Oletteko lemmikeillenne "äiti" ja "isä" puhuessanne niille?
Te joilla on lemmikkejä, kun puhutte niille (oletan että puhutte) niin kuinka viittaatte itseenne? Oletteko "äiti" ja "isä" tai muotoja niistä? Vai etunimillä?' Vai minä-muodossa?
Kun kissamme tulivat meille, olin etukäteen miettinyt että käytän etunimiä itsestäni ja miehestäni. Muutaman päivän jälkeen tajusin että ei se vaan toimi. Väkisin lipsahti siihen että "äiti antaa ruokaa", "äidin kulta" yms. Viittaan mieheeni sanalla "isi" kun puhun hänestä kissoille.
Mietin vaan että onkohan tämä kuinkakin outoa? Minulle varmaan tarttunut lapsuudenkodista, jossa meillä oli koiria, ja äitini oli nillle puhuessaan aina "äiti".
Vaikuttaakohan tähän myös se, onko lapsia vai ei? Meillä ei ole.
Kommentit (90)
Justiinsa tässä rapsuttelen kissaani ja lässytän "mamman kultaa"... 😂💕😽 Mamma ja iskä ollaan meidän kissoille. Lapsia ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen henkilökunta. Ei varmaan tarvi arvata onko mulla kissoja vai koiria...
No voi olla periaatteessa kumpia vaan, mut veikkaan koiria.
Ainakin mun koira kun haluaa vaikka ruokaa, niin se kolistaa kuppia ja jos en heti mene niin tosi närkästyneen näköisenä kolisuttaa kuppia entistä enemmän. Ulosmeno myös, odottaa ovella mua vilkuillen ja jos en heti mee, se tulee mun luo ja menee takaisin ovelle ja mulkoilee mua äkäisen näköisenä jne jne jne.
Niin, olen "minä", en ole koiran äiti tai muu sukulainen vaikka ns samaa perhettä ollaan.
Sanonta sanoo, että koirilla on omistajia, mutta kissoilla on henkilökuntaa...
Meillä on kaksi kissaa, joille emme koskaan ole äiti ja isä tai mitään vastaavaa. Ne on mun/meidän mössyköitä. Luontevaa sikäli, että kissat tulivat meille aikuisina ja melko iäkkäinäkin. Suhteellisesti katsoen ovat varmaan vähintään yhtä vanhoja kuin me.
Meillä ei ole lapsia, joten kissat eivät tulleet myöskään katraan jatkoksi.
Olen koiralle mamma. Lässytän sille muutenkin kaikkea ällöä kun kukaan ei ole kuulemassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen koiralle mamma. Lässytän sille muutenkin kaikkea ällöä kun kukaan ei ole kuulemassa.
Kuulehan se koira!
Olen tietysti äiti koiralleni, joskus mamma. Hän on minun susihukkalapseni ( cockeri). Ihmislapsiakin on 3, lässytämme kaikki karvakuonolle.
Aikaisemmin olin vain minä koiralleni, mutta kun sain lapsia minusta tuli koiralleni äiti 😊
Olen kissalleni "minä", tai *etunimi, mamma-sana ei vaan koskaan ole tullut kuvioihin, varmaan syystä, että kissa on asunut meillä siitä lähtien, kun olin eskari-ikäinen. Muiden lemmikeille olen täti.
En tiedä mitään niin oksettavaa kuin olla jollekkin äiti. Olen lemmikkini OMISTAJA ja korjaan kyllä aina jos joku erehtyy kutsumaan mua koirani ÄIDIKSI. Hyi vittu.
En ole koirani äiti, mutta tyttö (12 v) puhuu itsestään mamina, kun hoitaa poniaan.
Mainitsihan joku jannu omituisista treffikokemuksista kertovassa ketjussa, että joku nainen oli hokenut seksin aikana "hyvä poika, hyvä poika, mammalla kaikki hyvin".
Syy moiseen oli se, että verenhimoinen hurtta päivysti makuualkovin luukulla odottaen että pääsee upottamaan hampaansa sällin ylösalas viuhtovaan karvaiseen kankkuun...
Vierailija kirjoitti:
Meidän karvakorvien hyvinvoinnista huolehtivat mamma ja jumala. Mamma olen minä ja jumala on poikani, jota perheen karvakorvat jumaloivat.
Tää on ihan paras :D:D
Vierailija kirjoitti:
Mainitsihan joku jannu omituisista treffikokemuksista kertovassa ketjussa, että joku nainen oli hokenut seksin aikana "hyvä poika, hyvä poika, mammalla kaikki hyvin".
Syy moiseen oli se, että verenhimoinen hurtta päivysti makuualkovin luukulla odottaen että pääsee upottamaan hampaansa sällin ylösalas viuhtovaan karvaiseen kankkuun...
Ja tässä toinen :D:D
Tuu Mamman syliin, äiti laittaa ruokaa sulle, käy siihen mamman viereen pötköttämään...
Mä oon koiralle mamma :D ja lapsia ei ole, siis muita kuin tuo karvainen ;)
Vierailija kirjoitti:
Ai saakeli :D
Me ollaan koirille mamma ja paappo 😅
Lässytän koirallemme todella paljon, mies myös. Emme kuitenkaan kutsu toisiamme nimityksillä "äiti" tai "isä" koiralle, ihan vaan omilla nimillä. Koiralle on kyllä miljoona lempinimeä. Emme myöskään käytä koirasta pronominia "hän", kyllä se on se. Ja ihan äärimmäisen rakas se onkin, mahtava ilopilleri! Koiramme on kyllä lellimiseen tottunut, vaatii (tai pyytää) kaikenlaista. Ymmärtää todella paljon puhetta. Mahtavaa vierestä seurata kun joku koiraton ihmettelee "siis mitä, ihan kun tuo teidän koira olisi ymmärtänyt mitä sanot".
Ja ei, meillä ei ole lapsia.
Olen äiskä koiralle.