Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä Tupperware-kutsusta?

Vierailija
02.12.2017 |

Kuorosta yksi tuttu nainen kutsui minut ensi viikonlopuksi, mutta ei mulla ole oikein mitään päälle pantavaa. Enkä muutenkaan osaa etikettiä miten siellä tulee käyttäytyä jne. Ahdistaa ajatellakin, että mokailen siellä jotain ja kaikki tuijottavat ja pidättelevät naurua. Ja sitten saa kuorossa kuulla siitä vielä pitkään. Joo ei kiitos.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. Ei ne mitkään juhlat ole. Normaalisti mennään kyläileen ja kahvitteleen ja esittelijä esittelee tuotteita ja saa tilata, jos haluaa.

Vierailija
2/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos kutsusta, mutta en valitettavasti pääse tulemaan paikalle."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole mitkään juhlat, tuote-esittely vaan. Ja jos et halua mennä, sanot että kiitti, mutta en valitettavasti pääse tulemaan.

Vierailija
4/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siellä tartte koko viikonloppua olla, muutama tunti vaan, jos siis haluaa mennä. 

Vierailija
5/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh. Ei ne mitkään juhlat ole. Normaalisti mennään kyläileen ja kahvitteleen ja esittelijä esittelee tuotteita ja saa tilata, jos haluaa.

Mutta kun se kutsun esittänyt nainen asuu Eiranrannassa ja itse asun Itä-Helsingissä. Ollaan ihan eri maailmoista, enkä tiedä miten paremmissa piireissä edes kyläillään ja käyttäydytään. En haluaisi nolata itseäni.

Ap

Vierailija
6/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaan: "Ei kiinnosta".

Asia ratkaistu.

Vierailija
7/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiitos kutsusta, mutta en valitettavasti pääse tulemaan paikalle."

Voiko kutsuja pahastua, jos kieltäytyy kutsusta ilman mitään syytä? Vai pitäisikö keksiä jokin tekosyy varalle?

Ap

Vierailija
8/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos kutsusta, mutta en valitettavasti pääse osallustumaan."

Mitään syitä ei tartte kertoa, ne eivät muille kuulu. Jos tulee tiukka paikka, niin sano syyksi, että sinulla on muuta sovittuna.

Vierailija
9/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päälle pantavaa? Voit mennä ihan samoissa vaatteissa kuin kuoroharjoituksiin. Ne eivät ole juhlat, vaan myyntitilaisuus. Mutta jos et halua mennä, voit aivan ystävällisesti sanoa: "Kiitos kutsusta, mutta valitettavasti en pääse." Toisaalta jis haluat tutustua uusiin ihmisiin, niin tuo on yksi mahdollisuus.

Vierailija
10/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se kutsun esittänyt nainen asuu Eiranrannassa ja itse asun Itä-Helsingissä. Ollaan ihan eri maailmoista, enkä tiedä miten paremmissa piireissä edes kyläillään ja käyttäydytään. En haluaisi nolata itseäni.

Ap

Joo parempi jättää menemättä tosiaan. Miten te voitte olla samassa kuorossa? Etkö sä haise sen nokkaan?

Vierailija
11/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päälle pantavaa? Voit mennä ihan samoissa vaatteissa kuin kuoroharjoituksiin. Ne eivät ole juhlat, vaan myyntitilaisuus. Mutta jos et halua mennä, voit aivan ystävällisesti sanoa: "Kiitos kutsusta, mutta valitettavasti en pääse." Toisaalta jis haluat tutustua uusiin ihmisiin, niin tuo on yksi mahdollisuus.

No sehän siinä juuri onkin, kun kyllä minä haluaisin kovasti tutustua niihin ihmisiin, mutta kun pelkään, että en osaa heidän tapojaan enkä tiedä miten missäkin tilanteessa pitäisi käyttäytyä. Hänen tuttavansa ovat kaikki vähän "parempaa porukkaa", ja itse olen vain duunari.

Ap

Vierailija
12/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän siinä juuri onkin, kun kyllä minä haluaisin kovasti tutustua niihin ihmisiin, mutta kun pelkään, että en osaa heidän tapojaan enkä tiedä miten missäkin tilanteessa pitäisi käyttäytyä. Hänen tuttavansa ovat kaikki vähän "parempaa porukkaa", ja itse olen vain duunari.

Ap

Hah, ihmiset jotka pitävät Tupperware-kutsuja eivät todellakaan ole "parempaa porukkaa".

Vierailija
13/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit kohteliaat käytöstavat riittävät myös paremmissa piireissä. Jos noudatat seuraavia ohjeita, et voi mokata:

1. Tervehdi, kun tulet paikalle.

2. Kun kutsutaan kahvipöytään, anna selvästi sinua vanhempien valita paikkansa ensin / mennä ottamaan kahvia + tarjottavia ensin.

3. Kun sinulle kaadetaan kahvia tai ojennetaan jotain, sano kiitos.

4. Älä rohmua kohtuuttoman paljon syötäviä, mutta älä myöskään tee isoa numeroa, jos et halua jotain.

5. Kun tarjoilu on ohi, kiitä.

6. Kun lähdet, kiitä emäntää ja sano hei tai näkemiin sen mukaan, onko porukka nuorempaa vai vanhempaa.

Vierailija
14/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalit kohteliaat käytöstavat riittävät myös paremmissa piireissä. Jos noudatat seuraavia ohjeita, et voi mokata:

2. Kun kutsutaan kahvipöytään, anna selvästi sinua vanhempien valita paikkansa ensin / mennä ottamaan kahvia + tarjottavia ensin.

4. Älä rohmua kohtuuttoman paljon syötäviä, mutta älä myöskään tee isoa numeroa, jos et halua jotain.

6. Kun lähdet, kiitä emäntää ja sano hei tai näkemiin sen mukaan, onko porukka nuorempaa vai vanhempaa.

Kiitos. :)

Ap

Vierailija
15/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti jonkun syyn keksit. Mene vaikka vartavasten elokuviin jos haluat lähes todenperäisen selityksen.

Vierailija
16/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina, että en käy ko. kutsuilla lainkaan. En siis halua käydä niillä. Aluksi sanoin aina jotain tekosyitä, mutta pidemmän päälle se ei toimi.

Vierailija
17/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. :)

Ap

Ja muista, ettet osta ylihintaista muovikamaa vain sen vuoksi, että muut ihastelevat ja ostavat ja myyjä tyrkyttää. Ei ole minkäänlaista ostopakkoa- tai velvollisuutta, vaikka kaikki muut ostaa ja emäntä näyttää loukkaantuneelta, jos et osta. 

Vierailija
18/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin Selitystoimistoon ja siellä eräs Kekki käski sanoa, että olet kuullut että se noiden kippojen muoviin käytettävä öljy porataan alkuperäiskansojen mailta ja että vastustat sellaista riistoa.

Vierailija
19/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko ihmiset ei tiedä miten kylässä käyttäydytään ja ei osaa ihan peruskäytöstapoja. Kylässä riittää kaikkien tervehtiminen, kiittäminen ja isommassa porukassa vierustoverin kanssa muutaman sanasen vaihto. Hyvä emäntä sitten huolehtii, että vaihtaa itse myös muutaman sanan jokaisen vieraan kanssa.

Vierailija
20/66 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko ihmiset ei tiedä miten kylässä käyttäydytään ja ei osaa ihan peruskäytöstapoja. Kylässä riittää kaikkien tervehtiminen, kiittäminen ja isommassa porukassa vierustoverin kanssa muutaman sanasen vaihto. Hyvä emäntä sitten huolehtii, että vaihtaa itse myös muutaman sanan jokaisen vieraan kanssa.

Todennäköisesti ap kyllä osaa nämä, mutta hän kuvitteli, että "paremmissa piireissä" on jotain erikoistapoja, joita pitäisi osata lisäksi. Voin kertoa, että nämä riittävät, jos ei ole menossa kuninkaalliselle vastaanotolle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi