Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopion sairaalasta ilmoitettiin sieltä löydetyn bakteerin joka ei enää reagoi lääkkeisiin!! A_PU_VA!

Vierailija
28.11.2017 |

Tähän ihmiskunta vielä karahtaa.. ja me vaan mussutetaan v..u pullaa.

https://terveydenasialla.com/kuopiosta-loytyi-bakteeri-joka-ei-reagoi-l…

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaisessa lihassa käytetään paljon antibiootteja ja esim. Intiassa niitä syödään kuin karkkia kun köyhillä ei ole varaa lääkäriin.

Ainakin Tanskassa käytetään sikoihin antibiootteja. Niillä esiintyy sairaalabakteeria.

Norjasta en ole varma.

Suomessa ja Ruotsissa toivottavasti ei.

Näin jossain just kartan ntibioottien käytöstä. Intia ja monet muut maat käytti tosi hurjasti mut Suomi, Ruotsi ja Norja niin vähän että en ensin tajunnut että maan kohdalla on se antibioottien käytöstä kertova pallo, niin pieni se oli. (kartassa siis mitä isompi pallo sitä enemän maassa käytetään eläimillä antibiootteja), ihan oikeesti tuli mieleen että aika vähäistä on käyttö, kun en meinannu edes huomata, toisten maiden kohdalla antibiooteista kertova pallo oli useemman sentin halkaisijaltaan, intialla taisi olla yksi isoimpia.

Vierailija
62/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

todrupeemitääsyömää kirjoitti:

Itse en syö antibiootteja ku tosihädässä. Yksi kerta Jyväskylässä menin poistattamaan luomen. Sellaisen tiedettekö näpyn, hiertävän, nuppineulanpään kokoisen tai alle. Perjaatteessa oisin voinu iteki raapia sen pois. Lääkäri saatana kaikenmaailman penis-illiinit kirjoitteli. Minä pyyhin perseeni niihin kun pääsin vastaanotolta.

Jos saat virtsatietulehduksen, kyllä sinäkin syöt! On niin veemäinen kipu ja koko ajan mentävä vessaan ja silti ei saa ulos kuin tippoja. Minun ei tarvitse kuin istua hetki kylmällä satulalla (fillarin), niin jo on pöpöt valloillaan!  Eteläänkin otin kaksi kuuria mukaan, mutta kun uin pääasiassa meressä, en onneksi saanut tällä kertaa sitä tautia. Onneksi lääkkeen saa ainakin tällainen vanhus ihan vaan soittamalla, kosks tiedän, ettei minulla voi olla sp-tautia. Kuukausi sitten annoin kyllä näytteen, kun tuonne yksityiselle pääsee niin kivuttomasti labraan (sote-kokeilukunta). Ja leukkareita piisasi.

En oo ikinä syöny antibiootteja virtsatietulehdukseen. En tienny että jotku menee sen takia lääkäriin. Karpalomehulla paranee.

Mulla levis munuaisiin ja meinasin kuolla sepsikseen. Oliskin pitänyt pyytää sairaalassa karpalomehua niin ei olis tarvinnut antibioottia suoneen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuushan on se, että nämä ovat lopun ajan merkkejä, oikeasti. 10 vuotta eteenpäin tämä on arkipäivää. Ihmiskunnan tulevaisuus todella on uhattuna. Ja vain siksi että

-syöt liikaa antibiootteja

-ja lopetat kuurit kesken.

Niin ne vastustuskykyiset kannat kehittyvät. Eiks joo.

Lisäksi, lihateollisuuden antibioottien käyttö eläimille on vielä suurempi riski ja syy superbakteerien kehittymiseen. Suomessa ei yhtä laajamittaista kuin esim.Usassa.

Vierailija
64/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaisessa lihassa käytetään paljon antibiootteja ja esim. Intiassa niitä syödään kuin karkkia kun köyhillä ei ole varaa lääkäriin.

Ainakin Tanskassa käytetään sikoihin antibiootteja. Niillä esiintyy sairaalabakteeria.

Norjasta en ole varma.

Suomessa ja Ruotsissa toivottavasti ei.

Tottakai käytetään antibiootteja, jokainen maitoeräkin tarkastetaan ennen tankkiin laittoa, että minkä verran niitä antibiootteja on maidossa.

Toivottavasti käytetään vain sairauden hoitoon eikä lihan kasvatukseen, niinkuin joissakin paikoissa.

Vierailija
65/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kannattaa ne rokotukset ottaa, jos sillä voi välttää taudin, jonka sivuvaikutuksena voi olla niin vakava tauti että joutuu sairaalaan. Kohta puoleen sitten se sairaalaan joutuminen voi olla yhtä vakava riski kuin itse tauti.

Olen nähnyt kuvia (Britanniassa ja netistäkin varmaan löytyy) pikkulapsista, joiden kehosta puolet on mustana sairaalabakteerin iskettyä jonkun tavallisen rokkotaudin jälkitautia hoidettaessa. Siellä ei niin kattavaa ilmaista rokotusohjelmaa lapsille, kuin meillä.

Vierailija
66/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa, ei se tuotantoeläin niillä antibiooteilla kasva, vaan hormoneilla. Kasvuhormonia niin kuin bodareilla. Suomessa ei tietääkseni niitä hormoneja eläimille anneta. Siksi jenkkilän ihmiset kasvavatkin sohvan kokoisiksi, kun saavat syömistään lihoista itsekin kasvuhormoneja.

Tuli noista ulkomaisista koirista ym. pelastuseläimistä mieleeni, että mites ne ihmiset? Kuinka hyvin täällä tutkitaan Suomeen tulevien maahanmuuttajien/pakolaisten terveyttä, ennen kuin heitä lasketaan keskuuteemme kauppakeskuksiin ja kouluihin yskimään? Arvaan, ettei tutkita ollenkaan. Siispä meillä jo voitetut sairaudet alkavat levitä uudestaan, ehkä vielä super-versioina, joihin mikään lääke ei tehoa.

Vierailija
67/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuushan on se, että nämä ovat lopun ajan merkkejä, oikeasti. 10 vuotta eteenpäin tämä on arkipäivää. Ihmiskunnan tulevaisuus todella on uhattuna. Ja vain siksi että

-ja unelmassasi haluat ebolamobutuja maahan notkumaan.

Vierailija
68/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko itse kuolla tuossa joukkobakteerituhossa? Millainen se laajuudeltaan olisi? Miten siltä säästyttäisiin? Millainen olisi infrastuktuuri sen jälkeen? Optionaalisin tilanne sen jälkeen - köyhät kuolisi ja rikkaat selviäis? Kerrokerrokerro.

Fiksut selviäisivät, muut kuolisivat. Käytännössä tämä menisi niin, että kaupunkilaiset kuolisivat ja maalla asuvat selviäisivät. Ai miten? No siksi, että maalla asuessa:

- vesi tulee omasta kaivosta (lähteestä eli pohjavedestä)

- omassa maassa voi kasvattaa perunat, porkkanat ynnä muut

- muutama kana kanalassa, possuja sikalassa, lehmä ja sonni (naapureiden kanssa voidaan sitten sopia siemennyskuviot)

- voit panna omat oluet ja keittää omat pontikat (=desinfiointiaineet)

Käytännössä voit asua täysin eristyksissä muusta maailmasta.

Eli kun kaupunkilaiset soittavat häkeen kun vessa ei vedä niin maalla kohauteaan kulmia ja mennään vaikka riu'ulle.

Vierailija
69/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen lukenut bakteriofaagien käytöstä antibioottien tilalla. Länsimaissa niitä ei vain ole kovin paljoa tutkittu.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Bakteriofagi

https://en.wikipedia.org/wiki/Phage_therapy

Vierailija
70/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en syö antibiootteja ku tosihädässä. Yksi kerta Jyväskylässä menin poistattamaan luomen. Sellaisen tiedettekö näpyn, hiertävän, nuppineulanpään kokoisen tai alle. Perjaatteessa oisin voinu iteki raapia sen pois. Lääkäri saatana kaikenmaailman penis-illiinit kirjoitteli. Minä pyyhin perseeni niihin kun pääsin vastaanotolta.

Jos saat virtsatietulehduksen, kyllä sinäkin syöt! On niin veemäinen kipu ja koko ajan mentävä vessaan ja silti ei saa ulos kuin tippoja. Minun ei tarvitse kuin istua hetki kylmällä satulalla (fillarin), niin jo on pöpöt valloillaan!  Eteläänkin otin kaksi kuuria mukaan, mutta kun uin pääasiassa meressä, en onneksi saanut tällä kertaa sitä tautia. Onneksi lääkkeen saa ainakin tällainen vanhus ihan vaan soittamalla, kosks tiedän, ettei minulla voi olla sp-tautia. Kuukausi sitten annoin kyllä näytteen, kun tuonne yksityiselle pääsee niin kivuttomasti labraan (sote-kokeilukunta). Ja leukkareita piisasi.

En oo ikinä syöny antibiootteja virtsatietulehdukseen. En tienny että jotku menee sen takia lääkäriin. Karpalomehulla paranee.

Kuten kirjoitin, saan lääkkeen ihan soittamalla, tai siis reseptin. Ei tarvitse mennä lääkärille. Koska muutenkin joudun käymään labrassa viikottain (Marevan-lääkitys, INR-mittaus, odotan sydämen rytminsiirtoa) kävin samalla labrassa, koska se kävi niin kätevästi. Marevanin takia en voi myöskään juoda karpalomehua. Omegatkin piti jättää samasta syystä. Eivät sovi Marevanin kanssa. Omegoilla ajattelin olevan myös jotain merkitystä, koskase tietty Omega  vaikuttaa limakalvoihin. Ilmeisesti siis. Minulla oli nuorena niin paha virtsatietulehdus, että pissasin verta. Jouduin myös munuaistutkimuksiin silloin.

En kyllä ihan usko, että jo olemassa oleva tulehdus paranee kummallakaan, karpalolla tai omegalla. Siihen minäkin uskon, että niitä voisi käyttää mahdollisesti estämään tulehdusten syntymistä. Jos on jo kuumettakin, kyllä se antibiootti tarvitaan.

Vierailija
71/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla levis munuaisiin ja meinasin kuolla sepsikseen. Oliskin pitänyt pyytää sairaalassa karpalomehua niin ei olis tarvinnut antibioottia suoneen...

Näin se kuule vaan on, Vauvalla nämä osataan paremmin kuin sairaalassa :)))

Onkohan siinä ollenkaan ollutkaan kyse tulehduksesta, jos se mehulla lähtee?

Vierailija
72/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen lukenut bakteriofaagien käytöstä antibioottien tilalla. Länsimaissa niitä ei vain ole kovin paljoa tutkittu.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Bakteriofagi

https://en.wikipedia.org/wiki/Phage_therapy

On tutkittu. Tutustu mitä tekee Craig Venter Instituutti.

Ongelmahan ei ole pelkästään se, että prokaryootit eli bakteerit oppivat vastustamaan tappajiaan, vaan se, että aitotumaiset kuten sienet eli homeet ovat nekin muuntumassa ihmiselle tappaviksi. Ihminenkin on aitotumainen, joten lääkkeen kohdistaminen alkaa olla pirun hankalaa. Bakteereillehan on toiminut esimerkiksi dna-gyraasiin vaikuttavat aineet, kuten Ciproxin.

Vierailija
73/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen bakteeri tai mikään muukaan bakteeri koko ihmiskuntaa tuhoa. Onhan ihminen elänyt maapallolla kymmeniä tuhansia vuosia jo ennen antibioottejakin. Toki elinikä on ollut paljon lyhyempi, kivikaudella keskimäärin n. 30v. kun tautien lisäksi sattui kaikenlaista tapaturmaa ja muuta, joihin ei ollut kunnon hoitoja.

Ei mikään infektio tuhoa koko ihmiskuntaa, ei edes ebola, mihinkään infektioon eivät kaikki perusterveet kuole, ebolastakin osa selviää hengissä, vaikka pahimpien virustyyppien tappavuus olisikin esim. 95%. Eivätkä kaikki saa mitään resistenssiä bakteeria koskaan vaikka niitä olisi paljonkin tulevaisuudessa. Toisekseen osa bakteereista on edelleen herkkiä antibiooteille, ei jokainen angiina ja keuhkokuume tai virtsatieinfektio jää paranematta jos muutama bakteeri on resistentti antibiooteille.

Onhan se hankala tilanne jos potilas saa vaikka virtsatieinfektion, jota ei voida parantaa. Elelee sen kanssa sitten tai kehittää esim. munuaistulehduksen ja verenmyrkytyksen ja kuolee siihen.

Toki esim. lapsikuolleisuus oli ennen antibiootteja ja kehittynyttä lääketiedettä pahimmillaan joskus 1700-luvulla sitä luokkaa että puolet lapsista kuoli ennen 5-vuotispäiväänsä. Lapsia tehtiinkin sitten sen mukaan lisää kuin niitä kuoli, jotta suku jatkui. Toisaalta ihmiskunnan ja maapallon luonnon suurimpia uhkia on väestöräjähdys, joka alkoi kun lääketiede kehittyi niin että niistä 9 lapsesta jääkin 8-9 henkiin ja kun lääketiede vietiin Afrikkaan ja Intiaan.

Vierailija
74/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimille syötetyt antibiootit on pahempi uhka. Resistenssigeenit säilyy kaiken lisäksi maaperässä ja vesistössä.

Tämä. Eikä edes tämän takia Suomalaisille kelpaa kotimainen liha vaikka täällä ei eläimille syötetä antibiootteja kuin oikeaan tarpeeseen.

Vierailija
75/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on ensimmäiset kuolleet siellä Kuopiossa!

Vierailija
76/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikulttuurisuus on rikkaus.

Vierailija
77/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa mukavaa, kun kerrankin joku asiallinen ja informoiva keskustelu säästyisi näiltä trolleilta.

Vierailija
78/80 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako ratkaisun avain löytyä tässäkin kehon omista mekanismeista?

http://www.terve.fi/tiede-ja-tutkimus/ratkaisu-vastustuskykyisia-baktee…

Vierailija
79/80 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa eläimiä ei "kasvateta antibiooteilla" sen enempää kuin hormoneillakaan. Antibiootteja käytetään tarvittaessa sairauden hoitoon ja hormonianalogeja voidaan käyttää lisääntymiskierron kontrollointiin tai lisääntymishäiriöiden hoitoon, mutta aina eläinlääkärin tutkimuksen perusteella. Suomessa eläimille käytetään todella vähän antibiootteja (kansainvälisesti vertaillen), vähemmän kuin ihmisille.

Vierailija
80/80 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se superkuppahan on jo liikenteessä. Ja oikeesti noita antibiotteja määrätään ihan liikaa ja johonkin turhaankin taikka ihan vaan varmuuden vuoksi.

Katoin joskus Bernie Egelstone(en tiedä kirjoitinko oikein, mutta se formula tyyppi) tyttärellä oli joku tosi-tv ohjelma, niin sille tuli YKSI finni naamaan niin meni ihotautilääkärille joka antoi antibiotteja sille. Tästäkin on jo reippaasti yli 10v mutta silloinkin mietin että ei oikeesti ja sillon jo puhuttiin, että bakteerit tulee joku päivä vastustuskykyiseksi bakteereille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi