Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin landelta Helsinkiin ja tämä on parhain paikka ikinä!

Vierailija
02.12.2017 |

Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.

Tämä on parhain paikka ikinä enkä enää koskaan muuta täältä pois!

Kommentit (497)

Vierailija
201/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa joku Helsinki?

Vierailija
202/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun muutin Helsinkiin viime vuonna, ja olin edellisen kerran käynyt Helsingin keskustassa 5 vuotta sitten, niin luulin tällä kertaa tulleeni jonnekin Bagdadin torille! Kesti varmaan 15 minuuttia ennenkuin kuulin jonkun puhuvan suomen kieltä ja näyttävän minun lisäkseni ihan basic suomalaiselta! :o

Missäköhän sä olit? Jos keskustassa jotain ulkkareita on paljon, niin kiinalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunsin oloni aivan alieniksi kun kävin Helsingissä jokunen aika sitten:/ Ihmiset tuijottivat vihamielisen näköisinä ja näyttävät oudoilta. Asun lähellä Castroa San Franciscossa ja tottunut kaikkeen mutta Helsingissä ihmiset ovat jo ihan toisesta ulottuvuudesta. Pelottavia. Muistaakseni Helsinki oli moderni kaupunki 10 vuotta sitten sieltä lähtiessäni mutta se oli nyt jotenkin taantunut 80-luvulle....

Ymmärrän sinua oikein hyvin. Sama tunne Tampereesta! Ehkä myös väki vaihtunut. Olisi parempi asua maaseudulla tai vaikka ulkomailla, kaupungeista en välitä erityisesti - paitsi vapaa-ajalla käyntikohteena.

Vierailija
204/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen 43 ja haluaisin muuttaa mielelläni syrjemmälle. En käytä enää kaupungin palveluita juuri koskaan. Asun 8 km päässä keskustasta mutta on vuosia että olen siellä käynyt. Ostokset hoidan läpi-K-marketissa, lähi-Prismassa ja netissä. Kulttuuri- tai ravintolapalveluita en käytä. Sen sijaan kaipaisin luontoa ja omaa pihaa kovasti. Sinkkuna täältä ei ole varaa omakotitaloon kunnon pihalla. Mielelläni muuttaisin jonnekin pienemmälle paikkakunnalle, mutta it-alan työn löytäminen niiltä on haastavaa.

Oi voi! Ei siitä ole kauankaan kun luin juttua jostain pohjoisen softafirmasta, olivatkohan Kajaanissa vai missä. Valittivat, että vaikea saada työvoimaa kun olivat lähialueilta jo kaikki osaavat tekijät imuroineet ja pääkaupunkiseudulta ei toivoakaan, että joku it-alan ihminen lähtisi Kajaaniin töihin. Ja olivat nyt siinä tilanteessa, että joutuvat houkuttelemaan tekijöitä ulkomailta käsin. 

Nyt silmät auki ja näitä työtilaisuuksia väijymään! 

Vierailija
205/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mikä ero on Jyväskylällä ja Helsinki/Espoo/Vantaalla? Se, että Jyväskylässä on 3 ABC.tä ympäri vuorokauden auki ja yksi Shell. Montako ABC.tä on auki ympäri vuorokauden kehä 3.n sisällä? Ei yhtään. Montako shelliä on vuorokauden ympäri auki? Ei yhtään. Montako kauppaa/liikettä on kehä 3.n sisällä auki ympäri vuorokauden? Kaksi (2). Kuinka paljon tämä kolmen kimppa on isompi alue kuin Jyväskylä? Varmaan jotain viis-kuus kertaa. Eli kehä 3.n sisällä aivan vitun paska suoritus. Perseestä olla opiskelija joka on syönyt rahansa ja odottaa, että kello pyörähtää 4.päivä ja kello 0:00 jotta voit lähtee hakemaan syömistä, mutta kun mikään paikka ei ole auki.

Vierailija
206/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö mikä ero on Jyväskylällä ja Helsinki/Espoo/Vantaalla? Se, että Jyväskylässä on 3 ABC.tä ympäri vuorokauden auki ja yksi Shell. Montako ABC.tä on auki ympäri vuorokauden kehä 3.n sisällä? Ei yhtään. Montako shelliä on vuorokauden ympäri auki? Ei yhtään. Montako kauppaa/liikettä on kehä 3.n sisällä auki ympäri vuorokauden? Kaksi (2). Kuinka paljon tämä kolmen kimppa on isompi alue kuin Jyväskylä? Varmaan jotain viis-kuus kertaa. Eli kehä 3.n sisällä aivan vitun paska suoritus. Perseestä olla opiskelija joka on syönyt rahansa ja odottaa, että kello pyörähtää 4.päivä ja kello 0:00 jotta voit lähtee hakemaan syömistä, mutta kun mikään paikka ei ole auki.

Pk-seudulla on monta 24h prismaa ja myös 24h S-marketteja.

Vierailija
207/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaipa se on mihin vertaa, olen syntynyt ja kasvanut Helsingissä ja musta se on niin takapajula kuin olla ja voi! Muutin Lontooseen ja fiilis täällä on ap:n kuvailun kaltainen. Mutta hyvä jos on sellaisessa paikassa missä on hyvä olla!

Vierailija
208/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on moneen junaan.Itse olen syntynyt,asunut aina Helsingissä.10v sitten muutin maalle,enkä ikinä muuttaisi Helsinkiin takaisin.Sukuni/vanhempani asuu Helsingissä ja aina siellä käydessäni voin lähes pahoin.

Asiaa ei ainakaan yhtään auta se,että kerjäläisiä joka nurkalla,ym.maahanmuuttajia.Sori vaan!

Paljon on kerjäläisiä ainakin Tampereella, enkä tiedä missä niitä ei niin olisi - ehkä sitten jossain syvällä metsämökissä saat olla rauhassa ihmisiltä.

Vierailija
209/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään väliä mistä olet, koska ketään ei oikeasti kiinnosta puhua kun liikkuvat kaupungilla.

Ja muuallako sitten mennään tosta vaan tuntemattomille juttelemaan?[/quote

Ainakin Kuopiossa ja Joensuussa tosta vaan aletaan jutskaamaan ihmisille - ihmiset juttelevat toisilleen, niinkuin tutuille.

Vierailija
210/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on moneen junaan.Itse olen syntynyt,asunut aina Helsingissä.10v sitten muutin maalle,enkä ikinä muuttaisi Helsinkiin takaisin.Sukuni/vanhempani asuu Helsingissä ja aina siellä käydessäni voin lähes pahoin.

Asiaa ei ainakaan yhtään auta se,että kerjäläisiä joka nurkalla,ym.maahanmuuttajia.Sori vaan!

Paljon on kerjäläisiä ainakin Tampereella, enkä tiedä missä niitä ei niin olisi - ehkä sitten jossain syvällä metsämökissä saat olla rauhassa ihmisiltä.

No sinnehhän olen muuttanutkin,enkä päivääkään katunut!

Vierailija
211/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikesprogedboogie kirjoitti:

täällä on paljon ruoka-apuja, joita voi kiertää ihan harrastukseksi esim korsossakin 3 kerta viikossa hellarissa, hurstilla pari kertaa, siinä on hyvä harrastus työttömälle sano

Kuulostaa todella hyvältä 🙂 pääseekö tollaseen ruoka-apuun helposti vapaaehtoistöihin vai pitääkö ensin käydä joku kurssi?

Mene vaan - kyllä noihin ihan kuka vaan voi mennä ja apua tarvitaankin! :-D

Vierailija
212/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimeä joku muu kuin Kaaren Prisma ja nimeä joku muu S-marketti kun sokoksen alla steissiä vastapäätä oleva.

Pk-seudulla on monta 24h prismaa ja myös 24h S-marketteja.

Vierailija
213/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.

Noh, juntille riittää aina vähän.

Vierailija
214/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on Suomen paras paikka. Täysin ylivoimaisesti! Joku Tampere tai Turku täysiä vitsejä.

Vierailija
215/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan kauan Helsinki säilyy tänä monien kirjoittajien kertomana onnelana, kun punavihreät juuri päättivät tehdä siitä laittomien siirtolaisten ilmaisen hotellin ja terveyskeskuksen? Kannattaa harkita tarkoin, ketä äänestää ja ottaa selvää puolueiden todellisesta agendasta. Esim. Vihreät ei ole ympäristöpuolue, vaan samanlainen laitavasemmistolainen, kulttuurimarxistinen puolue kuin vasemmistoliitto. Tavoitteet ovat sen mukaiset.

Vierailija
216/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole yhtä suvaitsevaista porukkaa kuin Helsingissä. Erilaisuus oikeasti hyväksytään. Kaikenlaiset tallaajat hyväksytään.

Ap

Tarkoitat kai Suomen puolella? Kyllä monessa muussa kaupungissa ulkomailla on vielä paljon vapaampaa mitä Helsingissä, parempi tarjonta kaikelle jne, esim Berliini, New York...

Vierailija
217/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sano tuota ääneen Kainuussa, tai saat turpiisi. Pitävät kaikkia Tampereelta etelään asuvia helsinkiläisinä.

Vierailija
218/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä EI huikata bussikuskille kiitosta kun jää pois. Huomaa selvästi ketkä ovat junantuomia ja ketkä ei. Myötähäpeä iskee aina kun joku huutaa kiitos.

Vierailija
219/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ilo on uusi rollaattori, jolla pääsee S-markettiin. 

Helsingissä ei pahemmin näe mummoja rollaattoreilla. Ovat virkeitä ja iloisia, shoppailevat kepeästi omilla jaloilla.

hoitokodit, palveluasunnot, kotihoito, ihmisiä jotka ei pääse juuri yksin ulos. 

Vierailija
220/497 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Helsingissä ihmiset eivät yleensä tervehdi naapureitaan, paitsi siellä missä itse majailen silloin kun siellä olen. Väki on kuitenkin alkanut vaihtua aiempaa nopeammin ja niitä uusia on hiukan vaikea saada oppimaan talokohtaisille tavoille.

Helsingissä on muuten se pieni ongelma, etteivät sopimukset välttämättä pidä.

Ostin kerran puhelimessa jäännöserän rakennustarvikkeita ja lupasin hakea ne kahden päivän päästä.

Myyjä oli kuitenkin rikkonut sopimuksen ja myynyt ne jollekin toiselle, eikä tavaroita enää ollut kun olisin ne hakenut.

Nyt olen tehnyt toisen ostoksen puhelimessa ja haen ne parin viikon päästä kun ehdin paikalle.

Siis haen jos ne vielä ovat siellä, sillä eipä tuostakaan myyjästä tiedä.

Ennakolta en halua maksaa, sillä pitäähän tavara ensin varmistaa laadultaan kelvolliseksi.

Mä moikkaan oma rapun jengiä kyllä. Tässä asuu 23 perhettä. Muiden rappujen tyyppejä en muista.