Olen ollut koko päivän kotona. Niinpä vaan taas tuli postilta se tuttu "emme tavoittaneet teitä, hakekaa paketti postista"! Törkeyden huippu!
Joka kerta sama juttu jos jonkun paketin tilaa. Vaikka olen kotona, niin silti vaan röyhkeästi laitetaan lappu luukusta, ettei muka ketään ollut kotona ja paketin voi hakea postista. Eivät TAATUSTI edes soittaneet ovikelloa! Postin touhu on aina vaan törkeämpää ja törkeämpää.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Minusta postin tai muun välityksen kautta tuleva,esim.paketti,niin ilmoitus tulisi paketti-ilmoituksena ja tai matkahuollon puh.viestinä ja noutaisin lähetyksen.Kerran naapuri kiljui kurkku suorana,että postinjakelia oli käynyt ovella soittamassa kelloa ja soittanut lähetyksessä olevaan numeroon monta kertaa.(ei ollut puhelinta töissä mukana,tai en koskaan pidä sitä mukana töissä)Kiljuja on taloyhtiön kyylä ja haukkuu kaikki hankalaksi,jos ei tanssita hänen pillu...pillin mukaan.Mitä vittuaa toisten asiat hänelle kuuluu!!!!!
En ymmärtänyt tästä mitään. Niin paljon virheitäkin oli saatu viestiin mahtumaan, että piti silmä tarkkana lukea, mutten ymmärtänyt sittenkään. Mitä tässä oikein tapahtui??
Vierailija kirjoitti:
sääliksikäyjakajia kirjoitti:
Jaettavan postin määrä on yleensä sen verran suuri, että postit eivät mahdu kerralla postinjakajan pyörään, tai työnnettävään kärryyn mukaan. Tämän vuoksi postinjakajan jakoreitin varrella on ns. "täyttöpisteitä", eli punttilaatikoita, joista postinjakaja sitten käy täyttämässä pyörää reitin varrella. Jotkut saattavat ihmetellä, mitä tienposkessa olevat pienien sähkömuuntajien näköiset metalliset "kassakaapit" oikein ovat. No, ne ovat juuri näitä postin punttilaatikoita, hyvin lukittuja tietenkin. Postissa autokuski vie erikseen postit sinne punttilaatikkoon odottamaan, että pyörän kanssa tai kärryn kanssa kulkeva postinjakaja ne sieltä hakee. Yleensä paketteja ei tule niin paljon, että ne eivät mahtuisi punttilaatikoihin. Joskus (esim. joulun aika) pakettien määrä on niin valtava, että ne eivät mahdu punttilaatikoihinkaan. Silloin tehdään useampi kierros. Eli ensin jaetaan ne postit, mitkä ovat mukaan pyörään/kärryyn ja punttilaatikoihin mahtuneet, ja sen jälkeen mennään takasin jakelupisteeseen hakemaan loput. Siis jos paketteja on niin paljon, että ne eivät mahdu mukaan, eikä punttilaatikoihin reitin varrella, niin loput haetaan sitten erikseen. Tähän menee h...vetisti aikaa, mutta kaikki paletit jaetaan. Paitsi että...Hirveässä kiireessä postinjakaja pääsee helpommalla, kun lykkää suoraan postiluukusta tuon, et ollut kotona, kun jaoin postia-lappusen. Postissa on hirveä kiire, ja työaika on kortilla. Työajan ylittämisestä tulee ongelmia. Sääliksi käy jakajia.
Mitä ihmettä sekoilet ? Nehän on sähkökaappeja ! Kyllä tulee sellainen tälli, että koko postilaitos halvaantuu lopullisesti.
Ja, jos toi olisi ihan totta, niin postin ukot aiheuttaisivat jo sellaiset ruuhkat. Että ihan kolmesti jemmaillaan paketteja sähkökaappeihin. Ei ihme ettei ole palvelua 💥⚡.😀
Oletko tosissasi? En ole tuo jolle vastasit, mutta harva se päivä näen postinjakajan ottavan postia sieltä "sähkökaapista". Yhtään sähköiskua ei ole näyttänyt tulevan.
Hauskaa miten törmäsin juuri nyt tähän ketjuun. Eilen kävi juuri samalla lailla itselleni. Maanantaina oli ilmestynyt kuponki laatikkoon, ja siinä luki vielä PIKA. Puolison kanssa oltiin molemmat tasan tarkkaan kotona koko maanantai, eli sitä ei oltu edes yritetty toimittaa. Noh, menin illalla asiamiespostiin, mutta eihän sitä lähetystä sieltä löytynyt, vaan uusi yritys tiistaina, jolloin sain pienehkön paketin. Ei siis olisi mahtunut postilaatikkoon.
Kysyin tiskillä, että eikö tässä pikalähetyksessä olisi pitänyt tuoda ovelle, ja vastaus oli vahva kyllä. Pahoitteli kovasti, ja kehoittivat tekemään reklamaation.
Kerrankin jaksoin soittaa, ja kuunteli kyllä puhelimessa ja pahoitteli. Kuulostin ilmeisen vakavan närkästyneeltä, koska puhelimen päässä ollut nuori naisihminen oli hyvinkin vakava ja hiljainen kun selostin tapahtumia. Kerroin myös että ainakaan kahteen vuoteen ei yhtäkään lähetystä oltu oikeasti yritetty toimittaa, vaikka teemme kotoa käsin töitä, ja olemme käytännössä aina kotona päiväsaikaan. Ja en siis puhelimessa sille henkilölle huutanut. Ei se hänen vikansa ollut. Olen itsekin tehnyt aspahommia menneisyydessä, eikä väärälle henkilölle karjumalla asiaa saada ratkaistua.
Ja tosiaan puhelimessakin sanoi, lähetystunnuksen tarkastettuaan, että tämä olisi ehdottomasti pitänyt tuoda ovelle, koska maksettu kotiinkuljetus vieläpä pikana. Vaan eipä se koskaan ovelle asti tule.
Hauskinta on, että taloyhtiömme postinjakaja kulkee autolla, ja aina näen sen autossa istuvan ja kirjoittavan lappua sieltä käsin, koskaan nousematta. Joo, ei ne kaikki lähetykset mahdu autonkaan kyytiin, mutta joka kerta juurikin pikana tulevat ovat jääneet tuomatta ovelle. Tästä lähin muistan joka kerta reklamoida kun näin käy.
Paras oli tuolla aiemmassa kommentissa miten Suomi on hieno maa, kun on "Konduktöörejä jotka eivät myy lippuja, ja postinkantajia jotka eivät toimita postia". :D
ai ne vieläkin tekee tota? tuotahan se on ollu jo vuoskymmenet. ihan käsittämätöntä. mikseivät vaan poista tuontipalvelua kun eivät kuitenkaan tuo.
Nyt kannattaisi varmaankin ihmisten olla suoraan Postin johtoon yhteydessä. Siellähän nämä ruohonleikkuut ja muut älyttömyydet on ideoitu.
Tosi huonoa toimintaa postilta. Asiakkaiden vedättämistä sen minkä kerkiää ja ilkeää.
Posti ansaitsee jonkun huonon palvelun meriitin. Onkohan postikin halpuuttanut.
Postin toiminta on monelta osin häpeällistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MEE TÖIHIN
No ite pitää kaikki nykyään tehdä. Palvelua ei saa mistään.
MEE ASUUN PALVELUTALOON JA LOPETA VALITTAMINEN
En lukenut koko ketjua läpi, mutta oon ollut Postissa kausitöissä monta vuotta ja käytäntö tän asian suhteen on vaihtunut ainakin 5 kertaa sinä aikana. Tällä hetkellä käsky käy, että paketteja, jotka ei mahdu luukusta, ei SAA ottaa mukaan. Muutama vuosi sitten ne oli PAKKO ottaa mukaan, olipa kuinka isoja hyvänsä. Helpompi tämä tietenkin postinjakajalle, mutta ymmärrän kyllä asiakkaan ärtymyksen. Postissa käskyt siis tulee aina yläkerrasta ja posteljooni toimii niiden mukaan, olipa kuinka idioottimaisia hyvänsä.
ja hyvitykseks mistä tahansa saa POSTIMERKKEJÄ :-D
Vierailija kirjoitti:
Jos posti ottaa rahat siitä, että tuo paketit kotiin, niin kyllä sen nyt vaan täytyy järjestää asia niin, että se tapahtuu. En oletakkaan, että joku kirjepostin jakaja roudaa pyörällään mun 2x30 kg paketit mulle, vaan että posti järjestää sen paketin jaon vaikkapa autolla ilman, että se kirjetyyppi jakaa mulle lapun jossa sanotaan että on yritetty toimittaa kun kerran sitä pahuksen pakettia EI ole yritetty tuoda mulle kotiin. Mikä tässä oli vaikea ymmärtää?
Näin. Nrtistä tilatessa on usein nimenomaan vaihtoehtoina kalliimpi kotiinkuljetus tai edullisempi nouto jostain noutopisteestä. Jos on nimenomaan maksanut kotiinkuljetuksesta niin kyllä silloin pitää saada se mistä on maksanut.
Minulle tehtiin samoin, eli odotin kotona etukäteen kotiinkuljetusmaksettua pakettia.
Heitettiin postiluukusta lappu. Reagoin nopeasti ja laitoin kengät jalkaan.
Juoksin postimiehen perään, hän ehti autoon ja huristi vauhdilla pois.
Soitin Postin palvelunumeroon ihan hermona ja kerroin itkukurkussa mitä mulle tehtiin.
Lopputulos: kyseinen postinjakaja saatiin reitin varrelta kiinni ja hänen täytyi palata tuomaan minulle paketti kotiin.
Postipoika tuli yrmeänä ovelle ja vittumaisesti motkottaen ojensi pakettini inttäen "mä kyllä soitin sitä ovikelloa mut ku ei mitään tapahtunu!" Paskat se mitään soitti, valehteli, olinhan ihan oven vieressä kun pakettikortti lensi postiluukusta.
Näin posti palvelee , ja tuosta palvelusta pakettini lähettäjä maksoi Postille sievoisen summan että se kotiini asti tuodaan. Kyllä vitutti .
Muita lukematta. Sama kokemus, sama lappu. Ja harmittaa, olen maksanut ”maksikirjeestä” joka pitäisi kuljettaa kotiin! Mutta ei! Vain yksi jakaja tuo lähetykset kotiin asti. Hän on vahvasti asperger-ihminen, joka noudattaa työnsä sääntöjä kirjaimellisesti. Muut menevät siitä, mistä helpommalla pääsevät.
siksi en tilaakkaan koskaan postilta mitään vaan aina rkioskiin. Paljon lähempänä ku posti joka on 4km kävelyn päässä.. rkioski on 100m matkan päässä. Saispa edes sen paketin vaikka naapurikaupunginosaan niin voi helpommin hakea metrolla.. mutta ei.. eiku kävelemään...
Postin muuttaminen yksityissektorin lainalaisuuksien mukaan toimivaksi liikelaitokseksi on monella tapaa ollut selkeä virhe. Säästöjen ja taloudellisuuden nimissä laistetaan lakisääteisten tehtävien hoidosta ja tehdään älyttömiä postin toimialaan kuulumattomia päätöksiä, joilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa miksi Posti on ylipäätään olemassa.
Minusta Posti pitäisi muuttaaa takaisin viranomiaislaitokseksi, jonka budjetti tulee valtiolta, koska nykyinen ratkaisu ei toimi.
Aika erikoista, että Posti myy palvelua, jota se ei pysty toteuttamaan. Eikä ilmeisesti haluakaan, jos ei anna työntekijöilleen edellytyksiä sen mahdollistamiseksi. Yrityksenä Posti on kaavoihinsa kangistunut rumilus, tuulahdus neukkuajalta. Imagonkohotusta yritetään nimenmuutoksilla Posti -Itella- Posti, vaikka tärkeämpää olisi turvata perustehtävä. Tulee mieleen juttu bussiyhtiöstä, jonka bussit eivät voineet pysähtyä ottamaan matkustajia kyytiin, koska eivät olisi pysyneet aikataulussa.
Joka taouksessa luottamus menny postiin enkä käytä niiden palveluja ollenkaan.
Joo, minulle käynyt tänä vuonna kahdesti noin. Säästävät tilaa postilaukussa eivätkä ota lähetystä edes mukaan, kortin vain.
Turhaan keuhkoatte. Ei posti mitään isompia paketteja kotiin kantele, vain pienet postikärryyn mahtuvat TAI sellaiset, joiden kotiinkuljetuksesta tuotteen myyjä oikeasti maksaa eli on tehnyt siitä postin kanssa sopimuksen. Verkkokauppojen käyttämät kuriirifirmat on erikseen.
mulle kävi myös niin että postinjakaja oli ottanut pikkuisen pakettiin perjantaina mutta jättänyt tuomatta vaikka olisin mahtunut postilaatikkoon. En siis saanut sitä kauppamatkalla asiamiespostista vaan vasta seuraavalla viikolla kun löysin oikean puhelinnumeron.