Tapailemani miehen exä sanoi "juokse vielä kun voit", ottaako tosissaan vai mennäkö hyvillä mielin tulevaan?
Miehen exä siis nauroi tämän kommentin perään kuin olisi ollut vitsi.. mutta olikohan? Mies nauruhymähti siihen.
Mies on puhunut tästä exästään h*orana, ihmisenä joka pilasi hänen elämänsä ja vei vain hänen rahansa sekä kutsunut exän perhettä luuseriperheeksi. Itse sain naisesta sympaattisen ja jalat maassa olevan kuvan. En tietenkään naista tunne yhtään, mutta ensivaikutelma oli hyvä. Seurustelivat vajaa kymmenen vuotta.
Mitenhän tähän suhtautua? Onko merkki joka kannattaa ottaa vakavasti? En ole seurustellut ikinä aiemmin.
Kommentit (130)
Vaikea sanoa kun ei tilannetta ns "tunne". Itse ainakin opin sen exästäni että kaikki ihmisten varoitukset olisi pitänyt ottaa vakavasti. En ollut kuin hyväksikäytetty lattiarätti. Ja meidän miesten täytyy kestää kumppanilta minkälaista käytöstä tahansa? Ei , ei täydy.
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoin samat sanat mieheni uudelle, jonka otti sen jälkeen heti kun kuuli minun seurustelevan pari vuotta eron jälkeen. Tämä uusi pilkkasi minua ja naureskeli päin naamaa. Nähtiin sattumalta baarissa. Mies otti sen naisen ylipäätäänkin vain laastariksi ja kostoksi ja toi tahallaan minun ja uuden miesystäväni eteen baariin.
No nainen sai turpaansa vuoden sisään siitä ja ex hajotti koko asuntonsa vielä. Olisi kannattanut naisen uskoa, mutta ei. Toisaalta oli hänelle ihan oikein, sillä hänellä oli mieheni kanssa salasuhde silloin kun oltiin vielä miehen kanssa yhdessä. Nyt ovat molemmat yksin ja mulla hyvä suhde normaalin miehen kanssa edelleen monen vuoden päästä.
On niin WT -touhua :-)
Se on varoitusmerkki, jos mies haukkuu exäänsä. Myös se on varoitusmerkki, jos mies selittää, millaista exän kanssa oli ja millaiset oli hänen vanhempansa, asuntonsa, mökkinsä, jne. Eli jos kaikkea vertaa siihen, mitä exän kanssa oli. Tai jos vertaa uutta exäänsä.
Sellainen ihminen, joka muita haukkuu, ei ylipäänsä ole mikään fiksu tapaus. Ja tarve muistella exää ja verrata uutta suhdetta exään on osoitus siitä, että ei ole osannut päästää irti. Mies ei osaa suhtautua sinuun sinuna itsenäsi, vaan olet jotain, mitä ex ei ollut - ja joissain asioissa jotain, mitä.hänkin on ollut. Hän näkee sinutvain exänsä kautta. Ei terve piirre.
Juokse, älä katso taaksesi.
Juoksisin. Ei vaikuta ollenkaan kiinnostavalta tapauksesta mies joka haukkuu exää vielä vähemmän mies joka on viihtynyt 10 vuotta hu*ran kanssa.
Jos haluaa tietää ihmisestä oleellisen, on paras kuunnella ja katsella, miten hän kohtelee muita ihmisiä ja puhuu heistä. Varsinkin jos kaikki exät ovat hulluja huåria ja varkaita, niin hälytyskellot soikoon. Tuollainen nimittely on merkki misogyniasta eikä se koske ikinä vain yhtä tai kahta naista vaan lopulta kaikkia.
Ap on loistava seuraava uhri, koska on kokematon, eikä ole mitään vertailukohtia. Esimerkiksi oma puolisoni, jonka olen tuntenut liki 30 vuotta, ei ole kertaakaan nimitellyt minua tai ketään muutakaan tai ylipäänsä puhunut kenestäkään epäkunnioittavasti sen enempää selän takana kuin edessäkään. Niistäkin ihmisistä, jotka ovat häntä kohtaan tehneet väärin, hän vain toteaa tapahtuneet asiat, eikä näe tarvetta alatyyliseen nimittelyyn. Ei siis ole mikään sääntö, että miehet tuolla tavoin toimivat. Ja suu puhuu aina sydämen kyllyydestä ja sanat ennustavat tekoja.
Mä varoittelin paria uutta exän seurustelukumppania hänen väkivaltaisuudestaan. Oli osoittanut sitä mua kohtaan useita kertoja n. 7 vuoden yhteiselon aikana ja lopulta sai tuomion mun pahoinpitelystä. Koskaan ei myöntänyt vaan taitavasti syyllisti toisen. Onneksi nuo naiset uskoivat, mistä ex oli mulle raivona. Jonkun on varmasti saanut koukkuun, mutta mä elän kiltin, fiksun tasapainoisen miehen kanssa. Tämä exäni myös haukkui kaikki entiset naisensa korkeilla nimittelyillä.
jos mies puhuu exästään noin ja samainen exä kehoittaa juoksemaan niin...noh, kannattanee juosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei hauku eksäänsä huoraksi tai miksikään muuksi, vaikka nainen pettikin häntä hänen hyvän kaverinsa kanssa. Eikä hauku tuota kaveriaankaan. Jos heistä kummastakaan ikinä puhetta tulee, ihan heidän nimillään heitä kutsuu. Olin paikalla silloinkin, kun sai tietää petoksesta, eikä tunnekuohuissaankaan haukkunut kumpaakaan.
Viisas mies ❤
Ainakin tässä asiassa :)
Vierailija kirjoitti:
Itse sanon hu*ria hu*riksi ja hulluja hulluiksi.
Seurustelin kerran tälläisen muijan kanssa joka sekosi kun kutsuin jotain muijaa hu*raksi.
Mutta se oli kumminkin ok että tuo mielensäpahoittaja haukkui kaikki päivät omia ex-miehiään narsisteiksi ja hulluiksi.
On ollut ilo seurata miten tuo muija on paskonut kaikki suhteensa myöhemminkin.
Itse hu*rittelijana elän onnellisessa ja tasapainoisessa liitossa, enkä naistani hu*rittelisi ikinä ilman aihetta.
Jos haluaisi olla asiallinen, puhuisi prostituoiduista tai maksullisista naisista, eikä huorista. Mikäli taas ei tarkoita henkilöä, joka myy itseään rahaa/muita hyödykkeitä vastaan, puhuu jostakin muusta kuin huorasta, ja silloin varsinkaan ko. sanan käyttö ei ole asiallista.
Minä en ottanut vakavasti, koska mies oli panetellut exänsä niin kovasti ja minä rakastuneena uskoin. Ex-vaimo oli kuulemma narsistinen, manipuloiva, ilkeä ja kymmenen muuta kamalaa.
Tapasin sitten tämän exän eräissä miehen tuttavapiirin bileissä, ja olin ensinnäkin yllättynyt siitä miten fiksun tapainen hän oli. Miehen kuvauksesta päätellen olin odottanut että kyseessä on joku ihan kauhea riivinrauta ja vähä-älyinen tapaus. Tämä nainen varoitti minua vähän sivumennen miehestä, että bipolaarihäiriö ja skitsofrenia eivät tee yhteiselämästä kovin helppoa.
Sanoin tästä miehelle ja hän kielsi sellaiset diagnoosit ja sanoi puheen olevan tyypillistä exän manipulointipuhetta jolla tämä yrittää tuhota meidän suhteen ja saada miehen itselleen. En minäkään ollut merkkejä vakavista mt-ongelmista nähnyt joten uskoin. Mutta myöhemmin sitten paljastui totuus: mies oli ollut hyvässä hypomaniassa vaan kun tavattiin ja sitten kun iski psykoositasoinen maniakausi ekan kerran, tajusin että oikeasti sen exän puheissa oli perää. Ja kyllä se paranoidi skitsokin sieltä sitten esiin tuli ajallaan...
Vierailija kirjoitti:
Ihmisestä kertoo yllättävän paljon se tapa jolla hän puhuu existään. Jos joku minulle huorittelisi ja haukkuisi noin eksäänsä niin todellakin pitäisin sitä varoitusmerkkinä.
Kehuskellako niitä exiä sitten uudelle kumppanille pitäisi?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisestä kertoo yllättävän paljon se tapa jolla hän puhuu existään. Jos joku minulle huorittelisi ja haukkuisi noin eksäänsä niin todellakin pitäisin sitä varoitusmerkkinä.
Tarviiko sitä sen kummempia kertoa existä. Itse en ainakaan ole sanonut muuta kuin ettei siitä nyt vaan tullut mitään, oltiin liian erinlaisia. En todellakaan kerro yksityiskohtia suhteesta.
Minkälainen ihminen haukkuu eksäänsä noin? Olisin kyllä todella epäluuloinen kumppaniani kohtaan, jos hän puhuisi noin ja jos eksänsä vielä sanoisi tuolla tavalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma exäni, jonka kanssa en tosin onneksi ollut pitkään yhdessä, löysi uuden naisen toiselta paikkakunnalta, muutti sinne ja katkaisi välit kaikkiin vanhoihin kavereihin ja toki myös minuun. Ex on äärimmäisen räjähdysherkkä, väkivaltainen ja ehkä jopa sosiopaatti (on esim. kiduttanut eläimiä joskus nuorempana, kuulin tästä eron jälkeen), ja tämä on ihan yleisessä tiedossa myös esim. hänen vanhojen kavereidensa keskuudessa. Välien katkaisu "vanhaan elämään" oli häneltä toki hyvin loogista, sillä näin on helppo pitää mahdolliset ikävät piirteet piilossa uudelta naiselta.
Nykyinen tyttöystävä odottaa parhaillaan hänelle lasta melko lyhyen tuntemisen jälkeen, ja minulla on kurkkua kuristavan paha tunne siitä, miten hänelle ja tulevalle vauvalle tulee käymään. En tunne uutta tyttöystävää millään tasolla (koska häntä ei luonnollisesti koskaan ole meille esitelty ja välit on pistetty poikki), joten en koe että olisin oikea ihminen kertomaan hänelle miehensä menneisyydestä. En myöskään usko että hän ottaisi minua todesta, luulisi varmaan että haikailen tämän (aluksi niin hurmaavan) hullun perään edelleen.
Minä ottaisin todesta, jos joku varottaisi minua seurustelukumppanistani. Varsinkin, jos hän puhuisi minulle existään tuohon sävyyn.
Toisaalta, minun mieheni muutti elämäänsä radikaalisti kun aloimme seurustella (otti vastuun elämästään ja teki muutenkin suuria muutoksia- jonka myötä ne entiset ystävät suurimmaksi osaksi jäivät, haki apua ongelmiinsa jne) ja hänen katkera exänsä rupesi maalailemaan kauhutarinoita miehestäni, kuinka kauhea, välivaltainen ja häiriintynyt tämä oli- ja hän itse vain pieni uhriraukka. Vaikea uskoa miehestäni mitään niitä väitteitä- asiatonta niitä on ylipäätään yrittää ympärilleen huudella kun suhde loppui aikoja sitten- ja kaiken lisäksi mies on ihan eri ihminen kuin silloin joskus exänsä kanssa ollessaan. Todella fiksu, rohkea, hieno mies. Ja exänsä (johon on pakko olla lasten vuoksi yhteydessä) on katkera surkimus, jonka kanssa ei ole edes puhevälejä. Että kyllä se exäkin joskus on väärässä tai purkaa ihan vaan omia katkeruuksiaan ympärilleen.
MIstähän tää alapeukkujen määrä oikeen kertoo? Että kolahtaa mammoilla omaan nilkkaan? Kyllähän nainen voi olla täys ääliö, ja usein katkeroituneena onkin, paljon kierompi ja kovempi kuin mies.
Meidän tapauksessa meni niin päin, että mies e itsekään ollut hahmottanut millainen ihminen se ex on. Alettuamme seurustella alkoi exästä kuoriutua kunnon kiusaaja, ja miehenkin silmät avautuivat ja sai selityksen sille, miksi oli elämä tuntunut niin raskaalta ja ahdistavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen miehen kanssa ei kannata jatkaa, joka kutsuu exäänsä hu*raksi. Kunnollinen mies ei nimittele ketään naista tuolla tavalla.
Paitsi jos nainen (ex) todella ansaitsi tuon liikanimen. Esim. käynyt vieraissa ja pettänyt miestä.
Se on (oli) siltikin niiden kahden välinen asia. Ja jos edelliseen suhteeseen pitää välttämättä palata, voi eroon johtaneita syitä kuvata muutenkin kuin karjumalla suu vaahdossa: "V***U, se oli HU**A!!"
Joko tama on provo tai aloittaja on joku wt-elämänkoululainen. Idari!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei mitään välimuotoa kehuskelun ja uohriddelun välillä? Pieni vinkki, se on persoonallisuushäiriöisen merkki ettei löydy niitä harmaan sävyjä. Joko ihannoidaan tai haukutaan maan rakoon.
Tämä kiinnosti muakin.