MIssä vaiheessa transsukupuolisuudesta pitää kertoa?
Koulukavereille, työkavereille, muille kavereille? Sellaisille jotka olet tavannut sen jälkeen kun olet jo vuosia elänyt 'normielämää'. Onko pakko kertoa? Jotkut sanovat että kaikilla olisi oikeus tietää. MIhin tämä oikeus perustuu? Mitä jos haluaisin mielummin elää ihan tavallisena ihmisenä ilman transleimaa? Ja jotkut saattavat tiedon jälkeen kohdella kuin kummajaista, aivan kuin se tieto muuttaisi suhtautumista minuun persoonana.
Ahdistaa ajatus siitä että pitäisi vuosien jälkeen tuollainenkin asia kertoa. Tähän ei varmasti mitään yhtä ja oikeaa vastausta ole mutta kunhan pyörittelen.
Kommentit (9)
Tietenkään ei ole pakko kertoa kenellekään! Siis missään vaiheessa.
Sinä valitset itse, mitä kerrot itsestäsi ja kenelle.
Kaikkea hyvää sinulle ja mukavaa joulun odotusta!
No ei kai sitä ole pakko kavereille saati työkavereille kertoa, jos ei itse halua. Eihän se niille kuulu mitenkään. Mahdollisen tulevan puolison taas tulisi saada tietää melko varhaisessa vaiheessa, ennen kuin mistään vakiintumisesta päätetään.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sitä ole pakko kavereille saati työkavereille kertoa, jos ei itse halua. Eihän se niille kuulu mitenkään. Mahdollisen tulevan puolison taas tulisi saada tietää melko varhaisessa vaiheessa, ennen kuin mistään vakiintumisesta päätetään.
Tämänkin voi kertoa siten että ei vain halua/aio hankkia lapsia. Jos on vaikka muutoin vaan kykenemätön saamaan lapsia, niin siitähän ei tarvitse kertoa. Kunhan vain kertoo toiselle selkeästi että minun kanssani ei sitten ole lapsia tulossa, ota tai jätä.
"Missä vaiheessa"
- ei missään, jos koet että niin on parempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin voi kertoa siten että ei vain halua/aio hankkia lapsia. Jos on vaikka muutoin vaan kykenemätön saamaan lapsia, niin siitähän ei tarvitse kertoa. Kunhan vain kertoo toiselle selkeästi että minun kanssani ei sitten ole lapsia tulossa, ota tai jätä.
Minusta liian iso asia salattavaksi kumppanilta. Kavereille ja tutuille ei kyllä ole mkäön pakko kertoa jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta liian iso asia salattavaksi kumppanilta. Kavereille ja tutuille ei kyllä ole mkäön pakko kertoa jos ei halua.
Luulen että kaikki kertovat jossain vaiheessa kumppanille sitten kun luottaa tarpeeksi toiseen ihmiseen. Mutta tiedän sellaisia jotka eivät omien sanojensa mukaan voineet kertoa heti ekoilla treffeillä, koska muuten vastapuoli ei ole halunnut tutustua ollenkaan.
Ei sen pitäisi kiinnostaa muita kuin sukupuolikumppaneita, ja heitäkin oikeastaan vain jos haaveilevat jälkikasvusta.