Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan toivonut "toisenlaista lahjaa", esimerkiksi kehitysmaahan ostettua vuohea?

Vierailija
03.12.2017 |

Miten toiveeseesi suhtauduttiin ja mitä rahalla lopulta ostettiin, kun onhan noita muitakin vaihtoehtoja kuin vuohia. Kaikki kokemukset ovat tervetulleita!

T. Joulukulutukseen kyllästynyt (joka aikoo kyllä ostaa muille heidän toivomansa tavaralahjat)

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan erilaisia tällasia joku joulu ja itse toivon. Toivon niitä taholta, joka ymmärtää hyvin.

Vierailija
2/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo kivoja mutta tulee elettyä vain omissa pienissä ympyröissään. Kummilapsi idea on kyllä hyvä, jos lähettää tavaran ja saa kuvan jossa näkee sen lapsen käytössä, niin voi olla varma, että lahja meni oikeaan osoitteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kehitysmaahan vuohta koska ne raakalaiset teurastaisivat sen käyttäen keskiaikaisia menetelmiä.

Vierailija
4/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohi huutaa peloissaan MEETOOMEETOO###. Älä uhraa viatonta vuohta, tiedät kyllä, mitä se joutuu kokemaan ennen kuolemaansa.

Vierailija
5/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, että lahjarahani käytettäisiin Suomen Eläinsuojeluyhdistyksille.

Vierailija
6/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lahjaksi vuohen ja paljon muitakin aineettomia lahjoja. Hyvin on suhtauduttu. Jos joskus menen naimisiin, toivon häämuistamiset kunkin vieraan itse valitsemalla summalla itse valitsemaansa kohteeseen, minun ei tarvitse niitä edes tietää.

Kummilasta en haluaisi, koska samalla rahalla on järkevämpää ostaa esim. koulutarvikkeita kokonaiselle luokalle. Samoin nuo lapset usein joutuvat kärsimään tovereiden kateudesta, joten mieluummin lähetän tervehdykseni kokonaiselle koululuokalle.

Vierailija
7/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras joululahja olisi se, että aikuinen lapsi osaisi olla nälvimättä edes jouluna jos tulee. En tiedä haluunko enää, että tulee. Saa itkeä taas viikkoja.

Vierailija
8/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on pitkään ollut tapana, että aikuiset antavat toisilleen lahjoiksi juuri noita vuohia (ja pelkästään niitä). Ei kukaan kaipaa minkäänlaista tavaraa, jota on muutenkin liikaa. Vuohet sen sijaan menevät ihmisille, joilla ei ole mitään.

Vierailija
9/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin eräälle lahjaksi lahjoituksen joka käytetään Suomen luonnossa olevien uhanalaisten pikkunisäkkäiden auttamiseen. Koska ko. henkilö ei halunnut mitään aineellista lahjaa eikä varsinaisesti rahaakaan.

Vierailija
10/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei noita vuohia ole halunnut eikä halua. Typerää jeesustelua vaan lahjan antajata itseltään. Ei siinä saajaa ajatella vaan oman paremmuuden ja hyväosaisuuden pönkittämistä.

Ja toisaalta, mitään vuohia ei ole edes olemassa näille kehitysmaiden köyhille, vaan lahjoituksillanne ostetaan lihaa järjestöjen johtajien koreina notkuviin joulupöytiin.

Vierailija
11/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin eräälle lahjaksi lahjoituksen joka käytetään Suomen luonnossa olevien uhanalaisten pikkunisäkkäiden auttamiseen. Koska ko. henkilö ei halunnut mitään aineellista lahjaa eikä varsinaisesti rahaakaan.

Kuuluuko uliuli-mies noihin autettaviin lajeihin?

Vierailija
12/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko uliuli-mies noihin autettaviin lajeihin?

Maximikoko pikkunisäkkäällä on jotain ketun tai mäyrän luokkaa, niin tuskinpa.

Vierailija
13/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monena vuonna olen toivonut, että sukulaiset ja tuttavat hankkisivat tuollaisia toisenlaisia lahjoja minulle, mutta eivät he ota toivettani tosissaan ja joka vuosi saan esim. sukkia (jotka sentään tulevat käyttöön) ja joitain sellaisia lahjoja, kuten kynttilöitä, suklaata, vihreitä kuulia ja koriste-esineitä. En halua syödä karkkia tai suklaata koska en pidä makeasta (eli jos olisi pakko ostaa suklaata, niin olisi edes tummaa suklaata, sitä joten kuten sentään siedän), kynttilöitä en välitä polttaa ja en halua koriste-esineitä hyllyihin keräämään pölyä, minusta esimerkiksi kirjahylly on tarkoitettu kirjojen ja dvd-levyjen säilytystä varten, ei koriste-esineitä varten.

Vierailija
14/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei noita vuohia ole halunnut eikä halua. Typerää jeesustelua vaan lahjan antajata itseltään. Ei siinä saajaa ajatella vaan oman paremmuuden ja hyväosaisuuden pönkittämistä.

Ja toisaalta, mitään vuohia ei ole edes olemassa näille kehitysmaiden köyhille, vaan lahjoituksillanne ostetaan lihaa järjestöjen johtajien koreina notkuviin joulupöytiin.

Olet väärässä. Jos sinä et halua toisenlaisia lahjoja, niin sinun ei tarvitse silti kuvitella, että kukaan muukaan ei halua. Ainakin minä haluan näitä paljon ennemmin kuin jotain koriste-esineitä tai vaatteita, joille minulla ei ole mitään käyttöä.

Ja tuo, että vuohia ei olisi olemassa, on täysi vale. Minulla on tuttava, joka on käynyt Afrikassa ostamassa näitä lahjoitettuja vuohia perheille.

Vierailija
15/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hankin yhtenä jouluna sukulaisille aineettomia lahjoja. Eivät tykänneet, olisivat halunneet jotain krääsää sen tilalle.

Itse toivoisin just noita aineettomia lahjoja, mutta saan jotain turhaa tavaraa.

Monille valitettavasti lahjojen ostaminen ei ole lämmin ajatus lahjansaajalle, vaan jotain narsistista itsensäkorostamisjuhlaa, jossa pääsevät rellestämään kauppoihin ja voivat sitten kehua sillä mitä ovat muille ostaneet. Saajan toiveista ei välitetä.

Vierailija
16/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Jos sinä et halua toisenlaisia lahjoja, niin sinun ei tarvitse silti kuvitella, että kukaan muukaan ei halua. Ainakin minä haluan näitä paljon ennemmin kuin jotain koriste-esineitä tai vaatteita, joille minulla ei ole mitään käyttöä.

Ja tuo, että vuohia ei olisi olemassa, on täysi vale. Minulla on tuttava, joka on käynyt Afrikassa ostamassa näitä lahjoitettuja vuohia perheille.

Ai niin anteeksi unohdin, onhan niitä jotka noita pyytäävät. Mutta aivan samoista syistä kun jotkut antaa. Kuvitellaan olevansa jotain laupiaita samarialaisia.

Tämä vuohipoppoo myös eniten nitisee ilmastonmuutoksesta, paitsi jos itse täytyy päästä afrikkaan asti lentämällä varmistamaan että apu menee perille. Ja miksi jo lahjoitettu vuohi pitää toistamiseen ostaa perheelle?

Ja miksi ei voinut tuonkin matkan hinnalla vaan lahjoittaa niitä vuohia??? Koska pitää päästä näkemään ja pätemään ja olemaan niin hyvä ihminen! Toivottavasti on saanut kivoja apustus-kuvia imagoa nostamaan instaan ja blogiin ja facebookkiin.. Tekopyhät sanonko mitkä!

Vierailija
17/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei aikuisten kesken annetakaan muita lahjoja. Jotenkin lapselliselta kuulostavat aikuiset ihmiset jotka oikein toivovat joululahjoja. Siis ihmiset jotka voivat mennä omin rahoin kauppaan ostamaan haluamiaan asioita. Joulu on lasten juhla.

Vierailija
18/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....väittää palstapersu.

Kuule, avustusjärjestöjen talous (jos ne - kuten useimmat - saavat ulkoministeriön järjestötukea) on valtiontalouden tarkastusviraston tilintarkastajien valvomaa. Niissä tehnyt kuprut tulevat siis ilmi ja johtavat raastupaan.

Siksi puhut silkkaa paskaa.

Ja isoilla vakiintuneilla avustusjärjestöillä tehokkuus on huipputasoa, alle kymmenesosa varoista menee hallintoon ja organisaation pyöritykseen. Tämänkin olisit voinut kyllä tarkistaa ihan googlella, mutta pilaisi tietysti valheelliset perustelusi sille, miksi olet tuollainen itsekäs k-pää.

Vierailija
19/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tainnut tuttusi enää jäädä katsomaan miten sille vuohelle kävi. 

Mitä oikein kuvittelet, että sille käy? Totta kai se jossakin vaiheessa teurastetaan ja syödään, kuinkas muuten! Sitä ennen sitä lypsetään (jos se on naaraspuolinen) ja kun se teurastetaan, siitä käytetään hyödyksi kaikki mahdollinen nahasta luihin saakka.

Vierailija
20/67 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan suoraan sanonut sukulaisille, että en tarvitse lahjoja, mutta JOS joku ostaa, niin mieluiten joko aineettomia lahjoja tyyppiä teatteriliput TAI lahjoituksia. Jälkimmäisiä olen saanut ja antanutkin niille, jotka tiedän aineettomien lahjojen ja hyväntekeväisyyden ystäviksi (mm. aids-lasten lääkitys vuodeksi).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi