Miksi olet estänyt ihmisen kommunikoinnin ? Se on narsistista.
Väkivaltahan on narsistisin asia(ja tarvitaan lähestymiskielto), mutta jos uhkaa väkivallalle ei ole, niin estäminen on narsistisinta mitä voi toiselle tehdä, kuten maiden välisessä diplomatiassa, kommunikoinnin lopettaminen on yleensä ensi askel sotaan.
Monet keskustelut täällä sisältää toisen ihmisen "unohtamisen/estämisen", yhtenä vaihtoehtona moneen asiaan. Onneksi melko vähän noita kommentteja näkyy jos ei väkivalta tapauksia oteta huomioon.
Puhumalla asiat selviää, huutoakaan ei nykyään tarvitse kuunnella, koska voi rajoittaa kommunikoinnin pelkkiin viesteihin ja vastata silloin kun se sopii.
MT puolella on tuttavia töissä ja heidän kertomuksien perusteella, moni itsemurha olisi voitu välttää jos heille tärkeä ihminen olisi vain puhunut asiat selviksi, mutta ovat joutuneet "umpikujaan" ajatuksiensa kanssa eivätkä ole nähneet muuta ratkaisua. Se on vaikeaa myös heille koska heidät on koulutettu auttamaan näitä tapauksia, joiden viimeiset viestit on lähetetty ihmiselle joka ei edes ole saanut kyseistä viestiä eston takia.
Mistä syystä sinä tai joku tuttavasi on estänyt toisen ihmisen kommunikoinnin täysin jos väkivalta tapauksia ei huomioida, oletko kuullut että se on johtanut johonkin ikävään ?
Tai jos olet tullut estetyksi niin miksi ?
Kommentit (181)
Yksi parhaista ystävistäni muuttui pisteliääksi ja ivalliseksi viesteissään. Kaikessa oli piikki minua kohtaan. Kerroin, etten halua olla sellaisessa enää mukana, koska huomasin muuttuvani itsekin ikäväksi ihmiseksi. Koska hän jatkoi ivailuaan, laitoin eston.
Itseään pitää suojella myrkyllisiltä ihmissuhteilta.
Vierailija kirjoitti:
AP:n lääkkeet lopussa. Aloitus on valheellinen eikä pidä paikkaansa.
On tästä tutkimuksiakin. Esim. suhteissa se päättävä osapuoli on yleensä se narsistempi, etenkin jos ei osaa puhua asioita läpi toisen kanssa ja estää, luoden toiselle skenaarion missä joutuu itse miettimään mitä on tapahtunut. Toisen ajatuksia ei voi kukaan kuvitella, joten olisi hyvä puhua asiat läpi jottei mikään jää vaivaamaan. Pidemmän päälle puhuminen on helpoin ja paras ratkaisu ongelmien välttämiseksi, molemmin puolin.
Etenkin näin koronan aikana ihmisten täytyisi oppia sympatiaa sekä kuuntelemaan muita. Ei ihmiset huvikseen ota asioita puheeksi mitkä heitä vaivaa. Narsistit taas eivät osaa puhua mistään mistä he eivät itse tunne saavansa enää mitään irti. Heille ei muiden ongelmat merkitse mitään vaikka kuuntelemalla voisi antaa toiselle ihmiselle mielenrauhan ja jopa pelastaa hengen.
Tiedän erään Heidin vm.82 Lahdesta, todella kaunis brunette, jonka 3 entistä poikaystävää on poistunut oman käden kautta. Hänen tapa katkaista suhde on narstistin perikuva. Hän ilmoittaa vain että suhde on ohi, sekä estää heidät sen jälkeen täysin, mitään selittämättä käyttäytyen kuin toista ei olisi enää olemassa. Tämän täytyy olla syy miksi nuo 3 kunnollista kilttiä miestä ei ole enää elossa. Jos tunnette jonkun entisensä estävän ihmisen, suosittelen pysymään moisista narsisteista mahdollisimman kaukana, he tuhoavat kaikki ihmiset ympärillään. Tai mikä parempaa, yrittäkää muuttaa heitä sympaattisemmiksi, ja kehottakaa heitä puhumaan asiat läpi kaikkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tästä tutkimuksiakin. Esim. suhteissa se päättävä osapuoli on yleensä se narsistempi, etenkin jos ei osaa puhua asioita läpi toisen kanssa ja estää, luoden toiselle skenaarion missä joutuu itse miettimään mitä on tapahtunut. Toisen ajatuksia ei voi kukaan kuvitella, joten olisi hyvä puhua asiat läpi jottei mikään jää vaivaamaan. Pidemmän päälle puhuminen on helpoin ja paras ratkaisu ongelmien välttämiseksi, molemmin puolin.
Etenkin näin koronan aikana ihmisten täytyisi oppia sympatiaa sekä kuuntelemaan muita. Ei ihmiset huvikseen ota asioita puheeksi mitkä heitä vaivaa. Narsistit taas eivät osaa puhua mistään mistä he eivät itse tunne saavansa enää mitään irti. Heille ei muiden ongelmat merkitse mitään vaikka kuuntelemalla voisi antaa toiselle ihmiselle mielenrauhan ja jopa pelastaa hengen.
Tiedän erään Heidin vm.82 Lahdesta, todella kaunis brunette, jonka 3 entistä poikaystävää on poistunut oman käden kautta. Hänen tapa katkaista suhde on narstistin perikuva. Hän ilmoittaa vain että suhde on ohi, sekä estää heidät sen jälkeen täysin, mitään selittämättä käyttäytyen kuin toista ei olisi enää olemassa. Tämän täytyy olla syy miksi nuo 3 kunnollista kilttiä miestä ei ole enää elossa. Jos tunnette jonkun entisensä estävän ihmisen, suosittelen pysymään moisista narsisteista mahdollisimman kaukana, he tuhoavat kaikki ihmiset ympärillään. Tai mikä parempaa, yrittäkää muuttaa heitä sympaattisemmiksi, ja kehottakaa heitä puhumaan asiat läpi kaikkien kanssa.
Ei narsistia onnistu muuttamaan sympaattiseksi ihmiseksi, narsistit ovat narsisteja koko elämän, eivätkä opi koskaan välittämään muiden huolista. Narsistit vievät elämän innon kaikilta ympärillään pikku hiljaa.
On ollut muutaman kerran lähellä etten ole estänyt jatkuvan vistittelyn takia. Mutta puhumalla kaikesta on selvitty toistaiseksi, kukaan heistä ei ole ollut uhkaava, halunnut vain puhua asioista mitkä heitä vaivannut, ja kysynnyt mielipidettäni. Auttanut itseäni huomattavasti kun oppii kuuntelemaan ja ymmärtämään toisia, se on auttanut suhteista toipumiseen molempia. Toisen auttaminen keskustelemalla on ollut todella terapauttista, oppinut myös monia asioita itsestäni ja kasvanut ihmiseksi joka kunnioittaa kaikkia.
Puhumalla siitä selviää. Narsistit eivät pysty keskustelemaan, ja näkevät ainoaksi vaihtoehdokseen estämisen kaikkien ihmisten kohdalla josta eivät näe enää hyötyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Aloitusta voi pitää valheellisena ainoastaan narsistit, jotka yrittää kieltää omaa luontoaan, kannattaisi itse käydä terapiassa jotta voisit päästä eroon narsismistasi. Onko estolistasi täynnä exiä ja tuttuja joihin et halua olla yhteydessä? En ihmettelisi yhtään, narsisti ei osaa käsitellä asioitaan, ja sulkee ne vain pois jos ei niistä enää näe saavansa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitusta voi pitää valheellisena ainoastaan narsistit, jotka yrittää kieltää omaa luontoaan, kannattaisi itse käydä terapiassa jotta voisit päästä eroon narsismistasi. Onko estolistasi täynnä exiä ja tuttuja joihin et halua olla yhteydessä? En ihmettelisi yhtään, narsisti ei osaa käsitellä asioitaan, ja sulkee ne vain pois jos ei niistä enää näe saavansa mitään.
Juuri tätä narsistit tekee, eli etenkin exät (joita on yleensä lukuisia) joutuvat aina estolistalle, vaikka olisi 100% riidaton ero kyseessä. Käyttävät estämistä puhtaasti henkisen väkivallan välineenä, saavat tällä tavalla toimien sen viimeisen sanan.
Estin puoleksi vuodeksi ihmisen, joka valehteli, lainasi rahaa eikä oikein halunnut maksaa niitä takaisin (2000e), hyväksikäytti minua kaikella muulla tavoin paitsi seksuaalisesti. Vittuili, ilkkui kun äitini joutui isoon leikkaukseen (epäiltiin syöpää).
Minä estin, koska en halua nähdä toista missään päin Facea. Minkäs minä sille voin, jos samassa tulee kommunikoinnin estokin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi parhaista ystävistäni muuttui pisteliääksi ja ivalliseksi viesteissään. Kaikessa oli piikki minua kohtaan. Kerroin, etten halua olla sellaisessa enää mukana, koska huomasin muuttuvani itsekin ikäväksi ihmiseksi. Koska hän jatkoi ivailuaan, laitoin eston.
Itseään pitää suojella myrkyllisiltä ihmissuhteilta.
Narsismi siis tarttuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhua läpi? :D Kiusaajan kanssa joka ei yksinkertaisesti lopeta. Kyllä se muiden kiusaaja on se narsisti, ei se joka hänet estää.
Jokainen vastaa ihan itse käytöksestään, jos ei kykene muita kunnioittamaan saattaa tulla estetyksi.
On se aina jännä juttu, kun kaikkien naisten exät on narsisteja. Narsisteja on väestöstä n. 0,5-3% mutta näiden juttujen perusteella prosentin pitäisi olla ainakin 95%. Eikös narsistin ominaisuuksiin kuulu myös syyn vierittäminen toiselle ja toisten mustamaalaaminen, pitäisikö katsoa peiliin?
Olen estänyt. Kyseessä oli miespuolinen tuttava, jonka kanssa olin käynyt silloin tällöin kahvilla tai syömässä tms. puhtaasti kaveripohjalta. Kerran mentiin yhdelle keikalle. Tyyppi oli kännissä kuin käki ja yritti tulla jatkuvasti iholle, tarttui mua "romanttisesti" käsistä kiinni yms. vaikka sanoin varsin selvästi ja monta kertaa etten halua. Viimeinen niitti oli kun rupesin myöhemmin seurustelemaan ja kerroin kerran facebookissa yhdestä sattumuksesta mikä kävi kun oltiin liikkeellä kundikaverin kanssa. Tää kaverimies alkoi täysin puskista solvata mun kundikaveria siinä kommenttiketjussa, vaikkei ollut koskaan edes tavannut koko ihmistä. En kokenut tarvetta jäädä vääntämään rautalangasta että mikä hänen käytöksessään tökki. Laitoin estoon samantien.
Minä lopetin suhteen, koska toinen jatkuvasti sai minut tuntemaan oloni ihan paskaksi pahantekijäksi. Luulin, että oltiin puhuttu asiasta ja syistä, mutta toisella vaikutti unohtuneen kaikki ja oltiin taas lähtöpisteessä. Lopuksi estin, koska hän aikaisemminkin otti yhteyttä ja puhui minut takaisin, enkä halunnut enää samaa.
Siskoni uusi puoliso pyysi minua ystäväksi facessa. Emme tosin koskaan jutelleet siellä, sillä käytän aika vähän facea muuhun kuin kirpparihommiin, emmekä ole läheisiä muutenkaan.
Eräänä päivänä huomasin sattumalta surffailtuani facessa, että henkilö oli estänyt minua näkemästä hänen profiilistaan suurinta osaa juttuja, jotka ennen olivat näkyvissä. Ajattelin silloin, että ehkä hän ei halua minun näkevän hänen ”yksityis”juttujaan. Meni jokin aika, kun huomasin, ettei koko ihminen ole enää mun kavereissa, vaikka muiden sukulaisteni ystävälistalla hän vielä oli. Tämä jo vähän ihmetytti minua. Sitten jossain vaiheessa koko profiili oli kadonnut Facebookista ja ajattelin vain että ei varmaan ole enää fb:ssä.
Kunnes joskus ajattelin pyytää kaveriksi instagramissa, koska löysin profiilin tägättynä toisen ihmisen kuvasta. Mutta hän olikin estänyt minut, sillä kun klikkasin hänen profiiliinsa toisen profiilin kautta, koko profiili ns. Katosi välähtäen hetken ruudulla näkyvistä ja ruutuun ilmestyi teksti ettei profiilia ole olemassa.
Ilmeisesti ihminen voidaan kaikessa hiljaisuudessa siis estää ilman minkäänlaista konfliktia ja riitaa. Oikeastaan en tunne koko ihmistä ja välimme ovat aina olleet hyvin etäiset ja asialliset.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin suhteen, koska toinen jatkuvasti sai minut tuntemaan oloni ihan paskaksi pahantekijäksi. Luulin, että oltiin puhuttu asiasta ja syistä, mutta toisella vaikutti unohtuneen kaikki ja oltiin taas lähtöpisteessä. Lopuksi estin, koska hän aikaisemminkin otti yhteyttä ja puhui minut takaisin, enkä halunnut enää samaa.
Olet takaisin ottanut ja antanut mahdollisuuden, wau. Kyllä tuossa ihmisessä jotain hyvää täytyy olla. Puhumalla todennäköisesti asiat selviäisi, ei tarvi takaisin ottaa jos kerta pystyy hänen kansaan keskustelemaan asioista ilman raivoamista tai aggressiivisuutta. Estämisen näen vaihtoehtona ainoastaan väkivalta tapauksissa, keskustelu ei tee pahaa kenellekään, päinvastoin. Puhuminen helpottaa molempia osapuolia unohtamaan menneet. Estäminen taas saattaa pahentaa asioita toiselle, ja samalla itselle sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Estin naisen,joka loukkasi minua verisesti.
Minä äitini, joka teki samoin.
Olen estänyt, koska väsyin kuuntelemaan sitä jatkuvaa solvaamista, syyllistämistä, unohtamatta sitä ainaista manipulointia, sekä hyväksikäyttöä, ja kaikenlaisen ala-arvoisen oikeuttavaan asenteeseen, ja käytökseen.
Vain estolle päätyneet ovat kutsuneet narsistiksi .. 😂😂
Se uhriutuminen, ja ulina .. MÄ NIIN NAUTIN !!! 🤣🤣