Olen ollut koko päivän kotona. Niinpä vaan taas tuli postilta se tuttu "emme tavoittaneet teitä, hakekaa paketti postista"! Törkeyden huippu!
Joka kerta sama juttu jos jonkun paketin tilaa. Vaikka olen kotona, niin silti vaan röyhkeästi laitetaan lappu luukusta, ettei muka ketään ollut kotona ja paketin voi hakea postista. Eivät TAATUSTI edes soittaneet ovikelloa! Postin touhu on aina vaan törkeämpää ja törkeämpää.
Kommentit (222)
Sama homma itsellä tänään. Koko päivä kotona ja ei muka ole tavoitettu. Kunnon sontafirma koko posti. Oulussa näin.
Sama. DHL ja UPS tekevät samaa. Odotin koko päivän toimitusta kotona, kyllä vitutti se “ei tavoitettu.” kirjaus.
Miksi ne ei suoraan voi sitten viestiä että paketit haetaan itse, vaan jakavat kaikille noita “emme tavoittaneet/ei mahtunut” lappusia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vierestä katsonut kun postinjakaja pudottaa sen lapun postilaatikkooni. Autosta nousematta. Olin sattumalta koiran kanssa lähdössä lenkille ja just postiukko kurvasi laatikolle. Varmaan näki peilistä että menin ottamaan sen lapun sieltä.
Soitin postin aspaan heti. Pitkän jonotuksen jälkeen sain kuulla ettei postiautoon oteta kirjan kokoisia paketteja kun ne ei yleensä mahdu laatikkoon. Kas kummaa. Seuraavana päivänä paketti olikin mahtunut laatikkoon oikein hyvin...
Jos vain on valinnanvaraa niin jotain muuta vehjettä käytän kuin postia. Esim Matkahuoltoa. Tosin postin kiusaksi tilailen joskus eBaysta pieniä parinkymmenen sentin arvoisia ruuvipusseja ym törkyä Kiinasta. Riittää jakajille sitä kovasti kaivattua työtä :D
kiitos kun ruuhkautat jakelua, muuthan tästä vain kärsivät (muut asiakkaat ja rehelliset työn tekijät)
Jos rima on maassa, niin miten sitä enää lasketaan?
Eli jos palvelu on jo paskaa, niin haittaako se sitten enää jos se on 0,2 kertaa enemmän paskaa?
En ole siis tuo ruuvitilaaja mutta silti naurahdin sille pikkukostajalle. :D Sitä saa mitä tilaa! Paitsi jos se tulee Postin kautta, sitten sitä ei välttämättä saa.
Mua taas ärsyttää, että tilaan paketit aina pakettiautomaattiin. Teen vuorotyötä ja olisi niin kiva hakea ne heti, koska kauppa on myöhään auki ja aivan bussipysäkin vieressä. No, automaatti tuntuu aina olevan täynnä, koska nytkin paketit ovat menneet postiin. En ehdi sinne iltavuorosta ja se on hankalamman kierroksen takana. Aamulla noustava postireissulle siis.
Vierailija kirjoitti:
Sama. DHL ja UPS tekevät samaa. Odotin koko päivän toimitusta kotona, kyllä vitutti se “ei tavoitettu.” kirjaus.
Mulla taas on kaikki muut toimittajien kanssa sujunut toimitukset todella hyvin. Tuntuu jopa liian hyvältä palvelulta joskus, kun on tottunut postiin. Esim. yksi toimitus meni niin että postin kuljettaja soitti aamulla että toimittaa paketin noin kolmen aikoihin että tiedän olla paikalla. Sitten parin tunnin päästä soitti vielä että kiireisen päivän takia voi olla että on puoli tuntia myöhässä, että sopiiko se minulle.
Joo, tuon kun näkisin postin tekevän! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen vierestä katsonut kun postinjakaja pudottaa sen lapun postilaatikkooni. Autosta nousematta. Olin sattumalta koiran kanssa lähdössä lenkille ja just postiukko kurvasi laatikolle. Varmaan näki peilistä että menin ottamaan sen lapun sieltä.
Soitin postin aspaan heti. Pitkän jonotuksen jälkeen sain kuulla ettei postiautoon oteta kirjan kokoisia paketteja kun ne ei yleensä mahdu laatikkoon. Kas kummaa. Seuraavana päivänä paketti olikin mahtunut laatikkoon oikein hyvin...
Jos vain on valinnanvaraa niin jotain muuta vehjettä käytän kuin postia. Esim Matkahuoltoa. Tosin postin kiusaksi tilailen joskus eBaysta pieniä parinkymmenen sentin arvoisia ruuvipusseja ym törkyä Kiinasta. Riittää jakajille sitä kovasti kaivattua työtä :D
kiitos kun ruuhkautat jakelua, muuthan tästä vain kärsivät (muut asiakkaat ja rehelliset työn tekijät)
Jos rima on maassa, niin miten sitä enää lasketaan?
Eli jos palvelu on jo paskaa, niin haittaako se sitten enää jos se on 0,2 kertaa enemmän paskaa?En ole siis tuo ruuvitilaaja mutta silti naurahdin sille pikkukostajalle. :D Sitä saa mitä tilaa! Paitsi jos se tulee Postin kautta, sitten sitä ei välttämättä saa.
Postin palvelu on todellakin surkeaa. Tänään jonotin heidän chatissään, koska kolme viikkoa sitten lähettämäni paketti on edelleen kuljetuksessa. Asiakaspalvelija vastasi jotain epämääräistä ja sulki chatin ennen kuin ehdin vastata.
Eihän tänään jaeta postia. Missä asut? Vai onko sulla firma?
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen mukaan DHL ja UPS toimivat tosi hyvin, toimitusajan voi sopia hyvinkin tarkasti, kuskin kanssa voi soitella päivän mittaan. PostNord tökki vuosi sitten erittäin pahasti, mutta joko olen ruvennut saamaan "hankalan asiakkaan" speciaalipalvelua tai ne ovat saaneet prosesseitaan paremmiksi. Jättävät jopa rappusille paketin, kun on kirjoittanut siitä valtakirjan. Ja sitten on tämä meidän rakas kotimaisten postininjojen porukka.
Vaikka sääliksihän Postia käy. Perinteisen postin määrä vähenee koko ajan. Ennen kaikkea Kiinasta tilatun halpispaska surettaa, sen käsittelyyn menee aivan liikaa eforttia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne ei suoraan voi sitten viestiä että paketit haetaan itse, vaan jakavat kaikille noita “emme tavoittaneet/ei mahtunut” lappusia?
Siitä tiedotettiin kun maxikirjeiden kotiintuonti loppui. Ihmiset eivät vain muista eivätkä lue ohjeita postin sivuilta. Se lappu on harhaanjohtava ja sitä tekstiä pitäisi muuttaa tyyliin, "Muistattehan että maxikirjeiden kotiintuonti on päättynyt. Voitte noutaa pakettinne postista".
Vierailija kirjoitti:
Eli postimies pimpottelee huvikseen ihmisten ovikelloja?
Postinjakajana saat palkan siitä, että teet työsi eli edes yrität jakaa sen perhanan postin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tänään jaeta postia. Missä asut? Vai onko sulla firma?
En ole aloittaja , mutta ainakin meille jaettiin tänään kuusi kirjettä ja lehdet.
älkää pliis dissatko niitä jakajia ilman oikeata tietoa postista. jos ette ole siellä työskennelleet, ette tiedä millaista työ tosissaan on ja mitä se pitää sisällään. posti on ainoa työpaikka, jossa työn määrä kyllä kasvaa, mutta palkassa se ei näy mitenkään. postia on vieläkin paljon vaikka kuinka puhutaan "postin määrän vähenemisestä". ja ajatelkaa nyt sitten joulun alla. miljoonia joulukortteja ja paketteja. pelkästään joulukorttien lajitteluun kuuluu mukavasti aikaa. postin lajittelua hidastaa myös nykyinen lajittelutapa, joka on hitaampi kuin aikaisemmin. käsin joutuu käydä kaikki postit läpi, rappu kerrallaan. tee tämä sitten sata kertaa joulukorttejen kanssa. postipyörään ei mahdu välillä edes kaikki ne postit mukaan, jotka pitäisi ensimmäisille taloille saada. tämän lisäksi reitillä haetaan ainakin viisi kertaa lisää postia juurikin niistä harmaista nippulaatikoista, joihin autokuski tuo loput lajitellut postit. pakettien kanssa vieläkin hankalampaa. jos on epävarma paketin mahtuvuudesta laatikkoon tai ovesta sisään, on fiksumpaa kirjoittaa siitä suoraan lappu, niin silloin se ehtii nopeammin kuin se, että kokeilee ensin ovelle ja sitten vie takaisin postille ja kirjoittaa lapun. paketteja on paljon. oikeasti. ei ne jakajat ilkeyttään sitä tee. postin johto se on kussut kaiken.
Missä ihmeessä oikein asutte jos teidän postitoimipisteillä on edelleen nuo "emme tavoittaneet..." -laput käytössä? :D Olen nähnyt sellaisen viimeksi varmaan joskus vuonna 2013. Nykyään lukee "teille on isokokoinen kirje" eikä väitetäkään että olisi yritetty toimittaa, ne pitää itse hakea. Ebaysta ja muualta kun tilailen nollapostareilla kamaa, niin ei tosiaan ole kukaan mistään kotiinkuljetuksesta maksanut. Monilla luullakseni sama tilanne, mutta kuvittelevat jostain syystä (varmaan koska ennen noitakin roudattiin ihmisten oville), että kuuluisi saada kamppeet kotiovelle asti. Ymmärrän että ketuttaa, jos oikeasti on tilattu kotiinkuljetus ja ei tuoda, tai jos Postille on järkyttävä matka. Mua ei hakemiset haittaa kun matkaa on alle kaksi kilsaa. Kuriirit sun muut sen sijaan ärsyttää, kun pitää olla vastailemassa puhelimeen ja kytätä koko päivä kotona, mieluummin hakisin itse silloin kun sopii.
Vierailija kirjoitti:
älkää pliis dissatko niitä jakajia ilman oikeata tietoa postista. jos ette ole siellä työskennelleet, ette tiedä millaista työ tosissaan on ja mitä se pitää sisällään. posti on ainoa työpaikka, jossa työn määrä kyllä kasvaa, mutta palkassa se ei näy mitenkään. postia on vieläkin paljon vaikka kuinka puhutaan "postin määrän vähenemisestä". ja ajatelkaa nyt sitten joulun alla. miljoonia joulukortteja ja paketteja. pelkästään joulukorttien lajitteluun kuuluu mukavasti aikaa. postin lajittelua hidastaa myös nykyinen lajittelutapa, joka on hitaampi kuin aikaisemmin. käsin joutuu käydä kaikki postit läpi, rappu kerrallaan. tee tämä sitten sata kertaa joulukorttejen kanssa. postipyörään ei mahdu välillä edes kaikki ne postit mukaan, jotka pitäisi ensimmäisille taloille saada. tämän lisäksi reitillä haetaan ainakin viisi kertaa lisää postia juurikin niistä harmaista nippulaatikoista, joihin autokuski tuo loput lajitellut postit. pakettien kanssa vieläkin hankalampaa. jos on epävarma paketin mahtuvuudesta laatikkoon tai ovesta sisään, on fiksumpaa kirjoittaa siitä suoraan lappu, niin silloin se ehtii nopeammin kuin se, että kokeilee ensin ovelle ja sitten vie takaisin postille ja kirjoittaa lapun. paketteja on paljon. oikeasti. ei ne jakajat ilkeyttään sitä tee. postin johto se on kussut kaiken.
Aamen! Juuri näin on asiat. Kuka näistä paketin odottajista tekee joka päivä 12 tunnin työpäiviä? Linttaa 100 kiloa painavalla fillarilla räntäsateessa ja loskassa.
Ei ole jakajien vika postin nykyinen paska tila.
Mulle kävi sama Nordpostin kanssa kuin ap:lle. Ikukaan ei käynyt ovella, nettiin tuli päivitys, että yritetty tavoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä oikein asutte jos teidän postitoimipisteillä on edelleen nuo "emme tavoittaneet..." -laput käytössä? :D Olen nähnyt sellaisen viimeksi varmaan joskus vuonna 2013. Nykyään lukee "teille on isokokoinen kirje" eikä väitetäkään että olisi yritetty toimittaa, ne pitää itse hakea. Ebaysta ja muualta kun tilailen nollapostareilla kamaa, niin ei tosiaan ole kukaan mistään kotiinkuljetuksesta maksanut. Monilla luullakseni sama tilanne, mutta kuvittelevat jostain syystä (varmaan koska ennen noitakin roudattiin ihmisten oville), että kuuluisi saada kamppeet kotiovelle asti. Ymmärrän että ketuttaa, jos oikeasti on tilattu kotiinkuljetus ja ei tuoda, tai jos Postille on järkyttävä matka. Mua ei hakemiset haittaa kun matkaa on alle kaksi kilsaa. Kuriirit sun muut sen sijaan ärsyttää, kun pitää olla vastailemassa puhelimeen ja kytätä koko päivä kotona, mieluummin hakisin itse silloin kun sopii.
Ainakaan minä en ole puhunut maxikirjeistä mitään. Kyseessä on siis aivan oikeat paketit, joille on tilattaessa maksettu kotiinkuljetus. Joten kyllä minä siinä tapauksessa haluan että posti hoitelee sen paketin mulle kotiin. Ihan sama miten se sitten tapahtuu, kunhan tapahtuu.
Mulle oli tullut sattumalta samana päivänä useampi kirjepostina tullut nettikirppisostos.
Olisivat kaikki mahtuneet luukusta, mutta tulikin ilmoitus, jonka mukaan lähetys noudettavana postista. Ihmettelin, kun mietin että enhän mä mitään niin isoa ole ostanut. Postissa odotti yhteen teipatti pino näitä kirjeitä ja nolo postin virkailija sanomassa, että tee tästä valitus niin tää loppuis. Ilmeisesti ei oo ainoa kerta. Ja tosiaan kaikki kolme oli eri lähettäjiltä, että ne oli postin toimesta teipattu niin isoksi, ettei mahdu luukusta ja mut juoksutettiin hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamen! Juuri näin on asiat. Kuka näistä paketin odottajista tekee joka päivä 12 tunnin työpäiviä? Linttaa 100 kiloa painavalla fillarilla räntäsateessa ja loskassa.
Ei ole jakajien vika postin nykyinen paska tila.
No onko se sitten meidän maksavien asiakkaiden vika? Ei kauaa tämmöinen peli vetele, vaan aina kun mahdollista valitsen jonkun toisen kuljetuksen kuin postin. Jännää myös miten Suomessa postimaksut vaan nousee ja nousee ja mitään palvelua ei saa.
Muutama vuosi sitten näin ikkunasta, kun postelijooni laittoi postia laatikkoon ja lähdin heti hakemaan postin. Laatikossa oli päälimmäisenä vastaava "emme tavoittaneet teitä.." -kortti. Postelijooni oli vielä lähietäisyydellä ja juoksin hänet kiinni ja sanoin, että olin kyllä kotona ja pyysin lähetystä. Ei hänellä tietenkään ollut sitä mukana, koska omien sanojensa mukaan hän ei ollut jaksanut ottaa sitä mukaan ja lähetyksen sai hakea postista vasta seuraavana päivänä, koska hän ei ollut ehtinyt toimittamaan sitä ajoissa postiin. Pikkaisen kyllä ärsytti, koska lähetys olisi hyvin mahtunut postilaatikkoon ja lisäksi kortin teksti ärsytti, koska siinä valehdellaan. Minua ei edes yritetty tavoittaa, lähetys olisi mahtunut postilaatikkoon ja lähetys ei ollut edes mukana.
Toki olin kuullut monesti aikaisemmin näistä äänettömästi liikkuvista postelijoonininjoista, mutta sillä hetkellä oli energiaa valittaa.