Tunnearvohan on siinä alkuperäisessä. Voihan sen lisäksi ostaa toisen viereen, jos haluaa. Hassuja ootte.
35 vuotta yhdessä
Ei. Me ostettiin uudet, koska minulle ei vanhat sormukset enää mahtuneet, ja mies ei saanut omaa sormustaan enää sormesta pois ilman ihovaurioita 😅 Nyt on molemmilla sopivat. Ap
Mies ei ole koskaan pitänyt sormustaan, tuskin tietää missä se on.
Omiakin on pidetty niin vähän, että eivät ole kuluneet. Töissä ei ole voinut pitää niin pitämättä ovat jääneet.
Eipä tarvii uusia.
Mäkään en voi töissä pitää. Eli töissä jätän sormukset kaappiin ja töistä lähtiessä laitan takaisin. En haluaisi ilman olla.
Teetettiin vanhoista uudet.