Muutin landelta Helsinkiin ja tämä on parhain paikka ikinä!
Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.
Tämä on parhain paikka ikinä enkä enää koskaan muuta täältä pois!
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.
Tämä on parhain paikka ikinä enkä enää koskaan muuta täältä pois!
Selvä, mutta unohdit sanoa, että missä vaiheessa muutit Tampereelle.
Häh, Hesassahan tämä asuu eikä Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on "kivaa" kun ikää on 20v. Helsingissä on surkeaa kun ikä ylittää 30v, ha ne vaaleanpunaiset lasit ovat pudonneet silmiltä.
Lähes mikä tahansa suomalainen kaupunki on aikuiselle parempi asuinpaikka. Vain työpaikat ja opiskelu vetävät ihmisiä tänne.
Olen 41 enkä edelleenkään ole huomannutettä joku muu paikka olisi parempi.
Eihän nuorilla ole edes varaa asua ainakaan Hesan parhaimmilla alueilla, ne joutuu menemään yleensä Itä-Hesaan tai Vantaalle.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on mukava nuorista naisista, jotka nauttivat miesten verorahoilla rakennetusta ja miesten ylläpitämästä hienosta ja avoimesta kaupungista. Näiden naisten oma panos kaupungin rakentamiseen tai sen ylläpitoon on käytännössä nolla.
Syntyperäisille se on kaupunki siinä missä muutkin, hyvine ja huonoine puolineen.
Tämä naisvihaaja elää ihan täysin omassa pikku tuhnukuplassaan - En ole naurettavampaa puheenvuoroa lukenut kuuna päivänä! XD
Kyllä se kuule sinä epätoivoinen ja naisenhimoinen kilttimies on kuule niin, että kyllä ne naiset tätä Suomen maata loppujen lopuksi lähinnä pyörittää, myös Helsinkiä.
Esim. Jos menet mihin tahansa virastoon, jossa sinun asioistasi päätetään (Kela, Te-toimisto, vakuutusyhtiöt, pankit, eläkelaitokset, apteekit) niin kukapa muu sinua vastapäätä istuukaan kuin nainen, hyvin harvon näitä päätöksiä miehet tekevät, kyllä päätös on poikkeuksetta naisen antama.
Kaikki landepaukut ajattelevat noin, mutta jos olisit paljasjalkainen stadilainen ajattelisit varmasti toisin, mutta mikäs siinä jos rahat riittää asua...
Hesassa on ainakin halpaa asua. Ikinä ei oo varaa omistusasuntoon.
Kyllä siellä on kiva käydä kerran viidessä vuodessa, muuten alkaa ahistamaan se ainainen kiire ei minnekkään. Ah on niin kiva mennä kesämökille ja kävellä nakuna pihalla saunan jälkeen ja katsella ympärilleen. Kas sieltä tuleekin siili ja tuolla kurret kirmaa toistensa perässä. Oho oliko se kärppä joka minua tuolta vilkaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laru kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex stadinkundi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole yhtä suvaitsevaista porukkaa kuin Helsingissä. Erilaisuus oikeasti hyväksytään. Kaikenlaiset tallaajat hyväksytään.
Ap
Mene itikseen pyörimään ja tule sitten kertomaan suvaitsevaisuudesta.
Mikä tää Itis-juttu on? Se on ihan siisti ja monipuolinen kauppakeskus. Ei turvaton, eikä millään tavalla outo. Käyn siellä usein enkä ymmärrä mitä vikaa siinä on.
Niinpä. Tämä Itis-pelko on osin muualla asuvien omituinen asenne. Esim. eräs ei-helsinkiläinen ystäväni oli kesällä käymässä Helsingissä ja kävimme myös Itiksessä ostoksilla. Kaveri oli ihan järkyttynyt "kuin ulkomailla olis, onpa paljon tummaihoisia, pelottaa, no oho olipa täällä siistit vessat ihme kyllä, mikä paikka tämä oikein on, onko tämä todella venäläisten ruokien myymälä, miten uskallat ostaa täältä"... olin vilpittömästi että what! Käyn Itiksessä noin kerran kuussa enkä tajua mitä pelottavaa ko. kauppakeskusksessa mahtoi olla ei-helsinkiläiselle ystävälleni. Iso, siisti ja hyvin vartioitu hiljattain uudistettu kauppakeskus. Asun Kalliossa ja etenkin talviaikaan käyn jouluostoksilla mieluummin Itiksessä kuin keskustasta, koska Itiksestä kaikki saa saman katon alta eikä tarvitse tarpoa räntäsateessa. Plus Itiksessä on oikeasti hyvät ilmaiset vessat ja paljon kivoja kahviloita joissa pitää taukoa ostosten välissä.
Asun Stadissa ja Itikseen tai Itään ei ole mitään asiaa.
Samaa skeidaa on koko Itä täynnä, valkoiselle ovat no go alueita Vuosaari, Meri-Rastila, Itäkeskus, Kontula, Herttoniemi, Roihuvuori, Pihlajamäki jne. ja veikkaan, että Kalasatamastakin tulee tulevaisuudessa samanlainen kulttuurinkehto.
Höpö höpö. Idässä on enemmän riesaa kantasuomalaisista deekuista, jotka roikkuivat vanhan sittarin Alkon edustalla. Eastonissa niitä ei onneksi ole näkynyt. Ja jos katsot vähän Redin Majakan hintoja, niin saa olla aika hyvin toimeentuleva mamu, joka sieltä kämpän ostaa.
Marjaniemessä asuvana ja usein Itä-keskuksessa vierailevana vastaan tähän:
Nyt on jo hieman törkeää itsepetosta. Eastonin Citymarketissa on asiakkaina paljon maahanmuuttajia ja Redin majakalle taitaa käydä yhtä "hyvin" kuin Itä-keskuksen tornitalolle, kämpät taitaa olla vieläkin myymättä (?) ja kukaan täysjärkinen ei kyseiseen kohteeseen halua. Tornitalon vieressä sijaitsee Helsingin sosiaalivirasto ja asiakkaita riittää ja alueenakin täyttä luksusta.
Moskeijan kun Helsingin vihreät vielä saavat kaupunginhallituksessa läpi Kalasatamaan niin yhtälö on valmis.
Näyttää kivasti moskeija projekti liikahtavan eteenpäin. Kiitos Helsingin vihreiden ja onnea myös Kalasatamasta kovalla rahalla asunnon ostaneille :)
Yllättäen paremmalla väellä oli joku sisäpiirintieto tästäkin asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on "kivaa" kun ikää on 20v. Helsingissä on surkeaa kun ikä ylittää 30v, ha ne vaaleanpunaiset lasit ovat pudonneet silmiltä.
Lähes mikä tahansa suomalainen kaupunki on aikuiselle parempi asuinpaikka. Vain työpaikat ja opiskelu vetävät ihmisiä tänne.
Kannattaa joskus käydä Suomen rajojen ulkopuolella. Itse tiedän vaikka kuinka monta parempaa paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä muuttaisi Helsinkiin.
Lämmin kiitos sinulle siitä!
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö mikä ero on Jyväskylällä ja Helsinki/Espoo/Vantaalla? Se, että Jyväskylässä on 3 ABC.tä ympäri vuorokauden auki ja yksi Shell. Montako ABC.tä on auki ympäri vuorokauden kehä 3.n sisällä? Ei yhtään. Montako shelliä on vuorokauden ympäri auki? Ei yhtään. Montako kauppaa/liikettä on kehä 3.n sisällä auki ympäri vuorokauden? Kaksi (2). Kuinka paljon tämä kolmen kimppa on isompi alue kuin Jyväskylä? Varmaan jotain viis-kuus kertaa. Eli kehä 3.n sisällä aivan vitun paska suoritus. Perseestä olla opiskelija joka on syönyt rahansa ja odottaa, että kello pyörähtää 4.päivä ja kello 0:00 jotta voit lähtee hakemaan syömistä, mutta kun mikään paikka ei ole auki.
Oot kujalla Haagan Shelli on auki 24h, Eläintarhan neste, Tammiston Teboil, ABC Tuomarinkylä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö mikä ero on Jyväskylällä ja Helsinki/Espoo/Vantaalla? Se, että Jyväskylässä on 3 ABC.tä ympäri vuorokauden auki ja yksi Shell. Montako ABC.tä on auki ympäri vuorokauden kehä 3.n sisällä? Ei yhtään. Montako shelliä on vuorokauden ympäri auki? Ei yhtään. Montako kauppaa/liikettä on kehä 3.n sisällä auki ympäri vuorokauden? Kaksi (2). Kuinka paljon tämä kolmen kimppa on isompi alue kuin Jyväskylä? Varmaan jotain viis-kuus kertaa. Eli kehä 3.n sisällä aivan vitun paska suoritus. Perseestä olla opiskelija joka on syönyt rahansa ja odottaa, että kello pyörähtää 4.päivä ja kello 0:00 jotta voit lähtee hakemaan syömistä, mutta kun mikään paikka ei ole auki.
Nimeä joku muu kuin Kaaren Prisma ja nimeä joku muu S-marketti kun sokoksen alla steissiä vastapäätä oleva.
Pk-seudulla on monta 24h prismaa ja myös 24h S-marketteja.
Odottelen edelleen vastausta missä ne muut 24/7 prismat ja s-marketit on
Itiksen ja Olarin prismat. Tapiolan s-market
Keskipohojalainen kirjoitti:
Kyllä siellä on kiva käydä kerran viidessä vuodessa, muuten alkaa ahistamaan se ainainen kiire ei minnekkään. Ah on niin kiva mennä kesämökille ja kävellä nakuna pihalla saunan jälkeen ja katsella ympärilleen. Kas sieltä tuleekin siili ja tuolla kurret kirmaa toistensa perässä. Oho oliko se kärppä joka minua tuolta vilkaisi.
Omalta parvekkeelta nähty nuo kaikki. Lisäksi kettuja, supeja, kaneja, lehtopöllö, huuhkajia, maakotka, peura, kanahaukka, varpushaukka, lepakoita ym. Osa alasti, jos se on tärkeää.
t: helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on kotini,synnyin tänne kuten myös vanhempani,isovanhempani ja lapseni.En ikinä ole edes ajatellut muuttaa muualle vaikka vietänkin lähes puolet vuodesta mökillä ja huom.en kulje paikallissa kauppaliikkeissä kyltti"olen stadista ,tehkää tilaa landepaukut" kaulassa kuten tällä palstalla useissa keskusteluissa meidän kerrotaan tekevän.
Joku kysyy kuitenkin niin tiedoksi jo ennakkoon.Ei se ,että kotini on täällä estä minua olemaan kiintynyt myös toiseen paikkaan tässä maassa.
N60v ja risat
Se oli hauskaa sen viisi vuotta, sitten alkoi vituttamaan kun on niin pieni kylä ja aloin haaveilemaan oikeaan kaupunkiin muutosta.
Minustakin Helsinki oli mahtava paikka kun muutin sinne pikkupaikkakunnalta ja vertailukohta oli vain nämä kaksi.
Myöhemmin olen asunut muissakin Suomen kaupungeissa, parilla pikkupaikkakunnalta ja ulkomailla.
Tykkään edelleen Helsingistä, mutta ei sillä ole enää sellaista erityistä hohtoa kuin silloin kun olin vielä nuori ja tynnyrissä kasvanut.
Tamperelaisena otin vähän nokkiini ketjussa tapahtuneesta Tampereen parjauksesta 😂😂😂 mitä täällä sitten pitäisi olla, että olisi "monipuolisempaa"? Furryja, Saara Aalotoja? Vai stereotyyppisiä homoja joka puolella? Tai vaihtoehtoishoitoihin luottavia astrologeja?
12 vuotta Helsingissä takana. Olen rakastanut ensikosketuksesta saakka. Tämä vaan sopii mun tyyppisell ihmiselle. Kaikki on vaan niin helppoa ja sinkkunakin kiva asustella, aina on menoja. Nyt 12v jälkeen asumiskustannukset on se mikä on alkanut rassaamaan. Kotikaupungista (mikä sekin on top 5 suurimpien joukossa Suomessa) saisi omakotitalon keskustan liepeiltä tällä Helsingin yksiöni hinnalla. Salaa haaveilen, että hankkis talon kotikaupungista ja tekis etätöitä sieltä. Oman alan töitä siellä ei ole tarjolla, joten työt jatkuisi Helsingissä.
Ap on todennäköisesti parikymppinen, alle 30v nainen joka sokaistui juuri big city bright lightsista. Tunsin samoin sun ikäisenä kunnes 15v myöhemmin kaikki kääntyikin päälaelleen. En ikinä muuttaisi takaisin Helsinkiin:) mutta nauti, onhan tuo kiva tunne.