Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle ei järjestetty edes vauvakutsuja, mutta mies senkus vaan juhlii kaiken aikaa ja hehkuttaa kuinka hauskaa hänellä onkaan :(

Vierailija
30.11.2017 |

Miehellä bileitä riittää, mutta mulle ei järkätty edes pienimuotoisiakaan vauvakutsuja. Tuntuu, että minut ja olemassa oloni on unohdettu kokonaan
:(

Nytkin mies hehkuttaa pikkujouluista, jo viikon saanut kuunnella kuinka on hauskaa luvassa.
Ei mieti yhtään miltä musta tuntuu jäädä yksin himaan -taas.
Ja seuraavana päivänä tehdä aivan kaiken yksin, kun toinen vaan makaa perse homeessa koko päivän.

Ehdotti, että aamulla lähtisin työpaikalle mukaan ja ajaisin auton pois aamulla ettei jäisi sinne, juu ei tule kauppoja.
Keksikööt keskenänsä miten sen sieltä viikonloppuna hakee, ei ole mun ongelma, koska tiedän ettei salettiin ole kykenevä mua vastavuoroisesti viemään taaskaan Ideaparkkiin ja ravintolaan syömään lukuisista lupauksista huolimatta, joten en odota poikkeusta tälläkään kertaa.

Monet viikonloput kuskina ollut ilman mitään vastapalvelusta, joten ei enää onnistu.

Kaiken huipennus on se, että on jotenkin siinä uskossa mun poistuvan kotoa vauvan synnyttyä varpajaisten tieltä jos esim käy niin että viikolla syntyy ja viikonlopuksi päästään kotiin.
Ja vitut tarvii mitää varpajaisia enää vietellä, kun tähänkin asti joka saamarin viikonloppu juhlinut jo aivan tarpeeksi. Tai menkööt muualle jos on pakko.

Jos sattus synnytys pikkujoulujen aikaan käynnistymään, en ilmoita siitä miehelle millään tapaa.
Siinäpähän ihmettelee minne olen hävinnyt aamulla, kun joskus sattuu kotiin tulemaan. Eipähän herralta hauskanpito keskeydy vaikka haluaisi tulla synnytykseen mukaan mitä tässä ollaan siitä puhuttu.
Mies on muksua toivonut ja halunnut itsekin.

Teki hyvin selväksi, ettei tarvi viestitellä, kun herra tahtoo pitää hauskaa. En itsekään aio vastata vaikka olisi itse pää halki jossain ja yrittäisi tavoitella.

Olen jo lukenut miten käynnistää synnytys kotikonstein ja päätin, että kokeillaan perhana, olisipahan itsellä jotain muuta tekemistä, kun kotona kökkiä ja nähdä miehen reaktio, kun jääkin tällä kertaa paljosta paitsi itse ja joutuisi koiran hoitamaan vuorostaan, sekin, kun on jäänyt kokonaan mun kontolleni kokonaan.

Turha sanoa, että anna miehelle aikaa, silläkin on ollut aikaa jo 9 kuukautta sopeutua muutokseen ja sen pitää riittää sillekin, kun se on riittänyt mullekin, koska pakkohan se on ollut riittää.

Kommentit (365)

Vierailija
341/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, kuulostaapa todella terveeltä suhteelta! Olette varmasti tosi nuoria? Ja eihän se nyt tarkoita, että kun on raskaana, että pitää kököttää kotona kaiken aikaa!!! Ei minkään muun tartte juurikaan muuttua, kun se ettei juo alkoholia. IKävä meininki teillä kaikenkaikkiaan, mutta saatte vauvan ja sille ei voi enää mitään.  Tsemppiä! 

Minne tässä muka pitäisi tämän mahan kanssa mennä yksin? Kerroppas se.

H-hetki on enää päivistä kiinni.

Ap

Ei mulla ainankaan raskaana ollessa ole ollut mitään saattuetta mukana. Ihan olen yksin liikkunut, kun mies kävi töissä. Ja kävi se viihteelläkin (joo vitutti silloin)

Ei loppuraskauskaan ole mikään sairaus. Kyllä silloin pystyy käymään kaupassa tai vaikka kahvilassa. Eikö sulla ole ketään sukulaista kenen luona voisit kyläillä? Tai kutsut jonkun teille.

Teille on tulossa pieni ihminen ja teidän pitää osata käyttäytyä kuin aikuiset. Mykkäkoulu ja mököttäminen ja rahojen tuhlailu (jos sitä ei ole) on todella epäkypsää. Mietin tosissani miten jaksat vauva-arkea kun nyt tuntuu olevan jo kaikki tosi vaikeaa.

Ehkä se mies sieltä heräilee vanhemmuuteen kun lapsi syntyy. Monia miehiä pelottaa ja ahdistaa tuleva ja siksi pakenevat kavereille ja baariin. Toivottavasti se loppuu kun vauva on syntynyt.

Vierailija
342/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen ihmetteli sitten viestien vähyyttä. Ensin ei haluta viestejä, sitten ihmetellään, kun ei juuri mitään anna itsestään kuulua.

Sama linja tänäänkin jatkuu.

Eilen vastailin lyhyesti, en ehkä sitäkään vähää jaksa vaivautua tänään.

Mutta tämä mikään hotelli ole, että voipi maata koko perkeleen lauantain. Ei mua sen krapulat liikuta yhtään eikä kiinnosta.

Ap

Nyt en ihan käsitä. Kyllä kodin pitäisi olla paikka, jossa voi vaikka maata ihan vapaasti koko launtain tekemättä mitään! En tiedä mitä siitä tulisi, jos mies alkaisi määräämään nyt siivotaan, nyt mennään sinne ja tänne, nyt harrastetaan seksiä. En usko, että jäisin tuollaiseen suhteeseen. En minä enää äitini kanssa asu. Kyllä parisuhteessa sentää itsemääräämisoikeus on tallella vaikka ryypätä itsensä hengiltä.

Kyllä kodin pitää sellainen olla missä itse viihtyy. Itse en viihdy paskan keskellä. Siivoan kun siltä tuntuu, ihan sama onko jonkun kupoli kipeä, väsyttääkö yöjuoksut vai ei.

Minä täällä suurimmaksi osaksi aikaa vietän, joten en vietä sitä paskan keskellä ja tiskivuoria kattele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, kuulostaapa todella terveeltä suhteelta! Olette varmasti tosi nuoria? Ja eihän se nyt tarkoita, että kun on raskaana, että pitää kököttää kotona kaiken aikaa!!! Ei minkään muun tartte juurikaan muuttua, kun se ettei juo alkoholia. IKävä meininki teillä kaikenkaikkiaan, mutta saatte vauvan ja sille ei voi enää mitään.  Tsemppiä! 

Ap

Ei mulla ainankaan raskaana ollessa ole ollut mitään saattuetta mukana. Ihan olen yksin liikkunut, kun mies kävi töissä. Ja kävi se viihteelläkin (joo vitutti silloin)

Ei loppuraskauskaan ole mikään sairaus. Kyllä silloin pystyy käymään kaupassa tai vaikka kahvilassa. Eikö sulla ole ketään sukulaista kenen luona voisit kyläillä? Tai kutsut jonkun teille.

Teille on tulossa pieni ihminen ja teidän pitää osata käyttäytyä kuin aikuiset. Mykkäkoulu ja mököttäminen ja rahojen tuhlailu (jos sitä ei ole) on todella epäkypsää. Mietin tosissani miten jaksat vauva-arkea kun nyt tuntuu olevan jo kaikki tosi vaikeaa.

Ehkä se mies sieltä heräilee vanhemmuuteen kun lapsi syntyy. Monia miehiä pelottaa ja ahdistaa tuleva ja siksi pakenevat kavereille ja baariin. Toivottavasti se loppuu kun vauva on syntynyt.

Nuo pelot ja ahdistukset eivät ole mitään syitä eikä tekosyitä baareissa ja kvaereilla juoksemiselle.

Miehet ovat yksinkertaisesti itsekkäitä, vain ja ainoastaan itsekkäitä.

Vierailija
344/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nuo pelot ja ahdistukset eivät ole mitään syitä eikä tekosyitä baareissa ja kvaereilla juoksemiselle.

Miehet ovat yksinkertaisesti itsekkäitä, vain ja ainoastaan itsekkäitä.

Lisään vielä että raskauksia on erilaisia. Ja ihmisiä. Toiset tykkää olla yksin, toiset eivät. Toiset haluavat viettää aikaa puolison kanssa kaksin kun vielä voivat ennen vauvan syntymää. Sitten se yhteinen aika onkin kortilla, jos sitä enää löytyy ollenkaan.

Vierailija
345/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai lähden ajamaan, joka muuten on perkeleen hankalaa ollut viime viikot kun vatsa ottaa rattiin kiinni, 100 kilometriä vanhemmilleni? Ja h-hetki voi koittaa milloin hyvänsä?

Kutsuista huolimatta ei kukaan "kiireiltään" mihinkään ehdi.

Jos on miehellä varaa ostaa joka toinen päivä lava kaljaa ja viikonloput baareissa istua, niin ei talous kaadu kun itselleni tilaan jotain netistä.

Nuo ahdistukset ja pelot ovat silkkaa puppua. Joittenkin blogiukkojen keksimä seliseli-selitys itsekkäälle käytökselle.

Vauva-arkena lykkään muksun miehelle kun töistä pääsee ja laitan tekemään viikonloppuisin aivan kaiken, vauvan hoidosta kotihommiin plus koiran hoidon. Mä vaan makaan tekemättä mitään.

Ap

Vierailija
346/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan synnyttyä, mä lähden salille ja etsin ratsutallinkin joihin pakenen, kun mies tulee töistä useammaksi tunniksi.

Palaan vanhojen harrastusteni pariin.

Ap

Vierailija
347/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kyllä parisuhde sitä ole, että toinen tekee mitä lystää ja olettaa toisen vaan pysyvän siellä jossakin taustalla

Vierailija
348/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä nuo kommentit:

"Kyllä minä yksinkin..."

"Kyllä minä yksin ja raskaana...."

Miksi te sitten parisuhteessa olette?

Viihdyttää itseään yksinkin;

Tajuatteko yhtään miltä tuo kuulostaa?

Vierailija
349/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan synnyttyä, mä lähden salille ja etsin ratsutallinkin joihin pakenen, kun mies tulee töistä useammaksi tunniksi.

Ap

Millä lähdet jos ei mies aio hoitaa vauvaa?

Vierailija
350/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Autoja on kaksin kappalein ja on pakko jos ei sossuja ovelle halua

Ap

Vierailija
351/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eli annat vauvan adoptioon?

Vierailija
352/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miehelle ja kavereilleen seuraavanlainen varpajaisohjelma:

- Asunnon suursiivous.

- Kotiin paluu- kahvituksen järjestely.

- Ap:lle ja vauvalle kotiutumislahjojen hankinta.

- Koko kahvituksen isännöinti; kun mahdollisesti sukua tulee uutta tulokasta katsomaan, kuten tapana on ollut.

Vierailija
353/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Niin. Miehelle. Laitan sen hoitamaan. Kyllä se siihen kykenevä on arki- iltoina kun töistä pääsee.

Ap

Vierailija
354/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, ap. Älä välitä negatiivisista kommenteista. Tottakai vauvan synnyttyä voit alkaa harrastamaan ja sovit asiasta miehesi kanssa etukäteen. Mutta, jos mies ei suostu ottamaan hoitovastuuta, olet senverran energiseltä kuulostava ihminen, että kyllä sinä yksinkin pärjäät, usko pois eli ero on hyvä vaihtoehto, jos parisuhde ei ole toimiva. Toki pariterapiasta voi olla apuakin, mene ja tiedä, se riippuu aina ihmisten tahdosta muuttaa toimintatapojaan yhteiseksi hyväksi.

Yksinhuoltajana varmasti tulisi olemaan usein rankkaa ja vaikeaakin, mutta näin vanhempana ihmisenä olen huomannut, että asiat aina järjestyvät elämässä. Ei välttämättä läheskään aina niin kuin on suunnitellut tai haluaisi, mutta kyllä ne järjestyvät. Sitäpaitsi on pilvinpimein pienten lasten äitejä, jotka käyvät ratsastamassa tai salilla. Jos olet aktiivinen, etsit lapsellesi siksi aikaa hoitajan tai  joihinkin paikkoihin voi lapsia ottaa mukaankin. En tiedä Lempäälän kuntosalitarjonnasta, mutta Tampereelta löytyy valvottuja lastenhoitopaikkoja jumppien ja kuntosalin ajaksi  esim. Gogolta, Elixiasta ja Fressiltä. Voimia sinulle, ap.

Vierailija
355/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin sitten yksin Ideaparkkiin, kun muutakaan vaihtoehtoa ei ollut ja jaksa kattella kenenkään perse homeessa makaamista ja kuorsaamista kuunnella

Ap

Vierailija
356/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokaisi että kiukutteluani ei enää jaksa.

Sanoin ihan suoraan etten minäkään enää sen juomista. Oli hiljaa. Ei sanonut enää mitään. Nyt on kaikki sanottu mitä sanottavaa oli.

Ap

Vierailija
357/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Niin. Miehelle. Laitan sen hoitamaan. Kyllä se siihen kykenevä on arki- iltoina kun töistä pääsee.

Ap

Vaikka olisi juonut lavan kaljaa?

Vierailija
358/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan lopettaisi hehkuttamisen ilmaisesta juomatarjoilusta ja kuinka on vielä hauskaa luvassa.

Itseppä tuo sanoi, että mennään lauantaina Ideaparkkiin ja syömään, mutta en odota, että näin tapahtuisi kumminkaan.

Kyllä tuo jatkuva hehkutus jo vittuilulta kuulostaa omiin korviin.

Ap

Onko tässä suurin ongelma kuitenkin se, että sinulle tekee vielä lasketun ajan tienoollakin tiukkaa olla ilman alkoholia? Sen ympärillä tämä keskustelu on pyörinyt, kun kaikki muut tuntuvat ryyppäävän paitsi sinä ja mieskin kehtaa oikein hehkuttaa.

Vierailija
359/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Just. Maha pystyssä yksin kylpylään. Haloo. Miltä sekin näyttäisi ja vielä pikkujouluaikaan?"

Minä ainakin olen ollut, juuri siinä Tampereen kylpylässä. Ei kyllä tullut mieleen pohtia, miltä se näyttää, nautin vaan kun oli ihanaa :)

Sinulle ei nyt tunnu kelpaavan mikään, kun se mies *tuttaa niin paljon :(

Koska tämä maha on jo ärsyttävä eikä mitkään uikkarit mahdu päälle. Vihaan tätä rantapallo-olemusta

Mahtuisivatko ne uikkarit sitten päälle, jos miehesi haluaisi lähteä kanssasi kylpylään?

Vierailija
360/365 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typeriä nuo kommentit:

"Kyllä minä yksinkin..."

"Kyllä minä yksin ja raskaana...."

Miksi te sitten parisuhteessa olette?

Viihdyttää itseään yksinkin;

Tajuatteko yhtään miltä tuo kuulostaa?

Esim. meillä se parisuhteen toinen osapuoli oli päivisin töissä, vaikka minä olinkin äitiyslomalla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä