Mulle ei järjestetty edes vauvakutsuja, mutta mies senkus vaan juhlii kaiken aikaa ja hehkuttaa kuinka hauskaa hänellä onkaan :(
Miehellä bileitä riittää, mutta mulle ei järkätty edes pienimuotoisiakaan vauvakutsuja. Tuntuu, että minut ja olemassa oloni on unohdettu kokonaan
:(
Nytkin mies hehkuttaa pikkujouluista, jo viikon saanut kuunnella kuinka on hauskaa luvassa.
Ei mieti yhtään miltä musta tuntuu jäädä yksin himaan -taas.
Ja seuraavana päivänä tehdä aivan kaiken yksin, kun toinen vaan makaa perse homeessa koko päivän.
Ehdotti, että aamulla lähtisin työpaikalle mukaan ja ajaisin auton pois aamulla ettei jäisi sinne, juu ei tule kauppoja.
Keksikööt keskenänsä miten sen sieltä viikonloppuna hakee, ei ole mun ongelma, koska tiedän ettei salettiin ole kykenevä mua vastavuoroisesti viemään taaskaan Ideaparkkiin ja ravintolaan syömään lukuisista lupauksista huolimatta, joten en odota poikkeusta tälläkään kertaa.
Monet viikonloput kuskina ollut ilman mitään vastapalvelusta, joten ei enää onnistu.
Kaiken huipennus on se, että on jotenkin siinä uskossa mun poistuvan kotoa vauvan synnyttyä varpajaisten tieltä jos esim käy niin että viikolla syntyy ja viikonlopuksi päästään kotiin.
Ja vitut tarvii mitää varpajaisia enää vietellä, kun tähänkin asti joka saamarin viikonloppu juhlinut jo aivan tarpeeksi. Tai menkööt muualle jos on pakko.
Jos sattus synnytys pikkujoulujen aikaan käynnistymään, en ilmoita siitä miehelle millään tapaa.
Siinäpähän ihmettelee minne olen hävinnyt aamulla, kun joskus sattuu kotiin tulemaan. Eipähän herralta hauskanpito keskeydy vaikka haluaisi tulla synnytykseen mukaan mitä tässä ollaan siitä puhuttu.
Mies on muksua toivonut ja halunnut itsekin.
Teki hyvin selväksi, ettei tarvi viestitellä, kun herra tahtoo pitää hauskaa. En itsekään aio vastata vaikka olisi itse pää halki jossain ja yrittäisi tavoitella.
Olen jo lukenut miten käynnistää synnytys kotikonstein ja päätin, että kokeillaan perhana, olisipahan itsellä jotain muuta tekemistä, kun kotona kökkiä ja nähdä miehen reaktio, kun jääkin tällä kertaa paljosta paitsi itse ja joutuisi koiran hoitamaan vuorostaan, sekin, kun on jäänyt kokonaan mun kontolleni kokonaan.
Turha sanoa, että anna miehelle aikaa, silläkin on ollut aikaa jo 9 kuukautta sopeutua muutokseen ja sen pitää riittää sillekin, kun se on riittänyt mullekin, koska pakkohan se on ollut riittää.
Kommentit (365)
Nuorinainen olisit käyttänyt kondoomia, on jo vanha keksitö, nyt kannat vastuusi kuin aikuinen nainen tai maksat elareita!
Olette te äitylit kyllä susia toisillenne. Onneksi ei tarvi teidän viiteryhmäänne koskaan kuulua.
Siitä tosin olen kateellinen, että olisipa itsellänikin tuollaiset ennustajanlahjat kuin useimmilla täällä. Että etukäteen vaan tietäisi, että "tuo ihminen ei tule nousemaan tilanteen tasalle, vaikka nyt lupaa niin." Siis äidithän kyllä pystyy muuttamaan käytöstään lasten takia ihan äärettömästi, mutta mieheltä ei voi edes vaatia että veisi raskaana olevan eukkonsa ravintolaan syömään joskus. Että viettäisi niinku laatuaikaa ihmisen kanssa, jonka kanssa on perustanut perheen. Liikaa vaadittu, ja olishan sun pitänyt tuo etukäteen tietää! Niin ilmiselvää!
Av-mamma tietää myös kristallinkirkkaasti, että se on vasta alkua, kun mies yhtenä syyskuuna vuonna 2016 pyytää muijaansa tulemaan mukanaan kotiin sen sijaan että jäisi bilettämään. Onhan se nyt selvää, että tilanne eskaloituu välittömästi siihen, että naiselle on tiedossa enää juoppokuskin osa, ja yhteiset illanviettoja ei järjesty enää koskaan. Selvänäköisyydessään Av-mamma on valmis heti katkaisemaan parisuhteen eikä todellakaan ala ainakaan lapsia tekemään pitkäaikaisen kumppaninsa kanssa, joka kerran kehtasi pyytää häneltä jotakin.
Ei suinkaan. Tässä vaaditaan lähinnä ap:ta tekemään jotakin valittamisen sijasta ja ennen kaikkea lopettamaan tuon dokaamisen mahdollistamisen eli miehensä kuskaamiseen baariin.
Parisuhteessa ei voi toista henkisesti muuttaa. Ei vaan voi. Omaa käytöstään voi muuttaa ja omaa asennettaan.
Siksi on myös usutettu ap:ta miettimään, mikä hänen omassa käytöksessään on edesauttanut miehen alkoholisoitumista. Koska omaan käytökseensä hän voi vaikuttaa helposti, miehen käytökseen aika heikosti.
115
Alkoholistiperheen lapsena nauran tälle kommentille. Juu, etsikää vaan vikaa itsestänne, kaikki juoppojen puolisot. Sillä se tilanne varmaan paranee.
Newsflash: juoppo saattaa syyttää kaikkia muita omasta juomisestaan, mutta oikeasti syy on ainoastaan juopon. Hän sen alkon kurkkuunsa kaataa, ja käsittelee siten tunteitaan, kun ei muutakaan osaa. Normaali ihminen ottaa avioeron, menee terapiaan, muuttaa elämäänsä... Juoppo sen sijaan kallistaa pulloa.
Minun miehelläni on tuota samaa. Nytkin on juhlimassa jossain Slushin jatkoilla eikä vastaa viesteihin. Jatkuvasti juo tai tekee töitä. Minä tai kotiasiat ei enää paljoa kiinnosta. Lapsia ei ole, joten siinä mielessä kärsiä saan vain minä.
On tämä aika epätoivoista. Vaikka kuinka yrittäisi muuttaa itseään ja asennettaan, jossain tulee raja vastaan kun ei jaksa enää.
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan. Tässä vaaditaan lähinnä ap:ta tekemään jotakin valittamisen sijasta ja ennen kaikkea lopettamaan tuon dokaamisen mahdollistamisen eli miehensä kuskaamiseen baariin.
Parisuhteessa ei voi toista henkisesti muuttaa. Ei vaan voi. Omaa käytöstään voi muuttaa ja omaa asennettaan.
Siksi on myös usutettu ap:ta miettimään, mikä hänen omassa käytöksessään on edesauttanut miehen alkoholisoitumista. Koska omaan käytökseensä hän voi vaikuttaa helposti, miehen käytökseen aika heikosti.
115
Alkoholistiperheen lapsena nauran tälle kommentille. Juu, etsikää vaan vikaa itsestänne, kaikki juoppojen puolisot. Sillä se tilanne varmaan paranee.
Newsflash: juoppo saattaa syyttää kaikkia muita omasta juomisestaan, mutta oikeasti syy on ainoastaan juopon. Hän sen alkon kurkkuunsa kaataa, ja käsittelee siten tunteitaan, kun ei muutakaan osaa. Normaali ihminen ottaa avioeron, menee terapiaan, muuttaa elämäänsä... Juoppo sen sijaan kallistaa pulloa.
Juuri näin. Normaali ihminen ottaa eron juoposta puolisostaan, menee terapiaan ja muuttaa elämäänsä. Sitähän tuo edellinen yrittä aloittajalle sanoakin, että aloittajan tulisi lopettaa puolisonsa juomisen mahdollistaminen. Ei se auta, että kitisee asiasta AV:llä. Ei edellinen missään sanonut, että miehen juopottelu olisi ap:n syytä vaan ap omalla käytöksellään mahdollistaa miehensä juopottelun. Jos muu ei auta, silloin erotaan juoposta puolisosta. Yhdenkään lapsen ei tule joutua kasvamaan alkoholistiperheessä, vai oletko eri mieltä?
Juuri näin. Normaali ihminen ottaa eron juoposta puolisostaan, menee terapiaan ja muuttaa elämäänsä. Sitähän tuo edellinen yrittä aloittajalle sanoakin, että aloittajan tulisi lopettaa puolisonsa juomisen mahdollistaminen. Ei se auta, että kitisee asiasta AV:llä. Ei edellinen missään sanonut, että miehen juopottelu olisi ap:n syytä vaan ap omalla käytöksellään mahdollistaa miehensä juopottelun. Jos muu ei auta, silloin erotaan juoposta puolisosta. Yhdenkään lapsen ei tule joutua kasvamaan alkoholistiperheessä, vai oletko eri mieltä?
Sen lapsen isä on alkoholisti joka tapauksessa. Isällä ja lapsella on oikeus nähdä toisiaan, ja tuon tasoinen biletys, mistä tässä ketjussa on kyse, ei todellakaan riitä siihen, että tuo oikeus evättäisiin. Ottamalla eron pelastaa itsensä avioliitosta, mutta ei lastaan alkoholistivanhemmalta. Päin vastoin, silloin hylkää lapsen selviytymään isän kanssa yksin joka toinen viikonloppu.
Alkoholistin lasta ei auta se, että se ei-alkoholisti vanhempi etsii vikaa itsestään ja muuttaa omaa käytöstään, koska se vanhempi ei todennäköisesti ole lapselle ongelma! Lasta auttaa se, että hänen sairasta vanhempaansa tuetaan ja kuntoutetaan. Eli just päinvastoin kuin kommentoimassani neuvossa sanottiin: "Siksi on myös usutettu ap:ta miettimään, mikä hänen omassa käytöksessään on edesauttanut miehen alkoholisoitumista. Koska omaan käytökseensä hän voi vaikuttaa helposti, miehen käytökseen aika heikosti." <- Paska neuvo, koska se ohjaa parannustoimet väärään kohteeseen.
Ja tiedän kyllä paremmin kuin kukaan täällä, miten epätoivoista on auttaa toista ihmistä. Se on vaikeaa, todella vaikeaa. Mutta tilannetta auttaa paljon enemmän se, että ohjaa puolisoaan terapiaan, kuin se, että miettii "miten minä tein äijästäni juopon". Et sinä todennäköisesti tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskauden viimeinen kuukausi eli aika äitiysloman alkamisesta lapsen syntymään on tylsää aikaa. Se on kuitenkin aika lyhyt aika. On ikävää, että omalla työpaikallasi ei äitiyslomalaisia kutsuta pikkujouluihin, mutta mä en kuitenkaan kokisi maailmaa kaatavana, jos yhdet tai kahdetkin pikkujoulut jäisi viettämättä. Vauvakutsuista et voi syyttää miestäsi, koska vauvakutsut järjestää naisen ystävät eikä suinkaan puoliso. Kerroit, että miehelläsi bileitä riittää. Mitä bileitä nämä ovat olleet ja miksei sinua ole kutsuttu mukaan?
Nämä miehen työpaikan pikkujoulut ovat siitä oudot, kun ikinä ei puolisoita mukaan kutsuta. Ja firman sihteeri on kuormasta syöjä kuulemma, ehkä siinä on syy.
Ja viime vuonna en mennyt työpaikkani pikkujouluihin, koska mies ei suostunut kuskiksi lähtemään ja muutakaan kyytiä en mistään saanut :(
Kutsutaan mukaan kyllä:
Mun pitää olla juoppokuskina, koska en juo.
Tämä on se velvoite, jolla mukaan pääsee.Sepä se kun ei "ystävistä" ole kuulunut mitään plussatestin tehtyäni mitään.
Aikani yritin yksipuolisesti pitää yhteyttä, mutta kyllästyin.Se mitä itse olisin enemmän toivonut, että oltaisiin tosiaan parisuhdeaikaa enemmän vietetty mutta ei väkisin.
Tämä on alkanut tuntua yksipuoliselta parisuhteelta viime aikoina :(
Ja asian olen ottanut puheeksi monta kertaa. Tuloksetta.Ap
Nyt teet mun mielestä ongelmia asioista, jotka eivät ole oikeasti ongelmia. Eikö teille pääse taksilla? Kai miehesikin tulee pikkujouluista taksilla kotiin, jos sinä et hae häntä sieltä? Yhtä lailla sinä olisit voinut viime vuonna tulla taksilla, jos et halunnut mennä omalla autolla. Ja mun mielestä miehen firman pikkujoulut eivät ole mitenkään oudot, jos puolisoita ei kutsuta mukaan. Ei meilläkään kutsuta. Ilmeisesti omalla työpaikallasi kutsutaan, joten miksi ette menneet viime vuonna miehesi kanssa yhdessä? Enkä ymmärrä ongelmaa tuossa kuskina olemisessakaan. Mä menen juhliin aina autolla, jos en aio juoda siellä alkoholia. Ja kyllä, heitän kotiin myös muita eli olen juoppokuskinakin. En ole kokenut sitä ongelmaksi. Myös mieheni menee omalla autolla, jos ei aio juoda alkoholia juhlissa.
Ymmärrän, että olisit halunnut viettää miehesi kanssa enemmän aikaa kotona, mutta mahdollisuudet viettää aikaa yhdessä muualla on ollut koko ajan olemassa. Jos et halua raskaana ollessasi ajaa, taksit on keksitty. Jollainhan miehesikin juhlista tulee kotiin ja taksimatka maksaa täsmälleen yhtä paljon olipa taksissa yksi tai kaksi matkustajaa.
Mun pikkujoulut olisivat olleet Espoossa ja itse asun Tampereella sekä työkohteeni sellainen ettei minulla ollut työparia jonka kanssa sopia vaikka kimppakyydistä. Ja minä sentään kuskasin miestä viime vuonna sen pikkujouluihin.
Tämä kuskihomma kun on aina yksipuolista ollut. Kun ei kaksin koskaan missään. Aina kymmenen muuta paikalla. Kukaan ei mulle puhu muuta kun jos haluaa paikasta a paikkaan b.
Aina vaan palveluksia saamatta itse koskaan mitään takaisin.
En tiedä eikä kiinnosta millä meinaa tulla kotio.
En aio vastata luuriin ollenkaan.Ap
Jos asut Tampereella niin mitä ihmettä sinä Ideaparkissa sitten tekisit? Eihän siellä ole mitään liikettä mitä ei Tampereen keskustassakin olisi. Luulin että asut Lempäälässä tai Valkeakoskella, sieltä voisin ymmärtää hingun Ideaparkiin.
Vierailija kirjoitti:
Sen lapsen isä on alkoholisti joka tapauksessa. Isällä ja lapsella on oikeus nähdä toisiaan, ja tuon tasoinen biletys, mistä tässä ketjussa on kyse, ei todellakaan riitä siihen, että tuo oikeus evättäisiin. Ottamalla eron pelastaa itsensä avioliitosta, mutta ei lastaan alkoholistivanhemmalta. Päin vastoin, silloin hylkää lapsen selviytymään isän kanssa yksin joka toinen viikonloppu.
Alkoholistin lasta ei auta se, että se ei-alkoholisti vanhempi etsii vikaa itsestään ja muuttaa omaa käytöstään, koska se vanhempi ei todennäköisesti ole lapselle ongelma! Lasta auttaa se, että hänen sairasta vanhempaansa tuetaan ja kuntoutetaan. Eli just päinvastoin kuin kommentoimassani neuvossa sanottiin: "Siksi on myös usutettu ap:ta miettimään, mikä hänen omassa käytöksessään on edesauttanut miehen alkoholisoitumista. Koska omaan käytökseensä hän voi vaikuttaa helposti, miehen käytökseen aika heikosti." <- Paska neuvo, koska se ohjaa parannustoimet väärään kohteeseen.
Ja tiedän kyllä paremmin kuin kukaan täällä, miten epätoivoista on auttaa toista ihmistä. Se on vaikeaa, todella vaikeaa. Mutta tilannetta auttaa paljon enemmän se, että ohjaa puolisoaan terapiaan, kuin se, että miettii "miten minä tein äijästäni juopon". Et sinä todennäköisesti tehnyt.
Eihän tässä tuosta ole kyse. Kyse on siitä, miksi nainen hyväksyy miehensä juomisen. Tuo terapiaan ohjaaminen on paljon järkevämpi asia kuin AV:llä valittaminen. Ap:n kohdalla tuskin on kyse vielä miehen alkoholismista, mutta ap miettii vain kostoa miehelle eikä suinkaan mitään, millä mies lopettaisi juomisen. Ei edes sitä, että laittaisi kovan kovaa vastaan ja laittaisi miehen valitsemaan juomisen ja perheensä väliltä. Tätähän ap ei tee ja se on se, mikä mahdollistaa miehen juomisen. Miehen ei tarvitse valita, koska hän saa sekä juomisen että perheen.
"Miettii vain kostoa miehelle", mutta "ei laita kovaa kovaa vastaan." Pieni ristiriita. Täällä on näköjään päätetty, että ap on vastuussa miehensä käytöksestä, ja teoriat rakennetaan sen mukaan. Ei näköjään paina mitään, että ap sanoi jo ettei enää suostu kuskaamaan miestä, ja että hän pistää miehen kantamaan seurauksen omista valinnoistaan (esim että missaa synnytyksen, jos niin on käydäkseen.)
Sä nyt olet ap vähän katkera, kun miehelläsi on kavereita ja sulla näköjään ei.
Huh kylläpä naiset osaa lyödä lyötyä täällä...
Mua harmittaa apn puolesta pirusti kun joutuu viimesillään raskaana kestämään itsekästä paskanaama miestä .. tuo on miehen puolesta henkistä väkivaltaa.
VOIMIA KOVASTI APLLE, psst muista, ansaitset vain parasta<3
Paras olisi ottaa mies synntykseen mukaan (pyörtymään vaikka), ettei juhli turhan takia. Hän kun vaikuttaa oikeasti luulevan, että nainen ns. "pyöräyttää" lapsen - ellei sitten peräti usko yhä haikaraan.
Vierailija kirjoitti:
"Miettii vain kostoa miehelle", mutta "ei laita kovaa kovaa vastaan." Pieni ristiriita. Täällä on näköjään päätetty, että ap on vastuussa miehensä käytöksestä, ja teoriat rakennetaan sen mukaan. Ei näköjään paina mitään, että ap sanoi jo ettei enää suostu kuskaamaan miestä, ja että hän pistää miehen kantamaan seurauksen omista valinnoistaan (esim että missaa synnytyksen, jos niin on käydäkseen.)
Väärin. Ap ei ole vastuussa miehensä käytöksestä. Ap on vastuussa siitä, aikooko hän elää tuolla tavalla käyttäytyvän miehen kanssa.
Eilen ihmetteli sitten viestien vähyyttä. Ensin ei haluta viestejä, sitten ihmetellään, kun ei juuri mitään anna itsestään kuulua.
Sama linja tänäänkin jatkuu.
Eilen vastailin lyhyesti, en ehkä sitäkään vähää jaksa vaivautua tänään.
Mutta tämä mikään hotelli ole, että voipi maata koko perkeleen lauantain. Ei mua sen krapulat liikuta yhtään eikä kiinnosta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onhan noi pikkujoulut olleet kautta aikain hyvä syy isien vetää päät täyteen kun firmat maksaa. Sitten tullaan kotiin ja herätetään koko perhe. Etsitään jemmapullo ja jatketaan ryyppäämistä.
Sitten hakataan äiti ja pelotellaan lapset puolikuoliaiksi.T. Alkoholistin lapsi, joka ei omilleen samaa koskaan halua
Isien?! Kyllä pahimpia ovat äidit, jotka vapautuu sieltä vankilasta kerran vuodessa :D
T. tyttö baaritiskin takaa
Vierailija kirjoitti:
Eilen ihmetteli sitten viestien vähyyttä. Ensin ei haluta viestejä, sitten ihmetellään, kun ei juuri mitään anna itsestään kuulua.
Eilen vastailin lyhyesti, en ehkä sitäkään vähää jaksa vaivautua tänään.Mutta tämä mikään hotelli ole, että voipi maata koko perkeleen lauantain. Ei mua sen krapulat liikuta yhtään eikä kiinnosta.
Ap
Nyt en ihan käsitä. Kyllä kodin pitäisi olla paikka, jossa voi vaikka maata ihan vapaasti koko launtain tekemättä mitään! En tiedä mitä siitä tulisi, jos mies alkaisi määräämään nyt siivotaan, nyt mennään sinne ja tänne, nyt harrastetaan seksiä. En usko, että jäisin tuollaiseen suhteeseen. En minä enää äitini kanssa asu. Kyllä parisuhteessa sentää itsemääräämisoikeus on tallella vaikka ryypätä itsensä hengiltä.
Vierailija kirjoitti:
Eilen vastailin lyhyesti, en ehkä sitäkään vähää jaksa vaivautua tänään.Mutta tämä mikään hotelli ole, että voipi maata koko perkeleen lauantain. Ei mua sen krapulat liikuta yhtään eikä kiinnosta.
Ap
Onhan tuo kypsän aikuisen käytöstä sen sijaan että puhuisit asiasta :D
ps. joko löysit kivan kodin?
Kuten sanoin:
- Tämä ei ole mikään hotelli.
- Jos jaksaa juhlia, niin jaksaa myös kotihommiakin tehdä, oli krapula tai ei.
(Niin tekee muuten moni nainenkin, joten mieskin siihen pystyy)
- Minä en ole hänen äitinsä enkä palvelijansa.
- Yhtälailla tämä on miehenkin koti, joten kotihommat kuuluu myös hälle. En minä täällä yksin asu kummimkaan.
Ap
Voi vtn vauvvvvakutsut.