Tyttöystävä kertoi 5 kk:n seurustelun jälkeen olleensa naimisissa
pari vuotta sitten vajaan vuoden verran ja koko suhde kesti pari vuotta. Olemme alle kolmekymppisiä. Järkytyin tiedosta aika pahasti. Vieläkin on hiukan vaikea suhtautua koko asiaan, vaikka olemme keskustelleet siitä.
"Hauskaa" myös, että en usko, että asiasta olisi muodostunut minkäänlainen ongelma, jos hän olisi kertonut siitä jo tutustumisvaiheessa, koska tietysti ihmisillä on erilaisia historioita ja olisin kyllä ymmärtänyt asian. Nyt minua jotenkin vituttaa. Hän myös väittää, ettei kertonut, koska "asia ei koskaan tullut esiin ja olisi tuntunut kummalliselta vain kertoa siitä heti kättelyssä." Keskustelimme kuitenkin sujuvasti useampaan otteeseen hänen ystäviensä onnistuneista ja epäonnistuneista liitoista. Tällä hetkellä siis ehkä vituttaa eniten, ettei hänessä ole naista sanoa, ettei kertonut aiemmin, koska ei uskaltanut.
Pääsen kyllä asiasta yli ja olen edelleen hyvin rakastunut naiseen, mutta onhan se selvä, että tuossa käytettiin aika iso pooli luottamusvaraa ja perseilykiintiötä.
Miten tähän koko asiaan pitäisi suhtautua?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa röllit menisitte pois pilaamasta asiallista keskustelua.
Elämän osa-alueistahan tässä vaan haastellaan. Kukin tyylillään.
Innokkaimmat useammalla tyylillä.
Vaan missä on ap? Uusia ajatuksia aiheesta tai aiheen ohi?
Vierailija kirjoitti:
Toinen onnistuu vihdoin kakistamaan tiedon häpeällisestä erostaan, ja toinen ryhtyy marttyyrinä laskemaan, miten suuri osuus perseilykiintiöstä on nyt käytetty. Mä en ennusta tälle suhteelle kovin hyvää tulevaisuutta.
Koen asian niin, että tyttöystäväni piti minulta salassa perustavanlaatuisen häneen liittyvän tiedon. On selvää, että tällainen salailu toistuessaan syö liiton luottamuspääomaa.
Sinulta saa ilmeisesti salata olennaisia asioita parisuhteessa ilman että alat pohtia, mihin vedät rajan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on lortot linjalla.
Onneksi kaksinaamaiset pökäleetkin heräs
Ja lortot antaa kolmesta aukosta.
Pökäleen haaveissa.
Ootko kakkapökäle vai muuten vaan pösilö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen onnistuu vihdoin kakistamaan tiedon häpeällisestä erostaan, ja toinen ryhtyy marttyyrinä laskemaan, miten suuri osuus perseilykiintiöstä on nyt käytetty. Mä en ennusta tälle suhteelle kovin hyvää tulevaisuutta.
Koen asian niin, että tyttöystäväni piti minulta salassa perustavanlaatuisen häneen liittyvän tiedon. On selvää, että tällainen salailu toistuessaan syö liiton luottamuspääomaa.
Sinulta saa ilmeisesti salata olennaisia asioita parisuhteessa ilman että alat pohtia, mihin vedät rajan. Ap
Mä saattaisin kyllä käyttää toisenkin tuokion siihen, että miettisin, miksi toinen ei ole saanut asiaansa sanottua. (Mä myös jättäisin välittömästi kumppanin, joka käyttää tosissaan sanaa luottamuspääoma.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, minä, minä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on lortot linjalla.
Pökäleen haaveissa.
Vaikea valita. Mietin mitä jää jos sää oot molempia.
okei eli ap:lla on jotain omia ongelmia selvästi.
kova red flag ois mulle toi ap jos tietäisin sen ajatukset ja oisin sen tyttöystävä
Positiivinen puoleni katsoo asiaa siten, että asia oli tyttöystävälleni hyvin herkkä ja yksityinen ja hän katsoi luottavansa minuun niin paljon, että jakoi sen kanssani tietäen ottavansa asiassa riskin, koska on ollut kertomatta siitä niin pitkään ja koska saatan suhtautua kielteisesti myös itse avioliittoon. Olen iloinen, että hän koki voivansa vihdoin kertoa asiasta.
Lisäksi uskon nostavani pisteitäni hänen silmissään, jos saan hoidettua itseni sinuiksi asian kanssa olematta idiootti, mikä on toistaiseksi onnistunut.
Kyllä tästä voi hyvä tulla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, minä, minä...
Totta vitussa minua kiinnostaa kuulustella, miltä minusta tuntuu. En aio elää elämääni muiden kynnysmattona omista tunteista ja kannoistani välittämättä. Ap
Vierailija kirjoitti:
okei eli ap:lla on jotain omia ongelmia selvästi.
kova red flag ois mulle toi ap jos tietäisin sen ajatukset ja oisin sen tyttöystävä
Avaa tätä lisää. Kasvaisin mielelläni ihmisenä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Positiivinen puoleni katsoo asiaa siten, että asia oli tyttöystävälleni hyvin herkkä ja yksityinen ja hän katsoi luottavansa minuun niin paljon, että jakoi sen kanssani tietäen ottavansa asiassa riskin, koska on ollut kertomatta siitä niin pitkään ja koska saatan suhtautua kielteisesti myös itse avioliittoon. Olen iloinen, että hän koki voivansa vihdoin kertoa asiasta.
Lisäksi uskon nostavani pisteitäni hänen silmissään, jos saan hoidettua itseni sinuiksi asian kanssa olematta idiootti, mikä on toistaiseksi onnistunut.
Ja aloitat varmaan näyttämällä hänelle nämä keskustelut?
Vierailija kirjoitti:
No huh huh. ..onko joku trolleista alkanut nyt esiintyä ap :na (joka alussa vaikutti symppikseltä ). Jos mies ajattelee suhdetta pisteinä ja ehdollistaa valmiuttaan avioliittoon noin. ..tyttöystävän kannattaisi lähteä ja välttää uusi pettymys jo alkumetreillä.
Vierailija kirjoitti:
Monet täällä sekoittavat valehtelun ja mainitsematta jättämisen. Valehtelua olisi ollut, jos kysyttäessä olisi sanonut että ei ole ollut naimisissa vaikka oikeasti onkin. Asiasta puhumattomuus ei ole välttämättä paha asia, jos hän itse kertoi kun tunsi olevansa valmis siihen etkä saanut tietää asiasta muuta kautta. Voi olla myös hänelle haastavaa luottaa epäonnistuneen liiton jälkeen.
Kyllä se nyt vaan on valehtelua, jos tyttöystävä väittää, ettei asia (epäonnistuneet liitot) ole millään lailla noussut esille, vaikka nämä kaksi ovat useaan otteeseen puhuneet tyttöystävän ystävien epäonnistuneista liitoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on lortot linjalla.
Pökäleen haaveissa.
Eipä jää paljoakaan valittavaa sun äo:lla. Moi tältä erää ja mukavaa loppuiltaa. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet täällä sekoittavat valehtelun ja mainitsematta jättämisen. Valehtelua olisi ollut, jos kysyttäessä olisi sanonut että ei ole ollut naimisissa vaikka oikeasti onkin. Asiasta puhumattomuus ei ole välttämättä paha asia, jos hän itse kertoi kun tunsi olevansa valmis siihen etkä saanut tietää asiasta muuta kautta. Voi olla myös hänelle haastavaa luottaa epäonnistuneen liiton jälkeen.
Kyllä se nyt vaan on valehtelua, jos tyttöystävä väittää, ettei asia (epäonnistuneet liitot) ole millään lailla noussut esille, vaikka nämä kaksi ovat useaan otteeseen puhuneet tyttöystävän ystävien epäonnistuneista liitoista.
Ja huom. ap itse avautui omasta kariutuneesta avoliitostaan, ja siltikään tyttöystävä ei kertonut, että on itsekin ollut naimisissa aikaisemmin. Eli tilaisuuksia kertoa asiasta on kyllä ollut montakin, vaikka naisystävä väittää, ettei näin ole.
No mun mielestä toi kyllä ois outoa jos mieheni nyt yhtäkkiä pamauttaisi olleensa naimisissa ennen. En oikein tietäisi miten suhtautua siihen, ettei kertonut pitkään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on lortot linjalla.
Pökäleen haaveissa.
Eipä jää paljoakaan valittavaa sun äo:lla. Moi tältä erää ja mukavaa loppuiltaa. 😀
Moi moi, kiva kun päätit lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh huh. ..onko joku trolleista alkanut nyt esiintyä ap :na (joka alussa vaikutti symppikseltä ). Jos mies ajattelee suhdetta pisteinä ja ehdollistaa valmiuttaan avioliittoon noin. ..tyttöystävän kannattaisi lähteä ja välttää uusi pettymys jo alkumetreillä.
Mun mielestä taas hyvä, että ihmiset pysähtyvät vähän reflektoimaan omia tekemisiään ja tunteitaan ja miten ne vaikuttavat muihin ihmisiin.
Elämän osa-alueistahan tässä vaan haastellaan. Kukin tyylillään.