Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut koko päivän kotona. Niinpä vaan taas tuli postilta se tuttu "emme tavoittaneet teitä, hakekaa paketti postista"! Törkeyden huippu!

Vierailija
28.11.2017 |

Joka kerta sama juttu jos jonkun paketin tilaa. Vaikka olen kotona, niin silti vaan röyhkeästi laitetaan lappu luukusta, ettei muka ketään ollut kotona ja paketin voi hakea postista. Eivät TAATUSTI edes soittaneet ovikelloa! Postin touhu on aina vaan törkeämpää ja törkeämpää.

Kommentit (222)

Vierailija
121/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin toiminta paranisi jos jakajilta vaadittaisiin akateeminen tutkinto.

Mulla on. Oli jo silloin, kun menin Postille hommiin 2000-luvun alussa. Siitä ei kamalasti hyötyä ollut. Paitsi sitten, kun otin loparit saadessani parempaa työtä.

Postin toiminta paranisi, jos johtoporrasta kiinnostaisi vähääkään miten "duunaripuolella" menee.

Silloin, kun mä aloitin, mun piirini oli vain noin 600 jättöä. Sitä ruvettiin hiljalleen kasvattamaan, ja nykyään taitaa olla n. 1000 jättöä, eli melkein puolet suurempi. Alkuaikoina piirille ehti hyvin: työpäivä alkoi kuudelta aamukarkean lajittelulla, joka kesti noin tunnin. Seitsemältä oman piirin kasausta, osoitteenmuutosten, käännettävien lähetysten ynnä muun sellaisen hoitaminen, lounas ja piirille viimeistään yhdeksältä tai kymmeneltä. Yhden aikoihin takaisin jakelutoimipaikkaan, jakamattomat paketit rullakkoon ja iltapäiväkarkean (yleensä seuraavana päivänä jaettavia lehtiä) ylösheitto. Viimeistään kahdelta kaupan kautta kotiin. Kuun vaihteessa tai jonkun ollessa kipeänä tai joulun aikaan tehtiin överiä, joten päivät olivat silloin pidempiä, mutta yleensä työ oli siedettävää ja joskus jopa kivaa. Kotiin pääsi ihmisten aikoihin, ja ehti lepäämään ennen kuin taas seuraavana aamuna oli herätys viideltä.

Mutta jakelu (ja lajittelu) ovat pomojen mielestä pelkkä menoerä. Jakajat ja lajittelijat kun eivät tuota mitään rahallista, ainoastaan vievät koska heille on maksettava palkkaa. Tästä syystä jakelupiirejä on vähennetty: kun vanha jakaja jää eläkkeelle, ei palkata uutta ihmistä tilalle, vaan alue jaetaan muiden kesken. Jokaisen yksittäisen jakajan työmäärä ja jaettavan postin määrä lisääntyy koko ajan - lisääntyi jo silloin kun vuonna 2007 heitin hyvästit firmalle. Nyt ei huvita edes kuvitella, miten hitosti jaettavaa mun vanhalla piirillä on.

Edelleenkin: tervemenoa kokeilemaan itse, miten helppoa ja mukavaa työ on. Nykyään on jopa helppoa päästä hommiin, kun Posti ei enää palkkaa itse (kävin itse Ilmalassa henkilökohtaisessa haastattelussa) vaan kaikki uudet ovat jotain SOLin vuokraduunareita.

/116

Vierailija
122/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta postin tai muun välityksen kautta tuleva,esim.paketti,niin ilmoitus tulisi paketti-ilmoituksena ja tai matkahuollon puh.viestinä ja noutaisin lähetyksen.Kerran naapuri kiljui kurkku suorana,että postinjakelia oli käynyt ovella soittamassa kelloa ja soittanut lähetyksessä olevaan numeroon monta kertaa.(ei ollut puhelinta töissä mukana,tai en koskaan pidä sitä mukana töissä)Kiljuja on taloyhtiön kyylä ja haukkuu kaikki hankalaksi,jos ei tanssita hänen pillu...pillin mukaan.Mitä vittuaa toisten asiat hänelle kuuluu!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus on, ettei niillä postinkantajilla todellakaan ole pakettilähetyksiä mukana. Tästä on ollut juttua jo muutama vuosi sitten. Postista oli kerrottu, ettei voi tietää, kuka paketinsaaja olisi kotona ja kuka ei, ja kantajalla ei käytännön syistä ole mahdollista ottaa kaikkia paketteja mukaansa.

Onko tämä totta??? Postin homma on nimenomaan jakaa kirjeet ja paketit - sehän on postilaitoksen idea. Ei käytännön syistä mahdollista ottaa paketteja mukaan?! Mitä hittoa, ihan oikeasti?

Ne paketit eivät mahdu kärry-, polkupyörä- tai mopojakajan matkaan mukaan. Oletteko ikinä katsoneet, miten pienet laukut postiljooneilla on? Eikä se kärrykään vedä kuin ehkä parin-kolmen taloyhtiön postit. Kun jättöjä saattaa olla lähelle tuhat (yksi postiluukku = yksi jättö), on pakko priorisoida. Kirjeposti ja lehdet ovat etusijalla, koska paketista voi tehdä juuri tuon pakettikortin. Jos ottaa paketit mukaan yrittääkseen jakaa ne, niin niitä on pakko raahata mukana koko useampituntisen piirin ajan. Ei niitä käydä siinä välissä viemässä jakelutoimipaikkaan.

Omilta postinjakoajoilta muistan pahimpina etenkin kaiken maailman kirjakerhojen paketit. Oli Suurta Suomalaista ja kakaroiden Pennyä ja mitä kaikkea. Ne tulivat kaikki aina kerralla jakeluun. Jokainen paketti oli jotain 2-3 cm paksu, eli teoriassa "mahtui luukusta", käytännössä ei. Kun lähetyksiä ei saa jättää luukun ulkopuolelle, oli pakko kiskoa ne melkein mahtuneet taas ulos ja raahattava loppuaika mukana.

Olin kärryjakajana Espoon keskuksen alueella, ja tuota kuraa tuli joka jumalan kuukausi omalle piirille useampi kymmenen lähetystä. Miettikää, miten paljon tilaa ne vievät - ja kaikki muut paketit siihen päälle. Tai miten helvetisti ne painavat. 

Sama juttu muuten aikataulukirjojen ja Ikean sekä Bilteman kuvastojen kanssa. Niillä onneksi oli viikko tai kaksi jakoaikaa, eli pystyi viemään pari rapullista päivässä.

Tervemenoa Postille töihin, jos ette usko. Katsotaan, kuinka monta kuukautta jaksatte. Minä jaksoin kolme vuotta, sitten lähdin parempiin hommiin. (Ja haen mukisematta pakettini konttorilta tai matkahuollosta tai asiamiespostista.)

Toivoisin, että koko Posti menisi lakkoon niin, että kaikki joutuisivat hakemaan itse kamansa jostain hevonkuusesta. Tai että ovillekanto loppuisi kokonaan ja otettaisiin ne ruotsalais- ja norjalaismalliset ala-aulaan tulevat pikkulaatikostot käyttöön. Postinjakajien palkka kun ei todellakaan vastaa työn raskautta - mulle tuli käteen jotain 1600 euroa kuukaudessa...

Eihän tämä ole sinun vikasi. Mutta mielestäni Postin tulisi voida toimittaa kirjeet ja paketit kuten laki sanoo. Nimittäin semmoinenkin asia on keksitty kuin pakettiauto. (vinkki Postin johdolle).

Pakettiautoakin tuli ajettua. Tuurasin kerran kesällä Nuuksiota jakanutta autokuskia, joka piti heinäkuun lomaa. Sinne tosiaan mahtuu kamaa ihan eri tavalla kuin kärryihin tai fillarin/mopon laukkuihin. Ainoa miinus oli, että piiri kesti aina saman verran jakaa, koska auton kanssa ei voi oikoa. Samaa reittiä on pakko ajaa. Niin, ja ilmastointia ei ollut. Turhaa luksusta sellainen. Vettäkään ei voinut juoda piirin aikana kuin puoli litraa, koska vessassakäyntimahdollisuutta ei ollut.

(Miehillä se tietysti on helpompaa kun voi hypätä jonnekin puun taakse. Tämä on muuten yksi syy siihen, miksi naisia ei kiinnosta autojakelu. Autopiirit ovat tuntimäärältään paljon pidempiä - kahdeksan tai yhdeksän tunnin työpäivästä varsinaista jakelua saattaa olla viisi tai kuusi tuntia, ei vessataukoja.)

Talvella kuulemma autojakajat (yleensä Postin autot ovat farkkuja tai sitten pienempiä tila-autoja) ovat jatkuvasti niskat kipeinä, kun ikkunaa on pidettävä auki ja tekee koko ajan sitä samaa kiertoliikettä (posti jaetaan suoraan auton ikkunasta, tästä syystä ulkona olevien laatikoiden on oltava sopivalla korkeudella ja sopivassa kohdassa jotta niiden viereen oikeasti pääsee autolla).

Kaikkea vain ei voi jakaa autolla, enkä oikein usko, että Posti suostuu ostamaan kaikille Suomen postinjakajille autot. Heitä kun on useampi tuhat YT-neuvotteluista ja eläkeputkista huolimatta...

/116

Vierailija
124/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin saksasta turvaistuimen kotiinkuljetuksella. Posti oli (mukamas) yrittänyt tuoda pakettia klo 14 päivällä, olin silloin töissä. Sain sitten itse hakea postista sen hemmetin suuren paketin, jouduin lainaamaan isompaa autoakin että se mahtuisi kyytiin. Bussilla tms ei olisi sellaista raahattu mitenkään.

Että kiitos vaan tästäkin "kotiinkuljetuksesta".

Ja mulle on käynyt myös noin kuin ap:lle, eli olen ollut kotona kun on tiputettu tuo lappu postiluukusta.

Vierailija
125/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mullekin piti tulla paketti ihan ovelle asti mutta eipäs tullutkaan. Sinne veivät monen kilometrin päähän asiamiespostiin. Seurannasta näin, että pakettipa meni suoraan postiin ilman mitään yrityksiä toimittaa sitä ovelle. Eikä ilmoitustakaan näkynyt kolmeen päivään. Ja hienosti oli ihan hissuksiin lyhennetty paketin säilytysaikaa (ennen 2vkoa nyt vain 7 päivää.) Kiva autottomana ja pyörättömänä hakea hemmetin isoa 20 kg pakettia. GG Posti. Ootte kyllä sankareita. :3

Vierailija
126/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan Postin ala-arvoista toimintaa. Olen siitä useasti saanut lähettänyt palautetta asiakaspalvelun kautta ja saanut vain pahoitteluja ja välillä en niitäkään.

Muutamia mokia listatakseni:

- aiemmin muiden ketjussa kertomat "ette olleet kotona" -laput, kun kyseessä ihan pieni maksikirje ja maksettu kotiin asti

- meille tulee jatkuvasti naapureiden posteja (mm. pankki-/tai luottokortti jo pari kertaa - en avannut kuorta, mutta sen tuntee kirjekuoren läpi)

- meidän postimme puolestaan menevät naapureille

- lähetin pikkuveljelleni onnittelukortin Helsingistä Joensuuhun -> matka kesti 1. lk:n postimerkillä YLI VIIKON

Noh, meidän talossa postit jakaa suomea puhumaton maahanmuuttaja, ilmeisestikin arabia taittuu...

Mitäs sitten Postissa tehdään, jos joku päättääkin pitää toisen henkilön luottokortin? Ostosten teko netissä on nimittäin aika helppoa.

Vierailija
127/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettien määrä on kasvanut ja postiliikenne muuttunut pakettipainotteisemmaksi eikä peruspostin jakelukalustoa ole mitoitettu pakettiliikenteen tarpeisiin. Posteljooni ei siis mitenkään voi tuoda paketteja ovelle, eihän niillä ole edes autoja kaikilla kaupunkialueilla erityisesti.

Erillisen pakettijakelun pyörittäminen normaalin perusjakelun lisäksi on taas kannattamatonta ja käytännössä aivan mahdotonta. Ei siihen ole henkilöstöä tai kalustoa olemassakaan. Eli käytännössä on täysin mahdotonta ajatella, että posti toisi paketin ovelle oli siitä maksettu erikseen tai ei.

Ja tällä asenteella Posti tappaa itsensä kun ei kykene sopeutumaan asiakastarpeen ja käyttäytymisen muutoksiin.

Vierailija
128/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. DHL ja UPS tekevät samaa. Odotin koko päivän toimitusta kotona, kyllä vitutti se “ei tavoitettu.” kirjaus.

kerrostaloalueilla toimitus jää usein kiinni siitä että ovikoodi puuttuu. Tosin vaikea sitä koodia on antaa jos ei tiedä mihin tai kenelle. Suhaako ne keskusta-alueella muuten vaan, kun se ovikoodi käytännössä tarvitaan joka asuntoon? Puhelinnumeron olen usein laittanut osoitetietojen oheen, mutta vain osa soittaa. Ja oikeesti eniten vituttaa se “ei paikalla” tyylinen syy tilanteessa jossa asiakas nimenomaan ON ollut paikalla.

Vierailija
129/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän tilasin ulkomaisesta nettikaupasta pari viikkoa sitten. Ilmoitus tuli eilen postilaatikkoon, että paketti on noudettavissa huomenna. Fine, en edes odottanut kotiinkuljetusta ja tämä paperiin leimattu postipiste, johon postini yleensä tulevat, sattui olemaan tämän päivän matkani varrella. (Tämä lappunen oli muuten täytetty ihan päin persettä, esim. sukunimestäni oli tehty hassunhauska väännös ja osoitteestani myös. Säilytysajaksi oli myös merkitty se vanha kaksi viikkoa, kiva jos en olisi tiennyt tästä uudistuksesta ja mennyt hakemaan pakettia vaikka reilun viikon päästä.)

Tänään käydessäni postissa sitten selvisikin, että pakettini ei ollutkaan saapunut kyseiseen pisteeseen, vaan se oli mennyt väärään paikkaan. Postin asiakaspalvelijat olivat kyllä asiallisia ja pahoittelivat käynyttä mokaa. Eikä tuo nyt maailmaani kaatanut, koska tämä väärä postin piste on melkein naapurissani. Kyllä se silti ärsyttää ettei Posti voi hoitaa työtään kunnolla alusta loppuun. Sillä on vain yksi tehtävä, jonka voisi vieläpä kuvitella olevan suht helppo.

Vierailija
130/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ota niitä paketta edes mukaan.

Postinjakajat eivät todellakaan ota mukaan mitään PAKETTEJA. Ennen he kyllä ottivat ns. maksikirjeitä, joita yrittivät sitten toimittaa ihmisille kotiin. Harvat päivällä kotona, joten paljolti turhaa touhua niitä raahata mukana. Nykyään eivät ota luukkuun mahtumattomia kirjeitä mukaan ollenkaan. Paketit jakaa sitten ihan erillinen kuljetusauto, ei se skootterilla ajeleva postimies. Paketti toimitetaan kyllä kotiin asti, jos kotiinkuljetuksesta on maksettu. Aika sovitaan etukäteen. Ihmiset nyt täälä vaan sekoittavat paketit ja suurikokoiset kirjelähetykset.

Lihavoitu ei pidä paikkaansa, ainakaan meidän perällä. Ihan liian monta kertaa olen joutunut pakettini postista noutamaan ihan itse. Ei ole kukaan soitellut, että koskas olet kotosalla. Ja todellakin nyt puhutaan paketista, ei mistään suurikokoisesta kirjelähetyksestä, kun 14kg:n pahvilootaa saanut itse jalka- ja käsipotilaana raahata postista polkupyörän tarakalla. kele!

Onko postilla ollut tiedossa puhelinnumerosi? Kyllä minulle on 100% varmuudella tullut tekstiviesti (ei siis soitto) ajan sopimiseksi. Ja ainahan voit itse soittaa postiin ja kertoa milloin voi tuoda.

Kyllä on ja puhelin on kuuloetäisyydellä aina. Paketissa on joka kerta ollut puhelinnumero kun sen olen itse sitten viimein joutunut noutamaan. Ihan sillä postikustin jättämällä "emme tavoittaneet" -lipukkeella olen pakettiani käynyt karhuamassa.

Meillä sama postinjakaja jakaa paketit ja muut postit.

No miksi sitten et itse ole soittanut postiin? Siis jos kerran on ollut kyse paketisti, jolle on maksettu kotiinkuljetus? Minulla kävi kerran verkkokaupasta tilatessa niin, että sain kotiin normaalin saapumisilmoituksen vaikka paketti piti tulla kotiin. Soitin postiin ja paketille sovittiin toimitusaika jolloin se myös tuotiin. 

Postiin ei voi soittaa.

On vain yksi valtakunnallinen asiakaspalvelun numero. Ja sinne soittaminen on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
131/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on, ettei niillä postinkantajilla todellakaan ole pakettilähetyksiä mukana. Tästä on ollut juttua jo muutama vuosi sitten. Postista oli kerrottu, ettei voi tietää, kuka paketinsaaja olisi kotona ja kuka ei, ja kantajalla ei käytännön syistä ole mahdollista ottaa kaikkia paketteja mukaansa.

Erikoista kuitenkin, ettei Posti ole vaivautunut muuttamaan tuota lapun tekstiä - sehän on täysin typerä, koska jo lähtökohtaisesti Posti tietää, että vastaanottaja ei tule pakettiansa sillä hetkellä saamaan.

Eniten vit*uttaa se että se lappu kannetaan kotiin, vaikka pakettia ei olisi tarkoituskaan tuoda ovelle. Laittaisivat tekstarin tai ilmoituksen netpostiin, heti kun se paketti on postissa. Minulle on monesti käynyt niin että pakettilappu on postilaatikossa, ennen kuin paketin saapuminen määränpääpostiin kirjaantuu nettiin. Sitten kun paketti ilmestyy näkyviin, niin sieltä näkee että se on saapumut sinne jo edellisenä päivänä.

Vierailija
132/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ota niitä paketta edes mukaan.

Postinjakajat eivät todellakaan ota mukaan mitään PAKETTEJA. Ennen he kyllä ottivat ns. maksikirjeitä, joita yrittivät sitten toimittaa ihmisille kotiin. Harvat päivällä kotona, joten paljolti turhaa touhua niitä raahata mukana. Nykyään eivät ota luukkuun mahtumattomia kirjeitä mukaan ollenkaan. Paketit jakaa sitten ihan erillinen kuljetusauto, ei se skootterilla ajeleva postimies. Paketti toimitetaan kyllä kotiin asti, jos kotiinkuljetuksesta on maksettu. Aika sovitaan etukäteen. Ihmiset nyt täälä vaan sekoittavat paketit ja suurikokoiset kirjelähetykset.

Lihavoitu ei pidä paikkaansa, ainakaan meidän perällä. Ihan liian monta kertaa olen joutunut pakettini postista noutamaan ihan itse. Ei ole kukaan soitellut, että koskas olet kotosalla. Ja todellakin nyt puhutaan paketista, ei mistään suurikokoisesta kirjelähetyksestä, kun 14kg:n pahvilootaa saanut itse jalka- ja käsipotilaana raahata postista polkupyörän tarakalla. kele!

Onko postilla ollut tiedossa puhelinnumerosi? Kyllä minulle on 100% varmuudella tullut tekstiviesti (ei siis soitto) ajan sopimiseksi. Ja ainahan voit itse soittaa postiin ja kertoa milloin voi tuoda.

Kyllä on ja puhelin on kuuloetäisyydellä aina. Paketissa on joka kerta ollut puhelinnumero kun sen olen itse sitten viimein joutunut noutamaan. Ihan sillä postikustin jättämällä "emme tavoittaneet" -lipukkeella olen pakettiani käynyt karhuamassa.

Meillä sama postinjakaja jakaa paketit ja muut postit.

No miksi sitten et itse ole soittanut postiin? Siis jos kerran on ollut kyse paketisti, jolle on maksettu kotiinkuljetus? Minulla kävi kerran verkkokaupasta tilatessa niin, että sain kotiin normaalin saapumisilmoituksen vaikka paketti piti tulla kotiin. Soitin postiin ja paketille sovittiin toimitusaika jolloin se myös tuotiin. 

Postiin ei voi soittaa.

On vain yksi valtakunnallinen asiakaspalvelun numero. Ja sinne soittaminen on yhtä tyhjän kanssa.

Joo, ei todellakaan voi soittaa. Mistään ei löydy yhteystietoja tiettyyn postiin, eikä niitä anneta edes kysymällä.

Kerran oli paketti hukassa ajattelin soittaa postiin, koska paketti oli sen verran erikoinen että kyseisestä pikkupostista se olisi löytynyt helposti. Numeroahan siihen postiin ei saanut millään ilveellä, joten menin paikalle itse. Etsimispyyntö tyrmättiin heti, mutta näin paketin tiskin takaa ja pitkin hampain suostuivat katsomaan paketin tiedot ja todettiin että sen on minulla ja hups, se on jotenkin jäänyt kirjaamatta saapuneeksi, eikä sen olisi pitänyt olla hyllyssä.

Vierailija
133/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakettien määrä on kasvanut ja postiliikenne muuttunut pakettipainotteisemmaksi eikä peruspostin jakelukalustoa ole mitoitettu pakettiliikenteen tarpeisiin. Posteljooni ei siis mitenkään voi tuoda paketteja ovelle, eihän niillä ole edes autoja kaikilla kaupunkialueilla erityisesti.

Erillisen pakettijakelun pyörittäminen normaalin perusjakelun lisäksi on taas kannattamatonta ja käytännössä aivan mahdotonta. Ei siihen ole henkilöstöä tai kalustoa olemassakaan. Eli käytännössä on täysin mahdotonta ajatella, että posti toisi paketin ovelle oli siitä maksettu erikseen tai ei.

Käytännössä paketin saa ovelle tilaamalla sille kuljetuksen erillispalveluna sen jälkeen kun se on viety postiin. Postilla on sopimus alihankkijan eli jonkun pakettipalveluihin erikoistuneen kuljetusyrityksen kanssa näiden pakettien toimituksesta, ja ko. yritys hakee paketit postitoimipaikasta ja toimittaa asiakkaille.

Tämän voi tilata postin asiakaspalvelun kautta ja se maksaa asiakkaalle 11€, joka maksetaan kuljettajalle pakettia vastaanotettaessa.

Miksi posti sitten myy kotiinkuljetuksia jos sillä ei ole mitään mahdollisuuksia niitä paketteja kotiin toimittaa? Eikö tuo ole petos ottaa maksu kun ei ole aikomustakaan sitä maksettua palvelua järjestää?

Ymmärrän sinänsä ongelman, mutten sitä että ihmisten rahat kelpaa, mutta itse palvelu jää saamatta. Jos mä myyn huutonetissä olematonta kännykkää niin saan tuomion. Posti saa kuitenkin jatkuvasti myydä olematonta kotiinkuljetusta ilman mitään pelkoa syytteistä. Riittää kun pistää valheellisen kortin postiluukusta, sillä koko homma on ok.

Ei posti myy olematonta kotiinkuljetusta, jos tilaa sen halvimman kotiinkuljetuksen niin yritetään kerran toimittaa. Jos posteljooni ei saa paketteja kulkemaan mukana niin on yritetty ja ei ole onnistunut, paketti pitää hakea itse postista tai tilata sille erillinen kotiinkuljetus postin asiakaspalvelun kautta.

Koko suomessa ei ole samat olosuhteet postinjakelun kannalta. Jossain jakelupiirissä voi olla perusjakelu autolla ja sen verran vähemmän jaettavaa että paketit voidaan mahdollisesti tuoda mukana, mutta esimerkiksi jossain kaupunkiympäristössä pakettien jakelu peruspostin mukana ei vaan kertakaikkiaan toimi.

Ja osoitekohtainen seulonta, voidaanko pakettia toimittaa kotiin vai ei tietyllä palvelulla, on käytännössä mahdotonta erityisesti ulkomaan paketeille. Jos paketin kotiintoimitus halutaan varmistaa niin siihen on sitten se palvelu, missä asiakkaan kanssa sovitaan erikseen jakeluajankohta ja paketti käydään sitten tuomassa, yleensä alihankkijan toimesta.

Se on lähettäjän ongelma, jos asiakkalle luvataan muuta kuin millainen palvelu on tilattu. Jos ulkomaan paketti pitää saada ovelle asti varmuudella niin sitten on ihan nämä kuriirifirmat jotka hoitaa homman, mutta tottakai kuluja tulee sitten myös sen mukaisesti.

Kun ei todellakaan yritetä. Koita nyt sisäistää tämä. Posti ei edes yritä sitä yhtä kertaa toimittaa sitä pakettia jonka kotiinkuljetus on maksettu. Siitä täällä purnataan. Posti ottaa rahat, mutta ei palvele. Ei edes yritä.

Kyllä yrittää. Jos posteljooni tai joku muu postin henkilökunnasta postitoimipisteessä vilkaisee aamulla pakettikasaa ja toteaa että ei ne mahdu millään mukaan, tekee kortit ja jakaa ne niin toimitusta on yritetty, mutta ei onnistunut, koska ei mahtunut posteljoonille mukaan, posteljooni ei jaksa kantaa niitä koko päivää ympäri kyliä tms. syy.

Postilta löytyy kotiinkuljetuspalvelu jossa näin ei käy. Tällä hetkellä sen nimi on "Ovelle paketti joustavasti". Posti sopii silloin ennen toimitusta etukäteen ajankohdan ja silloin paketti tuodaan erillään peruspostijakelusta sovittuna ajankohtana.

Se "tavallinen" klo 14 mennessä toimitettava kotiinkuljetuspaketti sisältää yhden toimitusyrityksen, ja jos se ei onnistu jostain syystä niin sitten haet paketin itse postista. Ei se yritys tarkoita, että sen pitäisi kaatua siihen ettet ole kotona. Prosessi voi epäonnistua jo aikaisemmassa vaiheessa ja posti on hoitanut silloin velvollisuutensa ja tuottanut palvelun mistä maksetaan.

Vierailija
134/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin tuotteen pakettiautomaattiin. Saapumisilmoitus tuli sähköpostiin, mutta siinä luki, että automaatti täynnä, hae postista. Tulostin seurantakoodilla varustetun saapumisilmoituksen ja asiamiespostiin jonottamaan. Lopulta tulee oma vuoro ja selviää, että paketti olekaan postissa, vaan jossain tilapäistoimipisteessä, vaikka saapumisilmoituksessa oli postitoimipaikan osoite. No sinne sitten jonottamaan. Aikanaan tulee oma vuoro ja ojennan saapumisilmoituksen postin työntekijälle, joka sitä hetken pyöriteltyään kysyy sainko tekstaria, että siinä on sen paketin hyllypaikan tunniste, että ei hän sitä muuten löydä. No eipä tullut puhelin mukaan, kun oletin sen seurantakoodilla varustetun saapumisilmoituksen riittävän. Sinne jäi paketti. Huomenna uusiksi.

Vierailija
135/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten Postissa tehdään, jos joku päättääkin pitää toisen henkilön luottokortin? Ostosten teko netissä on nimittäin aika helppoa.

Tuo on onneksi pankin ja postin välinen ongelma. Asiakas ei joudu vastuuseen ostoista jotka tehdään kortilla jota hänelle ei ole toimitettu.

Vierailija
136/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun odotan pakettia, jätän oveen lapun että emme ole kotona, paketin saa jättää ovelle. Näin on joka kerta käynyt, ei mitään ongelmia!

Vierailija
137/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä paketin saa ovelle tilaamalla sille kuljetuksen erillispalveluna sen jälkeen kun se on viety postiin. Postilla on sopimus alihankkijan eli jonkun pakettipalveluihin erikoistuneen kuljetusyrityksen kanssa näiden pakettien toimituksesta, ja ko. yritys hakee paketit postitoimipaikasta ja toimittaa asiakkaille.

Tämän voi tilata postin asiakaspalvelun kautta ja se maksaa asiakkaalle 11€, joka maksetaan kuljettajalle pakettia vastaanotettaessa.

Jos posti ei pysty hoitamaan tarjoamaansa tai lain määrää toimintaa, niin jotain tarttis tehdä. Muuttaa palvelutarjontaa tai lakia. Tai sitten pitää vaan vaihtaa johto sellaiseen että alkaa hommat toimia. Miten ihmessä voi olla että monopoliyhtiö ei pärjää markkinoilla?!?

Miksi posti sitten myy kotiinkuljetuksia jos sillä ei ole mitään mahdollisuuksia niitä paketteja kotiin toimittaa? Eikö tuo ole petos ottaa maksu kun ei ole aikomustakaan sitä maksettua palvelua järjestää?

Ymmärrän sinänsä ongelman, mutten sitä että ihmisten rahat kelpaa, mutta itse palvelu jää saamatta. Jos mä myyn huutonetissä olematonta kännykkää niin saan tuomion. Posti saa kuitenkin jatkuvasti myydä olematonta kotiinkuljetusta ilman mitään pelkoa syytteistä. Riittää kun pistää valheellisen kortin postiluukusta, sillä koko homma on ok.

Ei posti myy olematonta kotiinkuljetusta, jos tilaa sen halvimman kotiinkuljetuksen niin yritetään kerran toimittaa. Jos posteljooni ei saa paketteja kulkemaan mukana niin on yritetty ja ei ole onnistunut, paketti pitää hakea itse postista tai tilata sille erillinen kotiinkuljetus postin asiakaspalvelun kautta.

Koko suomessa ei ole samat olosuhteet postinjakelun kannalta. Jossain jakelupiirissä voi olla perusjakelu autolla ja sen verran vähemmän jaettavaa että paketit voidaan mahdollisesti tuoda mukana, mutta esimerkiksi jossain kaupunkiympäristössä pakettien jakelu peruspostin mukana ei vaan kertakaikkiaan toimi.

Ja osoitekohtainen seulonta, voidaanko pakettia toimittaa kotiin vai ei tietyllä palvelulla, on käytännössä mahdotonta erityisesti ulkomaan paketeille. Jos paketin kotiintoimitus halutaan varmistaa niin siihen on sitten se palvelu, missä asiakkaan kanssa sovitaan erikseen jakeluajankohta ja paketti käydään sitten tuomassa, yleensä alihankkijan toimesta.

Se on lähettäjän ongelma, jos asiakkalle luvataan muuta kuin millainen palvelu on tilattu. Jos ulkomaan paketti pitää saada ovelle asti varmuudella niin sitten on ihan nämä kuriirifirmat jotka hoitaa homman, mutta tottakai kuluja tulee sitten myös sen mukaisesti.

Kun ei todellakaan yritetä. Koita nyt sisäistää tämä. Posti ei edes yritä sitä yhtä kertaa toimittaa sitä pakettia jonka kotiinkuljetus on maksettu. Siitä täällä purnataan. Posti ottaa rahat, mutta ei palvele. Ei edes yritä.

Kyllä yrittää. Jos posteljooni tai joku muu postin henkilökunnasta postitoimipisteessä vilkaisee aamulla pakettikasaa ja toteaa että ei ne mahdu millään mukaan, tekee kortit ja jakaa ne niin toimitusta on yritetty, mutta ei onnistunut, koska ei mahtunut posteljoonille mukaan, posteljooni ei jaksa kantaa niitä koko päivää ympäri kyliä tms. syy.

Postilta löytyy kotiinkuljetuspalvelu jossa näin ei käy. Tällä hetkellä sen nimi on "Ovelle paketti joustavasti". Posti sopii silloin ennen toimitusta etukäteen ajankohdan ja silloin paketti tuodaan erillään peruspostijakelusta sovittuna ajankohtana.

Se "tavallinen" klo 14 mennessä toimitettava kotiinkuljetuspaketti sisältää yhden toimitusyrityksen, ja jos se ei onnistu jostain syystä niin sitten haet paketin itse postista. Ei se yritys tarkoita, että sen pitäisi kaatua siihen ettet ole kotona. Prosessi voi epäonnistua jo aikaisemmassa vaiheessa ja posti on hoitanut silloin velvollisuutensa ja tuottanut palvelun mistä maksetaan.

Vierailija
138/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääliksikäyjakajia kirjoitti:

Jaettavan postin määrä on yleensä sen verran suuri, että postit eivät mahdu kerralla postinjakajan pyörään, tai työnnettävään kärryyn mukaan. Tämän vuoksi postinjakajan jakoreitin varrella on ns. "täyttöpisteitä", eli punttilaatikoita, joista postinjakaja sitten käy täyttämässä pyörää reitin varrella. Jotkut saattavat ihmetellä, mitä tienposkessa olevat pienien sähkömuuntajien näköiset metalliset "kassakaapit" oikein ovat. No, ne ovat juuri näitä postin punttilaatikoita, hyvin lukittuja tietenkin. Postissa autokuski vie erikseen postit sinne punttilaatikkoon odottamaan, että pyörän kanssa tai kärryn kanssa kulkeva postinjakaja ne sieltä hakee. Yleensä paketteja ei tule niin paljon, että ne eivät mahtuisi punttilaatikoihin. Joskus (esim. joulun aika) pakettien määrä on niin valtava, että ne eivät mahdu punttilaatikoihinkaan. Silloin tehdään useampi kierros. Eli ensin jaetaan ne postit, mitkä ovat mukaan pyörään/kärryyn ja punttilaatikoihin mahtuneet, ja sen jälkeen mennään takasin jakelupisteeseen hakemaan loput. Siis jos paketteja on niin paljon, että ne eivät mahdu mukaan, eikä punttilaatikoihin reitin varrella, niin loput haetaan sitten erikseen. Tähän menee h...vetisti aikaa, mutta kaikki paletit jaetaan. Paitsi että...Hirveässä kiireessä postinjakaja pääsee helpommalla, kun lykkää suoraan postiluukusta tuon, et ollut kotona, kun jaoin postia-lappusen. Postissa on hirveä kiire, ja työaika on kortilla. Työajan ylittämisestä tulee ongelmia. Sääliksi käy jakajia.

Mitä ihmettä sekoilet ? Nehän on sähkökaappeja ! Kyllä tulee sellainen tälli, että koko postilaitos halvaantuu lopullisesti.

Ja, jos toi olisi ihan totta, niin postin ukot aiheuttaisivat jo sellaiset ruuhkat. Että ihan kolmesti jemmaillaan paketteja sähkökaappeihin. Ei ihme ettei ole palvelua 💥⚡.😀

Vierailija
139/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin tuotteen pakettiautomaattiin. Saapumisilmoitus tuli sähköpostiin, mutta siinä luki, että automaatti täynnä, hae postista. Tulostin seurantakoodilla varustetun saapumisilmoituksen ja asiamiespostiin jonottamaan. Lopulta tulee oma vuoro ja selviää, että paketti olekaan postissa, vaan jossain tilapäistoimipisteessä, vaikka saapumisilmoituksessa oli postitoimipaikan osoite. No sinne sitten jonottamaan. Aikanaan tulee oma vuoro ja ojennan saapumisilmoituksen postin työntekijälle, joka sitä hetken pyöriteltyään kysyy sainko tekstaria, että siinä on sen paketin hyllypaikan tunniste, että ei hän sitä muuten löydä. No eipä tullut puhelin mukaan, kun oletin sen seurantakoodilla varustetun saapumisilmoituksen riittävän. Sinne jäi paketti. Huomenna uusiksi.

Mitä helvettiä, kyll sen hyllykoodin pitäisi tulla näkyviin silloin kun seurantakoodi laitetaan näytölle. Vai oliko kyseessä joku K-marketin piste?

Vierailija
140/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi posti valittaa kirjeiden vähentymisestä, kun näköjään hukkuvat paketteihin eivätkä saa niiden pakettien kuljetukseen näköjään mitään järkevää ratkaisua. Ja hys hys ollaan pakettien määrän kasvusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi